Skocz do zawartości

Czujnik ciśnienia spalin N47


aadam75

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdopodobnie czujnik ciśnienia spalin, sprawdź wężyk do tego.

Jaki masz przebieg i ile w aplikacji pokazuje Ci dystans do wymiany dpf?

 

238kkm przebiegu, coś koło 201kkm zostało.

Auto z NL, raczej z pewnych rąk, niekombinowane.

Na dniach do czujników będę zaglądać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak się wbija, że jest nowy dpf to ustawia wymianę na 250tys. km.

To u Ciebie już ktoś wbił 49tys km temu, że jest nowy dpf.

Jeśli się nie wbije to przy około 240-250tys zaczynają wyskakiwać czasami błędy od dpf i normalnie według BMW powinno się wymienic dpf na nowy. Jeśli się nic nie dzieje to po prostu się wbija, że jest nowy założony lub jeśli już często się wypala to można dać do czyszczenia plus zaznaczyć, że jest nowy.

U siebie poprostu sprawdź czujnik i wężyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam sprawdziłeś ten czujnik i wężyk ?

Mam trochę podobny problem

Wymontowalem dpf do prania tragedii nie było kupiłem nowy czujnik Ori.

Zamontowałem i teraz mam problem z ciśnieniem wstecznym na zapłonie w granicach -19 hPa na nowym.

A na starym czujniku -26 hPa.

Gdy uruchomie silnik na jałowym pokazuje -11 hPa -12 hPa.

Przejechałem po wymianie dopiero 25km teraz czekać i przejechać więcej może się ustabilizuje czy nowy czujnik do reklamacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie twierdzę, że nie ma jakiegoś problemu ale mając na uwadze swój samochód stwierdzam mało miarodajne działanie tej aplikacji.

Są dość spore różnice w odczytach pomiędzy wartościami podawanymi w np. ukrytym menu (dot.to np temp.oleju i płynu), aplikacji i urządzeniu diagnostycznym KTS.

Mam co chwilę inne wartości ciśnienia, zawartość sadzy itd.

Dpf wypala się w mieście co 200-300 km a na trasie ostatnio prawie po 850 km

Traktuję to więc czysto informacyjnie - kiedy to się dzieje.

Może warto sprawdzić te parametry na porządnym sprzęcie - komputerze BMW??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
I jak tam sprawdziłeś ten czujnik i wężyk ?

Mam trochę podobny problem

Wymontowalem dpf do prania tragedii nie było kupiłem nowy czujnik Ori.

Zamontowałem i teraz mam problem z ciśnieniem wstecznym na zapłonie w granicach -19 hPa na nowym.

A na starym czujniku -26 hPa.

Gdy uruchomie silnik na jałowym pokazuje -11 hPa -12 hPa.

Przejechałem po wymianie dopiero 25km teraz czekać i przejechać więcej może się ustabilizuje czy nowy czujnik do reklamacji?

 

Nie, nie miałem kiedy - mam wersje biturbo i jest tam kiepski dostęp od góry z powodu wszystkich przewodów i zaworków sterujących turbinami. Przymierzam się do przejrzenia tego wszystkiego w najbliższym czasie.

Robię przebiegi tylko po drogach lokalnych, w czym 30% to stanie w korkach. Wczoraj wypalanie po 260km. Cisnienie na postoju na wyłaczonym motorze to - 4-6, a jak był już trochę przypchany to +3-5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam sprawdziłeś ten czujnik i wężyk ?

Mam trochę podobny problem

Wymontowalem dpf do prania tragedii nie było kupiłem nowy czujnik Ori.

Zamontowałem i teraz mam problem z ciśnieniem wstecznym na zapłonie w granicach -19 hPa na nowym.

A na starym czujniku -26 hPa.

Gdy uruchomie silnik na jałowym pokazuje -11 hPa -12 hPa.

Przejechałem po wymianie dopiero 25km teraz czekać i przejechać więcej może się ustabilizuje czy nowy czujnik do reklamacji?

 

Nie, nie miałem kiedy - mam wersje biturbo i jest tam kiepski dostęp od góry z powodu wszystkich przewodów i zaworków sterujących turbinami. Przymierzam się do przejrzenia tego wszystkiego w najbliższym czasie.

Robię przebiegi tylko po drogach lokalnych, w czym 30% to stanie w korkach. Wczoraj wypalanie po 260km. Cisnienie na postoju na wyłaczonym motorze to - 4-6, a jak był już trochę przypchany to +3-5.

 



Takie pytania mam:


-Jakie korekty na zimnym?


-Jak zachowują się u Ciebie korekty wtryskiwaczy, podczas wypalania DPF'u?


Pytam się pod względem można powiedzieć porównawczym, bo tez mam problemy z DPF:)


ps; tak wiem, co samochód to inaczej ;-d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam sprawdziłeś ten czujnik i wężyk ?

Mam trochę podobny problem

Wymontowalem dpf do prania tragedii nie było kupiłem nowy czujnik Ori.

Zamontowałem i teraz mam problem z ciśnieniem wstecznym na zapłonie w granicach -19 hPa na nowym.

A na starym czujniku -26 hPa.

Gdy uruchomie silnik na jałowym pokazuje -11 hPa -12 hPa.

Przejechałem po wymianie dopiero 25km teraz czekać i przejechać więcej może się ustabilizuje czy nowy czujnik do reklamacji?

 

Nie, nie miałem kiedy - mam wersje biturbo i jest tam kiepski dostęp od góry z powodu wszystkich przewodów i zaworków sterujących turbinami. Przymierzam się do przejrzenia tego wszystkiego w najbliższym czasie.

Robię przebiegi tylko po drogach lokalnych, w czym 30% to stanie w korkach. Wczoraj wypalanie po 260km. Cisnienie na postoju na wyłaczonym motorze to - 4-6, a jak był już trochę przypchany to +3-5.

 



Takie pytania mam:


-Jakie korekty na zimnym?


-Jak zachowują się u Ciebie korekty wtryskiwaczy, podczas wypalania DPF'u?


Pytam się pod względem można powiedzieć porównawczym, bo tez mam problemy z DPF:)


ps; tak wiem, co samochód to inaczej ;-d

 

1. Na dobrym paliwie odchyłki max 0,2, wczoraj nalałem gorszego na BP i było na II cylindrze -0,6, i co zauważyłem że na 40km odcinku się szybciej zaczął DPF zapychać...

2. Nie sprawdzałem podczas wypalania jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja opowiem moje doświadczenia.


Miałem uszkodzony czujnik ciśnienia spalin i na zgaszonym silniku pokazywał po -15 hPa, przez to często się wypalał i w ogóle dramat.

Wymieniłem wężyk łączący DPF-a z czujnikiem, nie przyniosło to efektu. Wymieniłem też czujnik ciśnienia spalin i wtedy wróciła wartość do zakresu -1,0 hPa, 0,0 hPa, 1,0 hPa.


Po pierwszym wypaleniu było OK i wartość rosła o 0,1g mniej więcej na kilometr przejechany.

Niestety po kolejnym wypaleniu pojawił się już problem, mianowicie skończył się wypalać przy 6,5 gram, po czym od razu wskoczyło 0,0 gram, a następnie mega szybki przyrost do wartości 10 gram w przeciągu 15 kilometrów.


Po zgaszeniu silnika wartość spada do poziomu 2-3 gram, a po odpaleniu od razu rośnie na 12 gram.. Ktoś wie co to może być tym razem? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Po pierwszym wypaleniu było OK i wartość rosła o 0,1g mniej więcej na kilometr przejechany.

Niestety po kolejnym wypaleniu pojawił się już problem, mianowicie skończył się wypalać przy 6,5 gram, po czym od razu wskoczyło 0,0 gram, a następnie mega szybki przyrost do wartości 10 gram w przeciągu 15 kilometrów.

 

 


Mam to samo.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z ciekawostek powiem, że byłem w trasie 1800 kilometrów głównie po autostradach i stwierdziłem, że sobie daruje patrzenie ciągłe na BToola..

Odpaliłem dopiero po powrocie do kraju i tu zaskoczenie.. 920 kilometrów od ostatniego wypalania i 23 gramy! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem przepływomierz, zmieniłem czujnik i bz.

Moje obserwacje są takie.

Gdy auto zimne sadzy jest na btoll tak około 8%.

Jeśli się nagrzeje to idzie nawet na 38% przy jeździe na tempomacie.

Jeśli się ostro depcze to sadza spada.

Mam wrażenie że ta duża ilość sadzy powiązana jest z działaniem EGR.

EGR działa ponoć wtedy gdy silnik jest nagrzany i przy spokojnej jezdzie np. na tempomacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podmieniłem przepływomierz, zmieniłem czujnik i bz.

Moje obserwacje są takie.

Gdy auto zimne sadzy jest na btoll tak około 8%.

Jeśli się nagrzeje to idzie nawet na 38% przy jeździe na tempomacie.

Jeśli się ostro depcze to sadza spada.

Mam wrażenie że ta duża ilość sadzy powiązana jest z działaniem EGR.

EGR działa ponoć wtedy gdy silnik jest nagrzany i przy spokojnej jezdzie np. na tempomacie.

czujnik ori?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc ja wymieniłem czujnik ciśnienia, ten plastikowy, ori bmw. Ten drugi, różnicowy zostawiłem w spokoju.

Na starym na zimno, na zapłonie - 18. Korekta cisnienia +22

Na nowym w takich samych warunkach - 8. Korekta cisnienia +22


Odpaliłem silnik, zrobiłem pare kilometrów, wypaliłem dpf.

Kolejnego dnia rano na zimno pokazuje 0,0, korekta ciśnienia +9-10 zależy od dnia.


Wniosek taki, ze tylko ori czujnik, zrobić trochę kilometrów, wypalić porządnie dpfa i powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja mam podobnie na biegu jałowym -42, raz jak sprawdzałem to po wypalaniu było ok - na plusie.

Dodatkowo mi łapie błąd 25C800 czyli Czujnik ciśnienia cząstek stałych: zmiana wielkości czujnika w czasie poza przedziałem tolerancji.


ISTA o tym błędzie mówi:

Czynności serwisowe 1. Sprawdź połączenia przewodów i wtyczek


2. Sprawdź przewody wężowe czujnika pod kątem uszkodzeń i prawidłowego ułożenia.


Jeśli poprzednie kontrole są OK:


Wymień czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek stałych.


Efekt usterki i ostrzeżenie o awarii Brak


Informacje o kierowcy Brak


Instrukcja serwisowa W przypadku wymiany czujnika ciśnienia spalin przed filtrem cząstek stałych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje, układ emisji spalin.


I tak sobie myślę, czy wy po wymianie czujnika ciśnienia spalin kasujecie adaptacje układu emisji spalin? Bo jeśli nie to może być to przyczyną błędnych wskazań po wymianie czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam pokazuje mi bląd 25c800 kilka miesięcy temu wymieniałem czujnik na oryginalny BMW co może być przyczyna jest możliwość ze czujnik padła tak szybko? na zimnym silniku wartości mam ujemne cisnienie wsteczne wykazało -42,02 , w jakich warunkach najlepiej sprawdzić róznice ćisnienia spalin.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej ostatnio zauważyłem, że wartości ciśnienia wstecznego są u mnie na minusie a czasem dodatnie na wyłączonym silniku, sprawdziłem w katalogu i zauważyłem że czujniki ciśnienia wstecznego są dwa, chciałbym wymienić wadliwy czujnik i teraz pytanie dla zaznajomionych, który z nich typowo powoduje problemy?

Zrzut-ekranu-2022-03-23-214331.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej ostatnio zauważyłem, że wartości ciśnienia wstecznego są u mnie na minusie a czasem dodatnie na wyłączonym silniku, sprawdziłem w katalogu i zauważyłem że czujniki ciśnienia wstecznego są dwa, chciałbym wymienić wadliwy czujnik i teraz pytanie dla zaznajomionych, który z nich typowo powoduje problemy?

Zrzut-ekranu-2022-03-23-214331.png

5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ostatnio zauważyłem, że wartości ciśnienia wstecznego są u mnie na minusie ...

 

5 - to czujnik mierzący ciśnienie na kolektorze wylotowym (przed turbiną...) , natomiast 3 mierzy cisnienie za turbiną (na początku DPFa ?) ... a to ciśnienie wsteczne to które ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Panowie kupiłem samochód wyprałem dpf, zmieniłem czujnik temperatury spalin bo dpf wypalał się często. Teraz po wypraniu i wymianie czujnika zrobiłem 700km wyskoczył bład czujnika cisnienia spalin 25c800, zmieniłem ten czujnik ale pokazuje jakieś smieszne wartosci, cisnienie 50hpa na plusie.. Dpf dalej wypala się co 200km, wczoraj przejechałem 10km z podpiętym komputerem, wypalenie było ciągle nieaktywne, obserwowałem. Zagsiłem samochód, za godzinę podpinam komputer i piszę mi ze od odstatniego wypalania dpf zrobiono 0.0 km. A on się nie wypalil bo nie pusciło procedury nawet na sekundę. Auto użytkowane na trasie robię do pracy codziennie w jedną stronę 35km. Może być coś takiego że trzeba pojechać w trasę i dopiero czujnik zacznie normalnie pokazywać? Pisali forumowicze o takich przypadkach ze na początku czujnik pokazywał źle i było lepiej i lepiej. Nawet na starym czujniku nie było tak dziwnych parametrów, więc kupiłem nowy. Sadza tak samo wariuje, raz jest 8g na zgaszonym, zapalony pokazuje już 35, opada sadza podczas jazdy, pozniej znow skok. Zapewne to od tego czujnika bo przecież nie ma wagi w DPFie tylko liczy to na podstawie tych ciśnień. Już nie wiem czego się łapać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kupiłem samochód wyprałem dpf, zmieniłem czujnik temperatury spalin bo dpf wypalał się często. Teraz po wypraniu i wymianie czujnika zrobiłem 700km wyskoczył bład czujnika cisnienia spalin 25c800, zmieniłem ten czujnik ale pokazuje jakieś smieszne wartosci, cisnienie 50hpa na plusie.. Dpf dalej wypala się co 200km, wczoraj przejechałem 10km z podpiętym komputerem, wypalenie było ciągle nieaktywne, obserwowałem. Zagsiłem samochód, za godzinę podpinam komputer i piszę mi ze od odstatniego wypalania dpf zrobiono 0.0 km. A on się nie wypalil bo nie pusciło procedury nawet na sekundę. Auto użytkowane na trasie robię do pracy codziennie w jedną stronę 35km. Może być coś takiego że trzeba pojechać w trasę i dopiero czujnik zacznie normalnie pokazywać? Pisali forumowicze o takich przypadkach ze na początku czujnik pokazywał źle i było lepiej i lepiej. Nawet na starym czujniku nie było tak dziwnych parametrów, więc kupiłem nowy. Sadza tak samo wariuje, raz jest 8g na zgaszonym, zapalony pokazuje już 35, opada sadza podczas jazdy, pozniej znow skok. Zapewne to od tego czujnika bo przecież nie ma wagi w DPFie tylko liczy to na podstawie tych ciśnień. Już nie wiem czego się łapać

 

U mnie tez problemy z tym wypalaniem mam N57 czujnik nowy, kupiony w Aso pierwsze podłączenie było na minusowe wartości, zrobiłem kilka jazd ale wypalanie i tak było dość często 100km ostatnio tryb mieszany wyszło 300km i wypalanie, dziś trasa do Niemiec i wypalanie mam co 300km i wartość sadzy równe 30g na trasie zrobiło mi 3 wypalania :? , po wypaleniu zostaje jakies 5g sadzy i po przejechaniu 40km zbiera się na 16/17g. Już nie wiem gdzie szukać przyczyny tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem czujnik ciśnienia z ASO. Na zgaszonym wartosci ciśnienia ujemne, na dogrzanym samochodzie na wolnych obrotach około 2hpa. Po 100km przejechanych poziom sadzy 18.5g. Nie chce wyciągać zbyt pochopnych wniosków bo na tym czujniku jeszcze nie wypalał się ani razu DPF, ale wydaje mi się że wróci to co było, czyli wypalanie co 250 może 300km przy dobrych wiatrach. Nie przeszkadza to bardzo, tylko najbardziej chodzi o to paliwo w oleju, żeby biedy sobie nie narobić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli macie 100% wężyki i pewność, że czujniki są sprawne to sprawdźcie jeszcze inne, które także są odpowiedzialne za proces wypalania DPF... Wskazanie, które widzicie w hPa jest wypadkową wartości z kilku czujników, więc może to być któryś inny...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.