Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ po raz pierwszy zabieram tu głos to przede wszystkim cześć.


Konfiguruję sobie nową 5-tkę, ale w ograniczonym budżecie. Zastanawiam się czy warto brać HUD. Dodam, że mam to w obecnej E60, którą jeżdżę i jakoś mnie nie urzekł. Lata przyzwyczajenia powodują, że i tak patrzę na zegary. Czytałem jednak, że obecnie wyświetlacz zawiera więcej informacji i niektórzy uważają, że jest bardzo przydatny, Chciałbym zebrać kilka opinii przed zamówieniem auta. Z góry dzięki.

Opublikowano

cześć,


początkowo nie chciałem HUD, jednak po rozmowach w salonie zdecydowałem się. Nie żałuję.


Moje wnioski:

- nie zwracam uwagi na prędkość na HUD

- wskazówki nawigacji - super sprawa

- sterowanie multimediami - super

Opublikowano

To co damianbl pisal czyli navi i multi super przydatne. Prędkość też zawsze pomocna. Czy mógłbym żyć bez HUDa? Tak ale jakoś nie przystoi G30 i w ogóle ta klasa samochodu bez HUDa.

A no i wielkość wyświetlana na szybie jest na prawdę spora. Jeśli masz okulary przeciwsłoneczne z polaryzacją to HUDa prawie nie widać. Wtedy troche mi go brakuje :wink:

Opublikowano
Z tą klasą samochodu to nie przesadzajmy. Ten segment jest już tak popularny i dostępny w cenach poniżej 200 tys., że nie robi na nikim wrażenia. Są miejsca w Polsce (ośrodki wypoczynkowe, hotele), że to najsłabsze auto na parkingu, choćby w nie wiem jakiej wersji było. Ale dzięki za głos. Jeśli multimedia też są wyświetlane to zawsze duży plus w kwestii bezpieczeństwa.
Opublikowano (edytowane)
Z tą klasą samochodu to nie przesadzajmy. Ten segment jest już tak popularny i dostępny w cenach poniżej 200 tys., że nie robi na nikim wrażenia. Są miejsca w Polsce (ośrodki wypoczynkowe, hotele), że to najsłabsze auto na parkingu, choćby w nie wiem jakiej wersji było. Ale dzięki za głos. Jeśli multimedia też są wyświetlane to zawsze duży plus w kwestii bezpieczeństwa.

 

Dla rownowagi dodam moje zdanie :)

Moje BMW ma wszystkie opcje i od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem napisania szerszego watku o tym co warto a co nie koniecznie wybierac do 5-tki. Oczywiscie kazdy ma swoje potrzeby ale akurat HUD umiescilbym po stronie "nie warto". Jak juz poprzednik wspomnial, wystarczy ze jezdzisz w okularach przeciwslonecznych z polaryzacja i wyswietlacz staje sie niewidoczny, ja o tym nie wiedzialem i zajelo mi pol dnia zeby sie zorientowac, ze czegos nie mam przed oczami. Moze to kwestia pzyzwyczajenia ale z nawigacji wole korzystac patrzac na ekran konsoli, predkosciomierz przed nosem mnie bardziej denerwuje niz pomaga. Poza tym w dzien trzeba go rozjasniac a wieczorem przyciemniac recznie co jest dosc mocno dziwne bo daloby sie to ustawic automatycznie we wspolpracy z czujnikiem swiatla za 3 euro.

Edytowane przez Paulus77
Opublikowano
Lykasmat mozna zrotowac hud o kilka stopnii jest taka fajna orzemyslana funkcja i wtedy ladnie sie z polaryzacja okularow zgadza:-)
Opublikowano
Z tą klasą samochodu to nie przesadzajmy. Ten segment jest już tak popularny i dostępny w cenach poniżej 200 tys., że nie robi na nikim wrażenia. Są miejsca w Polsce (ośrodki wypoczynkowe, hotele), że to najsłabsze auto na parkingu, choćby w nie wiem jakiej wersji było. Ale dzięki za głos. Jeśli multimedia też są wyświetlane to zawsze duży plus w kwestii bezpieczeństwa.

 

Dla rownowagi dodam moje zdanie :)

Moje BMW ma wszystkie opcje i od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem napisania szerszego watku o tym co warto a co nie koniecznie wybierac do 5-tki. Oczywiscie kazdy ma swoje potrzeby ale akurat HUD umiescilbym po stronie "nie warto". Jak juz poprzednik wspomnial, wystarczy ze jezdzisz w okularach przeciwslonecznych z polaryzacja i wyswietlacz staje sie niewidoczny, ja o tym nie wiedzialem i zajelo mi pol dnia zeby sie zorientowac, ze czegos nie mam przed oczami. Moze to kwestia pzyzwyczajenia ale z nawigacji wole korzystac patrzac na ekran konsoli, predkosciomierz przed nosem mnie bardziej denerwuje niz pomaga. Poza tym w dzien trzeba go rozjasniac a wieczorem przyciemniac recznie co jest dosc mocno dziwne bo daloby sie to ustawic automatycznie we wspolpracy z czujnikiem swiatla za 3 euro.

 

No to dawaj, dawaj. U mnie co prawda już po ptokach, ale chętni poczytam co warto a co nie :)

Opublikowano

Dla rownowagi dodam moje zdanie :)

Moje BMW ma wszystkie opcje i od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem napisania szerszego watku o tym co warto a co nie koniecznie wybierac do 5-tki. Oczywiscie kazdy ma swoje potrzeby ale akurat HUD umiescilbym po stronie "nie warto".

 

Dzięki za tą opinię. I oczywiście, tak jak Artic napisał - dawaj jak najszybciej ten szerszy wątek :). Może jeszcze jakąś opcję dorzucę jak ją dobrze "zareklamujesz", bo chcę w ciągu tygodnia zamawiać.

Opublikowano
To co damianbl pisal czyli navi i multi super przydatne. Prędkość też zawsze pomocna. Czy mógłbym żyć bez HUDa? Tak ale jakoś nie przystoi G30 i w ogóle ta klasa samochodu bez HUDa.

A no i wielkość wyświetlana na szybie jest na prawdę spora. Jeśli masz okulary przeciwsłoneczne z polaryzacją to HUDa prawie nie widać. Wtedy troche mi go brakuje :wink:

 

No właśnie polaryzacyjne mocno ograniczają czytelność HUD, idealnie za to sprawują się fotochromatyczne.

Opublikowano

Dla rownowagi dodam moje zdanie :)

Moje BMW ma wszystkie opcje i od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem napisania szerszego watku o tym co warto a co nie koniecznie wybierac do 5-tki. Oczywiscie kazdy ma swoje potrzeby ale akurat HUD umiescilbym po stronie "nie warto".

 

Dzięki za tą opinię. I oczywiście, tak jak Artic napisał - dawaj jak najszybciej ten szerszy wątek :). Może jeszcze jakąś opcję dorzucę jak ją dobrze "zareklamujesz", bo chcę w ciągu tygodnia zamawiać.

 

Oczywiscie opinia bedzie tylko moim punktem widzenia. To moje pierwsze BMW, wczesniej jezdzilem Audi a zona ma mercedesa wiec po 3500km i jednej awarii moge juz co nieco napisac, szczegolnie ze zrobilem tez troche km zastepczym 520d w budzetowej konfiguracji. Opisze swoje doswiadczenia w weekend :)

Opublikowano
A co masz narazie i gdzie sie budzet etyczny konczy?:-)

 

:)) Budżet kończy się na ok. 315 w katalogu, ale im mniej tym lepiej. W tej cenie z grubszych rzeczy mogę mieć:

- kolor

- felga 18

- pakiet M

- alcantara

- listwy Fineline Ridge (ale myślę też o alu przy M Pakiecie i braku skóry)

- kierownica M

- fotele z ogrzewaniem i regulacją lędźwi

- pakiet safety

- hak elektryczny

- ogrzewanie postojowe

- parking assistant

- HUD

- zestaw głośników HiFi

i jakieś pierdoły w stylu telefonii komfortowej, real time traffic, dodatkowe gniazdko itp.


Druga opcja to to samo, ale w wersji Sport Line bo jest taniej, a felgi mi się bardziej podobają.

Opublikowano

Mogę potwierdzić opinie Paulusa. Po przejechaniu 2 tys km w większości w okularach z polaryzacja ta opcja zdecydowanie wyleciałaby z mojej konfiguracji gdybym mógł się cofnąć do momentu zamawiania pomimo, ze pierwsze wrażenie zrobiła na mnie dobre.

H&K z krótkiego doświadczenia raczej nie jest wart dopłaty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niektórzy się zachwycają, jak budżet nie ogranicza to brać, jeśli jednak jest limit to akurat bym wykreslil, lepiej wziąć kamery 360 z remote view.

Zamiast pakietu safety wziąłbym oddzielnie lampy Led addaptive i tempomat acc, masz wtedy super tempomat zwłaszcza w korku, ostrzeżenia o kolizji z interwencja, czytanie znaków za te same pieniądze, nie masz tylko lampek w lusterkach i innych mniej przydatnych i męczących, słabo działających asystentów...

Opublikowano

Zamiast pakietu safety wziąłbym oddzielnie lampy Led addaptive i tempomat acc, masz wtedy super tempomat zwłaszcza w korku, ostrzeżenia o kolizji z interwencja, czytanie znaków za te same pieniądze, nie masz tylko lampek w lusterkach i innych mniej przydatnych i męczących, słabo działających asystentów...

 

Tempomat aktywny to jest rozwiązanie, którego szczerze nienawidzę. Jeździłem z tym sporo. W korku faktycznie się przydaje, ale w pozostałych sytuacjach, szczególnie na autostradzie to jest dla mnie najgorszy koszmar.


Edit: Właśnie przeczytałem w sąsiednim wątku, że ten tempomat można sobie przełączać i jechać na zwykłym, a nie aktywnym. Jeśli tak, to zmienia postać rzeczy i to rzeczywiście jest fajna opcja.

Opublikowano

Wiem, że słowa "w tej klasie" kojarzą się z czymś luksusowym itp ale chodziło mi zwyczajnie o samochód za ponad 300k zl. Za te pieniądze HUD to już powinien być standard "w tej klasie" właśnie dlatego, że występuje w znacznie tańszych samochodach.

A i nie ma co porównywać inne marki do "wielkiej trójcy" BMW, Merc i Audi bo tu chodzi o jakość a nie o posiadanie jakiegoś gadżetu. Najprostrzy przykład: kamery 360 w G30 a tzw "kamery 360" w Peugeocie 3008. To tak jak porównywać scyzoryk do 40cm noża/maczety. W G30 są 4 kamery o wysokiej rozdzielczości oraz co najważniejsze oprogramowanie sklejające to wszystko w całość dając bardzo przyjemny i klarowny obraz. A w Peugeocie no cóż... dwie kamery o tak szerokim kącie, że nieudolnie sklejone kompletnie utrudniają orientacje a o jakości kamer już nie wspomnę. Dlatego jakość się liczy a nie sam fakt posiadania jakiegoś gadżetu. :wink:

Jeździłem Teslą S i X i tam dopiero jest słabo z gadżetami paradoksalnie do ceny i marketingu bardzo mocno rozdmuchanego. Autopilot to dla nich wszystko co potrzebne i juz :lol:

Opublikowano
HUD - w zasadzie patrzę głównie na niego, a nie na wskaźniki przy kierownicy (mam cyfrowe). Gdy odbieram telefon, to instynktownie patrze na hud, a nie ekran. Wskazówki nawigacji boskie...
Opublikowano
Popatrzcie sobie na wskazówki nawigacyjne w nowej Aklasie. Bez HUDa wyglada to kozacko - jak strzałki są nakładane na obraz z kamery czołowej. Wyglada to perfekt
Opublikowano
Dla mnie HUD akurat jest bardzo przydatny. Wszystkie niezbędne informacje mam w polu widzenia, zarówno aktywny tempomat, autopilot, ograniczenia prędkości, wskazówki nawigacji, obsługa telefonu i multimediów, wyświetla wszystkie ostrzeżenia. Praktycznie nie patrzę się na inne wyświetlacze podczas jazdy. Mając HUD główny wyświetlacz jest praktycznie zbędny i korzystam z niego tylko do sprawdzania wskazań komputera typu zasięg, temperatura itd. Reszta info jest na HUD. Sposób jego działania w BMW (wielkość, jakość obrazu) jest rewelacyjny wiec ze swojej strony polecam w pełni.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano
Hej gdzie można sprawdzić numer von autka? Moje już się wyprodukowała i kwestie transportowe się zaczely;)) sorki za ortopedyczne ale nie chce zakładać nowego tematu;)
Opublikowano
Tyle ile osób to tyle dostaniesz odpowiedzi. Każdy ma subiektywne odczucia co do tego gadżetu. Mnie osobiście coś co wyświetla się na szybie zwłaszcza w nocy by denerwowało, a jeszcze za to zapłacić ponad 6000zł. Być może HUD jest przydatny, ale w samolotach. Ewentualnie jak jeździsz 250km/h po autobahnach. Dla mnie to zbędny gadżet i lepiej te pieniążki przeznaczyć na np. komfortowe fotele, czy lepsze zawieszenie. :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.