Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A1 przez większość roku jest całkowicie pusta. W okresie poza sezonem nawet w weekendy można dawać ognia. A2 od łodzi do granicy niemieckiej też da się pomykać bardzo szybko. Jak depniesz Bev 160km/h to po godzinie jazdy będziesz się ładował. To jest zupełnie inny level jazdy.

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, Damianero74 napisał(a):

Problem dotyczy przedliftowych Taycanów z dwóch batchy produkcyjnych. Także polift powinien być wolny od tych wad.

Ale to nie chodzi o wadliwe baterie. Było oprogramowanie a jednak teraz okazało się że nie ma. Grupa VW dalej oszukuje klientów ? Jak to wygląda w markach które są niżej pozycjonowane ?

Porsche: Przepraszamy, jednak nie ma oprogramowania. Nie ładuj baterii ponad 80 proc. i odwiedzaj ASO co 2 miesiące

Dokładny komunikat z pisma:

Co powinieneś zrobić?

Dopóki w Twoim pojeździe nie zostanie zainstalowane zoptymalizowane oprogramowanie diagnostyczne akumulatora, zalecamy tymczasowe naładowanie akumulatora wysokonapięciowego do maksymalnie 80%. Minimalizuje to ryzyko zwarcia w akumulatorze wysokiego napięcia i jednocześnie chroni akumulator. Ponadto nadal konieczne jest sprawdzanie akumulatora wysokonapięciowego w serwisie Porsche co 60 dni.

 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Jac3kBMW przeczytaj zalinkowany artykuł ze zrozumieniem bo wychodzi na to że bijesz pianę a nie masz zielonego pojęcia o co chodzi. Wytłumaczę ci w takim razie. Część baterii od lg jest wadliwa i może się zepsuć. Porsche jak każdy niemiecki producent chce dmuchać na zimne stad zalecenia oraz prace nad oprogramowaniem DIAGNOSTYCZNYM. To oprogramowanie nie ma nic naprawiać ale monitorować baterie i w przypadku wystąpienia problemu poinformować użytkownika:producenta że jest do wymiany. Póki oprogramowanie nie będzie gotowe Porsche chce monitorować auta „manualnie” stąd zaproszenie do serwisu.

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMW przeczytaj zalinkowany artykuł ze zrozumieniem bo wychodzi na to że bijesz pianę a nie masz zielonego pojęcia o co chodzi. Wytłumaczę ci w takim razie. Część baterii od lg jest wadliwa i może się zepsuć. Porsche jak każdy niemiecki producent chce dmuchać na zimne stad zalecenia oraz prace nad oprogramowaniem DIAGNOSTYCZNYM. To oprogramowanie nie ma nic naprawiać ale monitorować baterie i w przypadku wystąpienia problemu poinformować użytkownika:producenta że jest do wymiany. Póki oprogramowanie nie będzie gotowe Porsche chce monitorować auta „manualnie” stąd zaproszenie do serwisu.

@słonik40, Ja przeczytałem oryginalne pismo a nie artykuł na Elektrowozie. Czy w takim razie modele po liftingu mają to oprogramowanie monitorujące ?

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Modele po liftingu mają inne baterie więc raczej problem ich nie dotyczy. „Problem” dotyka aut z bateriami lg produkowanymi w Polsce.

Opublikowano
1 minutę temu, słonik40 napisał(a):

Modele po liftingu mają inne baterie więc raczej problem ich nie dotyczy. „Problem” dotyka aut z bateriami lg produkowanymi w Polsce.

Aha, czyli nie trzeba ich monitorować i to oprogramowanie jest nie potrzebne. Zbij termometr i nie bedziesz mial temperatury. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano
29 minut temu, słonik40 napisał(a):

A1 przez większość roku jest całkowicie pusta. W okresie poza sezonem nawet w weekendy można dawać ognia. A2 od łodzi do granicy niemieckiej też da się pomykać bardzo szybko. Jak depniesz Bev 160km/h to po godzinie jazdy będziesz się ładował. To jest zupełnie inny level jazdy.

Też zależy od BEV, w przypadku tych z małą baterią to pewnie tak. Jechałem trasę EQE (Sedan) po DE - około 700 km z jednym postojem - serio, totalnie nie czułem tego, że jest to dla mnie jakieś wyrzeczenie - a na odcinkach bez ograniczeń zdarzyło się dojechać do kagańca (210 km/h).

No ale tak, jak ktoś naprawdę często pokonuje duże dystanse (np. służbowo) z wysokimi prędkościami (tam, gdzie się da) - to tak, ICE zapewni większą "niezależność" od infrastruktury uzupełniania energii/paliwa 🙂 natomiast na codzień, no mi ta charakterystyka napędu bardzo odpowiada (dostępna moc, płynne rozwijanie jej, nie trzeba czekać na osiągnięcie temperatury roboczej oleju/płynu chłodniczego, etc.).

Większość osób i tak ma ICE w domu - można też "dla spokoju ducha" na trasy zostawić dotychczasowe ICE, dokupić EV i potem zobaczyć, co w praktyce będzie częściej używane - bez przymusu do jakiejkolwiek z tych technologii. 

Każdy z napędów ma swoje wady i zalety - dobrze więc, że mamy wybór 🙂 lubię czasem zerknąć na grupy dyskusyjne Taycana - ostatnio pojawił się ciekawy wątek - 911 vs. Taycan (tak, to inne samochody). Jednak posiadacze obu ( szczęściarze - taki dream garage) w większości wskazywali Taycana, jakby mieli pozostawić sobie jedyny samochód, biorąc także pod uwagę fun z jazdy. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Czy z twoją głową jest coś nie tak? Oprogramowanie diagnostyczne jest wytwarzane pod dany typ baterii. Jeśli bateria się zmienia a się zmieniła to znaczy że oprogramowanie to nie będzie działać. Kapisz czy mam jak dziecku tłumaczyć?

 

@Damianero74 z Bev tak właśnie jest. Czasami są super warunki ze lecisz bez ograniczeń a czasami pogoda jest do bani, ruch żaden ze odczuwasz mocno niedoskonałości technologii. Raczej częściej to drugie jak to pierwsze. 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
19 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Oprogramowanie diagnostyczne jest wytwarzane pod dany typ baterii.

aahahahahahah, jaki Ty jestes naiwny ^^

VW robi to co zawsze robil - ma w tym momencie gowniane baterie w pierwszych Taycanach, nawet nie mysli o wymianie bo finanse grupy sa na krawedzi a koszty takiej wymiany to beda setki milionow wiec robi to co zawsze --> oszukuje tzn przerzuca cala odpowiedzialnosc i niedogodnosci na klienta a w miedzy czasie ich spece IT pisza na kolanie soft ktory po wykryciu przekroczenia jakichkolwiek granicznych wartosci baterii WYMUSI na uzytkowniu ladowanie do max 80% i koniecznosc pojawienia sie w ASO na wymiane baterii.

Tesla tez kiedys miala takie historie na poczatku modelu S dekade temu i w VW skonczy sie to tak samo jak w Tesli --> pozwem i wymiana wszystkich wadliwych baterii badz calych aut.

Jak dojdzie do jakiegos zaplonu i ktos sie w Taycanie spali (nie daj boze w USA) to VW bedzie placil setki milionow $ odszkodowania tylko za ten jeden przypadek a pozniej sie sadzil z LG o regres.

20 godzin temu, Damianero74 napisał(a):

Jechałem trasę EQE (Sedan) po DE - około 700 km z jednym postojem - serio, totalnie nie czułem tego, że jest to dla mnie jakieś wyrzeczenie - a na odcinkach bez ograniczeń zdarzyło się dojechać do kagańca (210 km/h).

Doslownie KAZDA osoba ktora kupuje BEV ma takie same odczucia - doznaje dysonansu poznawczego - bo przeciez w internetach influencerzy mowili ze podroz z Gdanska do Zakopanego BEV to 3 dni i blackouty w okolicznych wsiach przy ladowarkach DC a w praktyce pokonanie 700 km rozni sie od ICE tym, ze przerwa zamiast 20 min na tankowanie (5 min tankowanie i 15 min hotdogi/kawa) trwa 30 min (te same hotdogi i kawa). 

20 godzin temu, Damianero74 napisał(a):

No ale tak, jak ktoś naprawdę często pokonuje duże dystanse (np. służbowo) z wysokimi prędkościami (tam, gdzie się da) - to tak, ICE zapewni większą "niezależność" od infrastruktury uzupełniania energii/paliwa 🙂 

100% zgody, nalezy dodac ze tego typu jazda wystepuje _najczesciej_ w PL i krajach postsowieckich gdzie nie ma jeszcze kultury i mentalnosci czlowieka cywilizowanego na drogach (nazywajmy to wprost - jest dzicz i samowolka, setki filmikow ze sfrustrowanymi debilami ktorzy wysiadaja z aut (wrecz na srodku autostrady!) i ida wymierzac "samosad" ludziom w innych autach to tylko potwierdza).

Generalnie za nagrane na kamerce wyjscie z samochodu na ulicy i agresje do innego uzytkownika na drodze powinien byc od reki mandat 10k PLN --> dzicz by sie szybko ucywilizowala zamiast jezdzic z palkami, siekierami, gazem czy bog wie czym jeszcze.

W cywilizowanych krajach Europy jazda z predkosciami tu czesto omawiamymi typu 160, 180 czy 200km/h to jakies sc-fi.

20 godzin temu, Damianero74 napisał(a):

Większość osób i tak ma ICE w domu - można też "dla spokoju ducha" na trasy zostawić dotychczasowe ICE, dokupić EV i potem zobaczyć, co w praktyce będzie częściej używane - bez przymusu do jakiejkolwiek z tych technologii. 

To samo - praktycznie kazdy kto kupuje BEV tak robi i praktycznie kazdy po kilku mies stwierdza to samo - trzymanie ICE w garazu "na trasy" to zabobony bo nikt tym juz nie chce jezdzic jak sie ma w domu BEV. ICE idzie na sprzedaz.  Nawet plujacy na elektryki slonik jest tego tu przykladem ^^

20 godzin temu, Damianero74 napisał(a):

911 vs. Taycan (tak, to inne samochody). Jednak posiadacze obu ( szczęściarze - taki dream garage) w większości wskazywali Taycana, jakby mieli pozostawić sobie jedyny samochód, biorąc także pod uwagę fun z jazdy. 

No to akurat nie jest argument za BEV zbytnio 😉

911 to sportowa zabawka dla singla/pary i wiekszosc osob by wolala sobie zostawic chocby A6 3.0 TDI jakby mogli tylko jedno auto miec w garazu, Taycan komfortowo przewiezie 4 osoby w ciszy, mozna wsadzic do niego jakies walizki etc etc

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Cytat

100% zgody, nalezy dodac ze tego typu jazda wystepuje _najczesciej_ w PL i krajach postsowieckich gdzie nie ma jeszcze kultury i mentalnosci czlowieka cywilizowanego na drogach (nazywajmy to wprost - jest dzicz isamowolka, setki filmikow ze sfrustrowanymi debilami ktorzy wysiadaja z aut (wrecz na srodku autostrady!) i ida wymierzac "samosad" ludziom w innych autach to tylko potwierdza).

Ale ty frustrat jesteś. W Niemczech zachodnich tez ludzie jeżdżą bardzo szybko anten kto jedzie wolniej kultularnie zjedza z pasa. Tylko przeważnie kierowcy tesli na skandynawskich numerach (pewnie zarobkowo emigranci) mają manie wyjeżdżania pod maskę jadąc 120km/h bo panisko że Skandynawii się telepie i pewnie tyłek mu juz przyrasta.
 

A zdajesz sobie sprawę że dokładnie z tej samej fabryki wyjeżdżają baterie także do tesli! Wszyscy producenci podnieśli larum co brali od nich baterie tylko tesla siedzi cicho? Czyżby niala klienta w głębokim poważaniu a jak spłonie to jego wina?

 

Cytat

 

To samo - praktycznie kazdy kto kupuje BEV tak robi i praktycznie kazdy po kilku mies stwierdza to samo - trzymanie ICE w garazu "na trasy" to zabobony bo nikt tym juz nie chce jezdzic jak sie ma w domu BEV. ICE idzie na sprzedaz.  Nawet plujacy na elektryki slonik jest tego tu przykladem ^^

To z powodu tych zabobonów wszyscy praktycznie producenci wracają do ice?

 

Całkiem niedawno w Szczecinie. Taycanow spalilo sie całe zero a tesli nawet e PL zdarzylo się spłonąć. Czyżby nieszczęsne baterie od lg czy babol technologiczny w pogoni za oszczędnościami?

https://wszczecinie.pl/tesla-plonela-jak-pochodnia-niebezpiecznie-na-pogodnie/50539

 

Tu też chyba model y? Felgi sugerują na wersje performance. Wyjechała z Berlina? Baterie może od lg?

https://wydarzenia.interia.pl/kujawsko-pomorskie/news-akcja-gasnicza-na-a1-splonela-tesla,nId,6859761

 

w Polsce sprzedaż tesli szoruje po dnie a jednak zdarza im się płonąć. To jest przerażające 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Tylko przeważnie kierowcy tesli na skandynawskich numerach (pewnie zarobkowo emigranci) mają manie wyjeżdżania pod maskę jadąc 120km/h bo panisko że Skandynawii się telepie i pewnie tyłek mu juz przyrasta.

 

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Ale ty frustrat jesteś. 

 

😄

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pora się pogodzić ze w najbardziej rozwiniętym gospodarczo i motoryzacyjnie kraju w europie ludziom zdarza się jeździć bardzo szybko, tak jak ty możesz w swoim wynalazku „performance” jedynie pomarzyć.

Opublikowano

W elektryku też będzie jechał bardzo szybko, ale co chwilę trzeba będzie zjeżdżać na ładowanie.

 

Obejrzałem sobie wczoraj kilka filmów 1000 km challenge. No i temat elektryka na trasie robi się już wręcz śmieszny. Co kawałek przerwa i modlitwa, aby nie było innych aut na ładowarce. Koszt ładowania przy prędkości autostradowej 140 km/h - porównywalny z benzyną i wyższy niż w dizlu. 

 

Reasumując - elektryk fajny, ale do jeżdżenia w okolicy. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj mi się na TVN wyświetliło. Podobno standard w tym miejscu. Od Bev jak ktoś chce jeździj ze spokojną głową trzeba uciekać jak najszybciej.IMG_3751.thumb.png.51d7853e22bd83d985b77f9d98112436.png

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, słonik40 napisał(a):

Podobno standard w tym miejscu. Od Bev jak ktoś chce jeździj ze spokojną głową trzeba uciekać

W Kostomłotach tak przecież zawsze jest, dlatego powstają HUBy we Wrocławiu i Legnicy. Przecież to najbardziej uczęszczana droga w Polsce.

BTW, Tesla produkuje samochody elektryczne 13 lat. Wiesz ile w PL jeździ ulepów z polutowanymi bateriami? Gdyby tam było 12 ładowarek to już nie byłoby problemu. 

Kawałek dalej jest GreenWay i Ionity tylko czekają sknery co mają darmowe ładowanie, ja tego nia rozumie. 

@słonik40, wracasz do dwumasa, rozrządu, AdBlue itp? 

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano

To tylko potwierdza, że właściciele elektryków w PL wychodzą ze sfery "first mover advantage".

Bez rozbudowy infrastruktury będzie tylko gorzej, szczególnie w dniach szczytów komunikacyjnych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Jac3kBMW skoro przy tak mikroskopijnym udziale Bev w rynku juz infrastruktura nie daje rady to myślisz że jak udział w Bev zwiększy się o miliony aut to będzie lepiej? A może będzie dużo girzej? Na codzień, poza sezonem te miejsca będą wyglądały jak cmentarze za to w sezonie będzie natłok na bank. Prosty przykład A1. Jest około 10-15 bramek. W tym kilka amber go gdzie przejeżdżasz bez zatrzymania a wiesz co się dzieje na a1 w sezonie? Tworzą się wielokilometrowe kolejki, ponad godzina oczekiwania a korki są juz tak długie że bramki są otwierane rezygnując z opłat bo to już zagraża bezpieczeństwu.

 

btw o jakich 12 latach mówisz? Oba pożary to tmy produkowane od 5 lat. Pies z kulawą nogą się nie zainteresował przyczyną.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Takie coś mi wpadło dzisiaj w oczy. Z dedykacją dla wszystkich jeżdżących od strzała 1000km+ 🙂 Zrobi się trasę do Chorwacji czy w Alpy wraz z drogą powrotną na 1 tankowaniu. Żaden elektryk nie ma podejścia i nie będzie miał długo 😉 

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/przejechal-skoda-2873-km-na-jednym-zbiorniku-paliwa-miko-marczyk-pobil-rekord/b0ff6f2

image.thumb.png.baf57dcf050c1f4da521b9ad2a13111d.png

Edytowane przez BMFun
Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMW skoro przy tak mikroskopijnym udziale Bev w rynku juz infrastruktura nie daje rady to myślisz że jak udział w Bev zwiększy się o miliony aut to będzie lepiej? A może będzie dużo girzej? Na codzień, poza sezonem te miejsca będą wyglądały jak cmentarze za to w sezonie będzie natłok na bank. Prosty przykład A1. Jest około 10-15 bramek. W tym kilka amber go gdzie przejeżdżasz bez zatrzymania a wiesz co się dzieje na a1 w sezonie? Tworzą się wielokilometrowe kolejki, ponad godzina oczekiwania a korki są juz tak długie że bramki są otwierane rezygnując z opłat bo to już zagraża bezpieczeństwu.

 

btw o jakich 12 latach mówisz? Oba pożary to tmy produkowane od 5 lat. Pies z kulawą nogą się nie zainteresował przyczyną.

@słonik40 Ja akurat w sezonie nie jezdze nad morze, wybieram poludnie Europy. Kazdy musi sam zdecydowac. Ja nie bede wybieral samochodu pod dwa wyjazdy w roku. Wiem, że jak miałbym spalinowy to na codzień stałby nie ruszany, nie chciałbym nim jeździć bo po pierwsze, lepiej się jeździ elektrykiem a po drugie po co generować nie potrzebnie koszty. 

Nawet gdybym jechał to będę miał Odolion lub Wrocław, Legnica Szczecin na ładowanie, zależy od kierunku.

Do takiego M3 czy nawet M4 nie można webasto zamontować a ja przywykłem do komfortu z którego za własne pieniądze nie zrezygnuje 🙂

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja akurat a1 do gdańska lub a1/a2 do Warszawy jezdze regularnie. Znam te autostrady jak własną kieszeń oraz to jak ruch się na nich rozkłada. Tu nie trzeba jeździć na wakacje a wystarczy weekendowy wyjazd. Wakacje to często i tak samolot, za to w weekendy jest to samochód. 

Opublikowano
1 minutę temu, słonik40 napisał(a):

Ja akurat a1 do gdańska lub a1/a2 do Warszawy jezdze regularnie. Znam te autostrady jak własną kieszeń oraz to jak ruch się na nich rozkłada. Tu nie trzeba jeździć na wakacje a wystarczy weekendowy wyjazd. Wakacje to często i tak samolot, za to w weekendy jest to samochód. 

Zobaczymy zajętosć Odoliona po otwarciu. Wydaje mi się, że nie będzie za duża. Nawet jak bedzie ruch to będzie także bardzo duża rotacja. 

To samo będzie Wrocław, Legnica i juz Zielona Góra jest w przygotowaniu. Ja nad morze będę miał Radomsko (już jest tam pełno ładowarek) Odolion no i Gdańsk Rumia.  Spokojnie godzinę dłużej nad Bałtyk mogę jechać a przez cały rok jeździć praktycznie za darmo i cieszyć się z bezobsługowego elektryka.

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano
45 minut temu, BMFun napisał(a):

Takie coś mi wpadło dzisiaj w oczy. Z dedykacją dla wszystkich jeżdżących od strzała 1000km+ 🙂 Zrobi się trasę do Chorwacji czy w Alpy wraz z drogą powrotną na 1 tankowaniu. Żaden elektryk nie ma podejścia i nie będzie miał długo 😉 

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/przejechal-skoda-2873-km-na-jednym-zbiorniku-paliwa-miko-marczyk-pobil-rekord/b0ff6f2

image.thumb.png.baf57dcf050c1f4da521b9ad2a13111d.png

@słonik40, samochód dla Ciebie, przejedziesz w spokoju za dala od wszystkich. 

  • Lubię to 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Bez przesady. Wszystkie ice które miałem były też praktycznie bezobsługowe i w żadnym nic się nie działo nie licząc kilkunastoletnich dziadków ciąganych off-road 

 

odbisnie webasto. U mnie jest ai i samo się załącza. Żona nienkorzysta wcale bo jej się nie chce klikać:ustawiać. Woli wsiąść do zimnego auta

Edytowane przez słonik40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.