Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
U mnie średnie spalanie "od początku" po przejechaniu 46000 km wynosi 9,1 l/100km. Silnik 40d. Po pierwszych 20.000 km zużycie oscylowało wokół 8,5 litra. Przy czym zacząłem częściej korzystać z webasto.

Jestem zadowolony ze zużycia. Na trasie przy 150 zużycie równa się temu z miasta. Nie korzystam praktycznie z trybu Comfort i ECO tylko ze zmodyfikowanego Sportu. Po to aby silnik nie gasł. Uważam, że w trybie żeglowania samochód nie oszczędza hamulców. Na trasie często korzystam z tempomatu. Zużycie ze wskaźnika pokrywa się z faktycznie zalanym paliwem.

 


Super wynik, pali tyle co 25d a nawet mniej. :mrgreen:

Opublikowano
U mnie średnie spalanie "od początku" po przejechaniu 46000 km wynosi 9,1 l/100km. Silnik 40d. Po pierwszych 20.000 km zużycie oscylowało wokół 8,5 litra. Przy czym zacząłem częściej korzystać z webasto.

Jestem zadowolony ze zużycia. Na trasie przy 150 zużycie równa się temu z miasta. Nie korzystam praktycznie z trybu Comfort i ECO tylko ze zmodyfikowanego Sportu. Po to aby silnik nie gasł. Uważam, że w trybie żeglowania samochód nie oszczędza hamulców. Na trasie często korzystam z tempomatu. Zużycie ze wskaźnika pokrywa się z faktycznie zalanym paliwem.

 


Super wynik, pali tyle co 25d a nawet mniej. :mrgreen:

 

akurat z diesli 25d pali najwięcej ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pierwsze 2500 km

z czego połowa autostrada

paliwo - średnia 6,2 l/ 100km = 41,52 PLN/ 100 km

prąd - średnia 16,33 kWh/100 km = 5,98 PLN/100 km ( ładowanie w większości w domu ale 2 razy ładowałem - z ciekawości, na komercyjnych stacjach)


razem 47,50 PLN/ 100 km

co przy dzisiejszej cenie za benzynę 95 - 6,47 zł daje zużycie 7,31 l

a diesla 6,16 daje zużycie w granicach 7,7

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

Opublikowano

1807km, "od fabryki" pokazuje 5,8l/100km + 16,1kWh, przy średniej 39km/h.


Z powyższego 982km zrobione na prądzie.


PS u mnie 400km z tego trasa, reszta "w koło komina".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze 2500 km

z czego połowa autostrada

paliwo - średnia 6,2 l/ 100km = 41,52 PLN/ 100 km

prąd - średnia 16,33 kWh/100 km = 5,98 PLN/100 km ( ładowanie w większości w domu ale 2 razy ładowałem - z ciekawości, na komercyjnych stacjach)


razem 47,50 PLN/ 100 km

co przy dzisiejszej cenie za benzynę 95 - 6,47 zł daje zużycie 7,31 l

a diesla 6,16 daje zużycie w granicach 7,7

Skąd masz prąd po 0.36zł?

Standard teraz to 1-1.2zł i wtedy nie jest już tak kolorowo.

Przy mojej cenie prądu m50d wychodzi lepiej niż twoja hybryda a w trasie już w ogóle jest przepaść na korzyść diesla bo tam bateria to tylko balast.

Opublikowano

40i MH 333KM po 30 tys km


śrenia wg komputera 13,5, realne 14,0.

2/3 miasto, 1/3 trasa, jazda średnio dynamiczna

przy skokojnej jeździe pewnie miałbym 12 a przy dynamicznej 15-16

Opublikowano
Pierwsze 2500 km

z czego połowa autostrada

paliwo - średnia 6,2 l/ 100km = 41,52 PLN/ 100 km

prąd - średnia 16,33 kWh/100 km = 5,98 PLN/100 km ( ładowanie w większości w domu ale 2 razy ładowałem - z ciekawości, na komercyjnych stacjach)


razem 47,50 PLN/ 100 km

co przy dzisiejszej cenie za benzynę 95 - 6,47 zł daje zużycie 7,31 l

a diesla 6,16 daje zużycie w granicach 7,7

Skąd masz prąd po 0.36zł?

Standard teraz to 1-1.2zł i wtedy nie jest już tak kolorowo.

Przy mojej cenie prądu m50d wychodzi lepiej niż twoja hybryda a w trasie już w ogóle jest przepaść na korzyść diesla bo tam bateria to tylko balast.

 

Z nikim się nie spieram, że mam lepiej a Ty masz gorzej, chciałem hybrydę, kupiłem hybrydę i mam hybrydę

a taryfa to zwykła nocna z gniazdka

to ile pali m50d?, że jest tak super mega mniej?

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze 2500 km

z czego połowa autostrada

paliwo - średnia 6,2 l/ 100km = 41,52 PLN/ 100 km

prąd - średnia 16,33 kWh/100 km = 5,98 PLN/100 km ( ładowanie w większości w domu ale 2 razy ładowałem - z ciekawości, na komercyjnych stacjach)


razem 47,50 PLN/ 100 km

co przy dzisiejszej cenie za benzynę 95 - 6,47 zł daje zużycie 7,31 l

a diesla 6,16 daje zużycie w granicach 7,7

Skąd masz prąd po 0.36zł?

Standard teraz to 1-1.2zł i wtedy nie jest już tak kolorowo.

Przy mojej cenie prądu m50d wychodzi lepiej niż twoja hybryda a w trasie już w ogóle jest przepaść na korzyść diesla bo tam bateria to tylko balast.

 

Z nikim się nie spieram, że mam lepiej a Ty masz gorzej, chciałem hybrydę, kupiłem hybrydę i mam hybrydę

a taryfa to zwykła nocna z gniazdka

to ile pali m50d?, że jest tak super mega mniej?

Średnie z 20tyś km 10.8 więcej miasta Warszawa trasa ok 30%.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiadomo ze m50d lepsze niz jakies 45e :mrgreen: :mrgreen:

 

Nie koniecznie. Ja zdecydowanie wolę benzynowe silniki za dźwięk i charakterystykę.

To na pewno mój ostatni diesel mimo że radzi sobie świetnie.


Prebek policz dobrze ten prąd bo wg mnie liczysz stawkę nocną netto i to bez opłat stałych i przesyłowych. Dodatkowo uwzględniasz tarczę czyli liczysz cenę obowiązującą do 2000kw, które ładując auto zdecydowanie przekroczysz szybko. Chyba że masz jakąś stałą obowiązującą jeszcze umowę z przed kilku lat.

Opublikowano

Zakup 45e w celu "wielkich oszczędności" nie idźmy tą drogą. Więc w moim przypadku jeżdżąc tylko na prądzie po mieście zużycie wynosi ok 30-35 KWh/100 km i koszty zależą od tego kto ile jeździ, gdzie się może naładować czy w domu lub firmie ma instalację fotowoltaiczną itp. Jeżdżąc w trybie hybrydowym tak jak napisał maly tzn.po mieście i 30% trasa to po przeliczeniu wg.normalnej stawki za prąd u mnie 0,86 zł brutto bez uwzględniania mojej instalacji PV wyjdzie zużycie paliwa przy obecnych cenach w okolicach 7l/100km. Natomiast spalanie w trasie przy dosyć mocno dynamicznej jeździe autostradowej i pełnym załadunku (nie był to pełny ogień ale było szybko śr.prędkość ok140km/h) wyszło ok 12,5l/100km i to bez względu na to czy jechałem z pełną (w jedną stronę) czy z pustą baterią więc wydaje mi się,że są to przyzwoite wartości.

Sprawdziłem też przed wyjazdem jakie są stawki na stacjach ładowania w PL i powiem tak w skrócie nie wchodząc w szczegóły ,że z mojego punktu widzenie ładowanie 45e na stacjach mija się trochę z celem.

Skończymy też proszę z tym pisaniem o zbędny balaście bo z co niektórych postów można odnieść wrażenie,że ta wartość urosła wręcz to jakiś mitycznych rozmiarów,ktoś pisał nawet ,że te zbędne kilogramy przekładają się na środek ciężkości co w konsekwencji........ :duh:

Sprawdziłem i wg.danych katalogowych 50d waży 2275kg a 45e 2435 kg więc ta ''mityczna'' różnica wynosi 160 kg co biorąc pod uwagę gabaryty auta nie wydaje mi się aż tak gigantyczna

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jest jeszcze jeden ważny czynnik, który zanim kupiłem 45e dziwiło mnie, że nikt w testach czy porównaniach nie wspomina.


Różnica w cenie 40i do 45e wynosiła około 50 tysięcy PLN brutto. Nie mają tu znaczenia zniżki indywidualne, bo po nich nadal występowała różnica w cenie. Policzcie sobie po swojemu ile trzeba przejechać w obu przypadkach, aby wyzerować tą różnicę :D



Dodam, że ja 45e wziąłem świadomie, jako zaspokojenie ciekawości na pojazd hybrydowy. U siebie wspomagam się produkcją prądu z PV - przy czym z tego co również widziałem w wielu dyskusjach, ludzie zapominają, że prąd z paneli nie jest za darmo, bo instalacja to koszty kilkunastu/dziesięciu tysięcy PLN i trzeba ten "darmowy" prąd przeliczyć na realny koszt dopiero po czasie amortyzacji paneli ;-)

Opublikowano
Jestem przekonany, że standardowy przegląd 45e jest również droższy od 40i ze względu na potrzebę wykonania dodatkowych czynności przeglądowych.

 

Ten problem akurat rozwiązuje pakiet serwisowy, a jego koszt jest identyczny przy 40i jak i 45e/50e.

Opublikowano
Tego nie wiem, mam pakiet na 100 tys. i przedłużoną gwarancję i podobnie jak apzs też chciałem zaspokoić własną ciekawość i zobaczyć ''z czym to się je'' zanim skarzą nas wyłącznie na elktryki
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Post dla prześmiewców, żeby mieli się czym bawić. Tak 45e nie jest oszczędny. Trasa 400km z czego 300 autostradami ( powiedzmy, ze niemieckimi) 100 km lokalnymi.

Zużycie na całej trasie 9,7 literka/100 km

prądu 1,9 kWh

 image.thumb.jpeg.fe71ffc57bf6714174513e2c844f0e03.jpeg

ale auto sobie to przeliczyło i przy takim samym stylu jazdy po nocnym ładowaniu przewiduje dojazd na samym prądzie 130 km 

image.thumb.jpeg.8d7a5c229a08740c4e2460f5dcda0343.jpeg

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś ja miałem okazję sprawdzić 45e na szybszej drodze. Przez prawie 200km miałem tempomat ustawiony na 150km/h, auto w trybie hybrydowym - aczkolwiek widok przepływu energii raczej nie pokazywał silnika elektrycznego na tym odcinku, choć mogłem oczywiście przegapić, w końcu droga była ważniejsza 😉

Spalanie benzyny, 12l/100km. Całkiem nieźle jak dla mnie, zwłaszcza biorąc pod uwagę dość mocny wiatr na trasie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, apzs napisał(a):

Dziś ja miałem okazję sprawdzić 45e na szybszej drodze. Przez prawie 200km miałem tempomat ustawiony na 150km/h, auto w trybie hybrydowym - aczkolwiek widok przepływu energii raczej nie pokazywał silnika elektrycznego na tym odcinku, choć mogłem oczywiście przegapić, w końcu droga była ważniejsza 😉

Spalanie benzyny, 12l/100km. Całkiem nieźle jak dla mnie, zwłaszcza biorąc pod uwagę dość mocny wiatr na trasie.

Jak na benzynę przyzwoicie ale wystarczy kilka mocnych przyspieszeń i już masz 13 czy 14. Niestety w suvie benzyna nie będzie oszczędna ale zawsze dzwięk przyjemniejszy zdecydowanie. 

Opublikowano (edytowane)

Nie no, zrywy z tych 150km/h też były, ale to bardziej informacja o długodystansowym spalaniu z dość dużą - wyższą niż dopuszczalna w Polsce - prędkością. Do tego mówimy o 45e, więc trochę dodatkowych kilogramów w postaci baterii na pokładzie 😉

Spodziewam się, że te 10km/h w dół znacząco wpłynie na spalanie, nie zapominając że i te autostradowe 140km/h też rzadko (głównie z powodu kultury na drodze) da się w Polsce uzyskać na długich odcinkach. Bardzo wietrzna pogoda też swoje zrobiła.

Edytowane przez apzs
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Tym razem dłua trasa przez Polskę.

 

687km, 8,6l+2,8kWh/100km przy średniej prędkości 90,3km/h.

Prędkość przez całą trasę przepisowa. Krajówki 70-90km/h, ekspresówki max 120km/h (miejscami 100km/h) i 3/4 długości A1 z prędkością 140k/h.

Jak na taki czołg uważam że jest nieźle. Wystartowałem z pełnymi aku oraz bakiem. Paliwa na finiszu zostało mi jeszcze na 80km z tego jednego tankowania.

 

Z ciekawostek, prąd się skończył po przejechaniu 206km krajówkami w trybie Adaptive. Na tym etapie miałem 5,1l+10,1kWh/100km. W trybie tylko elektrycznym przejechane 102km z tego dystansu przy średniej prędkości 65,3km/h.

Opublikowano

U mnie w 30d po przejechaniu 8 tys. km( 70% duże miasto 30% autostrady z prędkościami 160-200) średnie spalanie wychodzi 7,7L/100km

Jestem bardzo miło zaskoczony takim wynikiem😊

Opublikowano

Trasa nad morze, 530 km z predkoscią 120-130 km/h z rowerami na haku, spalanie 8,5 l/100 km. Po 54 tyś. km ( z czego 2/3 na prądzie) utrzymuje się średnia 3.9 l/100 km + 20,5 kWh

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

Na zdjęciach ta sama trasa tylko w przeciwnych kierunkach - o kierunku "tam" już pisałem, ale mam też zrobione zdjęcie więc zamieszczam.

 

W obu przypadkach start na pełnych akumulatorach, podjazd pod stację, tankowanie do odbicia i "w drogę".

W drodze powrotnej potwierdziłem na A1, że w trybie benzynowym, przy tempomacie ustawionym na 140km/h i jeździe bez zrywów na bardzo długim odcinku spalanie utrzymuje się w okolicy 10l/100km.

IMG_5832.jpg

IMG_5820.jpg

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.