Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kowalski to potrzebuje zasieg powyżej 300 km raz w roku. Tu jest jeszcze jedna sprawa. Ludzie, którzy mają diesle cenią zasieg 1000 km, bo raz na miesiąc wystarczy się zatankować.  A elektryka trzeba co tydzień ładować. Do nich jeszcze nie dotarło, że nigdzie nie będą jeździć się ładować.  Jak ktoś mnie pyta na ile mi starcza prądu, to odpowiadam- na tydzień.  I wtedy jest zdziwko  😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

Pamietam jak slonik tak pisal ~3 lata temu, ze Taycany za paczke orzeszkow bedzie kupowal

Adamie drogi i wiele się nie pomyliłem 😀 może przedstawisz nam jak wygląda spadek wartości w Norwegii dla 3 letnich tacanow na dzis dzień? W Polsce jak wchodził lifting to żadne auto w historii marki nie było tak rabatowane. W zeszłym roku mogłem nabyć rajcami 4s sport tourismo za nieco ponad 500k plus koła zimowe o wartości cennikowej 30k oraz leasing promo. Desperacja pozbycia się aut była bardzo duża. Porsche to jest marka której auta zazwyczaj świetnie trzymają wartość a tutaj co mogło pójść nie tak? Czy odpowiedzią nie jest bateria w podłodze oraz bryła niepopularnych dziś sedanów?

 

co do skoku bateriii Chińczycy pokazali zeekra i nio z bateria 150kwh a to w porównaniu z przerwania ładowanymi 90 można powiedzieć że jest postęp skokowy tylko pytanie ile w tym prawdy jest.

notabene mi brakuje pojemności i żadne auto tego nie rozwiąże. Bardzo chętnie wróciłbym do prędkości podróżowania 180-200 😀👍

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Pamietam jak slonik tak pisal ~3 lata temu, ze Taycany za paczke orzeszkow bedzie kupowal jak tylko Toyota na bialym koniu wjedzie i solid state pokaze i z dnia na dzien pojawi sie przeciez magicznie sto milionow elektrykow z nowa bateria 😉 A w rzeczywistosci kupil (zamowil) swojego 3-go elektryka z ta przestarzala technologia. Ja za chwile zamawiam 4-tego.

Elektryki sie beda oczywiscie rozwijac ale bedzie to ewolucja ktora bedzie trwala dekadami, zapomnij o jakichs rewolucyjnych wynalazkach z dnia na dzien --> jedno to wymyslec, drugie to produkowac w dziesiatkach milionow sztuk (z zyskiem). Tesla sie o tym bolesnie przekonuje z 4680 bateriami chociazby. Kto mialby to robic i przede wszystkim po co jak mozna zbijac kase przez najblizsze dekady juz tym co mamy obecnie. A na to co mamy obecnie poszly dziesiatki jak nie setki miliardow dolarow w R&D, budowe fabryk i lini montazowych, zaplecza etc etc --> to wszystko sie musi najpierw zwrocic.

Kolejna sprawa to zasieg - te 1000km to naprawde potrzebne promilowi ludzi, mowie z doswiadczenia - zasieg wiekszy jak 300-400km Kowalski potrzebuje raz na miesiac-dwa, w sytuacji gdy moze kolejne 300km podladowac w 20-30 min i przejechac 700km nie ma juz naprawde zadnego problemu. Grunt to miec gdzie sie ladowac w domu/pracy i zeby pobudowali gesta siec DC, koniecznie wielostanowiskowa jak Tesla, nie pojedyncze stacje.

Niech te Lidle iBiedry pobuduja setki/tysiace ladowarek to juz bedzie mala rewolucja w sumie w PL.

Pasuje jak ulal tutaj, od dekady sie odgrazaja 😄

86c38eb38cb3943e2fde51094b011ab5a281bd65

 

 

 

Nie liczą się fakty, liczy się percepcja. A ta wsparta reklamą dowodzącą, że nowy rodzaj baterii zmienia wszystko w wartości użytkowej BEV doprowadzi do widocznego spadku wartości BEV z małymi zasięgami i starymi bateriami. 

Już nie tylko Toyota ale i firmy chińskie awizują, że za 3 - 4 lata będą takie auta masowo produkować. Wydaje mi się, że wtedy dopiero BEV zaczną realnie konkurować /bez dopalaczy w formie dopłat/ z innymi napędami. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
22 godziny temu, słonik40 napisał(a):

może przedstawisz nam jak wygląda spadek wartości w Norwegii dla 3 letnich tacanow na dzis dzień?

Nie umiem odpowiedziec precyzyjnie szczerze mowiac.

Bazowy 4s 3 lata temu w Norwegii kosztowal ~1,0M koron, 3-latki chodza obecnie po  ~700k NOK

Ale do Porsche mozna dokupic od groma opcji ktore moga spokojnie dochodzic do 40-50% bazowej ceny auta wiec kazdy przypadek jest w sumie inny.

W miedzyczasie nowe Taycany 4S podrozaly do 1,3M NOK czyli sa ~30% drozsze (inflacja i VAT >500k NOK doszedl), ale z drugiej strony sa tez szybsze i maja wieksze baterie tez wiec troche nierzetelne porownanie.

 

Porsche ogolnie odlecialo z cenami, wersja 4S za 1,3M NOK a Turbo za 1,9M NOK --> te auta w tych cenach sa niesprzedawalne. W Norwegii w 2024r sprzedalo sie 5 sztuk. Slownie - piec sztuk.

Zeby nie bylo - Tesla model S sprzedal sie w 13 sztukach w tym roku, cena jest niewspolmierna imho do tego co oferuje --> kosztuje dokladnie 2x wiecej niz model 3 LR. A czy oferuje 2x wiecej? Szczerze mowiac imho absolutnie nie.

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

BARDZO wywazona recenzja nowej TM3 LR - bez slodzenia i bez hejtowania

Zuzycie energii jest rewelacyjne w tym aucie, 14kWh/100km to >500km zasiegu w "normalnym" jezdzeniu na codzien

 

 

I jeszcze jeden ciekawy filmik o Norwegii i Tesli i EV ogolnie

 

 

Edytowane przez adamjttk
  • Lubię to 1

.

Opublikowano

Tu akurat realizowany jest chytry plan - niższe koszty i zwiększenie produkcji, akcjonariusze będą zachwyceni.

Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, klakierek napisał(a):

Tu akurat realizowany jest chytry plan - niższe koszty i zwiększenie produkcji, akcjonariusze będą zachwyceni.

nie wiem gdzie tam wyczytales zwiekszenie, ja widzialem zMniejszenie 🙂

 

"W zeszłym miesiącu Tesla zmniejszyła produkcję w swojej "gigafabryce" w Szanghaju, a w minionym tygodniu firma przekazała pracownikom, którzy pracują przy Cybertrucku, że zmiany przy produkcji w fabryce w Austin zostaną skrócone."

Edytowane przez Ratm

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czasy wracają do normalności, i bardzo dobrze!!! Ostatnio zaczepił mnie na mieście miły pan sprzedawca tesli, obok którego zaparkowałem. Okazało się że ma jakieś stoisko z jazdami próbnymi, także mają nowy sposób na biznes. Wypuszczają w miasto ludzi z autami nagabującymi na jazdy próbne. Przy okazji ucięliśmy sobie miłą pogawędkę i dowiedziałem się że model s/x ma podobno dostać update wnętrza. Fotele kubełkowe i takie tam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

image.thumb.png.14eb396425b319874a86a51e839d63c5.png

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.04.2024 o 22:15, Ratm napisał(a):

To auto imho bedzie niesprzedwalne w PL

Czasy Fiatow 126p minely bezpowrotnie, moze gdzies w Indiach beda to kupowac, u nas nikt tym nie bedzie chcial jezdzic

45KM, 20s do setki i 77k PLN, powodzenia ^^

drgfwwb9y5d61.jpg

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jest, ceny spadly o ~5%.

Tna do kosci - cena FSD w US spadla o 1/3 (12k-->8), abonament FSD spadl o 50% (200$-->100$), skasowali program polecen, zwolnili 10% zalogi, widac szukaja oszczednosci gdzie moga i jednoczesnie chca zwiekszac sprzedaz.

Musk pewnie obryzga paznokcie i sie modli o powrot taniego kredytu i pierwsze obnizki stop procentowych w US.

We wtorek wyniki finansowe za 1Q, nawet nie chce myslec jaki bedzie wodospad na akcjach ^^

Zapowiedz "robotaxi" na sierpien to juz despercja imho, przeciez to w rzeczywistosci ma szanse zaczac realnie dzialac najwczesniej za kilka lat.

 

 

 

.

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Tak jest, ceny spadly o ~5%.

Tna do kosci - cena FSD w US spadla o 1/3 (12k-->8), abonament FSD spadl o 50% (200$-->100$), skasowali program polecen, zwolnili 10% zalogi, widac szukaja oszczednosci gdzie moga i jednoczesnie chca zwiekszac sprzedaz.

Musk pewnie obryzga paznokcie i sie modli o powrot taniego kredytu i pierwsze obnizki stop procentowych w US.

We wtorek wyniki finansowe za 1Q, nawet nie chce myslec jaki bedzie wodospad na akcjach ^^

Zapowiedz "robotaxi" na sierpien to juz despercja imho, przeciez to w rzeczywistosci ma szanse zaczac realnie dzialac najwczesniej za kilka lat.

 

 

 

Adam, czytałeś biografie Muska Isacsona? Robotaxi to będzie tak naprawdę Tesla 2 czyli tzw Robotaxi z kierownicą, pedałami i wnętrzem podobnym do TM3. Zobaczysz co będzie się działo na akcjach w Sierpniu ;-). Franz jak go zapytali o model 2 jasno odpowiedział stay tuned 😉 Każdy może sobie to zinterpretować. Nie było sensu robić dwóch oddzielnych nadwozi na tej samej platformie czyli Robotaxi to Tesla 2 a jak przyjdzie pora to zrobią ją bez kierownicy i pedałów 😉

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Troche sie nie zgadzam.

Tzn mozemy przyjac, ze robotaxi=tania miejska Tesla (powiedzmy TM2).

Tyle ze mam mnostwo watpliwosci:

1. Jezeli to ma wozic ludzi po miescie to musi byc nadal sporym crossoverem z pogranicza segmentu C/D czyli niewiele mniejsze od obecnego modelu Y, z czego wtedy maja wynikac tak duze oszczednosci?

2. Jezeli Musk akcentuje slowo "robotaxi" a nie "tania miejska Tesla" to znaczy, ze nacisk jest na autonomie a nie na nowa platforme z mniejszymi kosztami

3. Jaki horyzont wg Ciebie jest realny dla nowej platformy/autonomicznego auta --> jak dla mnie to jest minimum 2027-28 jezeli chodzi o jakis sensowny wolumen (nie ma fabryki nadal przeciez nowej)

4. Regulacje dla autonomii w powijakach w wiekszosci regionow swiata

 

Ja osobiscie uwazam ze ten rok dla Tesli bedzie bardzo zly (jak i dla calego rynku BEV), w ogole mnie nie zdziwi jak akcje zjada do 100-120$ a jutro juz po wynikach kwartalnych bedzie wodospad.

Natomiast dlugoterminowo jestem bardzo byczy i nic sie tu nie zmienia, kierunek w motoryzacji jest obrany, Tesla jako jedna z niewielu firma nadal ma swietne marze na swoich elektrykach przy sprzedazy ~2M szt rocznie, infrastruktura topowa, soft topowy, fabryki topowe, wolumen sie zgadza.

 

Mi sie osobiscie wydaje ze Musk chyba widzi ze z Chinczykami nie wygra jezeli chodzi o cene i najtansze modele i walka o TM2 za 20-25k$ nie ma sensu, zysk na tym zaden a trzeba to bedzie sprzedawac w milionach sztuk.

Stad chyba probuje "all in" w autonomie.

Jak to sie skonczy, zobaczymy

 

PS. Jutro chyba premiera TM3 Ludicrous ptaszki cwierkaja.

 

 

 

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Model 2 został podajże ubity, nie będzie go w najbliższej przyszłości.

@Jac3kBMW zebrałeś akcje z ulicy w zeszłym tygodniu? 😀

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

oby sie jutro potwierdzilo ze nowa TM3P ma 600HP i 1850kg

BMW M3 G80 Competition robi cwiartke w 11,0-11,5s a mialo premiere ponad 3 lata temu

Obecna TM3P w ~11,5s

Jak nowa TM3P w 2024r nie zejdzie ponizej 10,5s to imho stracili swoje mojo

 

GLwmstibAAEZndG?format=jpg&name=large

GLwmstZacAAiNqI?format=jpg&name=large

0F7ECC1E-BCE2-4D8E-B88E-B9346889FF37.jpg

 

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Model 2 został podajże ubity, nie będzie go w najbliższej przyszłości.

@Jac3kBMW zebrałeś akcje z ulicy w zeszłym tygodniu? 😀

Oczywiście, cały czas dokupuje, dzisiaj też dokupiłem. Kupuje cały czas od 180 😉 po kilka akcji. 

Slonik, a Ty masz już shorta 😉

Ja ciagle uważam, że model 2 to Robotaxi i zostanie pokazany w Sierpniu.

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nope, nie bawię się w spółki spekulacyjne a tesla taka jest. Uważam że docelowo akcje uplasują się gdzieś poniżej byd/toyoty, vw ale zanim do tego dojdzie będą wzloty i upadki aby wydymac z kasy „inwestorów” . Na forach widzę że nawet wieloletni zatwardziali wyznawcy coraz bardziej zaczynają wątpić w firmę i narzekać że nic ciekawego nie potrafi pokazać podczas gdy konkurencja prze ostro do przodu. Model s/x ma już kilka ładnych lat, pojemność baterii nie zmieniła się od 5 lat podczas gdy Mercedes ładuje już 118kwh netto przykładowo do eqs a nio chwali się że ich auto przejedzie 1000km. Model y błaga o lifting, model 3 po liftingu to odgrzewany kotlet, semi sprzedał się w ilościach kolekcjonerskich a cybertruck to niewypal.  O przebranym za robota i tańczącym na scenie człowieku podmsxumna nazwa Optimus też cisza.  
 

wygląda na to że położyłeś trochę kasy na giełdzie i działa u ciebie mechanizm wyparcia. Model 2 miał być produkowany w Meksyku oraz być może Indiach a budowy obu tych fabryk zostaly zawieszone. Dodatkowo zadziwiające jest to że jeszcze ktoś wierzy w kłamstwa elona który już od 8 lat co kilka miesięcy zapowiada że już za kilka tygodni będzie update i tesla będzie w pełni autonomiczna. Facet nawet filmiki nagrywał jak to go tesla po mieście woziła i do sieci wrzucał 😀  nom ale poczekajmy do sierpnia, zobaczy się kto miał rację 😂

z dobrych wiadomości to przy cenie 225k za model 3 long range jest szansa na wersje performance łapiąca się na dopłatę gdzieś w drugiej połowie roku jak kurs pierwszych kupujących opadnie 👍🏼

 

 

 

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Nope, nie bawię się w spółki spekulacyjne a tesla taka jest. Uważam że docelowo akcje uplasują się gdzieś poniżej byd/toyoty, vw ale zanim do tego dojdzie będą wzloty i upadki aby wydymac z kasy „inwestorów” . Na forach widzę że nawet wieloletni zatwardziali wyznawcy coraz bardziej zaczynają wątpić w firmę i narzekać że nic ciekawego nie potrafi pokazać podczas gdy konkurencja prze ostro do przodu. Model s/x ma już kilka ładnych lat, pojemność baterii nie zmieniła się od 5 lat podczas gdy Mercedes ładuje już 118kwh netto przykładowo do eqs a nio chwali się że ich auto przejedzie 1000km. Model y błaga o lifting, model 3 po liftingu to odgrzewany kotlet, semi sprzedał się w ilościach kolekcjonerskich a cybertruck to niewypal.  O przebranym za robota i tańczącym na scenie człowieku podmsxumna nazwa Optimus też cisza.  
 

wygląda na to że położyłeś trochę kasy na giełdzie i działa u ciebie mechanizm wyparcia. Model 2 miał być produkowany w Meksyku oraz być może Indiach a budowy obu tych fabryk zostaly zawieszone. Dodatkowo zadziwiające jest to że jeszcze ktoś wierzy w kłamstwa elona który już od 8 lat co kilka miesięcy zapowiada że już za kilka tygodni będzie update i tesla będzie w pełni autonomiczna. Facet nawet filmiki nagrywał jak to go tesla po mieście woziła i do sieci wrzucał 😀  nom ale poczekajmy do sierpnia, zobaczy się kto miał rację 😂

z dobrych wiadomości to przy cenie 225k za model 3 long range jest szansa na wersje performance łapiąca się na dopłatę gdzieś w drugiej połowie roku jak kurs pierwszych kupujących opadnie 👍🏼

 

 

 

Ja podchodzę do tego na chłodno i mam w Tesli jakiś minimalny procent inwestycji. Lubię pospekulować i wiem, że Tesla jeszcze nie jeden raz nas zaskoczy. 

Powiem tak, byłbym zaskoczony gdyby już zaczęła się odbijać. Jak dla mnie możemy zobaczyć 100 za akcje wtedy wejdę mocniej :-). To tak odnośnie akcji a według mnie model 2 zobaczymy w sierpniu. Musk nie chce pogrzebać Tesli, weź pod uwagę to, że on gra swoim portfelem a nie tak jak menadżerowie najemni. Wątpię, że wypuści autonomiczne Robotaxi, które sprzeda się w kilku egzemplarzach w Stanach. 

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.