Skocz do zawartości

330ix - czy warto dopłacać do m340i - Touring


A45-Rocky

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,


mam już zamówiony samochód 330ix - po zniżkach wyszło 225k: z mPakietem oraz dodatkami Performance (już odebrane nawet). Jutro mam opcję jeszcze na małe zmiany bo coś tam dodaję do konfiguracji, ale zastanawiam się nad radykalną zmianą z 330ix na m340i


I teraz pytanie, nie mam możliwości przejechania się m340i, nigdy nie miałem BWM. 330ix mi się podoba, fajnie jeździe ale będzie mi na pewno brakować banana na twarzy przy dynamicznej jeździe (obecnie mam A45 426KM).

Myślę czy warto dołożyć 45k (po zniżce i rezygnacji z szyberdachu i dostępu komfortowego) i kupić m340i.


Zmieniając leasing z 4 lat na 5 lat to kwoto nie jest to odczuwalne (wpłata pierwsza zwiększy mi się o 20k jakieś), ale:

jak będzie z wartością takiego auta po 4-5 latach. 330ix w Touringu to jeszcze normalne auto i pewnie za 100k da się po 4-5 latach sprzedać. m340i w Touringu to już raczej rzadki okaz i obawiam się problemów ze sprzedażą (bez fVAT).


Koszt utrzymania pewnie będą podobne, trochę droższe ubezpieczenie, przeglądy w pakiecie, częściu pewnie +50% - Czy z waszej strony uważacie że warto, czy driving experience jest mocno odczuwalny na korzyść m340i?

Co dla mnie ważne to fakt że m340i będzie można dłubnąć na 500KM bez większych problemów (pewnie stage 2 wystarczy), a max z 330ix to 330KM pewnie.


będę wdzięczny za pomoc - do jutra potrzebuję podjąć decyzję, czytam i oglądam wszystko co jest na temat m340i ale to nie to samo chyba co się przejechać (tutaj pewnie po 10 minutach decyzja byłaby szybka)


pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Przy odsprzedaży, może sie okazać, że m340i mniej straci na wartości.


Mniejsza podaż, a moim zdaniem 6 cyl. BMW będzie bardziej pożądane na rynku wtórnym. 330i, tego bedzie sporo na rynku.

Porównywanie nawet podkreconej 4 cyl., z 6 cyl jest bezsensu.


Może 330i Rwd + szpera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzisiaj na forum przeczytałem ze rząd obniżył,akcyzę o polowe dla hybryd w tym mild hybryd a w 2020 roku BMW ma wprowadzić ta technologie do większości modeli a wtedy cena powinna pójść w dół o około 9 procent wiec może warto,zaczekać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RV jako takie oczywiście lepiej wypada dla 30i na tle 40i, ale jak 4 cylindrówke dopakujesz opcjami a mocniejszy konfig będzie dość ubogi to nie będzie przepaści. Zadzwoń do jakiegoś brokeraco siedzi w temacie to ci to dokładniej przeliczą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tylko m340i!!

Rwd zamula strasznie auto przy 258/400

Rwd i szpera jeszcze daje rade.

Też będę miał taki dylemat!!

I chyba wezme dluzszy leasing i gorsze wyposażenie na rzecz banana na twarzy...

6 cylindrów zawsze będzie trzymało cenę.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Patrzę na ten konfigurator i poza zbędnymi asystentami nie bardzo widzę z czego można zrezygnować :?

M340i bez live cockpit pro, dobrego audio i laserów ? Bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opcje też są niestety droższe. Dla mnie bez asystentów, live pro mogę zrozumieć, ale brak laserów, audio, hud był już nie do przyjęcia. o dostępie komfortowym, elektryce w fotelach nie wspominając.

330i rajdówka nie jest, zrobiłem 5k km, ale do sprawnego poruszania, na prawdę niewiele więcej potrzeba, zawsze wyprzedzę, zawsze zdąże. Przesiadka z a45 na pewno będzie odczuwalna.

jeszcze jakby m340i miało świetny wydech i dźwiękowo robiło robotę, zastanawiałbym się a tak to dylemat, chyba że robisz soft i nie korzystasz z gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również niebawem przesiadam się do serii 3 z prawie 400 konnego hot hatcha i szczerze mówiąc 330i nie brałem nawet pod uwagę ponieważ nie wyobrażam sobie na chwilę obecną przesiadki do samochodu który ma 150 koni i 150 Nm mniej... Inna kwestia jest taka, że napęd w m340i to trochę inna liga niż wszystkie przednionapędowe hot hatche z dołączanym tyłem jak np. wspomniane A45. Po przejechaniu się tym samochodem, nawet pomimo tego że parę rzeczy mówiąc delikatnie "nie zrobiło na mnie wrażenia" (łącznie z przyśpieszeniem, ale jazdę testową miałem w 3 osoby więc zobaczymy jak będzie samemu) stwierdziłem, że jest to coś innego, fajnego, stanowiącego dla mnie pewien progress jako kierowcy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Patrzę na ten konfigurator i poza zbędnymi asystentami nie bardzo widzę z czego można zrezygnować :?

M340i bez live cockpit pro, dobrego audio i laserów ? Bez sensu.

 

Haha trafiłeś w to co chce mieć, czyli zegary, Lasery, Harman plus pakiet dodatkowej chłodnicy, ogrzewana kiera, fotele czyli te dwa pakiety jeszcxe i ciemne szyby i czarne nerki i tyle :) nie chce golasa

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 cylindrów zawsze będzie trzymało cenę.

 

W oczach nas entuzajstów tak, ale rynek jest bezlitosny i nie ma szans aby taka wersja miała mniejsza utratę wartości niż 30i, szczególnie dopakowana o dodatki który każdy zawiera w sobie wyższą akcyze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No niby tak. Ale zeby w 330xi mieć bazowe wyposażenie jak w m340i, trzeba dołożyć:

M pakiet

Szpera

Live cockpit plus


Realna różnica 52 tys zl.

236 vs 288 tys.


Nie ma opcji ze ubogie 340 obniży cenę.

Taka sytuacja byla f30 340i 330i roznily sie silnikiem.



Takich 330i/ 320d, będzie duża podaż.

Po trzech latach wymiany floty w DE i klienci indywidualni spowoduja znaczne obniżki ceny.

M340i, tego bedzie mało. Chętnych na 6 cyl w BMW nie brakuje.

Dodatkowo w przypadku kombi nie ma zalewu rozbitkow z USA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc i komentarze. Finalnie zamówione m340i z dodatkami:


1. Elektryczne fotele + podparcie ledźwiowe + ogrzewanie

2. Tapicerka Alkantara

3. Lakier Portimao + listwy Tetragon + rozszerzony Shadow Line

4. Virtual Cockpit Professional + Harman Kardon + DAB

5. Lasery

6. Felgi 19" 792 M Bicolor do wersji m340i

7. Zawieszenie adaptacyjne

8. Asystent parkowania

9. Pakiet lusterek

10. Pakiet Service Inclusive 5 lat + Repair 3 lata

11. Dodatkowo kupiony pakiet mPerformance (bez obudowy lusterek)

12. Pedały oraz kierownica mPerformance


Całościowo po zniżkach brutto: 280k, mPerformance 15k


Odbiór marzec/kwiecień, a po odbiorze folia na przód ochronna, czarne szyby przód i tył, czarne lusterka, montaż pakietu mPerformance, zabezpieczenie skóry, jakaś powłoka na auto i może czarny dach

Auto marzeń jak dla mnie :)


Po gwarancji pewnie DP+MP, wywalenie GPFa, i Stage 2 na około 500KM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no wiesz, żona to mi nieźle głowę suszyła, bo szukaliśmy auta rozsądnie do 160k, potem wyszło że może nowe i padło na 330ix pomimo, że po zniżka i z pakietem mPerformance wyszło 240k, a skończyło się na wydaniu praktycznie 300k.

Sam siebie nie rozumiem bo zawsze kupowałem racjonalnie patrzą na to, że odliczenia podatkowe na 3 letnim aucie są większe niż utrata wartości samochodu - no i na tych autach de-facto zarabiałem, nawet jak jeździłem 2-2,5 roku.

Teraz to będzie totalna wtopa i ze 150k w plecy na przestrzeni 5 lat :) mądre to nie było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.