Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Nie mam piętnastu lat żeby klikać i zmieniać dźwięki, światełka i inne pierdoly.

Jak patrzę po użytkownikach Tesli to dzielą się oni na 2 grupy:

1. Fanboje zapatrzeni w dana markę jak w obrazek, myślący że kupują za 200k auto "premium" o jakości S klasy/7-ki, mający w rzeczywistości auto o jakości superba w bieda wersji.

2. Mentalni piętnastolatkowie, machający rączką w spodenkach na widok 15-calowego tabletu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W punkt. Po czym latają po dosłownie wszystkich forach wieszcząc herezje i jeszcze się dziwią że ludzie się z nich śmieją 😂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk panie inżynierze łap instrukcje jak wyłączyć dźwięki, może ci się przyda. Najpierw naciskasz przycisk z ikonką autaIMG_3817.thumb.jpeg.c6fb8631e14f75d20f8e9d1620b36bcf.jpeg

 

po czym pojawia ci się menu z ustawieniami jazdy i ikonka do wyłączenia dźwięków na środku ekranu której ślepy by nie zauwazyl

IMG_3818.thumb.jpeg.e0995ff43277cf79b094756cedaf3746.jpeg
 

codziennie włączać hotspot to nie problem ale raz na ruski rok wykonać dwa kliknięcia aby wyłączyć dźwięk to już problem nie do ogarnięcia 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dzieki slonik za chec pomocy, nie mam niestety tego przycisku na konsoli

ps. Nie obraz sie ale jakosc tej konsoli jest wstydliwa dla marki premium, wyglada jak z Renault Megane 😞

W realu tez jest takie tandetne czy tylko na zdjeciu tak zle to wyglada?

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No wiesz nienjest to jakość bentley jak w tesli i Jestem więcej jak przekonany że dla ciebie w realu tandetne będzie o wiele wiele bardziej 😀 dla mnie jest adekwatnie do ceny. 

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)

Tesla upada w mediach od 3 miesięcy ale tak naprawdę to Mercedes nie potrafi w elektryki 😉

Wyglada na to że BYD w Europie zamknie rok z większa sprzedażą niż Mercedes.

 

image.thumb.png.4bcfd7a32e334c57cee0f47530bc8a20.png

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Tesla upada w mediach od 3 miesięcy ale tak naprawdę to Mercedes nie potrafi w elektryki 😉

Wyglada na to że BYD w Europie zamknie rok z większa sprzedażą niż Mercedes.

 

image.thumb.png.4bcfd7a32e334c57cee0f47530bc8a20.png

Przecież tutaj świetnie widać jak jest źle z Teslą. czepiasz się Mercedesa który ma “tylko” 6%, a chwalisz Teslę która ma spadki -30%.

@adamjttkwidzisz i nie odszczekujesz swoich słów o zaspaniu BMW? 😉 kolejny mit upadł? BMW+mini wyprzedza Teslę w samych elektrykach, a przyrosty dwucyfrowe. Tymczasem Tesla spadki dwucyfrowe.

A jeszcze Neue Klasse nawet nie wyszło 🤣

Tesla rozpętała wojnę cenową wśród elektryków, która zaczyna przegrywać. Dziś są fenomenalne oferty na ix1, ix2, i5 podchodzące pod 30% na auta do konfiguracji, z produkcją nie nadążają, stocki wyczyszczone. I jeszcze do tego comfort lease ze znakomitymi umownymi wartościami rezydualnymi. Idealne dla elektryków, bo zdejmuje się z siebie ryzyko utraty wartości z postępem technologii. Wg mnie oferty i podejście producenta to strzał w 10. Dealerzy mówią że na tych ofertach zrealizowali już roczne targety sprzedażowe  

Zyski pewnie spadają, ale producent odbija sobie pewnie na spalinowych w których mniej płaci kar. Także kupowanie spalinowego żeby trzymał dobrze wartość niekoniecznie jest na liczbach taka super oferta biorąc pod uwagę komfort łatwej i szybkiego zwrotu auta w komfort lease. Słyszałem że w Audi też podobne oferty.

 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
43 minuty temu, BMFun napisał(a):

Przecież tutaj świetnie widać jak jest źle z Teslą. czepiasz się Mercedesa który ma “tylko” 6%, a chwalisz Teslę która ma spadki -30%.

 

Na ten codzienny hejt chyba nie jest tak źle. Dla Tesli kluczowy będzie Q2. 

Bardziej porównuje Mercedesa do BMW i Audi, gdzie widać przepaść. 

  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Marzec to jest pełny miesiąc produkcji i sprzedaży junipera. Nowy model który miał być koniem pociągowym a sprzedaż mimo to aż o 30 procent w dół. Ktoś wrzocal na forum elektryków ze tesla rozdaje nowego y w Norwegii w kredycie zero procent, zero wpłaty własnej i około 4 tysięcy nok raty, prawie jak za darmo. Mercedes, BMW, Audi, Porsche to samochody premium i nie będą się bić na ilość z tanią tesla czy byd. Oni nie obiecali i nigdy nie dążyli do sprzedaży 20 czy 30 milionów dorocznie, dwa miliony dla każdej z tych firm to wynik całkowicie satysfakcjonujący. Jak wejdzie byd i reszta Chińczyków w tym segmencie wałka będzie brutalna.

 

poza tym logika godna teslarza

1. Mercedes, sprzedaż 6 procent w górę ale nie umie w elektryki. Notabene Mercedes jest przed premierą świetnie zapowiadającego się cła i gdybym na dziś dzień chciał elektryka to oprócz taycana i neue classe byłby u mnie w top choice.

2. tesla sprzedaż 30 procent w dół ale nie jest źle. Brawo ty 

 

jest jeszcze druga strona medalu. Im więcej producenci legacy sprzedadzą ev, tym mniej zarobi na emisjach tesla. Z wykresu widać że praktycznie wszyscy producenci ostro w górę czyli udział tesli w rynku kurczy się z prędkością światła.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak Tesla drastycznie nie poprawi czasu ładowania to jeszcze bardziej się skurczy udział w rynku. Czas ładowania junipera to zart. Do 80% jest dużo za długo, a powyżej 80% to dyskwalifikacja. Jest źle. Większości to póki co nie przeszkadza, ale jak Chińczycy wejdą na szeroką skalę z czasami ładowania poniżej 15 min to będzie lipa.

 

Edytowane przez Kriss33
  • Lubię to 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 25.04.2025 o 15:57, adamjttk napisał(a):

Generalnie chodzi mi po glowie jakies auto stricte sportowe, cos bardzo malego, szybkiego i lekkiego, elektrykow tu poki co nie ma wiec zerkam niesmialo na uzywane 911 i Caymany

Cayman GTS 4.0 N/A

weź na test jeśli masz gdzieś w okolicy. Ja również mam wypaczony umysł, ani M340i ani F90 M5 jakoś już "nie robi", zero emocji ale tutaj jest po prostu coś wspaniałego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja z caymanem mam taki problem że jest niemiłosiernie brzydki. Jedynie fajnie wygląda w wersji rs ale cena tutaj kosmos. Do gts też raczej bez pól bani nie podchodź. W Europie nowego już nie kupisz a ceny używek to kosmos, prawie tyle co nowe 911. Poza tym auto bardzo fajne. Nowych 911 sporo wisi na OtoMoto, wygląda na to że rynek się nasycił i też troszkę spoglądam w stronę tego auta jako coś na wiele lat co stosunkowo niedużo straci. Ceny używek jak dla mnie to też jakiś kosmos jest, przynajmniej w PL.

 

@Kriss33 chińczyk to nie tylko szybkie ładowanie ale fenomenalne wyposażenie włącznie przykładowo z wentylacją tylnych foteli, naturalne materiały, drewno, skóra, metal i 7 lat gwarancji na całe auto. Jeśli w rzeczywistości okażą się tak dobre jak wygląda to na papierze to może nam się fajnie wybór powiększyć 

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
12 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Marzec to jest pełny miesiąc produkcji i sprzedaży junipera.

@słonik40, Zobaczymy Q2, jak wiesz Tesla nie raportuje wyprodukowanych samochodów tylko odebrane, nawet nie zamówione.

Co do Taycana to tylko ten z baterią Performance 105 zrobiłby robote w moim przypadku. Nie potrzebuje dużej landary a wymiarowo Taycan jest w sam raz.

Jestem bardzo zaskoczony sprzedażą BYD, istnieją praktycznie na rynku od tego roku a ze sprzedażą dogonili prawie Mercedesa. Nie wiedziałem, że tyle tego upchali na rynku.

Co do Caymana GT to jeździłem już dawno i bez wątpienia jest to wspaniały analogowy samochód w porównaniu do innych obecnie sprzedawanych. Mogliby kontynuować spalinowe wersje.

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zgoda, to dopiero pierwszy miesiąc dostaw nowych i to drozszych. Ja im daje jeden/dwa kwartały lepszej sprzedaży które i tak po już tak dużych spadkach sprzedaży rocznej znacznie nie poprawia. Efekt nowości szybko przeminie bo to staroć w małym przebraniu. O mercedesa jak i BMW jestem spokojny. Ich wyniki wyglądają wręcz świetnie biorąc pod uwagę że obie te firmy nie rozpoczęły jeszcze sprzedaży swoich nowości w najbardziej popularnym segmencie (cla, c klasa, glc ev, neue classe x3 i seria 3). To są modele które bardzo dużo wnoszą (800v, bardzo szybkie ładowanie, system oparty o Google). Nawet grzyb (wielki fan tesli) głośno się wypowiada że w dzisiejszych czasach auta bez instalacji 800v by nie kupił. Jak wyjdzie cla spod znaku amg czy m3 to będzie to realna konkurencja dla taycana.  Co do byd, zaorali tesle w Chinach, w Europie będzie podobnie ale nie jest to konkurencja dla BMW, Audi ,czy mercedesa. Byd od tego ma denze a Chińczycy rozgrywają moto najmądrzej bo zbierają wszystkie najfajniejsze rzeczy od różnych Marek i pakują do jednego auta. Ja bym chętnie chciał zobaczyć chińskiego elektryka na wzór lambo revuelto czy ferrari w rozsądnych pieniądzach. Super była by zabawka do jeżdżenia wokół komina.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Randall napisał(a):

Cayman GTS 4.0 N/A

weź na test jeśli masz gdzieś w okolicy. Ja również mam wypaczony umysł, ani M340i ani F90 M5 jakoś już "nie robi", zero emocji ale tutaj jest po prostu coś wspaniałego.

Jest na shortliscie.

Problem, ze w NO jest doslownie jedna sztuka na sprzedaz i to w manualu wiec na jazdy testowe bede sie musial wybrac do Polski.

Jest tez kilka sztuk GT4 ale cena x4 w porownaniu do i4 M50 wiec poza zasiegiem zupelnie.

 

Co do "szalu nie robi" to niestety po szybkich elektrykach jest zawsze niedosyt, trzeba sie skupic na frajdzie/"feelingu"/dzwieku a nie na szybkosci/mocy bo tu juz auta spalinowe nie maja czego szukac.

A spora waga nowych BMW i ogolnie "ucywilizowanie" (taki sobie, nijaki uklad kierowniczy, dzwiek z glosnikow, wszelkie kagance, revlimitery etc etc) jakos tak zabieraja sporo frajdy z posiadania nowych modeli BMW.

 

Aha i jeszcze ciekawostka - dzwiek zamykanych drzwi w i4 M50 LCI jest GORSZY/BRZYDSZY od TM3 po lifcie, to jest dopiero komedia.

Nie dawalo mi to spokoju ze moje i4 M50 zamyka sie naprawde slabo, nie ma tego charakterystycznego, sztywnego, solidnego i satysfakcjonujacego dzwieku, sprawdzilem z kolegi TM3 LR LCI i Tesla ma lepszy dzwiek, slabe to i potwierdza ze to nie wygluszeniem i4 stoi wazac pol tony wiecej a nieelektryczna platforma.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

GT4

Ten już jest straszny dzik, chyba tylko na tor. Cena mocno przehypowana.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze kilkanascie lat i nie bedzie w ogole europejskiej motoryzacji na masowa skale.

Niewiarygodnie sie to oglada, tu nie ma jak na dzis juz rywalizowac z takimi mozliwosci

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E tam Adam nic się nie znasz. Słonik napisał, że BYD to nie konkurencja dla marek premium, wiec luz 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Jeszcze kilkanascie lat i nie bedzie w ogole europejskiej motoryzacji na masowa skale.

Niewiarygodnie sie to oglada, tu nie ma jak na dzis juz rywalizowac z takimi mozliwosci

 

Wg Twoich prognoz to BMW miało nie być chyba po 5-10 lat. Tymczasem produkcja elektryków ma dwucyfrowe wzrosty. Marzę spadają, cierpi na tym trochę jakość, ale to walka o tort. Chińczycy mocną ofensywę robią, Tesla zaczyna mocno oddawać pola konkurencji. Wszystko co miała, to się przejadło. Jednak to dodawanie po 5KM do tych 2.0d, zmiana wyglądu, poprawa czasu do 100ki, jest ludziom potrzebna. A Tesla w faceliftingu wydłuża czasy ładowania. Trochę nie w tą stronę te zmiany idą. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, BMFun napisał(a):

Wg Twoich prognoz to BMW miało nie być chyba po 5-10 lat. Tymczasem produkcja elektryków ma dwucyfrowe wzrosty. Marzę spadają, cierpi na tym trochę jakość, ale to walka o tort. Chińczycy mocną ofensywę robią, Tesla zaczyna mocno oddawać pola konkurencji. Wszystko co miała, to się przejadło. Jednak to dodawanie po 5KM do tych 2.0d, zmiana wyglądu, poprawa czasu do 100ki, jest ludziom potrzebna. A Tesla w faceliftingu wydłuża czasy ładowania. Trochę nie w tą stronę te zmiany idą. 

Czas ładowania Tesli Y Dual motor po lifcie jest identyczny jak przed.

10-80 % w 34 min

Jest to wg mnie bardzo słabo.

Patrząc po sprzedaży Tesli Y to sądzę, że większość klientów to nie interesuje. Zobaczymy jak długo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No wiesz w uk żeby dostać slot na gt3 wymóg był żeby dokupić 2-3 taycany 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

10-80 % w 34 min

Jest to wg mnie bardzo słabo.

Patrząc po sprzedaży Tesli Y to sądzę, że większość klientów to nie interesuje. 

Wiekszosc klientow to imho nie interesuje zbytnio poki co bo elektryk to w miazdzacej wiekszosci krajow nadal auto jako drugie gdzie nigdzie sie w trasy nim i tak nie jezdzi tylko laduje w domu.

Natomiast im wiecej bedzie aut na rynku ktore maja 800V (Taycany, etron GT, nowe CLA, Hyundaie, Chinczyki niektore etc etc) tym bardziej Tesla jako marka bedzie sie jawic ludziom jako marka zapozniona technologicznie i jest to oczywistosc.

Wg mnie Tesla nie ma zadnego wyboru tylko modernizowac jak najszybciej linie montazowe i technologie i wprowadzac 800V, czy tego chce czy nie, inaczej zejdzie do drugiej ligi.

 

Z ciekawostek - slonik wspominal o 0% na nowe Tesle w NO, sprawdzilem i rzeczywiscie na modele LR (tylko na ta wersje) - TM3 i swieza TMY po lifcie, jest obecnie promocyjne finansowanie - na TM3 1% a na TMY 0% - znaczy sie ewidentnie [BAD] im sie pali skoro TMY LCI mial premiere doslownie kilka dni temu a juz trzeba dawac promocyjne finansowanie.

Mnie to cieszy - Musk narobil strasznych szkod wizerunkowych Tesli i mnostwo ludzi ma obecnie problem "moralny" z zakupem Tesli. 

"Play stupid games, win stupid prizes"

Generalnie Tesla bedzie miala twardy orzech do zgryzienia - Musk robi sie toksyczna persona i obciazeniem wizerunkowym ale bez niego firma traci polowe charyzmy, tak zle i tak niedobrze.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Natomiast im wiecej bedzie aut na rynku ktore maja 800V (Taycany, etron GT, nowe CLA, Hyundaie, Chinczyki niektore etc etc) tym bardziej Tesla jako marka bedzie sie jawic ludziom jako marka zapozniona technologicznie i jest to oczywistosc.

Wg mnie Tesla nie ma zadnego wyboru tylko modernizowac jak najszybciej linie montazowe i technologie i wprowadzac 800V, czy tego chce czy nie, inaczej zejdzie do drugiej ligi.

 

Nigdy nie zgadzałem się z Tobą bardziej 🙂 Czyli obalamy mit o latach świetlnych przewagi Tesli i że jak konkurencja dogania Teslę, to ta odskakuje o lata świetlne? No chyba że na wstecznym biegu odskakuje konkurencji 😜 

A czy Tesla daje finansowanie w stylu comfort lease? W BMW widziałem oferty na i5, gdzie przy bardzo wysokim rabacie wartość rezydualna po 2 latach była w okolicy 80% i to pomimo atrakcyjnej ceny ofertowej po obniżkach. Idealna opcja finansowania dla klienta. Chciałoby się powiedzieć - dzięki Tesli 🙂 zobaczymy jak po czasie to na klienta wpłynie i jakość produktów, bo ewidentnie jest bardzo ostra walają cenową i duże przetasowania na rynku elektryków. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun przy takich ofertach to nawet warto odłożyć marzenia, realizować je w innej gałęzi a auto po prostu wypożyczyć jak AGD i pobujać się w fajnym komforcie za stosunkowo małe pieniądze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.