Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
14 minut temu, BMFun napisał(a):

Porażką nie jest, bo tak samo było w Tesli - tam masz wymianę hardware na całkowicie inny. Co najwyżej że sobie retrofit nie można oficjalnego zrobić żeby wymienić hardware jak w Tesli.

Na dziś masz w Taycan do wyboru - kupić istniejące z placu z nieoptymalną konfiguracją Taycana ze starym softem ale na bardzo dużym rabacie, lub zamówić nowiutki, szyty pod siebie z nowym hardware i software, ale z mniejszym rabatem. Chyba kierując się logiką Słonika, lepiej wziąć najnowsze co jest, bo cieszysz się lepszym, a część kasy przy sprzedaży + dobierając optymalną konfigurację odzyskasz.

W przypadku i5, personalizacja jest mniejsza i większość jest napakowana pod korek i nie ma tutaj tego problemu. Powiem coś przewrotnego, ale ja lubię ten nowy Drive 8.5 jak się już go nauczysz. Ma fajny duży ekran dobrej jakości, mapy fajnie na nim wyglądają. A te milion ikonek to faktycznie kiepski pomysł, ale to szybko się człowiek przyzwyczaja. Ja kilka razy jeździłem z tym w wypożyczanych X5, czy BMW5 i jak patrzę na mój obecny, to mi brakuje zmiany 🙂 

 

W zimie przy 140km/h na liczniku, to mój stary iX3 z mniejszą baterią, starszą generacją eDrive i dużo gorszą aerodynamiką zrobi od 100% do 0% z 280km po autostradzie.

Zacytuję klasyka - raz czy dwa razy w roku można się przemęczyć dodatkowym ładowaniem na 10min. Ja dodam od siebie że takiej trasy nigdy nie robię na raz. Co najmniej raz się na jakąś kawę czy coś zatrzymam.

 

Nie pytałem. Patrzyłem tylko na otomoto. Patrząc na parametry 550e też by dla mnie były satysfakcjonujące. Te auta świetnie jeżdżą i z wyglądu podobnie jak iX mi się opatrzyły i oba się bardzo podobają.

 

Trochę mnie przeraża technologia hybrydowa ale większość lokalnych krótkich wyjazdów spokojnie można zrobić na prądzie a w nocy do gniazdka. 

W trasach jest się nie zależnym i zwalnia się głowę z ładowania. Takie dylematy. Webasto i ogrzewanie zimą hybrydy też ogarniają. Chyba poproszę jeszcze o wycenę M5 i 550e do porównania. 

Klient dla którego obecnie pracuje ma super rabaty na BMW a że używam jego maila to mi się też dostanie bez negocjowania. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Trochę mnie przeraża technologia hybrydowa ale większość lokalnych krótkich wyjazdów spokojnie można zrobić na prądzie a w nocy do gniazdka. 

W trasach jest się nie zależnym i zwalnia się głowę z ładowania. Takie dylematy. Webasto i ogrzewanie zimą hybrydy też ogarniają. Chyba poproszę jeszcze o wycenę M5 i 550e do porównania. 

Klient dla którego obecnie pracuje ma super rabaty na BMW a że używam jego maila to mi się też dostanie bez negocjowania. 

To daj znać co Ci odpowiedzą. Nie skreśliłem jeszcze całkowicie iX, bo pamiętam świetne wrażenia jak się prowadziło auto na autostradzie, a teraz po lifcie wygląda fajnie z nowymi światłami i zderzakami, szczególnie w wersji M70 + dodali optymalizację zużycia oraz minimalnie większą baterię (109kWh netto). Do tego fajniejsze fotele i kierownica i genialny system Bowers w dotychczasowej jakości. W i5 jest jego słabsza wersja, która raczej brzmi trochę gorzej, ale nadal powinna być wyraźnie lepsza od dotychczasowego HK. Co ciekawe w teście BMW i5 Bjorn zachwycał się Bowers w i5 i mówił że jest nawet lepszy od iX 🙂  Moje pobieżne porównanie w salonie nie potwierdza tego 😉 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z dedykacją dla @adamjttk film o tym czy spalinowe faktycznie tak bardzo się psują - wały, egr, dwunasy i ogólnie skarbonka. Było o 500tys W Tesli, a dziś ponad 600tys km w BMW 5 w którym wszystko praktycznie oryginalne.

 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@BMFun a nie myślałeś o i7? Duża bateria, sedan no i można zamówić z ekranikiem z tyłu (z tego co pamiętam dzieciaki były zachwycone ekranem w tesli)

https://youtu.be/GVFbtAW6ENE?si=5f0Ffl1VoJUFQFhf

 

fajna rozkminka (oglądam czasami testy aut tego gościa). Szuka auta dla siebie, tak żeby około 500km przejechać, , trasy głównie po Niemczech, ma wallboksa w garażu, chce auto premium, preferuje sedana bo lepiej jeździ w trasach no i

1. główni faworyci to seria 5 i mercedes e (a testował praktycznie wszystko co jest na rynki u wiec ma rozeznanie)

2. O tesli nawet się nie zajaknal

3. pomimo że ma wallboks nie chce ev bo chce pełnej przewidywalności w czasie dojazdu na trasie do 500km

4. można by powiedzieć że pesy szczekają a karawana jedzie dalej bo jednak BMW 5 jest wysoko w preferowanym wyborze 

5. preferuje auto 6 cylindrowe (to jest chyba jednak złoty środek pomiędzy spalaniem a przyjemnością z jazdy)

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@BMFun a nie myślałeś o i7? Duża bateria, sedan no i można zamówić z ekranikiem z tyłu (z tego co pamiętam dzieciaki były zachwycone ekranem w tesli)

https://youtu.be/GVFbtAW6ENE?si=5f0Ffl1VoJUFQFhf

 

fajna rozkminka (oglądam czasami testy aut tego gościa). Szuka auta dla siebie, tak żeby około 500km przejechać, , trasy głównie po Niemczech, ma wallboksa w garażu, chce auto premium, preferuje sedana bo lepiej jeździ w trasach no i

1. główni faworyci to seria 5 i mercedes e (a testował praktycznie wszystko co jest na rynki u wiec ma rozeznanie)

2. O tesli nawet się nie zajaknal

3. pomimo że ma wallboks nie chce ev bo chce pełnej przewidywalności w czasie dojazdu na trasie do 500km

4. można by powiedzieć że pesy szczekają a karawana jedzie dalej bo jednak BMW 5 jest wysoko w preferowanym wyborze 

5. preferuje auto 6 cylindrowe (to jest chyba jednak złoty środek pomiędzy spalaniem a przyjemnością z jazdy)

Widziałem trochę filmów które nagrał. Dla mnie lekko podejrzane jest, że zazwyczaj mocno chwali niemieckie auta, chyba głównie BMW, wydaje bardzo wcześnie jakieś review nowych modeli, także nie mam pełnego przekonania co do bezstronności jego opinii. Natomiast fajnie opowiada o autach i można się wcześnie dowiedzieć o nowych modelach.

Co do i7, to kompletnie nie czuję tego samochodu wizualnie i gabarytowo. W środku jest już całkiem fajny.

Na dzisiaj fajna hybryda w stylu 550e to rozsądna alternatywa do Taycana czy innych elektryków i 6-cylindrowe benzyny to taki sensowny kompromis by był. Na dziś jednak bardziej się skłaniałbym do elektryka, bo chyba sam muszę się na swoim przykładzie sparzyć 😉 albo polubić. Realnie ja rzadko jeżdżę szybciej niż 140km/h, średnia na narty to 105km/h, a praktycznie nie przekraczam 160-170km/h. Także szybko ładujący się elektryk z sensownym zasięgiem może być kompromisem. A jak nie, to kupię hybrydę jako auto nr 2.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zabawa motoryzacja polega na próbowaniu różnych rzeczy. Poszerza to horyzonty, pozwala samemu wyrobić sobie zdanie na różne tematy oraz daje przyjemność z testowania różnych nowości dlatego jeśli masz ochotę na ev, to warto spróbować. W sumie to jestem nawet ciekawy relacji z twoich doświadczen bo nie jesteś jak co niektórzy ze wychwala pod niebiosa to co ma.

Opublikowano

@BMFun jak finanse pozwalają to szedłbym w Taycana. Układ kierowniczy + handling będą dawały banana na twarzy codziennie, a o to chyba też chodzi wydając całkiem sporo $$$ na samochód. Już abstrahując od napędu (ICE/EV), to takiego prowadzenia konkurencja Ci nie zaoferuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 duża różnica w cenie między 2.0 a 3.0 wynika w dużej części w różnicy w wysokości akcyzy dla silników większych niż dwa litry także lwią częścią ze 100k jest podatek. Audi może i ceny nie podniosło za to 911 50k w górę. Pamiętam jeszcze parę lat temu ceny zaczynały się od 480k dziś jest to ponad 680

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zgadza się i biorąc pod uwagę presję unii na wykopanie ice może być coraz drożej stąd ice mogą być lepszym zakupem pod względem utrzymania wartości. Na forach widzę że ci co weszli w drogie Bev raczej wstrzymują się ze sprzedażą, zostawiają auta i dokupują ciekawe ice jak cabrio lub coś usportowionego. Dla mnie gdyby m3 miało możliwość dołożenia haka no i większy bak było by autem idealnym do zakupu na dziś, podobnie rs3

 

btw na elektryczne taycany ssanie jest tak duże że dealerzy w uk proponują slot na gt3rs jak się dokupi do tego dwa taycany 😂😂

Edytowane przez słonik40
Opublikowano

Tak sobie patrzę na różne testy - na dystansie 1000km ICE (takie, które przejedzie ten dystans bez tankowania - czyli raczej tylko Diesel z większym bakiem, benzyny odpadają), to kreuje się nam od 40 minut do 1h różnicy w przypadku BEV z dużymi bateriami i szybkim ładowaniem.

Biorąc pod uwagę np. odpowiednik Taycana pod względem osiągów - jakieś doładowane AMG z V8, to myślę, że jedno tankowanie na dystansie 1000km trzeba będzie zrobić - to różnica nam się jeszcze zmniejsza - załóżmy, że będzie to ok. 10 minut - więc mamy już 30 - 50 minut.

image.thumb.png.92dda9fd1380b80e1c06e7fec10a38c2.png

Moim zdaniem różnica do przeżycia - no chyba, że ktoś trzaska 1000km co tydzień 🙂 

Pozostając w temacie marki z Zuffenhausen - Panamera też świetny samochód, jednak cena zakupu vs. Taycan (biorąc pod uwagę upusty) to trochę no-brainer. Zresztą w jej przypadku patrzyłbym chyba tylko na ICE, bez hybrydy, a tu znowu Taycan będzie odjeżdżał osiągami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest teoretyczna różnica bo w praktyce ice pojedziesz dużo szybciej 120-130km/h vs 160-180km/h plus na zachodzie huby ładowania często są zlokalizowane 1-3kk od autostrady. Musisz zjechać na lokalną drogę, czasami stanąć na jakiś światłach no i samo zlokalizowanie ładowarki na potężnych parkingach przy centrach handlowych czy między stojącymi tirami też proste nie jest. Bierz namiar ze testy są robione przez fanboyow mobilności, gdybym w ice siedział ja różnica była by dużo większa i to z dwoma przystankami. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://autokult.pl/tesla-oskarzona-o-zawyzanie-przebiegu-w-swoich-autach,7146635939658688a

 

kolejny kamyczek w ogródku twierdzący że tesla zawyża przebiegi. Tesla fan boye te swoje zużycia, mity o zasięgach to sobie między bajeczki możecie włożyć i czytać dzieciom do poduszki.

Opublikowano (edytowane)

Pewnie zanim baterie beda do wymiany w elektrykach to pojawia sie zamienniki. Juz sie pojawiaja i to lepsze niz oryginaly. 

Zaraz pewnie pojawia sie zamienniki do TMS za zasiegiem lepszym niz oryginalne. Wygląda na to, że samochody elektryczne przeżyją spalinowe bez większego problemu. 

Mój bolid jest wykonany w całości z aluminium, ruda się go nie złapie 😉 Praktycznie będę mógł nim 10 lat jeździć a później wskoczy nowa bateria za jakieś grosze w porównaniu do remontu silnika. 

Software ma zawsze up to date bez względu na zainstalowany hardware. 

Portal InsideEVs wpadł na ciekawostkę. Chińska firma Martigi Manufacturing, która zajmuje się opracowywaniem własnych baterii do  samochodów elektrycznych, stworzyła pakiet przeznaczony do montażu w BMW i3. Ma on 54 kWh pojemności, obiecuje 400-500 kilometrów zasięgu według procedury „wydaje nam się” i 300 kilometrów przy jeździe ze stałą szybkością 100 km/h. Akumulator wyceniono na 5 800 dolarów, równowartość niecałych 22 000 złotych bez kosztów transportu.

https://elektrowoz.pl/porady/chinczycy-stworzyli-baterie-dla-bmw-i3-400-500-km-zasiegu-za-rownowartosc-22-000-zl-maja-tez-cos-dla-vw-e-golfa/

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Lubię to 1
  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie no jasne bo ev to tylko bateria. Bo przecież silniki w liczbie mnogiej, inwerter, pompa ciepła, system chłodzenia, ładowarki pokładowe, gniazda ładowania, ccu, ecu i pierdyliard elektroniki się nie popsuje. I wszystko to musi być mega szczelne bo jak się dostaje wilgoć to jest zwarcie i kaput. Ota co będzie działać tak samo jak na starych teslach gdzie  pól bebechów trzeba wymienić żeby nowszy system odpalić.ostatnio na filmie z naprawy baterii w modelu x widziałem jak jakiś Ukrainiec lutował cele  na których luty puściły. Dwa dni mu to zajęło i przelicz sobie to teraz razy no cenę roboczogodziny np w Porsche czyli 1000zl netto.

Edytowane przez słonik40
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
6 godzin temu, Jac3kBMW napisał(a):

Praktycznie będę mógł nim 10 lat jeździć a później wskoczy nowa bateria za jakieś grosze w porównaniu do remontu silnika. 

O, zaczyna się już robić naprawdę gęsto 😂

Jeśli remont "problematycznego" silnika na dzień dzisiejszy to jakieś 30-40k zł to po ile będą te chińskie baterie? 😂

6 godzin temu, Jac3kBMW napisał(a):

Chińska firma Martigi Manufacturing, która zajmuje się opracowywaniem własnych baterii do  samochodów elektrycznych, stworzyła pakiet przeznaczony do montażu w BMW i3. Ma on 54 kWh pojemności, obiecuje 400-500 kilometrów zasięgu według procedury „wydaje nam się” i 300 kilometrów przy jeździe ze stałą szybkością 100 km/h. Akumulator wyceniono na 5 800 dolarów, równowartość niecałych 22 000 złotych bez kosztów transportu.

 

Kiedyś kupiłem sobie hulajnogę Xiaomi i później na grupach też zaczęli do niej instalować większe baterie, jedyny problem był taki że spłonęło kilka mieszkań 😂

Opublikowano
9 godzin temu, Randall napisał(a):

O, zaczyna się już robić naprawdę gęsto 😂

Jeśli remont "problematycznego" silnika na dzień dzisiejszy to jakieś 30-40k zł to po ile będą te chińskie baterie? 😂

Kiedyś kupiłem sobie hulajnogę Xiaomi i później na grupach też zaczęli do niej instalować większe baterie, jedyny problem był taki że spłonęło kilka mieszkań 😂

Skąd BMW i Mercedes bierze w dniu dzisiejszym baterie do samochodów. Są to dokładnie Chiny 😜

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

https://youtu.be/bEH5gDiESRg?si=6ZrI1VXe94pLGCVj

odswiezony model y przegrywa porównanie z chińskim byd w carwow. To by było chyba na tyle przewag.  Z drugiej strony co się dziwić skoro po 12 latach produkcji aut tesla dalej nie potrafi poprawnie policzyć przebiegu (tak samo jak moje wallboksy zużycia). Dobrze że jest ota w pierdyliardowej wersji za parę lat to naprawia i odtrąbią jako nową funkcjonalność/sukces

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

https://youtu.be/bEH5gDiESRg?si=6ZrI1VXe94pLGCVj

odswiezony model y przegrywa porównanie z chińskim byd w carwow. To by było chyba na tyle przewag.  Z drugiej strony co się dziwić skoro po 12 latach produkcji aut tesla dalej nie potrafi poprawnie policzyć przebiegu (tak samo jak moje wallboksy zużycia). Dobrze że jest ota w pierdyliardowej wersji za parę lat to naprawia i odtrąbią jako nową funkcjonalność/sukces

Super, niech konkurencja goni. Każdy ma swój wybór. Dla niektórych Dacia i Skoda świetnymi samochodami są, bez wątpienia. Buahahaha

@słonik40

image.thumb.png.baca572424b034cf3c98e3080ad14fa7.png

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Goni? Coś ci się pomieszało. Już dawno przegonili 👌 liczy się pierwsza myśl. Pewnie Elon groził pozwem tak jak to ma w zwyczaju wszędzie 😀

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)

Polityka grupy VW, ale przecież Tesla na kilometrach oszukuje, hehehe. 

Ludziom można pluć w twarz a oni i tak będą twierdzili że to pada deszcz. 

Pamiętam jak pytałem w Porsche o nowe mapy do cayenne z 2020 roku to powiedzieli mi że się nie da. 

Tesle z początku produkcji jeżdżą na najnowszym oprogramowaniu z najnowszymi mapami. 

Upgrades do twojego ID. – Volkswagen podał ceny pakietów oprogramowania. Nawigacja: 115 zł/mies, 1 090 zł/rok lub 3 650 zł

https://elektrowoz.pl/porady/upgrades-do-twojego-id-volkswagen-podal-ceny-pakietow-oprogramowania-nawigacja-115-zl-mies-1-090-zl-rok-lub-3-650-zl/

 

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W vw włączasz Apple car play albo android auto i problem solved. Tak z ciekawości jak rozwiązujesz problem zawyżania przebiegu u siebie? Przejdziesz do porządku dziennego ze gwarancja na podzespoły przez przebieg skończy ci się wcześniej jak powinna? Dodatkowo nie pisz nieprawdy że ota sprawia że zawsze masz wszystko aktualne bo chociażby fsd oparte o ai potrzebuje min hardware 4 a po drugie soft tesli już praktycznie nie działa na mcu1 i mocno ładuje na kilkuletnich jednostkach. Po 10 latach infotainment jest praktycznie nieużywany.

Opublikowano
7 minut temu, słonik40 napisał(a):

Tak z ciekawości jak rozwiązujesz problem zawyżania przebiegu u siebie?

Nie rozwiązuje problemów których nie ma. @słonik40, łykasz wszystko jak małe dziecko. Byle Tesla było w nagłówku, dla Ciebie to prawda objawiona. Nie widzisz, że nie mają już czego wyszukiwać. 

Jeden z wielu hitów poniżej, heheh.

  • Regulacja świateł drogowych Light Assist – 22 złote miesięcznie LUB 219 złotych rocznie LUB 890 złotych bez ograniczeń czasowych,
  • Układ klimatyzacji Air Care Climatronic – 34 złote miesięcznie LUB 339 złotych rocznie LUB 1 390 złotych bez ograniczeń czasowych,

 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wystarczy kupić przy zamówieniu, nie mam z tym żadnego problemu a jeśli chodzi o kłamstwo w przebiegu to pisałem już o tym wiele miesięcy temu, co zauważali YouTubowi testerzy przejeżdżający dokładnie te same trasy różnymi autami. Wystarczy przekopać internet, fora są pełne wątków o tym. Najwyraźniej fanboy tesli rozwiązuje problem przez wyparcie 😀

Edytowane przez słonik40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.