Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Wg mnie 3er znacząco od 1er w kwestii nie odbiega.

5er to ponoć dopiero spory przeskok.

 

W sensie wyciszenia, że 3er jest na zbliżonym poziomie do 1er?

 

Tak, autostradowo 3er łomocze, przynajmniej w przypadku mojej młockarni pod maską.

Może po prostu spodziewałem się że będzie znacznie ciszej niż w 1er.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie 3er znacząco od 1er w kwestii nie odbiega.

5er to ponoć dopiero spory przeskok.

Ja uwazam, ze nie odstaje. Jak jechałem 520d to przy 120 juz zaczałem slyszec szum od lewej szyby. W 3er jak masz klejone szyby to akurat jest lepiej. Byc moze nadkola mogą byc lepiej wyciszone w 5er, bo ktoś tam wygluszał sobie w 3er. Tez sporo zalezy jakie masz opony, jaki profil itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisał kolega wyżej. Różne modele opon to diametralnie różne odczucia hałasu. Ale dochodzi też nawierzchnia. Autostrady w Polsce, Niemczech czy Szewcji mają zupełnie inną nawierzchnię.

Więc można tu porównywać 3-kę do 5-ki w aspekcie tłumienia hałasu wiatru. Tym bardziej że nie dość że 5-tka ma inne rozmiary kół to sama 3-ka także. Więc takie pomiary nie mają sensu. Za dużo czynników tu wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje subiektywne odczucia po jeździe 3er vs 5er po tej samej kilkukanstokiloemtrowej trasie - 5er jest lepiej wygłuszony na dole, brakuje mu wygłuszenia na poziomie ramon i głowy (5er nie ma klejonych podwójnych szyb), 3er jest bardzo fajnie wygłuszony na poziomie ramion oraz głowy (podwójne szyby), zwłaszcza przy niskich prędkościach można się poczuć fajnie odizolowanym od świata zewnętrznego. Natomiast przy wyższych prędkościach, tak jak pisali koledzy powyżej, 3er ma trochę słabsze wygłuszenie drzwi oraz nadkoli, przez co przy wyższych prędkościach hałas przedostaje się do wewnątrz i subiektywnie wydaje się być głośniej niż w 5er. Ja ostatecznie zdecydowałem się na 3er ze względu na lepsze prowadzenie, gdyby wygłuszenie okazało się za słabe to kolega Crysis z forum już wygłuszał drzwi i dawał znać tutaj na forum, że różnica w wygłuszeniu jest bardzo odczuwalna a koszt względem efektu na prawdę nie budzi grozy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym hałasem z zewnątrz/poczuciem 'odcięcia od świata zewnętrznego' to jest troszkę subiektywne. Posiadałem Audi A4 (podwójne szyby przednie), obecnie A6 (podwójne szyby wszystkie) i nadal irytuje mnie, że gdy przejeżdża auto z naprzeciwka, albo po prostu rozmawiają obok ludzie, a nawet śpiewają ptaszki, to za mocno to słychać. Z kolei jeździłem kiedyś krótko jakimś starym Mercedesem ze zwykłymi szybami i totalnie "odcinało" tego typu dźwięki.


Z kolei czasem w autach bardzo niskiej klasy typu Dacia, czy jakiś zwykły Golf, miałem wrażenie, że też mniej słyszę dźwięki z zewnątrz niż w wypasionym Audi. Mam wrażenie, że trochę jest to związane z tym, że te samochody są bardzo ciche w innych aspektach i zostają słyszalne dźwięki, które najtrudniej wygłuszyć. Z kolei w takiej Daci, gdy szumią opony, terkocze silnik i pogwizduje wiatr to już inne dźwięki do głosu nie dochodzą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka miesięcy temu odebrane 330i RWD LCI. Dopiero kilka tys przejechane, autko super, ale co ewidentnie gra kolosalną różnicę i co dziś na trasie zauważyłem to opony. Zmieniłem na zimowe z 19 run flat na 18 zwykle i zupełnie inny świat. Run flaty twarde, głośne, wóz drabiniasty, natomiast komfort na zwykłych oponach o niebo lepszy, są i cisza też jest znamienna. Nie to auto. Zawieszenie adaptacyjne. Ponadto na trasie przy prędkościach do 190 km/h znacznej różnicy nie widać. Dlatego wszystko super poza oponami run flat, nie tylko w BMW-sumarycznie jednak więcej plusów mają zwykle opony. Po zagłębieniu się w temat po konfiguracji chciałem je wycofać, ale groziło to przesunięciem zamównienia na ok 2050 rok, więc zostały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Zastanawiam się nad kupnem m340i ale nie znam się na tym modelu.

Szukam czegoś większego, wcześniej miałem e92. Na początku myślałem nad x5 f15 albo x4 f26 ale ostatnio wpadła mi w oko właśnie m340i.


Chciałbym prosić was o radę, czy warto bardziej branąć w tą stronę ? Czy to auto można wybrać spokojnie jako daily przyszłościowo a nie tylko na okres paru lat?


Przebywam za granicą i raczej tu będę patrzył za autem i znalazłem taką propozycje :

https://www.autoscout24.ch/9106792


M340i z 2019roku i przebiegiem 148tys km


Numer vin : WBA5U91030FH61289


Cena : około 190tys zł


Co sądzicie ?

Z góry dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno stwierdzić czy to perspektywiczny zakup jeśli auto ma juz od 2019 przejechane 150k km. Dorzucisz swoje 50 w dwa lata i juz będziesz jechał 200k +. Jeśli auto bedzie "normalnie" jeździło prze kilka lat to będzie pod 300k km. Nie wiem, ale ja bym szukał jednak z niższym przebiegiem max do 70k km jeśli to ma być na kilka lat.

Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno stwierdzić czy to perspektywiczny zakup jeśli auto ma juz od 2019 przejechane 150k km. Dorzucisz swoje 50 w dwa lata i juz będziesz jechał 200k +. Jeśli auto bedzie "normalnie" jeździło prze kilka lat to będzie pod 300k km. Nie wiem, ale ja bym szukał jednak z niższym przebiegiem max do 70k km jeśli to ma być na kilka lat.

Takie jest moje zdanie.

 


Tez właśnie tak dziś myślałem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

THE 3.0 CSL (2023). THE ULTIMATE EXPRESSION OF M LEGACY.


The BMW 3.0 CSL is one of the most legendary vehicles in BMW’s history. The new BMW 3.0 CSL is a tribute to the old 3.0 CSL, out of the intention to become a legend itself.

A high performance sportscar with pure racing-DNA, highly special and legendary design – a truly desirable collector’s car with a rich heritage. The 3.0 CSL - THE ULTIMATE EXPRESSION OF M LEGACY.


https://www.bmwblog.com/2022/11/24/2023-bmw-3-0-csl-50-units/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież te auta jeśli zostaną kupione to nigdy nie wyjadą z oszklonego i klimatyzowanego garażu. To jakie to ma znaczenie czy to manual czy nie manual :?

 

Może kolega woli mieć kontrole nad autem, hehe


A tak na poważnie to mocna sztuka, cieszy to, że nie różni się jakoś mocno od prototypu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Chore? Typ co to kupi ma w garażu pewni 20 innych bryk z dowolnej stajni świata.

I każde z nich jest lepsze pod każdym względem do tego.

Jak ktoś jest fanem eksponatów z II WS to też chory bo nie strzela z armat? :D

Kolekcjonowanie przynosi szczęście nabywcy a niekoniecznie jazda i oglądanie jak auto niszczeje od jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.