Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Damianero74 pełna zgoda świetne auto ale trzeba mieć na uwadze że pomimo że taycan to najlepszy ev na rynku to dalej w Alpy będziesz musiał zrobić minimum 5 postojów a nie 2 czy 3. Ładowarki nie zawsze są przy autorstradzie, czasami trzeba że 2-3 km odjechać no i nie zawsze jest jakakolwiek infrastruktura. Chciazby IONITY w Poznaniu. Z jeden kilometr trzeba zjechać, niby jest na shellu ale w nocy stacja jest obsługiwana z okienka więc nawet z ubikacji nie skorzystasz.

 

poza tym jakoś nie widzę że ev przyjmie się na szersza skalę. W wakacyjny weekend bramki a1 przekracza niemal sto tysięcy pojazdów dziennie co daje jakieś 15 tysięcy pojazdów na godzinę. Nawet niech ev będzie 10 procent to jest 1500 pojazdów i nawet niech tylko połowa będzie potrzebowała się naładować. Zakładając średnia ładowania pół godziny to potrzeba by było 750 stanowisk ładowania co około 200km. W przypadku gdyby ice całkowicie znikły to potrzeba będzie z 10 tysięcy stanowisk co 200km. Wyobrażasz to sobie? 10 tysięcy stanowisk obłożonych w 100%. To jest jak dla mnie utopia. Posiadacze ev w szczycie sezonu będą musieli zostać w domu.

  • Lubię to 1
Opublikowano

No rozwój infrastruktury ładowania EV o mocach 300kW wzwyż to mus i tutaj nie ma pola do dyskusji. Myśle, że w Polsce wzrost użytkowników EV będzie narastał stopniowo, więc tez nie będzie nagle takiego „wysypu” samochodów. 
Aby zobrazować sobie podobną sytuację, może warto spojrzeć na inne kraje EU (basen Morza Śródziemnego - Włochy/Francja), gdzie podobna ilość samochodów porusza się po autostradach w „najgorętszych” okresach, ale udział EV jest dużo większy niż w Polsce - czy faktycznie są kolejki do stacji przy autostradach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

We Włoszech mam wrażenie że jest bardzo malo ev, we Francji nie byłem samochodem już naście lat a przez Niemcy jechałem w sunie 4 razy. Raz zdarzyło mi się czekać z 10 minut, Okolice Monachium IONITY na stacji paliw przy samej autostradzie. Panował tam armagedon bo dużo ludzi zatrzamywalo się chociażby żeby kupić winietę na Austrię. Pozostałe kilkanascie lądowań bez żadnego czekania aczkolwiek daje się już odczuć spory ruch. Nawet ostatnio jak ładowałem się w środku nocy, po jednej stronie kilkanaście stanowisk suc tesli po drugiej IONITY. Więcej jak połowa suc była zajęta, IONITY miało mniejsze oblężenie. Zaciekawiło mnie to że np na suc ladowaly się 2 elektryczne mercedesy. Czy może wychodziła im mniejsza cena za 1 kWh? Nie wiem. Jak jadę przez Niemcy to zdarza mi się że widzę że np w jakiejś lokalizacji wszystkie IONITY są zajęte. Niby na mapie są dziesiątki stacji innych firm ale jednak IONITY mam sprawdzone, no i jest najtańsze 😀 wszystkie moje przejazdy były w weekend w szczycie sezonu.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
11 godzin temu, BMFun napisał(a):

Problemów z Sebixami siedzącymi na zderzakach elektryków raczej nie powinno być w tym kraju 🙂 

https://autokult.pl/ponad-400-tys-zl-za-odstep-na-autostradzie-szwajcarzy-sie-nie-patyczkowali,7126945297578784a

E tam, jak sebix jest na utrzymaniu mamy lub panstwa to moze zapier...ć. a jesli ma firme i wykaze straty to mu jeszcze zapłacą 😉

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spolka  Z.o.o. I 30 tysięcy rocznego dochodu  za zarządzanie załatwiają problem. Już nie mówiąc o rzeszy przykładowo budowlańców u których rachunek to jest coś niewyobrażalnego. Ostatnio kładłem trochę kostki, poprosiłem o fakturę VAT. Facet bierze za tydzień roboty ponad 20 koła i przynosi mi fakturę VAT 0% gdzie zwolnienie jest przy przychodzie do 200k rocznie. Jaki on przychod wykazuje? 20-30%?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.02.2025 o 14:27, słonik40 napisał(a):

Jak dla mnie sposób użytkowania auta przez Adama jest idealny na dzisiejsza hybrydę

dojechał jak cywilizowany człowiek oszczędzając min ze 4 godziny w jedna stronę przy bardzo podobnych kosztach.

Ile zaoszczedzil czasu i kosztow ten uzytkownik hybrydy?

X5 G05 50e 2023

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oj @adamjttk zniechęcasz do taycana i namawiasz na diesla 😀 tyle było tu napisane o tym że ev są tańsze w użytkowaniu a tu okazuje się że żeby dobrać się do baterii trzeba odkręcić kilkaset śrubek, obudowa musi być super szczelna więc potrzebna nowa a oprócz samej baterii znajduje się pierdyliard komponentów jak silnik, falownik, ładowarka które mogą klęknąć a kosztują niemałe pieniążki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ostatnio jak sprawdzalem to elektryki (przynajmniej Tesla) nie mialy skrzyni biegow.

Aaaa, no i mialy 8 lat gwarancji na zespol napedowy.

Drobnostka

 

PS. BMFun - Ty naprawde komukolwiek polecilabys Taycana RWD z 5s do setki za pol banki golasa? Grubo!

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano

Akurat ogłoszenie przesłane przez BMFun dotyczy Taycana Cross Turismo 4S - większa bateria, 600KM (boost), napęd 4x4 - 499 tys. PLN to nie jest zła cena. Przypominam, że to Porsche. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To nie jest dobra cena😀 za te pieniądze można ( było?) kupić 4s doposażone pod korek, ten biały to golas.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
14 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Poczekamy na neue klasse. Akurat na przyszły rok będzie jak znalazł. Obecnie niestety nie mam na co zamienić TMS.

Ta hybryda i naprawa za ponad 100tys pokazuje jaka to jest technologia, z M5 będzie jeszcze dużo gorzej mimo iż samochód jest fajny.

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W tym roku ma być ix3, nieco później 3. X5 ma być już na uniwersalnej platformie łączącej ev z naoedami standardowymi więc na bardziej luksusowe neue classe jeszcze sobie pewnie ładnych parę lat poczekamy 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla jadących zbyt szybko lewym pasem - trzeba pamiętać że i taka sytuacja może się nagle zdarzyć:

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, BMFun napisał(a):

 

 

Nie mam tu zadnego problemu ze wskazaniem winnego 👍

Zacytuje tutaj kolege z forum ktory to dokladnie wyjasnil:

W dniu 19.02.2025 o 11:00, słonik40 napisał(a):

całkowicie nie masz racji. Jeśli ten jadący 200 musiał chamowac to znaczy że Ty przewiniłeś.

Auto jadace prawilnie 200 km/h zostalo zmuszone do hamowania wiec normalne jest, ze to auto przed nim co jechalo jest winne 👍

Co prawda kiedys myslalem, ze jest tak:

W dniu 19.02.2025 o 09:08, adamjttk napisał(a):

1. Jade 140km/h prawym pasem, zaczynam manewr wyprzedzania jednej, dwoch czy pieciu ciezarowek.
Manewr trwa 10-20-30s. Nie mam obowiazku sie chowac pomiedzy ciezarowkami, nie mam obowiazku wyprzedzac 250 km/h.
2. Gdzies daleko za mna, KILKASET M conajmniej jedzie jakis debil 200 km/h (niezgodne z przepisami) lewym pasem (niezgodne z przepisami) - on nie rozpoczyna manewru wyprzedzania, on po prostu zapierdala lewym pasem bo tak jedzie cala autostrade.
3. Po 5 czy 10 czy 20s (bez znaczenia) gdy ja jestem na lewym pasie i wyprzedzam 140 km/h ciezarowki taki debil podjezdza na metr pod moj tylny zderzak i zaczyna cyrk - mruganie wiatlami, machanie rekami, przekllinanie (widac w lusterku), wlaczanie kierunkowskazu, zjezdzanie na pobocze lewe etc etc

Ale bylem w bledzie, na szczescie na forum mozna sie doedukowac 🤣

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 19.02.2025 o 10:00, słonik40 napisał(a):

@karbo całkowicie nie masz racji. Jeśli ten jadący 200 musiał chamowac to znaczy że Ty przewiniłeś. Prawo nigdzie nie wspomina o ilości sekund. No i to że ktoś lampie prawo nie znaczy że Ty też możesz. Każdy odpowiedzą swoje wykroczenie  

 

prosta zależność. Ktoś za tobą musi hamować, zmienić pas Żeby uniknąć kolizji = wymuszenie pierwszeństwa przez Ciebie 

 

inna sprawa że te 10 s i jedli wyprzedając jedziesz te 140 to jest wystarczający czas żeby odpuścić fax i wytracić prędkość 

Ha Ha Ha weź ty sie doedukuj  ten z prawej jak i przed tobą ma bezwzględne pierwszeństwo możesz sobie nawet 600 km/h jechać a jak ktoś wjedzie przed ciebie z prawej to masz przesrane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wiesz że gdzieś dzwoni ale nie wiesz w którym kościele. Ten z prawej ma pierwszeństwo tylko i wyłącznie wtedy kiedy są trzy pasy i zarówno ten z lewej jak i z prawej zmieniają pas na środkowy. Przez takich nieznających przepisów jak ty są właśnie wypadki. Ewentualnie jest zablokowany pas i  obowiązkowe jazda na suwak.

 

@adamjttk teraz to już uprawiasz trolling level hard.  Porównujesz najprawdopodobniej niedostosowanie prędkości do warunków (na filmie przez deszcz ledwo widać nadjeżdżające auto) oraz  najprawdopodobniej wbicie się w korek do wymuszenia pierwszeństwa? Brawo ty👍 poza tym nawet nie wiesz dokładnie co tam się wydarzyło. Ale rozumiem znasz już przyczynę. Kolejny as. 
 

właśnie wróciłem z Włoch. Przejechałem około 3 tysiące km z czego około 700 po Polsce. Nikt nie mrugnął mi ANI RAZU. Za to w Niemczech i Austrii widziałem mrugające samochody zarówno na niemieckich jak i austriackich blachach kilkunastokrotnie. Zarówno na tych zajeżdżających jak i na tych którzy zapomnieli zmienić pas. Adam pewnie już wie za na pewno musieli być to Polacy.
 

 

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Ha Ha Ha weź ty sie doedukuj  ten z prawej jak i przed tobą ma bezwzględne pierwszeństwo możesz sobie nawet 600 km/h jechać a jak ktoś wjedzie przed ciebie z prawej to masz przesrane.

no nie da się inaczej napisać jak: o "kurka wodna"!!!. Chłopie przesiądź się na komunikacje miejska bo stwarzasz niebezpieczeństwo na drodze! Następny co kupił prawko od ruskich?

Edit: okazuje się, że cenzura na forum jest, to poprawiłem 😉

Edytowane przez Ratm

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano
10 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Nie mam tu zadnego problemu ze wskazaniem winnego 👍

Adam jak zwykle oderwany od rzeczywistości.

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, BMFun napisał(a):

Dla jadących zbyt szybko lewym pasem - trzeba pamiętać że i taka sytuacja może się nagle zdarzyć:

 

Ten film ewidentnie pokazuje to co kilka osób tutaj pisało. Jedziesz szybko lewym pasem to 1) mega skupienie, 2) dostosowanie prędkości do warunków (pogoda, ruch).

Ten "miszcz" nawet nie hamował, myślał o dupie maryny albo jechał na automatach (bo przecież po to są, żeby czytać gazetę a auto samo zapierdala). Każdy odpowiedzialny kierowca, nawet jakby jechał wcześniej 200 spokojnie by wyhamował bo było gdzie i było widać że jest korek.

Edit: tak po bliższej analizie filmu to wygląda na to że to jeden z "bezpiecznych bo powolnych" bo tu nie ma prędkości większej niż 120. Jechał wolno i bezpiecznie myśląc o tym jaka tesla jest zajebista i że chyba trzeba kupić no i bum.... i teraz już nie ma wyboru, musi kupić ale na drugi raz trzymać się jednak prawego pasa. Jakby w ciezarówę przywalił to tylko sobie by szkody narobił.

Edytowane przez Ratm

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, Ratm napisał(a):

Ten film ewidentnie pokazuje to co kilka osób tutaj pisało. Jedziesz szybko lewym pasem to 1) mega skupienie, 2) dostosowanie prędkości do warunków (pogoda, ruch).

Ten "miszcz" nawet nie hamował

2 rzeczy.

1. Ta osoba hamowala (widac po zapalajacych sie w ostatniej chwili swiatlach stopu), zrobila to tylko gdy nie mialo to juz zadnego znaczenia bo jechal duzo za szybko

2. Dam Ci pro tip w zyciu --> jak jezdzisz zgodnie z zasadami ruchu to takie sytuacje minimalizujesz w znacznym stopniu bo czasu na reakcje jest odpowiednio wiecej.

A nawet jak sie cos stanie to konsekwencje zdarzenia sa duzo mniejsze z powodu duzo mniejszej roznicy w predkosci pomiedzy Toba a innymi uczestnikami ruchu.

Slowem - mniej trupow na ulicach.

 

I kolejna sprawa dla tych co sie "skupiaja" jak jada "200 km/h" --> tutaj kierownik sie tez skupial, mial pusty pas przed soba, ot chyba spojler sie oderwal (glupota ktora sie moze zdarzyc kazdemu tak jak np peknieta opona) i autem zarzucilo --> zarowno z kierownika jak i pasazera w BMW mielonka.

https://www.sadistic.pl/bmw-vt606127.htm

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, adamjttk napisał(a):

2 rzeczy.

1. Ta osoba hamowala (widac po zapalajacych sie w ostatniej chwili swiatlach stopu), zrobila to tylko gdy nie mialo to juz zadnego znaczenia bo jechal duzo za szybko

2. Dam Ci pro tip w zyciu --> jak jezdzisz zgodnie z zasadami ruchu to takie sytuacje minimalizujesz w znacznym stopniu bo czasu na reakcje jest odpowiednio wiecej.

A nawet jak sie cos stanie to konsekwencje zdarzenia sa duzo mniejsze z powodu duzo mniejszej roznicy w predkosci pomiedzy Toba a innymi uczestnikami ruchu.

Slowem - mniej trupow na ulicach.

 

I kolejna sprawa dla tych co sie "skupiaja" jak jada "200 km/h" --> tutaj kierownik sie tez skupial, mial pusty pas przed soba, ot chyba spojler sie oderwal (glupota ktora sie moze zdarzyc kazdemu tak jak np peknieta opona) i autem zarzucilo --> zarowno z kierownika jak i pasazera w BMW mielonka.

https://www.sadistic.pl/bmw-vt606127.htm

No dobra, to zejdźmy z dywagacji na twarde dane. Wg tych tez wnioskuję ze udział w zdarzeniach drogowych bezpieczniej i wolniej jeżdżących elektryków będzie niższy. Tymczasem badania mówią często odwrotnie. Czyżby te przerwy i szarpana jazda nie poprawiała jednak bezpieczeństwa?

https://magazynauto.pl/wiadomosci/kierowcy-elektrykow-powoduja-o-50-wiecej-wypadkow-niz-uzytkownicy-aut-spalinowych-raport%2Caid%2C2399
 

https://www.thetimes.com/uk/transport/article/why-ev-drivers-are-more-likely-to-crash-but-less-likely-to-get-hurt-9svqdrcj8
 

A to już najbardziej szokuje: https://www.shop4tesla.com/pl/blogs/news/tesla-todliche-unfallrate-us-studie

 

 

Ciekawy wniosek poniżej i od razu nasuwa się pytanie czy jazda 120km/h autostradą sprzyja skupieniu?

Co sprawia, że pojazdy są bezpieczne?

Według ekspertów zachowanie kierowcy odgrywa decydującą rolę. Skoncentrowany, uważny kierowca, który przestrzega przepisów ruchu drogowego, ma największe szanse na bezpieczne dotarcie do celu, niezależnie od rodzaju pojazdu.

 

Link do oryginalnego artykułu: https://www.iseecars.com/most-dangerous-cars-study

Tesla na topie, BMW „zaspało”:

image.thumb.png.1843a322abb6c3dfac2feaae67c7104c.png

Edytowane przez BMFun
Opublikowano

Adam, piszesz o oczywistosciach, tak samo jak jadac te miticzne  140 jak uderzysz w stajaca przed toba ciezarowke to zostanie mielonka. chodzi o to zeby z rozumem i dostowaowaniem predkosci do warunkow, dla jednego to bedzie 60 dla drugiego rowniez mityczne 200. wazne zeby kazdy znal swoje mozliosci, a wiekszosc ludzi niestety ich nie zna, bo traktuja auto jak odkurzacz czy lodowke (ma dowiezc z punktu a do b). I nie ma w tym w teorii nic zlego, do czasu az nie proboja jechac szybciej niz umieja (a czesto tak wlasnie robia) albo do czasu az nie zaczna pouczac innych ze 140 jest ok ale 180 to juz morderca rodziny i wspoluczestnikow ruchu. stary dziadek w rozpadajacym sie polonezie jadacy 70 jest duzo wiekszym zagrozeniem niz kubica jadacy 200 najnowszym m3 (mam nadzieje ze tu sie zgodzimy, jesli nie to lets agree to disagree).

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano

Adamie Ty to naprawdę dziwny człowiek jesteś. Rzucić Ci cokolwiek żebyś mógł głosić swoje herezje i wypisujesz jakieś głupoty a jak ktoś Ci napisze sensowny post jak bmwfun i wypunktuje Twoje myślenie to totalnie to ignorujesz, chowasz się na chwilkę do nory i wyskakujesz jak Filip z konopii z jakimiś bzdetami najlepiej wyszydzającymi BMW bądź inne marki,które nie są Tesla. 
 

Wypadki były są i będą. Niezależnie czy jeździmy małymi fiatami czy limuzynami mogącymi gnać 300 km/h. Trzeźwe myślenie, umiejętności jak i zdrowy rozsądek są zawsze i w każdej sytuacji wskazane. 
 

w piątek wracałem z Gdańska wieczorem ruch był mały. Generalnie większość drogi spokojna i przelotowa 170/180. Zero zagrożenia, zaczął się już fragment trzypasmowy i mistrzowie środkowego pasa. Autostrada prawie pusta a Ci cisną i stwarzają zagrożenie… w Niemczech nigdy mi się tak nie zdarzyło a gdy tam jeżdżę ruch jest sporo wyższych,ale jak i kultura szybkiego przemieszczania. Da się lecieć szybko i bezpiecznie,ale jak ktoś nie potrafi niech jedzie wolniej, też dotrze do celu i spoko… ale od myślenia i tak to nie zwalnia. 
 

słonik w przyszłym tyg załatwiłem sobie 540d na weekend więc zobaczymy… jak się spodoba i oferta odkupu 30d będzie przyzwoita to klepnę,ale też muszę się dowiedzieć czy zwykłe g60 dostanie taki lift jak m5… bo jeśli tak to poczekam na ten bajerancki przód. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.