Skocz do zawartości

X3 M40d czy X3 M40i


kichu1987

Rekomendowane odpowiedzi

Teoretycznie tak. Ale z racji afery diesel gate mozna wyrwac ciekawa oferte. Oczywiscie wszystko zalezy od umiejetnosci negocjactjnych ale zauwazylem ze mozna czasem zahaczyc o oferte do 35% upustu na mocnego diesla z produkcji z pocatku roku doposazonego na full co daje naprawde ciekawa oferte.

Sam z podobnej oferty skorzystalem ale szczerze mowiac troche zaluje ze nie wzialem benzyny - lepsza zabawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Mysle ze te upusty nie sa zwiazane z aftera ktora byla kilka lat temu a z tym ze dieslow wiecej zalega na stockach bo bylo ich po,prostu wiecej zamowione. Dealer po pol roku trzymania auta na stocku musi je zarejstrowac I albo sprzedaje je tuz przed rejestracja albo juz zarejstrowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ich tyle zalega ? Afera byla zalążkiem problemu. Zakaz wjazdu do wielu europejskich miast aut starszych z większą emisją spalin (diesle), wszechobecny smog i starania nad ograniczeniem liczby aut w mieście. Pro ekologiczna polityka miast, coraz modniejszy trend aut elektrycznych jawnie wypierający "cięższe" silniki. Nałożenie limitów na producentów samochodowych co wywołało "downsize" pojemności silników.

Niestety diesel dostaję najbardziej po tyłku a fakt ze dzisiejsze diesle to bardzo zaawansowany konstrukcje sprawia ze maja mniejsze emisje spalin niz benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystko sie zgadza tylko, ze to dealerzy decyduja jakie auta i jakie silniki zamawiaja a zamawiaja glownie diesle poniewaz w Polsce w dalszym ciagu najwiecej ludzi mimo wszystko decyduje sie na diesla. Z tym zakazem dla starszych diesli w niektorych miastach to z tego co ostatnio czytalem powoli niektore miasta sie z tego wycofuja poniewaz zrobili jakies pomiary i okazalo sie ze nie wplynelo to na zmniejszenie emisji. Audi w s4, s5 wycofalo sie z benzyny na rzecz diesla. Volvo tez mialo sie jzu wycofac ale rura im mieknie bo wiekszosc ich sprzedazy to diesle. Tak naprawde przyszlosc diesla jest nieznana i jest to wrozenie z fusow. Tutaj ciekawy artykul o sprzedazy diesli: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/sprzedaz-aut-z-silnikami-diesla/v327g9s Najwidoczniej o aferze ludzie juz powoli zapominaja. p.s. sam ostatnio wybralem benyzne ale na pewno nie ze wzgledu na jakies tam dziwne wyimaginowane afery typu diesel gate.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Generalnie, wszędzie się już czyta i słyszy, że po chwilowym kryzysie sprzedaży, diesle wracają do łask. Na targach Volkswagen miał premierę najnowszego Tuarega w dieslu, pomimo, że przez tą firmę rozpętała się cała medialna nagonka.

Tak, jak kolega wyżej napisał, niektóre miasta już się wycofały z zakazu wjazdu diesla. Współczesny diesel, to nie stary kopciuch.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nadal nie rozumiem jaki jest sens kupowania diesla.

Dla przykładu: moja stara F34 paliła ok 7-8 litrów przy spokojnej jeździe po trasaach lub 10-11 jak się deptało w podłogę na autostradzie.

Obecny X4 z 30i pali podobnie - 8-8.5 spokojna jazda, 11 - pełen but. A ile spaliłby diesel? 1-2 litry mniej? a awaryjność wtryskiwaczy i całej reszty osprzętu nieporównywalnie większa niż w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Bardzo krotkie zakorkowane mocno odcinki I taki wynik spokojnie do osiagniecia. Jak sie przegoni autostrade okolice 200 km/h to takze zobaczysz taki wynik. W benzyne bedzie jeszcze wiecej. Twoje wyniki swiadcza o raczej lekkiej nodze. Ostatnio testowalem x5 30d i po godzinnej jezdzie bylo okolice 15.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie znam silnikow 1.9 tdi wiec sie ciezko mi do nich odniesc natomiast uzytkujac roznego rodzaju samochody przez ponad 20 lat zarowno mieszkajac przez jakis czas w wawie, Kraków oraz sporo jezdzac po autostradach miedzy innymi 20d o ktorym mowa taki wynik jest do osiagniecia. Spalanie bardzo mocno zalezy od warunkow w jakich sie jezdzi I jak ktos jedzie prawie godzine okolo 5km to podejrzewam ze nawet 1.9 tdi wiele mniej nie spali.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświecę: uważam, że uzyskanie średniego spalania w dieslu (w średniej wielkości aucie) na poziomie 11-12l/100km jest możliwe jedynie przy specyficznym rodzaju jazdy - gaz w podłoge, później hamulec na zakręcie i potem wszystko od nowa. Jadąc szybko, nawet po autostradzie może skoczyć do 8-9 ale nie 11-12. Mówimy oczywiście o spalaniu średnim na jakimś dłuższym dystansie - nawet jeżdżąc dynamicznie ale jednostajnie (czyli bez hebla na każdym najmniejszym zakręcie) przez 30-40% czasu samochód tylko utrzymuje zadaną prędkość więc nie pali jakoś przesadnie dużo.

Pomijając styl i warunki jazdy po mieście uzyskanie takiego spalania na autostradzie (wspomniane 200km/h na dystansie kilkuset km - tak by była to średnia) - z całym szacunkiem nie uważam za powód do dumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zdecydowałem się na diesla, ponieważ zwyczajnie lubię jeździć dieslami. Żona ma nowe XC60 2.0 T5, radość z jazdy kiepska chociaż auto świetne. Średnie spalanie koło 12 litrów głównie w mieście. Wiadomo, że 3.0 w benzynie daje większość radość z jazdy, chociaż mi się 3.0 dieslem też super jeździ. Jeżdzę dość sporo dlatego 6000tyś zł/30tyś km x 5lat robi jednak jakąś różnice o której warto wspomnieć. No i zawsze mogę mieć argument: "Jedziemy na urlop moją Beemką bo twoje Volvo za dużo pali :D "

Niestety wybór kolorów jest skąpy dlatego okleję je folią błękitną Oracal 056 Blue. Jestem mega ciekaw jak to wyjdzie w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
M40i jeśli nie patrzysz na średnie spalanie (u mnie po przejechanych 7,5k - 12.5l/100km). Trzeba jakieś pierdoły wziąc pod uwagę; częstsze wizyty na stacjach, albo że do pewnych stref w miastach zachodniej Europy za DESEL będą dodatkowe opłaty/podatki. Poza tym, ja wyszedłem z założenia, że skoro M Performance to na spalanie zwracam uwagę tylko w trybie ECO PRO :8) :wink:
Radość Zjazdu. Zapraszamy na grupę na FB https://www.facebook.com/groups/497560384386723/?ref=share
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M40i jeśli nie patrzysz na średnie spalanie (u mnie po przejechanych 7,5k - 12.5l/100km). Trzeba jakieś pierdoły wziąc pod uwagę; częstsze wizyty na stacjach, albo że do pewnych stref w miastach zachodniej Europy za DESEL będą dodatkowe opłaty/podatki. Poza tym, ja wyszedłem z założenia, że skoro M Performance to na spalanie zwracam uwagę tylko w trybie ECO PRO :8) :wink:

 

i pomyśleć, że w paliwie mamy aktualnie prawie 60% podatków... ech gdyby nie ten pazerny Rząd to człowiek by miał spalanie w poważaniu.

Kuriozum takie, że nadJarek jak był w opozycji to mówił w 2011r. :

"Ponad połowa ceny benzyny to podatki. Rząd może je zmniejszyć. Ja obniżyłbym akcyzę, przez co spadłyby ceny benzyny, ale do tego trzeba odwagi i odpowiedzialności"...

i jeszcze sqrwofnsdoifnsoifnn dołożył opłatę emisyjną :evil:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M40i jeśli nie patrzysz na średnie spalanie (u mnie po przejechanych 7,5k - 12.5l/100km). Trzeba jakieś pierdoły wziąc pod uwagę; częstsze wizyty na stacjach, albo że do pewnych stref w miastach zachodniej Europy za DESEL będą dodatkowe opłaty/podatki. Poza tym, ja wyszedłem z założenia, że skoro M Performance to na spalanie zwracam uwagę tylko w trybie ECO PRO :8) :wink:

 

i pomyśleć, że w paliwie mamy aktualnie prawie 60% podatków... ech gdyby nie ten pazerny Rząd to człowiek by miał spalanie w poważaniu.

Kuriozum takie, że nadJarek jak był w opozycji to mówił w 2011r. :

"Ponad połowa ceny benzyny to podatki. Rząd może je zmniejszyć. Ja obniżyłbym akcyzę, przez co spadłyby ceny benzyny, ale do tego trzeba odwagi i odpowiedzialności"...

i jeszcze sqrwofnsdoifnsoifnn dołożył opłatę emisyjną :evil:

 

Coś w tym jest, ja jednak stronię od politycznych dyskucji :wink: Opłatę emisyjną narzuca parlament i KE UE a ceny paliw chyba nadto nie odstają od cen na Słowacji, Czechach czy Węgier?

Radość Zjazdu. Zapraszamy na grupę na FB https://www.facebook.com/groups/497560384386723/?ref=share
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Czesc !


Postanowilem odswiezyc temat bo stoje przed podobnym dylematem, a mianowicie zastanawiam sie nad zakupem (leasingiem) X3 M40d. Czy ktos z was uzytkuje na co dzien X3 z tym sinikiem, czy ma jakies uwagi/ usterki i najwazniejsze dla mnie czy auto jest stabilne na zakretach i czy nim nie "buja" przy wyzszych predkosciach, jak w przypadku niektorych SUVow? Czy wiecie moze, kiedy jest przewidziany lifting obecnej wersji? I czy polecacie jakies salony, gdzie mozna dostac dobra oferte na X3? Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi / podpowiedzi.


Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc !


Postanowilem odswiezyc temat bo stoje przed podobnym dylematem, a mianowicie zastanawiam sie nad zakupem (leasingiem) X3 M40d. Czy ktos z was uzytkuje na co dzien X3 z tym sinikiem, czy ma jakies uwagi/ usterki i najwazniejsze dla mnie czy auto jest stabilne na zakretach i czy nim nie "buja" przy wyzszych predkosciach, jak w przypadku niektorych SUVow? Czy wiecie moze, kiedy jest przewidziany lifting obecnej wersji? I czy polecacie jakies salony, gdzie mozna dostac dobra oferte na X3? Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi / podpowiedzi.


Pozdrawiam !

 

X3/X4 będzie bujało bo to SUV. A przy bocznym wietrze będzie jeszcze gorzej.. Możliwe, ze sztywne nastawy i duże koła nieco poprawią ten problem.

Samo 40d bądź 40i będzie mocne do jazdy pytanie czego oczekujesz od auta czy mocy czy ekonomii ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednego i drugiego dlatego mysle nad 40d :wink: X4 odpada, bo mi sie zwyczajnie nie podoba, tak samo zreszta jak najnowsze X6... Robie ok. 35000 km rocznie, dlatego w gre wchodzi tylko diesel, poza tym lubie nimi jezdzic i tyle :oops:

Wiem tez, ze te silniki sa podatne na modyfikacje i bezpiecznie mozna zrobic program na ok. 400 koni, a to juz na pewno ladnie jedzie. Pytanie tylko o awaryjnosc, prowadzenie etc. bo do tej pory malo co jezdzilem SUVami i w porownaniu do limuzyn/kombi zaden nie prowadzil sie porownywalnie dobrze :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaka jest różnica między X3 M40i/d a X3M, ale w M-ce zawieszenie jest jakby ktoś wziął beton i go utwardził ;) Dzięki temu prowadzi się super dobrze, jak długo asfalt jest idealnie równy. SUVy zawsze mają ten problem, albo są komfortowe albo się dobrze prowadzą - znacznie tu trudniej o kompromis, bo jak wiadomo SUVem buja znacznie szybciej, więc sztywniejszy musi być...


Co do diesla i niskich przebiegów, polecałbym 40i, niska awaryjność, wielka podatność na tuning, a banan na twarzy zawsze będzie większy niż przy silniku z maszyny rolniczej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Prawdziwa" M-ka to już inny świat i nie chodzi tylko o paliwo (Pb 98), ale o ogólne koszty utrzymania (rata leasingu, ubezpieczenie etc.). Przy moim przebiegu rzędu 35000 km / rok różnica będzie już znaczna względem M40d, chociaż zabawa takim autem i przyjemność z jazdy na pewno w dużym stopniu to rekompensuje :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Nie mam możliwości przetestowania , wiec proszę o radę osób doświadczonych w próbach tych silników- X3 30d czy M40d ? Warto dopłacić 20 tysięcy do mocniejszej wersji? Proszę o opinie. Przesiadam się z f10 20d 190km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.