Skocz do zawartości

matikolo

Zarejestrowani
  • Postów

    107
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36, 318is, M42, 1.8L, 140KM
  • Lokalizacja
    Polska

Osiągnięcia matikolo

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Witam, Pojawiła się u mnie bardzo dziwna usterka mianowicie autko stoi całą noc na podwórku. Przy mrozie ok. -5 - -10st autko odpala super, wiadomo przez chwile zaklekocze i przestaje. Silnik benzyna 1.8 bez gazu. Problem pojawia się podczas jazdy jak się rozgrzeje silnik. Samochód nie chce spaść wtedy z obrotów poniżej 3tys i pochwili robią sie jeszcze wyższe obroty, mowa wtedy jak się muszę zatrzymac np na światłach lub podczas zmiany biegu. Jest to bardzo uciązliwe, ponieważ auto samo praktycznie przyspiesza podczas jazdy. Jak zgaszę auto i ponownie po chwili odpalę obroty nieraz falują 2,5-3,5tys. obr. Jak autko chwilę stoi chodzi później normalnie. Jak są wyższe temp. problem znika. Wyczyściłem już przepustnice i nie pomogło. Bardzo proszę o pomoc, moze ktoś z was przerabiał podobny temat? Zgóry dziękuję wszystkim za pomoc
  2. Witam, otóż uporałem się ze wszystkimi problemami, odpowiedzialnym za trzymanie się obrotów na poziomie 1300rpm był urwany przewód w kostce którą wtyka się do silniczka krokowego. Co do rzędzenia silnika na obrotach 3000-3500rp winą był źle ustawiony rozrząd. Nie chce się wierzyć ale u mnie po ponownym ustawieniu rozrządu, gdzie ewidentnie był przestawiony o 1 ząbek oraz po przylutowaniu kabelka do odpowiedniego pinu samochód jeździ jak nowy. Pozdrawiam i zamykam temat.
  3. Wymieniony został w dniu dzisiejszym silnik krokowy na uzywany sprawny. Niestety żadnej poprawy obroty na rogrzanym silniku nie chcą spaść poniżej 1300rpm. Reakcja podczas odłączenia silnika krokowego jest taka sama jak poprzednio czyli ero reakcji jakiejkolwiek silnik nawet nie drgnie, nie zafaluje. Dlaczego tak jest miał ktoś coś takiego podobnego? Czy może to być także wina czujnika półożenia wału lub rozrządu??
  4. Witam, Pojawił się kolejny niedobry objaw po naprawie. Wyprzedzałem kolegę, zredukowałem na bieg 4 tak aby obroty sie podniosły do ok 3500-4000. Dzis kolega mówi że jak go wyprzedzałem zostawiałem za sobą niezłą chmurę czyli dobrze mi zakopcił na niebiesko. Nie sprawdzałem jeszcze poziomu olej sprawdzę później, ale co jest nie tak?? czy to już koniec tego silnika w którego zainwestowałem "kupe" pieniędzy?? Czy to może być w jakikolwiek sposób związane z tym rzędzeniem ?? Czy możliwe jest że jest źle poustawiany rozrząd ??? Bardzo proszę o pomoc oraz jakiekolwiek sugestie.
  5. Sprawdziłem dzisiaj silnik krokowy i rzeczywiście po odłaczeniu przy zapalonym aucie nie ma żadnej różnicy. Wiem że obroty powinny falować lub nie równo powinien chodzić silnik po odłączeniu silnika krokowego. Jak sprawdzić czy w ogóle dochodzi napiecię do kostki silnika krokowego?? Który bezpiecznik odpowiada za silnik krokowy.
  6. Witam, Byłem dziś u mechanika i stwierdził że : - winą za rzędzenie silnika na obrotach 3000-3500rp jest zużyty napinacz którego nie wymieniali podczas wymiany ślizgow a który ponoć rozsypał się po wycignieciu * włożono go z powrotem - czy to może być przyczyna rzędzenia silnika ? powiem że jak stoi na wolnych obrotach to chwile słychac takie cykanie a chwile nie i tak w kółko * czy wymiana napinacz jest naprawdę skomplikowana? - dziś płyn od wspomagania zachowuje sie ok. czyli nic sie nie dziej nic nie piszczy nic nie tryska - aż dziwne, stwierdzili że się dotarło :) - jak wyregulować wolne obroty do stanu takie jak były tj 800-900rpm - czy gdyby był uszkodzony któryś popoychacz czy jest jakiś sposób na to aby namierzyć który jest uszkodzony??
  7. Witam, Posty tyczy się e36 318is m42 b12 Panowie po krótce opiszę mój problem. Problem powstał w momencie gdy szybko zaczeła znikać woda ze zbiorniczka w chłodnicy, mechanik postawił diagnozę że jest to wina uszczelki pod glowicą. Zgodziłem się na wymianę. podczas gdy zaczęto prace przy rozbiórce auta okazało się że skończyły się ślizgi rozrządu (mam łańcuch) jedna ten który prowadzi łańcuch w pionie był złamany na pół . Kupiłem te ślizgi w na allegro w dobrym stanie. Wymieniono także pompe wody ponieważ okazało się że ona była przyczyną ginącej wody w zbiorniczku. 1) Wymieniono uszczelkę pod głowicą - planowanie głowicy nowe uszczelniacze zaworów nowa uszczelka głowicy 2) Zmienione ślizgi rozrządu na dobre, sprawne - ( nie wymieniano napinacza został stary) 3) Pompa wody nowa 4) Uszczelki pokrywy zaworów, pokrywy rozrządu kolektora ssącego oraz wydechowego wszystkie nowe. Proszę o pomoc ponieważ zastanawiają mnie poszczególne objawy jakie zauważyłem po odebraniu auta a jakich nie było wcześniej: a) podczas skrętu kołami z pompy wspomagania tryska płyn ze zbiorniczka wspomagania, straszny rzęrzący odgłos słychać, b) strasznie szumi wentylator, to wisko załączone , zastanawia mnie dlaczego wcześniej tak nie szumiał, przy 3000 - 4000rpm słychać z pod maski gwizd c) auto po odpaleni posiada wolne obroty na poziomie 1100 - czy to dobrze??? d) podczas jazdy jadąc przy ok 90-100km/h przy 3000 rpm lub wyhamowując silnikiem wewnątrz kabiny słychać metalicznę rzęrzenie Prosze o jakiekolwiek sugestie czy robota którą wykonali mechanicy zostałą źle wykonana?? skąd tyle nowych niepokojących objawów ?? Jutro jadę na reklamację wiec prośba o jakieś rady. Ręce mi opadły Z góry dziekuje za jakiekolwiek odpowiedzi
  8. Witam, Jakiej firmy jest oryginał sondy? I gdzie można go kupić. Może ktoś wie jaki symbol ma sonda do e36 318is coupe 1992rok M42? Z góry dzięki za info.
  9. Witam, Przepływkę mam odkąd kupiłem auto tj ok 6lat i nie sądzę aby wcześniej była wymieniana. Jeśli chodzi o przepływkę to wymienia się ją całą czy tylko jakiś czujnik? Dziś jestem po czyszczeniu przepustnicy i auto tak jakby lepiej ale chwilami tak czy inaczej szwankuje, problem pojawia się zaraz po rozgrzaniu silnika chodzi nierównomiernie falują obroty pomiędzy 2000-3500. Po zgaszeniu i odpaleniu objaw znikł tylko na jak długo i kiedy znów sie pojawią to nie wiadomo. Co zrobić aby znaleźć usterkę, co może być przyczyną
  10. Czy brudna przepustnica układ dolotowy oraz silnik krokowy może być przyczyną takich objawów ?? Byłem przed chwilą u jednego z mechaników i powiedział właśnie te słowa. Stąd moje pytanie bo dla mnie jest to bardzo dziwne.
  11. Witam, Znów ponowny problem, wiec stwierdziłem że nie będę zakładał nowego tematu. Moje objawy na dzień dzisiejszy: w temperaturach minusowych -12 po odpaleniu autko chodzi jak z fabryki, problem pojawia się po nagrzaniu silnika i podczas jazdy. Mianowicie gdy silnik podczas jazdy nabierze temperatury i zatrzymuje się na skrzyzowaniu silnik strasznie wyje bo chodzi na obrotach od 4000 do nawet 5000. Z początku przy pierwszym takim objawie wcisnąłem kilkakrotnie pedał gazu i wszystko było znów ok. Po tygodniu przestało to skutkować i auto cały czas trzyma takie obroty. Nie da się nawet jechać ponieważ auto bez naciskania gazy samo przyspiesza - uczucie jest takie jakby pedał gazu nie wracał a jest na swojej pozycji próbowałem nawet przepustnice ręcznie cofnąć bo myślałem że to może linka od pedału gazu ale niestety nie pomaga. Najciekawsze jest to że gdy auto ostygnie powraca do pierwotnego stanu czyli jest ok i dopiero po nagrzaniu znów zaczyna się cyrk. Czy jest ktoś w stanie pomóc? Jeśli tak z góry dziękuje za informację.
  12. Witam Znikło szarpanie zaraz po wymianie łącznika elastycznego wału. Łącznik elastyczny (przegub) był zużyty, poobrywane tulejki metalowe które zalane są gumą, na pierwszy rzut oka nie było widać dopiero jak rozłączyłem wał ze skrzynią. Wszystkim bardzo dziękuję za pomoc.
  13. matikolo

    318is dławienie silnika

    Spękana była guma łącząca filtr powietrza z przepustnicą. Po wymianie zupełnie inne auto dziękuje wszystkim za pomoc POZDRAWIAM
  14. matikolo

    318is dławienie silnika

    A jak to rozpoznać że się kończy?
  15. matikolo

    318is dławienie silnika

    Witam Posiadam e36 318is coupe z silnikiem M42. Od pewnego czasu zauważyłem dziwną pracę mojego silnika a mianowicie zaraz po odpaleniu coś stuka takim metalicznym odgłosem przez jakiś ok 3-4 minuty. Kolejny dziwny dla mnie objaw jest taki że gdy naciskam tak kilkarotnie pedał gazu wciskajac po ok 1cm silnik strasznie sie dusi i zachowuje sie tak jakby miał zgasnąć lub szczelić z rury, a przy tym strasznie czuć spaliny. Czy może to być objaw kończącej się przepustnicy czy moze kończących się zaworów? Proszę o pomoc ponieważ boję sie wyjechać gdziekolwiek dalej aby nie stanąć w trasie _______ Chwilę Cię nie było i już zapomniałeś jak się tytułuje tematy?? :nienie:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.