Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

Mam I ja dylemat i prośba o waszą poradę. W planach g20 z jasno ograniczonym budżetem. Jest kilka opcji wyposażenia na których mi szczególnie zależy, a pozostała kasę mogę przeznaczyć albo na mpak i wersja 318i albo bez m ale dzięki temu 320i. Wiem że to kwestia czysto subiektywna, ale chciałbym poznać waszą opinię o doswiadczenie. M sport fajnie wygląda, ale z drugiej strony jest sens dopłacać za m w najniższej wersji benzynowej? Czy nie lepiej tą kasę przeznaczyć na 320i a odpuścić mpakiet? Dodam, że lubię pojechać szybciej i na ten moment skłaniam się w kierunku 320i. Nie jeździłem jeszcze ani jednym ani drugim aby na własnej skórze moc porównać odczucia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, maggikk napisał(a):

Mam I ja dylemat i prośba o waszą poradę. W planach g20 z jasno ograniczonym budżetem. Jest kilka opcji wyposażenia na których mi szczególnie zależy, a pozostała kasę mogę przeznaczyć albo na mpak i wersja 318i albo bez m ale dzięki temu 320i. Wiem że to kwestia czysto subiektywna, ale chciałbym poznać waszą opinię o doswiadczenie. M sport fajnie wygląda, ale z drugiej strony jest sens dopłacać za m w najniższej wersji benzynowej? Czy nie lepiej tą kasę przeznaczyć na 320i a odpuścić mpakiet? Dodam, że lubię pojechać szybciej i na ten moment skłaniam się w kierunku 320i. Nie jeździłem jeszcze ani jednym ani drugim aby na własnej skórze moc porównać odczucia. 

z całym szacunkiem , nie ma wielkiej różnicy pomiędzy 318i a 320i jak to nie flotowa firmówka to dozbierałbym do co najmniej 330i nawet w golasie 😛 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wehyr napisał(a):

z całym szacunkiem , nie ma wielkiej różnicy pomiędzy 318i a 320i jak to nie flotowa firmówka to dozbierałbym do co najmniej 330i nawet w golasie 😛 

Oj tam oj tam. Mój znajomy ma G20 320i RWD i na śniegu ma teraz więcej frajdy niż ja w 328i xDrive 😉

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duża jest różnica w twardości zawieszenia między 330i a m340 ? warto brać adaptacyjne zawieszenie?

W mojej okolicy żaden diler nie ma demo m340i żeby to sprawdzić.

Edytowane przez pwnsoon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maggikk napisał(a):

Mam I ja dylemat i prośba o waszą poradę. W planach g20 z jasno ograniczonym budżetem. Jest kilka opcji wyposażenia na których mi szczególnie zależy, a pozostała kasę mogę przeznaczyć albo na mpak i wersja 318i albo bez m ale dzięki temu 320i. Wiem że to kwestia czysto subiektywna, ale chciałbym poznać waszą opinię o doswiadczenie. M sport fajnie wygląda, ale z drugiej strony jest sens dopłacać za m w najniższej wersji benzynowej? Czy nie lepiej tą kasę przeznaczyć na 320i a odpuścić mpakiet? Dodam, że lubię pojechać szybciej i na ten moment skłaniam się w kierunku 320i. Nie jeździłem jeszcze ani jednym ani drugim aby na własnej skórze moc porównać odczucia. 

Kiedyś było tak, że na 318i można było dostać lepszy rabat niż na 320i i ostatnio ktoś pisał na forum, że dalej tak jest. Więc to też warto wziąć pod uwagę.

A co do wyboru pomiędzy 318i z M Pakietem, albo 320i bez, to każdy będzie miał inną opinie. Wszystko zależy od tego jak bardzo podoba Ci się M Pakiet i jakiej mocy auta oczekujesz. Jeśli wcześniej jeździłeś 100 konnym autem to pewnie będziesz zadowolony z 318i, a jeśli przesiadasz się z czegoś mocniejszego to i 320i może być dla Ciebie zbyt słabe.

Ja wybierając samochód zdecydowałem się na 318i, bo dopłata 25k do 320i według mnie była zbyt duża w stosunku do niewielkiej różnicy w mocy. Jeśli miałbym dopłacać do mocniejszego silnika to wybrałbym przynajmniej 330i, bo dopiero tam różnica mocy jest na tyle istotna, żeby to było warte dopłaty według mnie. M pakietu nie wziąłem bo nie jest dla mnie wcale oczywiste, że auto w nim lepiej wygląda, ale to kwestia gustu i każdy będzie miał inną opinie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, pwnsoon napisał(a):

Duża jest różnica w twardości zawieszenia między 330i a m340 ? warto brać adaptacyjne zawieszenie?

W mojej okolicy żaden diler nie ma demo m340i żeby to sprawdzić.

Miałem okazję przejechać się 330i i m340i. Obie na 19 RFT i zawieszenie M. Jak dla mnie nie ma żadnej różnicy. Podobno m340i jest twardsze ale ja tego nie odczułem. Jeździłem też m340i na 19 RFT i zawieszeniu adaptacyjnym. W porównaniu do zawieszenia M jest niewielka różnica. Adaptacyjne jest ciut bardziej miękkie na comfort i twardsze na sport od zwieszenia M. Dla mnie zawieszenie M jest fajnym kompromisem i nie muszę się martwić o stuki.

Nie szukaj m340i czy 330i demo ponieważ raczej żaden dealer takiego modelu nie będzie miał. Szukaj w autach używanych. Jest sporo dealerów, którzy posiadają takie egzemplarze i nie ma problemów z jazdą testową. Najlepiej żebyś sam się przejechał i sprawdził co Tobie leży. Niestety w kwestia zawieszenia jest bardzo subiektywna i ile osób tyle opinii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maggikk

jak stawiasz dynamikę nad wygląd to 320i a najlepiej 330i, które imo zaczyna jechać. Dynamika 118 poniżej golfa 1.5TSI ... jeżeli wygląd to Mpak 🙂 Każdy przypadek jest indywidualny i kążdy czerpie radość z czegoś innego. Idealnie to połączyć o ile pozwala budżet.

@pwnsoon

dla mnie stały zawias M przy 19" za twardo - zależy jak i gdzie jeździsz, jak ktoś mądrze napisał dla niektórych będzie za miękko (tych co jeżdżą b.dynamicznie z dużymi przeciążeniami G :) dla tych co głównie traktują auto jako daily i jeżdżą w większości spokojnie to będzie za twardo. Idealnie sprawdzić ale wiem że nie jest prosto. Dla mnei adaptacyjne z 19" idealny kompromis - jak trzeba twardo, jak nie to jest w miarę komfortowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Raff.e napisał(a):

Miałem okazję przejechać się 330i i m340i. Obie na 19 RFT i zawieszenie M. Jak dla mnie nie ma żadnej różnicy. Podobno m340i jest twardsze ale ja tego nie odczułem. Jeździłem też m340i na 19 RFT i zawieszeniu adaptacyjnym. W porównaniu do zawieszenia M jest niewielka różnica. Adaptacyjne jest ciut bardziej miękkie na comfort i twardsze na sport od zwieszenia M. Dla mnie zawieszenie M jest fajnym kompromisem i nie muszę się martwić o stuki.

Nie szukaj m340i czy 330i demo ponieważ raczej żaden dealer takiego modelu nie będzie miał. Szukaj w autach używanych. Jest sporo dealerów, którzy posiadają takie egzemplarze i nie ma problemów z jazdą testową. Najlepiej żebyś sam się przejechał i sprawdził co Tobie leży. Niestety w kwestia zawieszenia jest bardzo subiektywna i ile osób tyle opinii. 

we Wrocku 330i i M340i demówki były do dostania w Q3.2023 - trzeba polować, niestety ceny nie powalały ale też nie byłem mocno zainteresowany (specyfikacja). Jak widziałem M340i używki to ceny były niepoważne vs nowe. Pewnie przez dostępność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacyjne zawieszenie to 500 euro to chyba lepiej wziac niz nie? 

A co do 318i vs 320i? 

Albo idziesz w podstawowy silnik i M sport, ktory oprocz wygladu daje tez sportowe fotele, czarna podsufitke i inne elementy wyposazenia, albo lepiej poczekac chwile i dozbierac do silnika i wyposazenia.

Ja kupilem 118i w m sport w 2021 za rowne 100k pln. Dzis wiem, ze to byl blad i trzeba bylo brac a) dobrze wyposazona serie 1 w x drive i mocniejszy silnik b) 318i w m sport jako poczatek przygody z bmw. Zalezy na jakim etapie jestes i z czego sie przesiadasz.

Jak juz kiedys pisalem, popatrz czym bys chcial jezdzic za 3 lata i takie auto kupuj. Bo dzis i teraz wiadomo, ze kusi nowe i kazdego (no prawie) budzet ogranicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, rafaeelloo napisał(a):

Ja mam 330i do oddania z adaptacyjnym, ale czy 18" RFT, czy 19" RFT to jest wg mnie tragedia. Wóz drabiniasty miał lepszą amortyzację. S3 na 19" zwykłych jest o niebo bardziej komfortowa niż 18" RFT w 330i.

RFT zawsze można zmienić na zwykłe opony. Wiele osób robi taką przesiadkę i bardzo to sobie chwali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W konfiguratorze te opisane jako "performance" to są zwykłe tak?

Podsumowując nie ma jakiejś zauważalnej różnicy pomiędzy 330 a 340 gdy są tak samo skonfigurowane, tak?

Najbardziej komfortową opcją w m340i będą: 18 cali + opony performance + adaptacyjne zawieszenie, zgadza się ? 😄

Edytowane przez pwnsoon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponoć przy std hamulcach można wrzucić 17", do tego kartoflaki Barum'a i masz kanapę 🙂 tylko po co wtedy 340stka 🙂 Osobiście będe miał 19" z adaptacyjnym + non RF i będzie dla mnie OK. Każdy tutaj ma inne przemyślenia, priorytetyi odczucia. Jak chcesz kanapę bierz G60 🙂 Idealnie mieć 2xBMW - M2 do zabawy i 7er do pożerania km 🙂

Edytowane przez macste
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pwnsoon napisał(a):

W konfiguratorze te opisane jako "performance" to są zwykłe tak?

Podsumowując nie ma jakiejś zauważalnej różnicy pomiędzy 330 a 340 gdy są tak samo skonfigurowane, tak?

Najbardziej komfortową opcją w m340i będą: 18 cali + opony performance + adaptacyjne zawieszenie, zgadza się ? 😄

Ogumienie performance w G20 występują tylko przy 19 calach i wtedy dostajesz Michelin PS4S, której zwykłą oponą bym nie nazwał. Jeśli jednak weźmiesz standardowe 18'tki z M pakietu wtedy dostaniesz najprawdopodobniej Bridgestone Turanza non RFT.

Ja wybrałem zawieszenie M na 19'tkach z ogumieniem perf. Nie miałem okazji przetestować takiego setup'u ale wydaje mi się najciekawszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, macste napisał(a):

Wieści z ostatni chwili,  zmieniła się data transportu start. 3.02, Bremerhaven 22.02 😕 jak widać będzie się zmieniać jak w kalejdoskopie. Cierpliwosć...

Czyli Twoje m340i wyprodukowane w 2 połowie grudnia ma slot na statku, który wypłynie dopiero 03.02? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
17 godzin temu, pwnsoon napisał(a):

Duża jest różnica w twardości zawieszenia między 330i a m340 ? warto brać adaptacyjne zawieszenie?

W mojej okolicy żaden diler nie ma demo m340i żeby to sprawdzić.

Tak ja miałem 330i stały zawias m 18" i rft w f30 i było w miarę miękko, w m340i mam 19" zima/lato stały zawias m i opony rft i jest bardziej twardo niż w drugim aucie czyli m3comp felgi 19/20" opony beż rft i adaptacyjny zawias ....

 

Jeżeli chodzi tylko o roznice 330i vs340i na tych samych felgach, takich samych oponach to nie powinno być żadnej różnicy jedynie 40i jest cięższe przez to może być sztywniej ....

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Raff.e napisał(a):

Czyli Twoje m340i wyprodukowane w 2 połowie grudnia ma slot na statku, który wypłynie dopiero 03.02? 

Tak, to miała być prv wiadomość. Sorry. Jak coś do usunięcia przez moderatora.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wehyr napisał(a):

Tak ja miałem 330i stały zawias m 18" i rft w f30 i było w miarę miękko, w m340i mam 19" zima/lato stały zawias m i opony rft i jest bardziej twardo niż w drugim aucie czyli m3comp felgi 19/20" opony beż rft i adaptacyjny zawias ....

 

Jeżeli chodzi tylko o roznice 330i vs340i na tych samych felgach, takich samych oponach to nie powinno być żadnej różnicy jedynie 40i jest cięższe przez to może być sztywniej ....

Przy tym samym setupie (zawias, guma, ciśnienie, amorki) przy cięższym aucie będzie odwrotnie czyli wyższy komfort. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak piszecie "zwykłe opony" to macie na myśli jakieś z poza konfiguratora niewystępujące normalnie wraz z felgami 19? czy może te performance (w domyśle że są "zwykłe" bo nie są runflat (nie są?) czy jak?) ?

Edytowane przez pwnsoon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłe = nie runflaty, możesz je mieć klikając w konfigu opony petformance. Na pewno biorąc dodatkowo pakiet M Technology dostajesz Micheliny PS4S, które są jednymi z najlepszych opon "codziennych" przeznaczonych do aut cywilnych o zacięciu sportowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.