Skocz do zawartości

Instrukcja jak wykasować samodzielnie oilservice i inspekcję


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam a idzie skasować kontrolki jak test jeszcze jedna zielona bo umnie coś nie stykam chyba 7i 19 załączam i nic czekam i nic mam 730ia e-32 89' dzięki pozd.
  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mam

SPOSÓB TESTOWANY I PEWNY NA KILKU SAMOCHODACH:

 

1. Otwieramy maskę i wtyczkę diagnostyczną z pinami. Włączamy zapłon nie odpalając silnika (kluczyk w pozycji 2).

2. Wysiadamy z samochodu i zamykamy drzwi (nie zawsze ale w niektórych modelach bardzo ważne). :!::!::!:

3. Bierzemy kawałek drucika czy kabla i łączymy piny 7 i 19. Lepsza niż kabel jest próbówka samochodowa :!: - taka jak śróbokręt z żaróweczką w środku i kablem zakończona krokodylkiem (mamy jakąś gwarancję że nic nie spalimy). :cool2:

4. Liczymy do 12 - około 12 sekund. Po 3-5 sekundach pojawią nam się zielone kwadraciki (nie musimy lecieć oglądać do środka) :modlitwa: - skasowaliśmy oil service ale nie inspekcje z ładnym zegareczkiem.:mad2: Czekamy jeszcze chwile (licząc do dalej 6,7...12) i odłączamy kabelek (na 3-5 sekund ) - ale nie zapłon ((kluczyk)). --- Czyli dalej na włączonym zapłonie --- podłączamy ponownie kabel, drut, próbówke (jedno z tych) :hand: do tych samych pinów (czyli 7 i 19) na małą chwilke (1-3 sekundy) i mamy skasowaną inspekcję z zegareczkiem. :dance: :dance: :dance:

5. Wyciągamy kabel --> wyłączamy zapłon --> zakręcamy wtyczke --> zamykamy maske --> cieszymy się ładnym widokiem wyświetlacza

 

!!! UWAGA !!!

 

Jeżeli zrobiliście wszystko tak jak napisałem a mimo tego nie dało się skasować to problemem mogą być brudne złącza diagnostyczne albo brak masy na pinie 19 (czasem może być przerwany kabel). Dlatego jak mamy próbóweczkę z krokodylkiem - to próbóweczkę do pinu 7 a krokodylka do minusa akumulatora albo do masy samochodu (sprawdźcie czy macie dobrze podłączoną masę).

 

Jak Sprawdzić Czy Masa Jest Dobrze Podłączona:

 

Ja mam akumulator w bagażniku, więc masa na samochodzie do obudowy gdzieś gdzie krokodylka podłączyć można a próbóweczkę do + na akumulatorze (ja mam tam +) i jak się zapali żaróweczka to jest masa.

 

Jak jesteśmy pewni że masa jest dobrze podłączona to robimy wszystko tak jak wyżej czyli ... włączamy zapłon - kluczyk w pozycji 2 itd. ....

 

Życzę Miłego Kasowania ... :D

 

Powiem krótko, po wielu podejściach udało mi się w końcu skasować inspekcję w E32 '93 wg Twojego opisu :)

Polecam

Opublikowano
Właśnie jestem po kasowaniu inspekcji u mnie w E 36 . Zrobiłem wszystko tak jak Lukikiler napisał próbówką z krokodylkiem podłączonym do minusa na kielichu . Dodatkowo zamknąłem drzwi wyłączyłem radio oświetlenie wnętrza i dmuchawę . Skasowało się w 100 % parę złotych w kieszeni :cool2:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

dzięki za pomoc

 

właśnie skasowałem te cudeńka i wszystko dokładnie tak jak w opisie - zaryzykowałem zwykłym kablem - nawet udało mi się nic nie spalić

 

pozdr

Opublikowano
Witam. Co prawda jestem nowy na forum, ale dzięki chłopaki za te sposoby - bo właśnie jestem na etapie wymainy oleju i chcę skasować inspekcję :)
Opublikowano

I jeszcze ja dodam jak to było u mnie z tym kasowaniem :D

 

1. otwierasz szybe w drzwiach, otwierasz maskę.

2. przełącznik oświetlenia wewnętrznego na środkowej pozycji czyli ta funkcja automatyczna. Może to nie ma znaczenia ale wcześniej bez tego nie chciało się wykasować :mad2:

3. Łączymy piny 7 i 19 na jakieś 12-15 sek

4. Rozłączamy piny i cieszymy się że nam się udało :dance:

 

 

U każdego jest inaczej ale zawsze się jakoś da wykasować. Może komuś tak się uda :D

Opublikowano
:modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: Aż miło teraz popatrzeć kiedy się kluczyk przekręca-miodzio-dziękuje Wam wszystkim, za taki fajny, łopatologiczny opis :cool2: :cool2: :cool2:
I'm in love, but don't tell my real Love :D Alpina...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A u mnie działa w E36 z 94 roku. I oil i inspekcja skasowana za pomocą 7 i masy. Tylko drzwi trzeba miećzamknięte :)

Była: BMW E36 320i Sedan (vanos) - 94r

Było (i więcej nie będzie): Opel Vectra B 2.0 16V CDX - 98r


Nie zrozumieją ci którzy nie obcowali z BMW sam na sam!!!

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
lukikiler bardzo pomocna porada ja w swoim e36 318i zrobilem zgodnie z twoim dekalogiem:)i wszystko jak nalezy,efekt murowany,dziekuje i pozdrawiam :D
Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Faktycznie co samochód to inny przypadek. W mojej e34 2.0 jest jeszcze dodatkowy myk.

Może od początku: jak ją kupiłem to oczywiście standardowo wymieniłem olej, a że inspekcja też już świeciła to pasowało ją wykasować. Pojechałem do gościa co tylko przy beemkach robi, za 20 pln skasuje. I nie skasowal, nakombinował się i ni huhu, diagnoza najprawdopodobniej akumulatorek w zegarach słaby i nic nie da się zrobić:cry2:

Próbowałem potem sam (powiedział mi co z czym i jak), ale bez efektu. I tak jeździłem ze świecącą czerwoną diodą. Grzebałem w necie wszędzie metoda jedna, ale nie dałem za wygraną. Nawet wpięcie żaróweczki w obwód nie pomagało, więc pomyślałem jakby tak wpiąć opornik o innej rezystancji i .... BINGO. Wszystko poszło książkowo, ale teraz chciałem skasować, a oporniczek gdzieś wcięło i nic, i nic. :( Przyczyna: otwarte drzwi, nie do wiary, żaróweczka też nie pomagała, ale kawałek stalowego drucika zwiniętego w sprężynkę (po pomiarze ok. 1,5 - 2 ohm) jest idealnym wynalazkiem. :lol:

A wszystko to przez REKINA ;-)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
wielkie dzięki u mnie w E36 wszystko poszło bezproblemowo ale mam pytanie ile zielonych diod powinno sie palić bo ja mam ich teraz po skasowaniu 5 - to normalne ?
Opublikowano
Akurat dzisiaj kasowalem swieci mi sie 5 kwadracikow od lewej strony oprócz dwoch ostatnich czy to tak powinno byc? jeszcze swieci mi sie napis inspection i ikonka podobna do zegarka tzn ze inspekcji jeszcze nie wykasowalem?
http://img299.imageshack.us/img299/402/zegaryod9.jpg
Opublikowano
To nikt nie odpisze czy ten napis inspection i ikonka podobna do zegarka powinien sie swiecic po przekreceniu kluczyka czy nie?
http://img299.imageshack.us/img299/402/zegaryod9.jpg
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Te ikonki też powinny zgasnąć, z tym że już nie pamiętam jak to było :mad2:. Wiem, że to była kwestia dłuższego czasu kasowania. Jakoś w ten sposób, że po skasowaniu inspekcji tej zwykłej należało bodajże rozłączyć piny na chwilę i z powrotem złączyć na jeszcze kilka sekund. Musisz poszukać na forum, na pewno to było.

 

Pozdrawiam

A wszystko to przez REKINA ;-)
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam Potrzebuje pomocy aby skasować samą inspekcje. Jak to zrobic aby nie skasowac wskaznika od oleju? Do czego słuzy wogóle ta inspekcja? Z góry dziękuję

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.