Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla mnie to oczywiste, że jazda 140 na tempomacie nie powoduje średniej 140.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
30 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Dla mnie to oczywiste, że jazda 140 na tempomacie nie powoduje średniej 140.

 

Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Bateria ma 75 kWh. Zuzycie przy 140 wyszło 22 kWh. Widziałem test innego goscia i jemu wyszło 20 kWh. Czyli przy pełnej baterii przejedziemy na bank 300 km ( nie w zimie oczywiście). Zakładając kolejne ładowania 70% baterii z 340 = 240 km. Tylko tyle i az tyle, a nie żadne 150 km.

 

@Kriss33 opowiadasz jakieś bajki o 22kWh czy 20kWh, albo jakieś specyficzne warunki w stylu z górki i z wiatrem.

Bjornowi przy dobrych warunkach dla EV wyszło 20kWh/100km przy 120km/h na tempomacie, które w praktyce oznacza średnią sporo mniej (nie pamiętam czy Bjorn robi korektę, ale chyba nie).

To jakim cudem przy 140km/h tak wysokie auto może osiągać 20 czy 22? Ja tu widzę ten sam psychologiczno-socjologiczny syndrom który mieliśmy w fanach TDI którym mikroilości paliwa zużywały auta bo podawali najczęściej te pozytywne wyniki i się prześcigali w tym komu mniej pali. Tylko że te liczby są potem nieporównywalne do siebie.

 

image.thumb.png.d3fe9f966e036c98037290989e0fe21f.png

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Porównywalność wyników EV podam na swoim przykładzie. Testowałem w trasie Taycan i w jedną stronę przy świetnych warunkach (chociaż było +2st C), zużył mi na kilkukilometrowym odcinku przy 138km/h (średnia z komputera) 26.6kWh (siły i kierunku wiatru niestety nie sprawdzałem). Na tej samej trasie w drugą stronę w dużym deszczu i wiatrem 10m/s z przeciwnego kierunku miałem zużycie 36kWh/100km na dłuższym odcinku i prędkości 128km/h (średnia z komputera).

Jeśli bym chciał zaimponować światu jak to Taycany mało zużywają i są "Tesla killerami" albo coś takiego, to którą wartość bym podawał na forum? 🙂 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 minut temu, BMFun napisał(a):

 

 

@Kriss33 opowiadasz jakieś bajki o 22kWh czy 20kWh, albo jakieś specyficzne warunki w stylu z górki i z wiatrem.

Bjornowi przy dobrych warunkach dla EV wyszło 20kWh/100km przy 120km/h na tempomacie, które w praktyce oznacza średnią sporo mniej (nie pamiętam czy Bjorn robi korektę, ale chyba nie).

To jakim cudem przy 140km/h tak wysokie auto może osiągać 20 czy 22? Ja tu widzę ten sam psychologiczno-socjologiczny syndrom który mieliśmy w fanach TDI którym mikroilości paliwa zużywały auta bo podawali najczęściej te pozytywne wyniki i się prześcigali w tym komu mniej pali. Tylko że te liczby są potem nieporównywalne do siebie.

 

image.thumb.png.d3fe9f966e036c98037290989e0fe21f.png

Takie informacje podają ludzie,  którzy robili testy przy 140 na tempomacie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jacy ludzie? Internetowi trole?

Bjorn:

zużycie przy 90: 14kwh

zuzycie przy 120: 20kwh aż 6 kWh wiecej

przy 140 opory rosną potęgowo więc zużycie będzie duuuzo powyżej 20. Według Twojej logiki przy większej prędkości zużycie powinno rosnąć mniej. Co jest wbrew prawom fizyki

Grzyb

zuzycie z ostatniego testu 23,7 kWh/100

trasa pokonywana z prędkościami 120 ekspresówką, 140 autostrada z licznymi zjazdami na lądowanie.

 

wiec jak niby ma wyjść 20 kWh przy 140???  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
44 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Jacy ludzie? Internetowi trole?

Bjorn:

zużycie przy 90: 14kwh

zuzycie przy 120: 20kwh aż 6 kWh wiecej

przy 140 opory rosną potęgowo więc zużycie będzie duuuzo powyżej 20. Według Twojej logiki przy większej prędkości zużycie powinno rosnąć mniej. Co jest wbrew prawom fizyki

Grzyb

zuzycie z ostatniego testu 23,7 kWh/100

trasa pokonywana z prędkościami 120 ekspresówką, 140 autostrada z licznymi zjazdami na lądowanie.

 

wiec jak niby ma wyjść 20 kWh przy 140???  

Masz rację, to jakieś trole. Tylko bjorn jest wiarygodny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to mamy wyjasnienie

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Nowy-dzien-nowa-decyzja-Trumpa-Cla-dla-Chin-znow-w-gore-zawieszone-dla-pozostalych-8922488.html

Prezydent USA Donald Trump ogłosił we wtorek, że podniesie cła nałożone na towary z Chin do 125 proc. i jednocześnie zarządził 90-dniową przerwę w stosowaniu podwyższonych ceł dla innych państw. W tym czasie cła mają wynosić 10 proc.

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba się pogodzić z faktem, że stare zasady handlu międzynarodowego i globalizacja to już przeszłość. Niestety nowy porządek będzie wykuwany w ogniu wojen.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziś czytałem artykuł że megapacki są robione z chińskich lfp więc cła uderza w sprzedaż powerewall przez tesle których ceny zapewne poszybują w górę ale nieświadome jelonki windują ceny akcji 😀

Opublikowano

Apropo podróżowania po autostradach EV z instalacją 800V - jak ktoś zna j. niemiecki (albo obejrzy z  angielskimi napisami) - polecam kanał Carmaniac na YT i konto na Instagramie. 
Prywatnie jeździ Taycanem Turbo S Sport Turismo (polift), często zamieszcza relacje z tras - wynika z nich, że czas podróży naprawdę jest bardzo zbliżony do ICE (przynajmniej w Europie Zachodniej). Postój po 350-400 km na 15-18 minut to chyba naprawdę nie jest duże „wyrzeczenie” przy wygodzie i wrażeniach z jazdy jaki daje napęd elektryczny na codzień (moc i moment obrotowy). Takie postoje robię sam nawet jadąc ICE np. do Włoch, gdzie faktycznie chcę być jak najszybciej na miejscu. No ale tak, jak ktoś chce robić 600 km „bez siku” to ICE nadal są na rynku, ale to chyba promil kierowców. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Czy pisałem, że potrzebuję toalety co 2-3h? Nie, mogę się zatrzymać by np. kupić kawę 🙂 ale czasem piję dużo wody, więc też mogę skorzystać, dzięki za troskę 🙂 

Uważasz, że postój na 15-18 minut po przejechaniu ponad połowy, czy nawet 2/3 kraju takiego jak Polska oznacza "problemy z PSA"? 😄

No ale wiadomo, ICE lekiem na wszystko bo można trzymać długo mocz 😉  w sumie ciekawy wyznacznik "atrakcyjności" samochodu, nie znałem wcześniej.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

350 km w 2,5h to prędkość średnia 140 km/h, 400km w tym samym czasie to już 160 km/h. Powodzenia z utrzymaniem takiej prędkości średniej w trasie.

Przykładowo - dla trasy Szczecin-Hamburg o tej porze (23:20) przy zerowym ruchu - tylko autostrady, odległość 400km - Google maps pokazuje 4h 30 minut. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, maciej_cie napisał(a):

KONIECZNOŚĆ zatrzymania się na 20 minut po ok. 2,5 godziny jazdy jest dla mnie absurdalna. 

To co Ty robisz w tym wątku? Przy jeździe elektrykiem tak jest po prostu. 2,5 h to i tak dobry wynik.

  • Haha 1
Opublikowano
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

To co Ty robisz w tym wątku? Przy jeździe elektrykiem tak jest po prostu. 2,5 h to i tak dobry wynik.

Przepraszam, nie wiedziałem, że tylko aplauz jest dopuszczalny. 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
53 minuty temu, maciej_cie napisał(a):

Przepraszam, nie wiedziałem, że tylko aplauz jest dopuszczalny. 

Ależ nie. Ja mam pełną świadomość ograniczeń aut elektrycznych.  Tylko Twoje założenie je dyskwalifikuje.  Czy nie?

  • Haha 1
Opublikowano

W moim użytkowaniu nie. Trasy 300 km i więcej robię raz na 6-8 tygodni. 
Ale jak sobie pomyślę, że jadąc ze Słupska do Torunia mogłaby być konieczność ładowania po drodze to mnie śmiech ogarnia. 

  • Lubię to 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
7 godzin temu, Damianero74 napisał(a):

350 km w 2,5h to prędkość średnia 140 km/h, 400km w tym samym czasie to już 160 km/h. Powodzenia z utrzymaniem takiej prędkości średniej w trasie.

Przykładowo - dla trasy Szczecin-Hamburg o tej porze (23:20) przy zerowym ruchu - tylko autostrady, odległość 400km - Google maps pokazuje 4h 30 minut. 

No widzisz.

Robiłem  przejazdy liczone ze stacji benzynowej w Kołbaskowie, jadąc A20 wychodzi 410 km. Zjazd i tankowanie w Hamburgu. Czas jazdy 2,5h,  srednia 160kmh. Może znajdę gdzieś zdjęcie z trip computera.

Bez postoju na tankowanie i siku.

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, maciej_cie napisał(a):

W moim użytkowaniu nie. Trasy 300 km i więcej robię raz na 6-8 tygodni. 
Ale jak sobie pomyślę, że jadąc ze Słupska do Torunia mogłaby być konieczność ładowania po drodze to mnie śmiech ogarnia. 

Wyglada na to, że elektryk jest nie dla Ciebie i tyle w temacie. Ja się już w życiu nie spieszę i na wszystko mam czas więc jadąc czasami z rodziną nie wyobrażam sobie nie zatrzymać się na tzw. przeprostowanie kosci. 

W przyzwoitym samochodzie elektrycznym masz zasięgu w okolicy 400km prędkości autostradowej i trzeba się naładować. 

Cale szczęście mamy wybór, niektórzy mogą i chcą jeździć za 10pln/100km a niektorzy za 100pln bo tez chcą i niech tak zostanie. 

Niech każdy zostanie przy swoim wyborze. 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Lubię to 2
  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
27 minut temu, maciej_cie napisał(a):

W moim użytkowaniu nie. Trasy 300 km i więcej robię raz na 6-8 tygodni. 
Ale jak sobie pomyślę, że jadąc ze Słupska do Torunia mogłaby być konieczność ładowania po drodze to mnie śmiech ogarnia. 

A ladowales kiedyś auto elektryczne w trasie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

 

W przyzwoitym samochodzie elektrycznym masz zasięgu w okolicy 400km prędkości autostradowej i trzeba się naładować. 

Buahahah kolejny teslarz z kwadratowa matematyka. Pokaz mi JEDNO chociaż JEDNO auto w teście grzyba które przejechało by jego pętlę 1000km (gdzie połowa to ekspresówki i prędkośc 120km/h) na DWA ładowania. Dosłownie kilka najlepszych aut robi to na 3, cała reszta w tym większość tesli potrzebuje 4. Jazda Bev to tłuczenie się 120-130km/h i można sobie tłumaczyć że się nigdzie nie spieszysz ale dla mnie i pasażerów szybsza podróż to WIĘKSZA PRZYJEMNOŚĆ.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.