Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Teoretycznie tak. Ale z racji afery diesel gate mozna wyrwac ciekawa oferte. Oczywiscie wszystko zalezy od umiejetnosci negocjactjnych ale zauwazylem ze mozna czasem zahaczyc o oferte do 35% upustu na mocnego diesla z produkcji z pocatku roku doposazonego na full co daje naprawde ciekawa oferte.

Sam z podobnej oferty skorzystalem ale szczerze mowiac troche zaluje ze nie wzialem benzyny - lepsza zabawa

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mysle ze te upusty nie sa zwiazane z aftera ktora byla kilka lat temu a z tym ze dieslow wiecej zalega na stockach bo bylo ich po,prostu wiecej zamowione. Dealer po pol roku trzymania auta na stocku musi je zarejstrowac I albo sprzedaje je tuz przed rejestracja albo juz zarejstrowane.
Opublikowano

A dlaczego ich tyle zalega ? Afera byla zalążkiem problemu. Zakaz wjazdu do wielu europejskich miast aut starszych z większą emisją spalin (diesle), wszechobecny smog i starania nad ograniczeniem liczby aut w mieście. Pro ekologiczna polityka miast, coraz modniejszy trend aut elektrycznych jawnie wypierający "cięższe" silniki. Nałożenie limitów na producentów samochodowych co wywołało "downsize" pojemności silników.

Niestety diesel dostaję najbardziej po tyłku a fakt ze dzisiejsze diesle to bardzo zaawansowany konstrukcje sprawia ze maja mniejsze emisje spalin niz benzyny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko sie zgadza tylko, ze to dealerzy decyduja jakie auta i jakie silniki zamawiaja a zamawiaja glownie diesle poniewaz w Polsce w dalszym ciagu najwiecej ludzi mimo wszystko decyduje sie na diesla. Z tym zakazem dla starszych diesli w niektorych miastach to z tego co ostatnio czytalem powoli niektore miasta sie z tego wycofuja poniewaz zrobili jakies pomiary i okazalo sie ze nie wplynelo to na zmniejszenie emisji. Audi w s4, s5 wycofalo sie z benzyny na rzecz diesla. Volvo tez mialo sie jzu wycofac ale rura im mieknie bo wiekszosc ich sprzedazy to diesle. Tak naprawde przyszlosc diesla jest nieznana i jest to wrozenie z fusow. Tutaj ciekawy artykul o sprzedazy diesli: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/sprzedaz-aut-z-silnikami-diesla/v327g9s Najwidoczniej o aferze ludzie juz powoli zapominaja. p.s. sam ostatnio wybralem benyzne ale na pewno nie ze wzgledu na jakies tam dziwne wyimaginowane afery typu diesel gate.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Generalnie, wszędzie się już czyta i słyszy, że po chwilowym kryzysie sprzedaży, diesle wracają do łask. Na targach Volkswagen miał premierę najnowszego Tuarega w dieslu, pomimo, że przez tą firmę rozpętała się cała medialna nagonka.

Tak, jak kolega wyżej napisał, niektóre miasta już się wycofały z zakazu wjazdu diesla. Współczesny diesel, to nie stary kopciuch.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Ja nadal nie rozumiem jaki jest sens kupowania diesla.

Dla przykładu: moja stara F34 paliła ok 7-8 litrów przy spokojnej jeździe po trasaach lub 10-11 jak się deptało w podłogę na autostradzie.

Obecny X4 z 30i pali podobnie - 8-8.5 spokojna jazda, 11 - pełen but. A ile spaliłby diesel? 1-2 litry mniej? a awaryjność wtryskiwaczy i całej reszty osprzętu nieporównywalnie większa niż w benzynie.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Akurat możliwe awarie obecnych diesli i benzyn są praktycznie takie same, słaby argument.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ciekawy jestem co trzeba robić żeby 20d palił 11-12 litrów, skoro moja po dystansie 10kkm ma średnią 6,5l/100km, a poprzednia 318d miała 5l z kawałkiem. Moim zdaniem suv powinien mieć diesla bo to zwyczajnie wygodniejsze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo krotkie zakorkowane mocno odcinki I taki wynik spokojnie do osiagniecia. Jak sie przegoni autostrade okolice 200 km/h to takze zobaczysz taki wynik. W benzyne bedzie jeszcze wiecej. Twoje wyniki swiadcza o raczej lekkiej nodze. Ostatnio testowalem x5 30d i po godzinnej jezdzie bylo okolice 15.
Opublikowano
Mi sie wydaje, że takie wyniki to tylko "królowie prostych" osiągają, spod świateł but w podłogę a każdy zakręt obligatoryjnie na hamulcu dla lepszej kontroli :D Żeby każdy był taki szybki w zimie i na zakrętach...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem co ma wspolnego duze zakorkowane miasto I jazda bardzo krotkimi odcinkami lub podroz po w miare pustej autostradzie z krolami prostych ale moze kolega mnie oswieci?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie znam silnikow 1.9 tdi wiec sie ciezko mi do nich odniesc natomiast uzytkujac roznego rodzaju samochody przez ponad 20 lat zarowno mieszkajac przez jakis czas w wawie, Kraków oraz sporo jezdzac po autostradach miedzy innymi 20d o ktorym mowa taki wynik jest do osiagniecia. Spalanie bardzo mocno zalezy od warunkow w jakich sie jezdzi I jak ktos jedzie prawie godzine okolo 5km to podejrzewam ze nawet 1.9 tdi wiele mniej nie spali.
Opublikowano

Oświecę: uważam, że uzyskanie średniego spalania w dieslu (w średniej wielkości aucie) na poziomie 11-12l/100km jest możliwe jedynie przy specyficznym rodzaju jazdy - gaz w podłoge, później hamulec na zakręcie i potem wszystko od nowa. Jadąc szybko, nawet po autostradzie może skoczyć do 8-9 ale nie 11-12. Mówimy oczywiście o spalaniu średnim na jakimś dłuższym dystansie - nawet jeżdżąc dynamicznie ale jednostajnie (czyli bez hebla na każdym najmniejszym zakręcie) przez 30-40% czasu samochód tylko utrzymuje zadaną prędkość więc nie pali jakoś przesadnie dużo.

Pomijając styl i warunki jazdy po mieście uzyskanie takiego spalania na autostradzie (wspomniane 200km/h na dystansie kilkuset km - tak by była to średnia) - z całym szacunkiem nie uważam za powód do dumy.

Opublikowano

Ja zdecydowałem się na diesla, ponieważ zwyczajnie lubię jeździć dieslami. Żona ma nowe XC60 2.0 T5, radość z jazdy kiepska chociaż auto świetne. Średnie spalanie koło 12 litrów głównie w mieście. Wiadomo, że 3.0 w benzynie daje większość radość z jazdy, chociaż mi się 3.0 dieslem też super jeździ. Jeżdzę dość sporo dlatego 6000tyś zł/30tyś km x 5lat robi jednak jakąś różnice o której warto wspomnieć. No i zawsze mogę mieć argument: "Jedziemy na urlop moją Beemką bo twoje Volvo za dużo pali :D "

Niestety wybór kolorów jest skąpy dlatego okleję je folią błękitną Oracal 056 Blue. Jestem mega ciekaw jak to wyjdzie w praktyce.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
M40i jeśli nie patrzysz na średnie spalanie (u mnie po przejechanych 7,5k - 12.5l/100km). Trzeba jakieś pierdoły wziąc pod uwagę; częstsze wizyty na stacjach, albo że do pewnych stref w miastach zachodniej Europy za DESEL będą dodatkowe opłaty/podatki. Poza tym, ja wyszedłem z założenia, że skoro M Performance to na spalanie zwracam uwagę tylko w trybie ECO PRO :8) :wink:
Radość Zjazdu. Zapraszamy na grupę na FB https://www.facebook.com/groups/497560384386723/?ref=share
Opublikowano
M40i jeśli nie patrzysz na średnie spalanie (u mnie po przejechanych 7,5k - 12.5l/100km). Trzeba jakieś pierdoły wziąc pod uwagę; częstsze wizyty na stacjach, albo że do pewnych stref w miastach zachodniej Europy za DESEL będą dodatkowe opłaty/podatki. Poza tym, ja wyszedłem z założenia, że skoro M Performance to na spalanie zwracam uwagę tylko w trybie ECO PRO :8) :wink:

 

i pomyśleć, że w paliwie mamy aktualnie prawie 60% podatków... ech gdyby nie ten pazerny Rząd to człowiek by miał spalanie w poważaniu.

Kuriozum takie, że nadJarek jak był w opozycji to mówił w 2011r. :

"Ponad połowa ceny benzyny to podatki. Rząd może je zmniejszyć. Ja obniżyłbym akcyzę, przez co spadłyby ceny benzyny, ale do tego trzeba odwagi i odpowiedzialności"...

i jeszcze sqrwofnsdoifnsoifnn dołożył opłatę emisyjną :evil:

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
M40i jeśli nie patrzysz na średnie spalanie (u mnie po przejechanych 7,5k - 12.5l/100km). Trzeba jakieś pierdoły wziąc pod uwagę; częstsze wizyty na stacjach, albo że do pewnych stref w miastach zachodniej Europy za DESEL będą dodatkowe opłaty/podatki. Poza tym, ja wyszedłem z założenia, że skoro M Performance to na spalanie zwracam uwagę tylko w trybie ECO PRO :8) :wink:

 

i pomyśleć, że w paliwie mamy aktualnie prawie 60% podatków... ech gdyby nie ten pazerny Rząd to człowiek by miał spalanie w poważaniu.

Kuriozum takie, że nadJarek jak był w opozycji to mówił w 2011r. :

"Ponad połowa ceny benzyny to podatki. Rząd może je zmniejszyć. Ja obniżyłbym akcyzę, przez co spadłyby ceny benzyny, ale do tego trzeba odwagi i odpowiedzialności"...

i jeszcze sqrwofnsdoifnsoifnn dołożył opłatę emisyjną :evil:

 

Coś w tym jest, ja jednak stronię od politycznych dyskucji :wink: Opłatę emisyjną narzuca parlament i KE UE a ceny paliw chyba nadto nie odstają od cen na Słowacji, Czechach czy Węgier?

Radość Zjazdu. Zapraszamy na grupę na FB https://www.facebook.com/groups/497560384386723/?ref=share
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Czesc !


Postanowilem odswiezyc temat bo stoje przed podobnym dylematem, a mianowicie zastanawiam sie nad zakupem (leasingiem) X3 M40d. Czy ktos z was uzytkuje na co dzien X3 z tym sinikiem, czy ma jakies uwagi/ usterki i najwazniejsze dla mnie czy auto jest stabilne na zakretach i czy nim nie "buja" przy wyzszych predkosciach, jak w przypadku niektorych SUVow? Czy wiecie moze, kiedy jest przewidziany lifting obecnej wersji? I czy polecacie jakies salony, gdzie mozna dostac dobra oferte na X3? Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi / podpowiedzi.


Pozdrawiam !

Opublikowano
Czesc !


Postanowilem odswiezyc temat bo stoje przed podobnym dylematem, a mianowicie zastanawiam sie nad zakupem (leasingiem) X3 M40d. Czy ktos z was uzytkuje na co dzien X3 z tym sinikiem, czy ma jakies uwagi/ usterki i najwazniejsze dla mnie czy auto jest stabilne na zakretach i czy nim nie "buja" przy wyzszych predkosciach, jak w przypadku niektorych SUVow? Czy wiecie moze, kiedy jest przewidziany lifting obecnej wersji? I czy polecacie jakies salony, gdzie mozna dostac dobra oferte na X3? Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi / podpowiedzi.


Pozdrawiam !

 

X3/X4 będzie bujało bo to SUV. A przy bocznym wietrze będzie jeszcze gorzej.. Możliwe, ze sztywne nastawy i duże koła nieco poprawią ten problem.

Samo 40d bądź 40i będzie mocne do jazdy pytanie czego oczekujesz od auta czy mocy czy ekonomii ?

Opublikowano

Jednego i drugiego dlatego mysle nad 40d :wink: X4 odpada, bo mi sie zwyczajnie nie podoba, tak samo zreszta jak najnowsze X6... Robie ok. 35000 km rocznie, dlatego w gre wchodzi tylko diesel, poza tym lubie nimi jezdzic i tyle :oops:

Wiem tez, ze te silniki sa podatne na modyfikacje i bezpiecznie mozna zrobic program na ok. 400 koni, a to juz na pewno ladnie jedzie. Pytanie tylko o awaryjnosc, prowadzenie etc. bo do tej pory malo co jezdzilem SUVami i w porownaniu do limuzyn/kombi zaden nie prowadzil sie porownywalnie dobrze :roll:

Opublikowano

Nie wiem jaka jest różnica między X3 M40i/d a X3M, ale w M-ce zawieszenie jest jakby ktoś wziął beton i go utwardził ;) Dzięki temu prowadzi się super dobrze, jak długo asfalt jest idealnie równy. SUVy zawsze mają ten problem, albo są komfortowe albo się dobrze prowadzą - znacznie tu trudniej o kompromis, bo jak wiadomo SUVem buja znacznie szybciej, więc sztywniejszy musi być...


Co do diesla i niskich przebiegów, polecałbym 40i, niska awaryjność, wielka podatność na tuning, a banan na twarzy zawsze będzie większy niż przy silniku z maszyny rolniczej :D

Opublikowano
"Prawdziwa" M-ka to już inny świat i nie chodzi tylko o paliwo (Pb 98), ale o ogólne koszty utrzymania (rata leasingu, ubezpieczenie etc.). Przy moim przebiegu rzędu 35000 km / rok różnica będzie już znaczna względem M40d, chociaż zabawa takim autem i przyjemność z jazdy na pewno w dużym stopniu to rekompensuje :wink:
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Nie mam możliwości przetestowania , wiec proszę o radę osób doświadczonych w próbach tych silników- X3 30d czy M40d ? Warto dopłacić 20 tysięcy do mocniejszej wersji? Proszę o opinie. Przesiadam się z f10 20d 190km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.