Skocz do zawartości

M_Fan

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia M_Fan

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Jak są takie większe aluminiowe wentyle dokręcone tuleją od zewnątrz to auto ma czujniki. Jak nie ma czujników to zwykły gumowy (raczej czarny) wentyl. Poza tym nie wszystkie starsze modele felg nadają się pod czujnik (nie ma frezu od wewnątrz). Generalnie F30 europejskie ma czujniki od LCI. Z autami z USA jest ciekawie, bo jak ma czujniki, mogą być inne i nasze się nie sparują. Zawór z czujnikiem:
  2. M_Fan

    Akcyza F10 rok 2017

    A to nie były czasem A8-ki w Longu? Bo taki przetarg pamiętam sprzed kilku miesięcy. Chyba, że jakieś odwołania poszły.
  3. Takie podobne zestawy, dodatkowo z nabojem "pompującym" wozi się jako "dojazdówka" w motocyklu jak się nie chce utknąć na za..piu z flakiem, z wiadomych względów bez koła zapasowego. Tyle, że w moto jest to doraźna naprawa, żeby zachować mobilność, a przebita opona i tak jest do wymiany. Plus jest taki, że felga nie jest zalepiona mazią. A co do RFa, kiedy ostatni raz zmienialiście koło na poboczu (nie mając RF)? Bo ja ostatni raz jakieś 10 lat temu, a przejechałem od wtedy jakieś ponad 300 tys. W innych nielicznych przypadkach, nawet jak miałem "gwoździą" to tylko lekko ubywało i spokojnie dojechałem do naprawy.
  4. Jeżeli kupujesz nowe koła, o ile ktoś podczas pakowania/wysyłania nie utrącił naklejonych ciężarków, to fabryczne wyważenie jest jak najbardziej właściwe. Czujniki powinny się zresetować z poziomu menu (bez konieczności użycia komputera). A jaki wzór/rozmiar wybrałeś na zimę?
  5. Przykładem, że sam produkt się różni, a nie tylko opakowanie, są chociażby opony z * produkowane dla BMW (przez kilku producentów - z tej wyższej półki) i dopuszczone do BMW. I to nie jest "tylko" gwiazdka. Wiem od producenta opon, że nawet opony niby standardowe, ale robione dla różnych producentów aut na 1 montaż różnią się od tej samej opony dostępnej na rynku w zależności od ich preferencji.
  6. Akurat w przypadku tarcz BMW nawet na forum znajdziesz sporo wątków o pokrzywionych zamiennikach. Co do "przepakowywania" to daleko idące uproszczenie. Oczywiście ktoś dla BMW produkuje, ale to nie oznacza, że zamienniki są wykonane wg tych samych norm, albo np. w przypadku tarcz z takiego samego materiału, zawartości węgla itp. Szukając oszczędności wolałbym chyba zamontować oryginalne tarcze w sprawdzonym warsztacie, niż zamienniki w ASO, które i tak nie zagwarantuje za nie.
  7. To nie jest tak do końca. Porównywałem F10 z F34 i F34 ma rzeczywiście więcej miejsca (na nogi!) ale... kosztem kanapy. W F10 jest porządna wygodna kanapa, której już bliżej do 7", ale na nogi może być przyciasno. F34 to jak napisano, płaska, krótka i twardsza kanapa - taka bardziej z 3", a na nogi dużo miejsca przez dłuższy rozstaw osi niż "zwykła" 3ka. Wg mnie to idealna kanapa pod... fotelik - dużo miejsca, łatwo zapakować pacjenta do fotelika i nie będzie skopany fotel kierowcy/pasażera. Odnośnie X1, to F34 wg mnie jednak bardziej pakowne. Bagażnik większy i liftback więc dostępny - większy otwór i coś wyższego niż do rolety też włożysz. To co w X1 będziesz upychać po dach, zapakujesz bez problemu do GT. Komfort jazdy też nieporównywalny w GT do X1. X1 to miejski SUV wysoki twardy i skaczący w porównaniu z każdym nie-suvem z palety. Przejedź się tym i tym demo i zobaczysz o co chodzi. W tym zestawieniu X1 ma jakiś sens tylko jeżeli ma krążyć po mieście i ktoś bardzo chce SUVa. Co do nowej 5" nie liczyłbym na bliskość cenową jej tzn G30 z GT F34 :)
  8. Jeżeli samochód jest z X-drive to można w ten sposób przyczynić się do zużycia/uszkodzenia przekładni VTG. Niestety opony bez * mają dużo większe tolerancje różnicy obwodu co może wpłynąć na różnicę prędkości między osiami.
  9. Cześć, RSC to Runflat ROF itd. zależnie od marki opony. Ale jest jeszcze RDC - czujniki ciśnienia w kolach. Rozpoznasz po metalowych wentylach. Od 2014 r. wszystkie modele mają ten system. Wcześniej był pomiar ciśnienia przez czujniki ABS (różnica prędkości kół przy spadku ciśnienia) i nie wymagały czujników. Rozważasz same opony czy całe koła? Jak koła to trzeba z czujnikami.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.