Skocz do zawartości

Co spieprzyli w G05.


lamer

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 125
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dziwna akcja z ograniczeniem prędkości działania tempomatu. W innych markach się z tym nie spotkałem.


Trzeba będzie z tym jakoś żyć.

 

Serio? Ja nie miałem chyba auta z tempomat be zograniczenia - system zawsze działał tylko w jakimś zakresie prędkości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna akcja z ograniczeniem prędkości działania tempomatu. W innych markach się z tym nie spotkałem.


Trzeba będzie z tym jakoś żyć.

 

Serio? Ja nie miałem chyba auta z tempomatem bez ograniczenia - system zawsze działał tylko w jakimś zakresie prędkości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda. Często jest opcja do wyboru, do 160km/h i wyższa. Choćby w całej grupie VW

 

Mam tempomat adaptacyjny w VW i działa do Vmax.

 

Musiałeś zaznaczyć sobie tą opcje. Zerknij w konfiguratorze. Ja w Touranie za to doplacalem, chyba z jakimś pakietem. Standardem jest(kopia z wyposażenia podstawowego):

Aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości ACC (do 160 km/h) z systemem "Front Assist"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda. Często jest opcja do wyboru, do 160km/h i wyższa. Choćby w całej grupie VW

 

Mam tempomat adaptacyjny w VW i działa do Vmax.

 

Może to Polo i vmax jest 160 :mrgreen:

 

Hehe


Nie, obecny VW Touran. Poza tym passaty tak samo. Po prostu jest standard oraz opcja do 210.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@chojny no niestety w premium juz tak jest ze trzeba bardzo dokladnie sprawdzac wszystkie opcje i komfigurowac auto ostroznie bo szybko mozna czegos pozalowac. Duzo osob kupujac pierwszy bmw, audi czy merca patrzac na podstawe mowi o kurcze przeciez auto to juz jest bogato wyposazone, po co doplacac, jak mozna dolozyc wyposazenia za np 150k I nie chce sluchac bardziej doswiadczonych kolegow ze penne rzecxy trzeb dolozyc zeby bulo wygodnie. Pozniej sie okazuje ze w podstaie fotele jkaies biedne, felgi wyjatkowo male, tego brakuje, tamtego itd, kimbinuja, szukaja, mysla o retrofitach ktore sa sporo drozsze od tech samych opcji przy konfiguracji. Sprawdz np cene haka w konfiguratorze I porownaj z cena doposoazenia auta w chak. nie traktuj tego personalnie bo nie wiem jakie masz wyposazenie ale niech to bedzie wskazowka dla osob stojacych przed zakupem zeby bardzo dokladnie analizowac opcje, cenniki i porownywac z wlasnymi wymaganiami. Kiedys kupowalemmhondy, Toyoty, tam bylo latwiej. 4 wersje wyposazenia, kazde w inner cenie od najbiedniejszej do najbogatszej I w kazdej lista opcji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak nie zawsze się zgadzam z kolegą "słonik" to tym razem mamy 100% identyczne zdanie.

Kupując Nissana miałem prostą sprawę - wybrałem wersję Tecna i nie miałem praktycznie nic do dołożenia... W Renault wersja "Initiale" miała w opcji tylko szklany dach.


Za to w BMW brak doświadczenia w konfiguracji mści się sromotnie :D


Przy moim zamówieniu G05 największym problemem był zupełny brak informacji w internecie i kompletna niewiedza handlowców BMW. Tak to jest jak się zamawia kilka miesięcy przed premierą :(

Na szczęście to było moje kolejne BMW więc jakoś "dałem radę".


Ale i tak wychodzą jakieś dziwne "kwasy", że nie mogę np. włączyć automatycznego podgrzewania foteli poniżej pewnej temperatury (lub wentylacji powyżej) bo nie nam opcji "cośtam cośtam", która oczywiście w opisie nigdzie nie wymienia, że jest "odpowiedzialna" za te "ficzery" :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tempomatu to rozumiem, ze tylko przy adaptacyjnym macie ograniczenie, ale możecie włączyć zwykły bez adaptacyjnego bez ograniczenia?


Ja mam zwykły i spokojnie ustawiam 180-200.

 

Wg centrali BMW nie mam tej opcji bo nie kupiłem pakietu Connected Pro.

Gdzie napisano, że to część tego pakietu?

 

To jakaś ściema cetrali - mam pakiet Connected Professional i tez nie mogę ustawić tego ogrzewania foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Systemy asystujące kierowcy professional 5AU i tempomat do 210 można ustawić.

Szkoda że przy wyłączonym tempomacie nadal przy przekroczeniu linii potrafi robić korektę toru jest to denerwujące w serii F mam tylko drżenie kierownicy co można bardzo łatwo wyłączyć jednym przyciskiem a nie szukać w menu gdzie to było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z początku mogło nie być. Co jakiś czas zmieniają zakres podstawy. Nie wiem czy coś odejmują ale często dodają. Np w pewnym momencie do standardu wszedł active guard plus( to m.in.utrzymywanie się w pasach ruchu powyżej 70km/h)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg centrali BMW nie mam tej opcji bo nie kupiłem pakietu Connected Pro.

Gdzie napisano, że to część tego pakietu?

 

Niestety teraz nie bardzo producenci chcą się dzielić informacjami technicznymi na temat samochodów, folderki i strony zapychają pierdołami, filmikami i zdjęciami zamiast rzeczowym poinformowaniem klienta. Taki trend.


Sprzedawcy niestety też nie mają pełnej wiedzy lub zwyczajnie pomijają pewne tematy jako te, które mogłyby niekorzystnie wpłynąć na decyzję zakupową potencjalnego klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Raczej bym sprzedawcow nie podejrzewal o celowe wprowadzenie w blad ale o brak wiedzy. Nawet by to bylo w interesie sprzedawcy poinformowac ze jakas opcja jest w jakims pakiecie i namowic na jego kupno. Ja czasami podrozujac sluzbowo po kraju jak mam wolna chwile i salon BMW po drodze lubie "zajechac na darmowa kawke" i obejrzec auta jakie stoja na salonie. Oczywiscie kawka to tak przy okazji ale wiadomo kazdy salon ma inne auta, w innych kolorach wiec jest okazja do poogladania na zywo jak sie dane zestawy kolorystyczne z wybranymi liniami stylistycznymi komponuja na zywo a ja jako fun marki lubie sobie na te auta popatrzec. Dodatkowo zawsze co sprzedawca to inna wiedza wiec czesto mozna sie czegos ciekawego dowiedziec. Przy okazji rozmawiajac z handlowcami dosyc nagminne sa sytuacje ze na jakis temat wiem wiecej od sprzedawcy, no ale jak sie danym modelem interesuje to regularnie zagladam w konfiguratgor, czytam\ogladam wszystkie recenzje no i oczywiscie fora zarowno polskie, angielskie jak i przy uzyciu translatora niemieckie :D :D Kazdy z nas widzial konfigurator, ile jest tam opcji pomnozmy to przez ilosc modeli, zmiany generacji i wychodzi dosyc spory kawal wiedzy do ogarniecia. W salonach czesto pracuja mlodzi chlopacy, jedne auta sprzedaja sie lepiej, inne gorzej wchodza nowe modele wiec nie zawsze chlopaki sa w stanie wszystko ogarnac. Oczywiscie to nie powinien byc nasz problem ale to tez nie do konca wina sprzedawcow a raczej wlascicieli salonow ktorzy placac tak a nie inaczej wplywaja na poziom rotacji, kwalifikacji pracownikow, ich zaangazowanie, ilosc przebytych szkolen oraz poziom wiedzy. Puenta jest taka, zeby byc ostroznym przy konfiguracji\kupnie auta i na wszelki wypadek samemu sie upewnic ze wszystko to co chcemy zostalo nalezycie skonfigurowane a najlepiej to brac auto z placu pojsc i wszystko samemu sprawdzic :D :D Z tym sprawdzaniem to oczywiscie przesada ale np na forum g30 byl przypadek, ze kolega zamowil 540i dosyc bogata wyposazona, po odebraniu auta i wyjechaniu z salonu okazalo sie ze zamiast harman kardon jest podstawowe audio. Okazalo sie ze sprzedawca skladajac zamowienie do fabryki sie pomylil i cos tam zle kliknal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej bym sprzedawcow nie podejrzewal o celowe wprowadzenie w blad ale o brak wiedzy. Nawet by to bylo w interesie sprzedawcy poinformowac ze jakas opcja jest w jakims pakiecie i namowic na jego kupno. Ja czasami podrozujac sluzbowo po kraju jak mam wolna chwile i salon BMW po drodze lubie "zajechac na darmowa kawke" i obejrzec auta jakie stoja na salonie. Oczywiscie kawka to tak przy okazji ale wiadomo kazdy salon ma inne auta, w innych kolorach wiec jest okazja do poogladania na zywo jak sie dane zestawy kolorystyczne z wybranymi liniami stylistycznymi komponuja na zywo a ja jako fun marki lubie sobie na te auta popatrzec. Dodatkowo zawsze co sprzedawca to inna wiedza wiec czesto mozna sie czegos ciekawego dowiedziec. Przy okazji rozmawiajac z handlowcami dosyc nagminne sa sytuacje ze na jakis temat wiem wiecej od sprzedawcy, no ale jak sie danym modelem interesuje to regularnie zagladam w konfiguratgor, czytam\ogladam wszystkie recenzje no i oczywiscie fora zarowno polskie, angielskie jak i przy uzyciu translatora niemieckie :D :D Kazdy z nas widzial konfigurator, ile jest tam opcji pomnozmy to przez ilosc modeli, zmiany generacji i wychodzi dosyc spory kawal wiedzy do ogarniecia. W salonach czesto pracuja mlodzi chlopacy, jedne auta sprzedaja sie lepiej, inne gorzej wchodza nowe modele wiec nie zawsze chlopaki sa w stanie wszystko ogarnac. Oczywiscie to nie powinien byc nasz problem ale to tez nie do konca wina sprzedawcow a raczej wlascicieli salonow ktorzy placac tak a nie inaczej wplywaja na poziom rotacji, kwalifikacji pracownikow, ich zaangazowanie, ilosc przebytych szkolen oraz poziom wiedzy. Puenta jest taka, zeby byc ostroznym przy konfiguracji\kupnie auta i na wszelki wypadek samemu sie upewnic ze wszystko to co chcemy zostalo nalezycie skonfigurowane a najlepiej to brac auto z placu pojsc i wszystko samemu sprawdzic :D :D Z tym sprawdzaniem to oczywiscie przesada ale np na forum g30 byl przypadek, ze kolega zamowil 540i dosyc bogata wyposazona, po odebraniu auta i wyjechaniu z salonu okazalo sie ze zamiast harman kardon jest podstawowe audio. Okazalo sie ze sprzedawca skladajac zamowienie do fabryki sie pomylil i cos tam zle kliknal.

 

Wiesz jeśli nie będzie zaangażowania i trochę pasji (może za dużo wymagam :) ) ze strony sprzedawcy to żadne szkolenia nie wpoją mu wiedzy na temat prezentowanego auta. To trochę tak jak na studiach gdzie na wykładzie dostajesz wiedzę podstawową, ale chcesz czegoś więcej to musisz sam doczytać. Ja na jeździe próbnej G05 widziałem więcej od handlowca i jakoś miałem się gdzie dowidzieć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@kris7109 wiadomo ze zaangazowanie i pasja sa potrzebne bo same szkolenia nie zalatwia sprawy i czasami da sie trafic na kogos kto posiada i wiedze i pasje i zaangazowanie ale niestety nie jest to zbyt czeste.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest coś takiego co różni nas od sprzedawców. My jesteśmy entuzjastami marki. Przynajmniej w sporej części. Ponadto ja, tak jak i Słonik(i zapewne niejeden z nas) interesując się zakupem jakiegoś modelu wnikam bardzo głęboko w temat. Wszystko co się da w sieci z całego świata- testy, fora, artykuły etc. Jeśli mogę to jeszcze na tych forach oraz użytkowników popytam. I naprawdę poświęcam temu masę czasu, pewnie więcej niż powinienem ;)

A taki handlowiec ? On ma do sprzedaży całą gamę modelowa z ich pełna oferta silnikową. I tym się w ciągu dnia zajmuje + szkolenia co jakiś czas z nowego modelu lub może jakuegos znaczącego upgrade-u. Wątpię aby czas prywatny, w domu poświęcał na ślęczenie przy kompie, często w nocy i grzebał w necie o każdym modelu :) On tez ma swoje życie a praca to praca.


Dla nas to tez decyzja związana z wydaniem niemałej kwoty i podejmowana raz na pare lat. W związku z tym oraz tym ile na dany model my możemy czasu poświecić a ile handlowiec, staje się dość jasne dlaczego często użytkownik/kupujący ma większą wiedzę o produkcie niż sprzedawca. Zwłaszcza gdy kupujący jest pasjonatem a sprzedający traktuje swoje zajęcie jak zwykła prace..dziś wypuszcza Bmw , wczoraj mercedesy a jutro może pójdzie pracować do lexusa..

No i bardzo ważna sprawa - handlowiec nie będzie obiektywny wobec marek konkurencyjnych-on ma sprzedać a nie dyskutować nad różnicami i raczej o wadach czy ułomnościach w zakresie danego produktu informować nie będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak trochę po fakcie ale chce dopytać Kolegów.

Przy konfiguracji X5 i zaznaczeniu M Paku lub pakietu X line deska rozdzielcza z plastiku zmienia się nam na tą z przeszyciami . Nie chodzi mi o skórę która jest do wyboru.....Pytam dlatego , bo byłem święcie przekonany że zaznaczając M pak będą własnie te przeszycia .Bodajże Kolega Lamer wrzucił zdjęcia Swojej X5 w X line i też chyba było bez przeszyć.Chyba że się mylę.? Nie ukrywam , że byłem przekonany iż wybierając M pak takowa będzie , a tu nie.....Więc mam brzydki miękki (w miarę) plastik . Czy ktoś z Kolegów zwrócił na to uwagę.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.