Skocz do zawartości

Wszystkie wady G30


monogramus

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, panowie ale to przecież służyło by wydłużeniu żywotności DPFu a po okresie gwarancji chodzi o to by nasze bawary psuły się regularnie. Więc pewnie specjalnie to jest tak zrobione, że nawet jak nie wypalasz tego DPFu, albo przerywasz procedurę to z tego tytułu "powikłania" objawią się po przekroczeniu 100-150 tys na liczniku.

Ja osobiście w momencie brania auta na okres 3 letni dokupiłem sobie gwarancję na 3 rok u chyba 200 tyś km (i tak zrobię w tym okresie 90). Myślę, że w tym 3 roku przy przebiegu 60-90 tyś. nic się nie będzie działo ale za te pieniądze (chyba 1500 tyś zł a i tak spłacam w racie 40 % z tego kwoty) warto było, by mieć spokój. F10 miałem na dwa lata i zrobiłem koło 60 tyś, na serwisie ponad programowym nie byłem nigdy. Jednakże te teraźniejsze auta, za 5-6 lat przy przebiegu > 150 tyś to istna tykająca bomba.. która rozbije nie jeden worek z pieniędzmi, niestety.


Ps. Chociaż jak tu czytam, że dwóch kolegów naprawiało już sonde na gwarancji przy przebiegu 20 tyś, to mam obawy czy i teraz nic na gwarancji nie będę robił..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 591
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Najlepiej jak by była informacja o stanie zapchania dpf w ustawieniach auta podobnie jak można sprawdzić stan oleju i fajnie by było gdyby można było włączyć sobie wypalanie jak się wie ze się w trasę jedzie i obserwować powiedzmy ile jeszcze czasu będzie trwać procedura. Aaaale to takie moje gdybanie



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Myślę, że powodów jest co najmniej kilka, że nie ma żadnej informacji na ten temat:

- samochód ma być bezproblemowy i nieuciążliwy w użytkowaniu

- ekologia - jeśli widzielibyśmy proces wypalania - mielibyśmy często stojące na chodzie samochody albo bez sensu kręcące się po mieście, bo wypalanie DPFu trwa

- prasa i pijar - to by dopiero dziennikarze kpili z takich samochodów, gdzie Prezes spieszy się na zebranie zarządu - a tu sorki - DPF zaczyna procedurę... i nie wiadomo co zrobić... czy olać czy nie

- brak świadomości konsumenta o niedoskonałym systemie oczyszczania spalin jest na rękę producentom

- no i właśnie auta mają być w jakimś stopniu awaryjne, muszą się psuć... Ma być ruch w interesie, a przecież nowe trzeba sprzedawać.


Jak słyszę, że np. Audi lepsze czy Lexus lepszy od tego czy tego, bo mniej się psuje... śmiech mnie ogarnia. Przecież prawie każdy producent potrafi zrobić samochód prawie idealny i długowieczny - tylko po pierwsze - po co? a po drugie kto za to zapłaci? No i kto chciałby jeździć 15 - 20 lat jednym samochodem, szczególnie w dobie takiego postępu technologicznego? Choć ja akurat bardzo lubię stare samochody... ale ja podobno normalny nie jestem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak naprawdę to niepotrzebnie psioczymy tylko na producentów bo tu nie producent winny a eurourzedasy i ekologia. Skoro palimy jakieś paliwo w silniku to musza być jakieś uboczne produkty spalania. Aby spełnić coraz bardziej wyśrubowane normy to producenci dodają dpfy gpfy ad blue często w bardzo dużym pośpiechu bo nowa norma wchodzi za rok i trzeba ja spełnić. Tak apropo tego niby krzyku na diesle to gdzieś ostatnio czytałem ze niektóre miasta wycofują się z zakazów wjazdu do centrum ponieważ pomwprowadzeniu zakazu jakość powietrza w miastach wcale się nie poprawiła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie również problem z czujnikami ciśnienia? Ja jeżdżę na "18 i system chce żebym miał z przodu 2,3 a z tyłu 2,5. W tej chwili mam 2,0-2,1 z przodu i z tyłu 2,3 i mam cały czas błąd. Ale zauważyłem, że w systemie można włączyć opcje "inna opona" i w tym momencie system już nie wskazuje nam jakie ciśnienie powinniśmy mieć tylko pokazuje jakie mamy i palą się zielone opony. Czy na tym "inna opona" jazda jest bezpieczna? i czy jak ciśnienie spadnie np do 1,8 bądź 0,9 to wyrzuci mi mimo wszystko błąd? W tej chwili wyrzucał mi błąd przy powyższych wartościach mimo, że opony się na zielono paliły. Błąd to może mocne słowo, ale informację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hmm ciekawe z tym zalecanym ciśnieniem. U mnie zarówno z przodu jak i z tylu zalecane pokazuje 2.5, na zimę tez mam 18 Run flaty. Ostatnio dopompowalem do 2.6 bo było poniej 2.4 i żaden błąd jak na razie nie wyskoczył.


P.s. Aż sprawdziłem w garażu. Na naklejce ciśnienie z przodu dla 18 od 2.4 do 2.9 z tylu od 2.4 do 3.2 w zależności od obciążenia i trybu eko czy Comfort, w xdrive podobnie wiec nie wiem czemu u Ciebie takie małe ciśnienie zalecane pokazuje. Ja mam w trakcie benzynowy silnik ale chyba nie powinno się to znacznie roznic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W komputerze też możesz zmienić nastawę ciśnienia, np ustawić opcję eko, z tym że ciekawostką jest, że pokaże co innego niż naklejka, bo 3,1 i 3,1 dla zimowych 18 w 530i. Sam mam wbite 2,9, jak się rozgrzeją to rośnie do 3,1. Poniżej 2,6 zaczyna być odczuwalny opór na kierownicy i robi się masło. Pompować muszę co 2-3 tys km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązałem problem inaczej, włączyłem opcje inna opona i nie mam juz komunikatu. Jeżdze na 2,1-2,0 z przodu 2,2-2,3 z tyłu. Opony pala sie na zielono, blad nie wyskakuje.

 

Nie powinieneś jeździć na ciśnieniu innym niż zalecane, jak myślisz po co producent wymyślił ten system? Chyba nie po to byś ustawiał inna opona, gdy nie chce Ci się nowego i drogiego samochodu utrzymać w stanie do jazdy? Znacznie lepiej jest dopompować powietrze niż mieć za mało azotu... Na takim ciśnieniu samochód przestaje się przewidywalnie prowadzić. Chyba że prowadzisz po szutrach i śniegu. W co wątpię przy g30.


Klienci sami się proszą o to aby w następnej generacji jedynym miejscem gdzie można skasować ten błąd i wrzucić inne ustawienia było ASO. Dla ich własnego i opon dobra.


Edit:


https://autokult.pl/29778,niewlasciwe-cisnienie-w-oponach-ryzyko-i-wydatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz rację, podjadę na wulkanizację w przyszłym tygodniu. Z tym, że ktoś tu wskazał na stację benz. . Nie ufałbym tamtym sprzętom i omijał uzupełnienie ciśnienia na stacji. Kolega kiedyś tak zrobił i mu ładnie pie...nela opona na ekspresówce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli nie ufasz tym na stacji to kup sobie własny nanometr. To kosztuje grosze. Jazda na zbyt małym ciśnieniu może skończyć się nie uznaniem gwarancji, ubezpieczenie i jest dodatkowo niebezpieczna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz rację, podjadę na wulkanizację w przyszłym tygodniu. Z tym, że ktoś tu wskazał na stację benz. . Nie ufałbym tamtym sprzętom i omijał uzupełnienie ciśnienia na stacji. Kolega kiedyś tak zrobił i mu ładnie pie...nela opona na ekspresówce.

 

Nabij 2.7 i ciesz się znów z dobrego prowadzenia BMW :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przejechane 17 tys. Wymiana oleju po 13. Kwestie które mnie denerwują, to:

1. Lekkie drganie ("mrowienie") kierownicy i fotela kierowcy na postoju w pozycji P lub D. Sytuacja ta ma miejsce tylko czasami ale zdarza się gównie gdy silnik nie osiągnął jeszcze temperatury roboczej. Wskazówka obrotomierza stoi w miejscu. W serwisie swego czasu podnieśli obroty w tych dwóch pozycjach i objaw ustąpił ale znów się pojawił.

2. Dość często wydech przy przyspieszaniu tj. przed 3 tys. obr. jest wyraźnie słyszalny z okolic skrzyni biegów. O tyle jest to niepokojące iż częściej występuje na ciepłym niż na zimnym silniku. Czasami zdarza się,że samochód przy przyspieszaniu zachowuje się jak elektryczny tj. wydech słychać powyżej 3 tys. gdy otwiera się przepustnica wydechu po prawej stronie.

W obu przypadkach serwis niczego niepokojącego nie stwierdza.

3. Po 13. tys dolano 0,8 l. płynu chłodzącego. Od tego czasu utrzymuje się w normie. Czasami czuć jego zapach z okolic przedniego prawego koła ale wycieków nie stwierdzono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2002 roku kupiłem Superba 1,9 tdi 130km w wersji Comfort (pośrednia) za 90 tys. Dzisiaj ambition (odpowiednik comfort) 2.0tdi 150 km startuje od 120 tys. Plus 33% przez 17 lat.

 

Czyli realnie potaniala bo inflacja przez ostatnie 17 lat to wiecej niz 33%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Czy ktoś wie jak zaradzić na znikającą np. pogodę na podzielonym ekranie? Co odpalę samochód muszę od nowa wybierać widget widoczny po prawej stronie, domyślnie jest to pozycja pojazdu.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.