Skocz do zawartości

Wszystkie wady G30


monogramus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, odebrałem g30 520d sportline, irytują mnie 3 rzeczy mianowicie drgająca lewa końcówka układu wydechowego na wolnych obrotach, szumy w okolicy słupków srodkowych( na jezdni dwukierunkowej jak mijają mnie auta z naprzeciwka to mam wrażenie nie domkniętych drzwi lub szyby, być może problem ze spasowaniem albo szyby sa po prostu takie cienkie, nie wiem Podjade z tym do aso bo aż wsiadłem do żony nowego Leona i tam efekt mijających aut z naprzeciwka jest dużo cichszy, Spotify raz na 10x załaduje listę a tak to cały czas swieci się informacja ”pobieranie” i nie mogę przeglądać listy piosenek, po 400km szyba przednia do wymiany, dostałem kamyczkiem i pękła l, może nieszczęście a może szyba taka cieniutka i słaba jakościowo.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 591
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja właśnie odkryłem kolejną "oszczędność" w porównaniu do f11. Brak schowka w podłokietniku kanapy. Wczoraj chciałem wrzucić tam jakieś drobiazgi dzieci, a tu niespodzianka.

Nie ma schowka. Dobrze, że uchwyty na napoje zostawili...:)


Mam też problem ze światłami. Światłą są trybie auto nawet, kiedy przełączę pokrętło na "0". Czujnik zmierzchu jest bardzo czuły i przy obecnej pogodzie praktycznie non stop jeżdżę na światłach mijania.

Czy można to gdzieś wyłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeśli wjeżdżasz tyłem w miejsce w garażu podziemnym (po obu stronach słupy, z tyłu ściana, boczne czujniki wyją jednostajnie) to nie hamujesz sam tylko liczysz na awaryjne zatrzymanie przed ścianą? Gratuluje zimnej krwi :)

 

A czy ja tak napisałem?


To świetna opcja, raz się już przydała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie już prawie było o wszystkim, ale krótkie podsumowanie wad (według mnie) po 4 miesiącach jazdy G30 i przejechaniu 15.000 km.


1. Działanie ogrzewania


Tak źle nie było chyba w żadnym nowym samochodzie którym jeździłem. Wartości temperatury na wyświetlaczu raz z grubsza pasują do odczuć pasażerów, raz nijak się mają do temperatury we wnętrzu. Siedzący obok kierowcy skarżą się że im zimno w nogi mimo iż ustawienia "mówią co innego". Klimatyzacja potrafi po godzinie lub dwóch od rozpoczęcia jazdy przestawić swoje działanie bez ingerencji kierowcy i nagle odczuwalne jest ciepłe powietrze (nie w zimę). Ogólnie słabo, a w ASO nawet nie wiedzą co mają odpowiedzieć...


2. Kamerka cofania


W nowym VW Tiguanie jest opcja spryskiwacza obiektywu i problem nie istnieje. W G30 wystarczy w deszczu przejechać się szybciej autostradą i nie widać nic.


3. Dostęp komfortowy


Nie wiem jak u Was, ale w moim egzemplarzu jak zrobi się zimniej i wilgotniej (zima) raz działa, raz nie działa. Loteria...


4. Działanie Spotify


To już jest porażka. Działa, nie działa, zacina się, jest, nie ma i tak w kółko. Im nowszy GSM (android oreo) tym gorzej, łącznie z preinstalacją na starszą wersję


5. Brak regulacji położenia pasów bezpieczeństwa


Nie rozumiem zupełnie tej filozofii BMW. Zaoszczędzić kilkanaście euro i niech pas komuś wbije się w szyję podczas wypadku bo go natura obdarzyła wzrostem 1,60 a zachciało mu się jeździć BMW5. Spokojnie, ja jestem wyższy ;) Może to jest hasło: nasze auta są tak wspaniałe, że nie potrzebują regulacji wysokości pasa. Coż, że inni to mają. My nie i będziemy w tym trwać...


6. Działanie czujników i hamowanie nagłe auta w garażach podziemnych. Tak jak pisali poprzednicy. Trochę ktoś czego nie przemyślał jak projektował.


Jak dla mnie to wszystkie wady, które nie są jakieś dramatyczne i nie powodują że nie lubię tego samochodu. Wręcz przeciwnie. Ma w sobie coś, że chce się nim jeździć nawet jak się ma szerszy wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klimatyzacji - w automacie - średnio po 40 minutach zaczyna z nawiewów zza wyświetlaczem dmuchać lodowate powietrze, regularnie wyłącza się SYNC (4 strefowa klima) a w lecie potrafi nagle zacząć dmuchać gorącym powietrzem w stopy. W ASO oczywiście "nie zaobserwowali" w/w problemów więc nie mogą z tym nic zrobić...

Co do reszty to pełna zgoda poza Spotify, który z iphone akurat działa całkiem przyzwoicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam nie wszystko


Brak schowka na okulary.

Brak automatycznej blokady bagażnika podczas jazdy ( stania w korku)

Ogrzewanie lusterek praktycznie nie działa.

Brak Voice Command przy właczonym języku polskim

Traffic Information to tylko teoria do google mu daleko.

Oglądanie DVD/TV porażka - nie wykorzystuje całego ekranu

Obsługa multimediów w telefonach z Android nie działa.

Ogólnie cały ten system mutlimediów to porażka.

Kamera cofania nie ma trybu wide view. aby to mieć trzeba kupic 360 view.

Brak szybkiego ładowania w hybrydzie. Z kabla z szybkiej ładowarki ładuje sie w 2,5h a w czasie jazdy w 30 minut z prądnicy wewnętrznej. Tego po prostu nie kupuje.


to są rzeczy błahe i proste do poprawy, większośc programowo, pytanie co za imbecyl pracuje w BMW że tego nie dostrzegł na etapie projektowania tudzież testowania.

A najgorsze to wiedza obsługi w salonach. Od roku usiłuje sie dowiedzieć jaki jest algorytm działania ogrzewania/klimatyzacji na postoju . Nikt nie jest w stanie udzielic informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam następujący problem z klimą. Kiedy jest w trybie auto działa ok. tylko przez jakiś czas. Po kilkunastu minutach nadmuch zaczyna pracować bardzo głośno.

Aby "uciszyć nadmuch" muszę wyłączyć tyb auto i ustawić siłę nawiewu na minimum. Ale po co wtedy automatyczna klimatyzacja?

Samochód ma wiele dziwnych niedociągnięć. Uważam, że jest mniej dopracowany od f11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno nazwać to wadą. Opcji kolorów jest dużo, pomarańczowy też jest, więc każdy dopisuje coś dla siebie.


Wcześniej narzekałem na niewygodny fotel komfortowy. Dziś dokonałem pomiaru długości siedziska (przy wysuniętym podparciu ud) i co się okazuje? Długość wynosi 50,5 cm. Dla porównania zmierzyłem długość podstawowego fotela w audi A3 mojej żony (2009 r) wynik 51,5 cm.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem problemu z tą regulacją pasów. Bez czytania tego wątku nawet nie zauważyłem że nie ma regulacji. Jestem niski, żona jeszcze niższa, fotele lubimy mieć ustawione zdecydowanie nisko, a pas układa się nam dokładnie tam gdzie powinien - na obojczyku, nieco bliżej mostka. W innych autach bez regulacji też tak mieliśmy, a tam gdzie była regulacja odpowiednia była pozycja środkowa. Nie zauważyłem też żeby jakiś pasażer miał z tym problem.

Zgadzam się co do jednego - ci którzy projektują samochody oraz zatwierdzają je do produkcji (ale także inne wyroby, jak np. ekspres do kawy czy odkurzacz z którymi się ostatnio męczę) chyba sami nimi nie jeździli albo są bezmyślni. Najbardziej zadziwiające, że jest wiele rozwiązań znanych od lat, prostych, funkcjonalnych, a tu nagle ktoś wyważa otwarte drzwi i wprowadza coś zupełnie nowego i głupiego.

Na szczęście, wbrew Waszym narzekaniom, ja aż tak wielu błędów w tym aucie nie dostrzegam (nawet nic mi nie skrzypi i automatyka klimatyzacji nie wariuje), raczej kilka drobiazgów, a do wielu się przyzwyczaiłem. Np. do iDrive, zachwalanego w testach, a wg mnie mało ergonomicznego, przynajmniej na początku. Ogólnie auto, na tle innych mi znanych, jest jednak przemyślane i dobrze skonstruowane. Choćby taki drobiazg jak kratki zatrzymujące liście spadające z przedniej szyby. Tam gdzie w innej marce jest jakiś kawałek plastiku na zatrzask (albo w ogóle go nie ma bo kosztuje 10 eurocentów) w BMW będzie porządny element przykręcony kilkoma śrubami. Kabelek nie dynda luźno tylko jest w kilku miejscach przymocowany itp.

Jestem starej daty, wiele samochodów przejechałem i dla mnie są najważniejsze mechanika (napęd, zawieszenie) oraz ogólnie żebym się w nim dobrze czuł. Pod tym względem auto jest bezkonkurencyjne. Brak schowka na okulary przeboleję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie dostrzegam aż tylu wad. Klima mi nie szaleje, pasy nie przeszkadzają, za to irytuje tylna szyba wydająca dźwięki na mrozie. Dziwne co piszecie z tym podgrzewaniem lusterek, bo ja po 3 min mam całkiem odmrożone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram przedmówcę jak i przedmówcę mojego przedmówcy :)


Panowie, ja również nie mam aż tylu zastrzeżeń - no fakt - nie mam gdzie dać okularów słonecznych i parę drobiazgów mnie irytuje, o których już pisałem - ale problemy z klimą czy grzanymi lusterkami? Nigdy. Spotify działa OK.

Na ładowarkę indukcyjną na początku też narzekałem, ale jakoś teraz się poprawiła. Ogrzewanie działa lepiej zimą, jak nawiew na tułów dałem bardziej na ciepło niż w pozycji neutralnej.

Nic mi nie piszczy, nie skrzypi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że tak. Z większością tych wad da się żyć. Ale chyba nie o to chodzi, kiedy kupujesz samochód za tyle kasy.

Ja oczekiwałem dużego postępu w stosunku do f10. Szczególnie po tak wielu pozystywnych opiniach testujących dziennikarzy i youtuberów.

Stąd dziwi mnie fakt, że wiele rzeczy które w f10 były i funkcjonowały, a tu jest z tym problem.

Ok, z większąścią mogę żyć. Ale jest jedna rzecz, która dopraowadza mnie do szału - fotel. Nie mogę znaleść sobie pozycji za kierowicą, a po ok 15 minutach jazdy zaczyna boleć mnie prawa noga od biodra.

Mam problemy z kręgosłupem, ale w f11 na sportach nie było problemu, w 10 letnim a3 żony na bazowym fotelu nie ma problemu, w Tiguanie II którym jeździłem przez jakiś czas nie było problemu. W moich perełkach e38 (fotele sportowe) ideał, e31 siedzsko jest krótkie ale nic nie boli. Nie wiem, jak mogłem tego nie wyłapać podczas jazd próbnych.


Pozytyw - silnik bajka.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jakie macie odczucia z adaptacyjnych ledow(tych najdrozszych)? Ja mam wrazenie, ze jednak nie dzialaja one zbyt dobrze. Sporo osob jak mam wlaczona adaptacje w trasie odmruguje mi dlugimi co zapewne swiadczy, ze ich oslepiam. Troche zaczyna mi byc glupio wobec innych uzytkownikow drogi. Dodatkowo dopisalbym podatnosc na wiatr. Wspominalem juz o tym na forum nowego x5 ale tutaj tez napisze bo nie kazdy czyta. Ostatnio mialem sytuacje jadac okolo 180-190 km/h autostrada w Kierunku Lodzi na wysokosci Torunia jak sa te bariery przeciw wiatru ze mnie doslownie wyrzucilo na polowe drugiego pasa. Samochod byl bardzo ciezki do opanowania i tylko fakt ze droga byla pusta uratowal mnie przed czyms powazniejszym. Jak minalem te bariery samochod znowu prowadzil sie jak po sznurku, ale niesmak pozostal. Widzialem juz narzekania na podatnosc na nowa x3, serie 7, m850i a takze jeden z forumowiczow testujac nowa x5 tez napisal ze bylo pod tym wzgledem bardzo zle. Ciekawy jestem czy to specyfika napedu glownie na tyl czy moze jeszcze cos innego powoduje ze samochod potrafi przestac byc stabilny w pewnych warunkach przy wyzszych predkosciach na autostradzie. Odnosnie narzekan to jednak mysle ze w kazdej marce znajda sie jakies niedorobki a watek po to jest o wadach, zeby kazdy mogl sie swoimi spostrzezeniami podzielic. Mam tez prosbe do Kuby zeby podzielil sie informacja gdzie ustawial w swoim aucie zbieznosc bo byc moze u mnie tez sie zrobil jakis problem i stad te zabujanie na autostradzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram przedmówcę jak i przedmówcę mojego przedmówcy :)


Panowie, ja również nie mam aż tylu zastrzeżeń - no fakt - nie mam gdzie dać okularów słonecznych i parę drobiazgów mnie irytuje, o których już pisałem - ale problemy z klimą czy grzanymi lusterkami? Nigdy. Spotify działa OK.

Na ładowarkę indukcyjną na początku też narzekałem, ale jakoś teraz się poprawiła. Ogrzewanie działa lepiej zimą, jak nawiew na tułów dałem bardziej na ciepło niż w pozycji neutralnej.

Nic mi nie piszczy, nie skrzypi...

 

Nikt nie napisał, że to są jakieś wielkie wady. Ja także jak kolega mirkomz przejechałem już wiele własnych i leasingowych pojazdów i zgadzam się że najważniejsze są napęd, zawieszenie i hamulce, a w tej dziedzinie G30 jest super. I nikt tu się na to nie skarży raczej. Ale jeśli jeździ się przemiennie 2-3 autami, w tym tańszymi od BMW i równie nowymi i widzi się, że mimo przepaści cenowej tam takie problemy nie występują, a kilka rozwiązań jest lepszych, to po prostu czasem nachodzi refleksja za co płaci się więcej i dlaczego nie przemyślano paru drobiazgów na etapie projektowania. Ogólnie tendencja jest taka (także w innych markach), że np. schowków w kabinie jest mniej, albo są mniej funkcjonalne. Być może różnice w dobrym czy złym działaniu klimatyzacji czy elektroniki albo ogrzewania lusterek biorą się z niedopracowania samochodu po jego wypuszczeniu na rynek i w kolejnym roku są poprawiane. Ale to już rola ASO i producenta by aktualizować softy na bieżąco podczas przeglądów, albo wprowadzać akcje serwisowe. To nie jest też tak, że np. ogrzewanie tych lusterek nie działa wcale. Ale w moim egzemplarzu np. zanim zacznie odmrażać lusterka i skutecznie to zrobi to mija czasem z 0,5h, a np. w nowym VW trwa to max. 5-8 minut. Problemy ze Spotify biorą się pewnie bardziej z kolejnych wersji apki czy androida i niedogrania ich działania z system BMW, ale co nas to obchodzi jako użytkowyników? To też są tematy do dopracowania przez producenta. Ogólnie mirkomz ma rację, że jest dobrze. Gdyby było źle pewnie nie jeździlibyśmy tą marką tylko inną. Ale z drugiej strony zaciera się trochę granica płacenia więcej za markę premium w nadziei że wszystko będzie działać super, będzie bardziej trwałe i nowocześniejsze. Tendencja idzie raczej w kierunku dopłaty za logo, a nie jakości powyżej średniej skoro marki tańsze oferują właściwie niektóre rzeczy lepiej lub bardziej przemyślanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... Dodatkowo dopisalbym podatnosc na wiatr. Wspominalem juz o tym na forum nowego x5 ale tutaj tez napisze bo nie kazdy czyta. Ostatnio mialem sytuacje jadac okolo 180-190 km/h autostrada w Kierunku Lodzi na wysokosci Torunia jak sa te bariery przeciw wiatru ze mnie doslownie wyrzucilo na polowe drugiego pasa. Samochod byl bardzo ciezki do opanowania i tylko fakt ze droga byla pusta uratowal mnie przed czyms powazniejszym. Jak minalem te bariery samochod znowu prowadzil sie jak po sznurku, ale niesmak pozostal. Widzialem juz narzekania na podatnosc na nowa x3, serie 7, m850i a takze jeden z forumowiczow testujac nowa x5 tez napisal ze bylo pod tym wzgledem bardzo zle. ....

 

Ale z tego co piszesz to auto prowadzi ci się dobrze a to był typowy przypadek, że auto dostało uderzenie w bok dużą siłą. Fizyki nie oszukasz. Powierzchnię boczną auta masz jaka masz, a ona przejmuje całą siłę wiatru i przekazuje poprzez tarcie opony na podłoże. A powierzchnia styku opon z podłożem to raptem będzie 4x po może 100cm2.

Jechałeś za ekranami, które przenosiły całe obciążenie wiatrem, byc może w miejscu za ekranami miałeś predkość wiatru na poziomie nawet 0km/h, a w momencie gdy ekran się skończył dostałeś nagle duże ciśnienie wiatru z boku i efekt był jaki był. Moim zdaniem nie miała tu znaczenia żadna wada auta. Te siły od wiatru są naprawdę bardzo duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest, też się zgadzam co napisał Yarwa. Właśnie to jest przykład, że czasem trochę na siłę szukamy wad G30...


Co do pytania @słonika o adaptacyjne LEDy - moim zdaniem działają super - mnie przez 8000km może 1 lub 2 razy ktoś mi zamrugał, bo system się minimalnie spóźnił - ale zaznaczam, że nie mam doświadczenia z innymi autami z lampami adaptacyjnymi - więc moja opinia nie jest oparta na większym doświadczeniu, tylko na jednym samochodzie. Ale naprawdę nie mam zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Mandus ja tez z ledami adaptacyjnymi innych marek nie mialem do czynienia. W takim razie moze z moimi cos jest nie tak bo nawet na krotkiej trasie 30km potrafi mi z 10 - 20 samochodow odmrygac, nawet tiry. Odnosnie tych wiatrow to tlumaczenia kolegow sa calkiem logiczne chociaz jezdze ta trasa juz od kilku ladnych lat roznymi autami i pierwszy raz taka niespodzianka mnie spotkala. O problemach ze stabilnoscia narzekal takze w tescie m850i bodajze Marek Drives albo Pertyn a te auto raczej duzej powierzchni bocznej chyba niema chociaz dlugawe jest. SKoro w roznych watkach przewija sie ten problem nie tylko w Polsce to byc moze jest cos na rzeczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też LEDy działają dobrze, jeden raz miałem mrugnięcie z naprzeciwka. W poprzednich autach też takie rzeczy się zdarzały.

Boczny podmuch również miałem w takiej samej sytuacji, wyjazd zza bariery dźwiękochłonnej. Strzał z boku od silnego wiatru (przed świętami było bardzo wietrznie) i mi rzuciło autem, ale szybko wróciłem na tor jazdy. Według mnie zachowanie auta było wzorowe jak na taką nagłą sytuację, chociaż stracha napędziło ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.