Skocz do zawartości

F30 czujniki ciśnienia


tomek478

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

chcę kupić komplet kół do F30. Koła są używane styl 442m. Sprzedawca podaje że koła są bez czujników gdyż F30 po lifcie w 2015 roku nie mają tych czujników.

Czy taka jest prawda i bmw zczytuje ciśnienie w inny sposób niż z czujników w feldze?

Tomek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz amerykańską wersję to są czujniki. Miałem 3 BMW z USA i każdy miał niezależnie od rocznika. W Europie był też system co działał po prędkości obrotowej koła. Można też przekodowac na ten system np. jeśli czujniki czy sterownik są uszkodzone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wersję LCI z 2015 i są precyzyjne czujniki ciśnienia w felgach podają wartość ciśnienienia w każdym z kół. W wersji z przed liftu nie było w felgach czujników tylko inny rodzaj pomiaru wykrywającego spadek ciśnienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji z przed liftu nie było w felgach czujników tylko inny rodzaj pomiaru wykrywającego spadek ciśnienia.

Zgadza się.

W moim F31 z 2013 system nie pokazuje wartości ciśnienia w każdym z kół, a jedynie informuje o mniejszym ciśnieniu w kole co prawdopodobnie bierze się z porównania prędkości obrotowej jak już wspomniał damascus7.

Tutaj po napompowaniu kół powinieneś każdorazowo kalibrować ten system z poziomu iDrive żeby system nie pokazywał głupot. Trwa to kilkadziesiąt sekund.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeśli w moim 328i USA z 2013r. nie pokazuje precyzyjnie ciśnienia w barach, a tylko ok lub nie, to rozumiem, że mierzy wartości prawidłowe z prędkości obrotowej kół?!

No na to wygląda.

Czujniki w kołach dają Ci możliwość pomiaru konkretnej wartości ciśnienia.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

chcę kupić komplet kół do F30. Koła są używane styl 442m. Sprzedawca podaje że koła są bez czujników gdyż F30 po lifcie w 2015 roku nie mają tych czujników.

Czy taka jest prawda i bmw zczytuje ciśnienie w inny sposób niż z czujników w feldze?

Tomek :)

Sprzedawca głupoty gada. Po lifcie są czujniki w kołach.

Często handlarze kół (nie wiem czy kupujesz od handlarza, równie dobrze wcześniej te koła mógł od handlarza kupić zwykły użytkownik) kompletują sami zestawy, bo np. opony z ich zestawu sa zjechane, bądź jakaś felga uszkodzona. Handlarz bierze po prostu 4 fele zakłada na to 4 opony i pcha dalej. Nie zakłada czujników bo to dodatkowy koszt, a chce zarobić na sprzedaży.

Najpewniej sprawdzić sobie po VIN auto i jeśli jest opcja 2VB (Tyre Pressure Indicator, Reifendruckanzeige) to są czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem wersję USA z 07.2013 F30 328xi i fabrycznie miał czujniki ciśnienia w kołach. A to że w idrive (jednostka NBT) wyświetla ciśnienie i temperaturę każdego koła to sprawa kodowania odpowiednich funkcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak są takie większe aluminiowe wentyle dokręcone tuleją od zewnątrz to auto ma czujniki.

Jak nie ma czujników to zwykły gumowy (raczej czarny) wentyl.

Poza tym nie wszystkie starsze modele felg nadają się pod czujnik (nie ma frezu od wewnątrz).

Generalnie F30 europejskie ma czujniki od LCI. Z autami z USA jest ciekawie, bo jak ma czujniki, mogą być inne i nasze się nie sparują.


Zawór z czujnikiem:

OE-BMW-MODUL-CZUJNIK-CISNIENIA-W-OPONIE-RDCi-ZAWOR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o czym piszesz nie jest wyznacznikiem. Mialem w F10 felgi alu zimowe z metalowymi zaworkami a mimo wszystko nie bylo czujników i musialem dokupic. Natomiast w corsie E 2018 mam gumowe wentyle i sa czujniki.

Zrobilbym zdjecie tych z F10 ale mam to u rodzicow w piwnicy, a mieszkam kawalek drogi dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...

Odkopię trochę temat.

Czy do montażu czujników potrzebne są jakieś dodatkowe akcesoria czy po wyjęciu z pudełka są gotowe do montażu.

Jakieś opinie na temat czujników VDO A2C9743250080? Pacjent to F30 330i LCI + felgi 18" styling 397.

Edytowane przez Jacc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykły imbus lub inny mały spline - zależy jakie będziesz miał śrubki. I klucz nasadowy lub płaski 6-8 -> nie pamiętam w sumie jaki.

Raczej sprzęt, który w większości faceci mają w swojej skrzyneczce.

W każdym bądź razie, żadnych wyszukanych narzedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przekopałem już całe forum w poszukiwaniu jak to jest z tymi czujnikami w BMW z USA - okazuje się, że u mnie w F31 328i na wizualizacji koła były na zielono i nie było żadnych odczytów ciśnienia i temperatury a w kołach czujniki były! To że nie wyświetla się dokładne ciśnienie i temp. wcale nie oznacza że auto nie pobiera danych z czujników w kołach. Mam drugi komplet kół z czujnikami z PL i system wywala błąd po 10 minutach od resetowania. Czujniki z USA mają już 8 lat więc pewnie za niedługo padną...Ponoć da się ten system wykodować i zakodować stary sprawdzony system, który opiera się na ABS a nie czujnikach radiowych w kołach/wentylach za pomocą BimmerCode. Czy ktoś na forum bawił się w takie kodowanie? Jest ktoś z rejonu Opola, który mógłby mi pomóc w tym temacie?

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Przekopałem już całe forum w poszukiwaniu jak to jest z tymi czujnikami w BMW z USA - okazuje się, że u mnie w F31 328i na wizualizacji koła były na zielono i nie było żadnych odczytów ciśnienia i temperatury a w kołach czujniki były! To że nie wyświetla się dokładne ciśnienie i temp. wcale nie oznacza że auto nie pobiera danych z czujników w kołach. Mam drugi komplet kół z czujnikami z PL i system wywala błąd po 10 minutach od resetowania. Czujniki z USA mają już 8 lat więc pewnie za niedługo padną...Ponoć da się ten system wykodować i zakodować stary sprawdzony system, który opiera się na ABS a nie czujnikach radiowych w kołach/wentylach za pomocą BimmerCode. Czy ktoś na forum bawił się w takie kodowanie? Jest ktoś z rejonu Opola, który mógłby mi pomóc w tym temacie?

Trzeba tylko zaznaczyć, że nie zaleca się korzystania z pomiarów z ABS jak jeździsz na runflatach bo bardzo późno dostaniesz komunikat o niskim ciśnieniu. W E91 potrafiło mi pokazać błąd przy dopiero 1barze w oponie na ROF...

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

W E87 miałem ten system pomiaru z ABS i na ROF działało to idealnie - na oko nie było widać ubytku ciśnienia a system alarmował - dopiero po podłączeniu manometru okazywało się że któreś koło ma mało powietrza. A przebiłem oponę 3 razy :) Jest ktoś z rejonu Opola, kto mógłby ogarnąć temat?

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.