Skocz do zawartości

[e9x] Automat 6hp19 -problemy z automatyczną skrzynią biegów


e46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam grono

Pytanie głownie do doświadczonych "automatowców" -

 

Od jakiegos czasu po wymianie oleju w skrzyni ASB, i skasowaniu adaptacji mam efekt schodkowego schodzenia z obrotów pomiedzy 1500-900 rpm - np przy dojezdzaniu do swiateł po puszczeniu gazu. Efekt widoczny jest głównie na obrotomierzu przy predkosci 50kmh. Nie spotkalem jescze takiego problemu, automaciarze twierdzą ze to cos z silnikiem. W skrzyni brak błędów, biegi zmienia znośnie, brak innych efektów poza opisywanym, przy lockup'ie obroty trzyma sztywno (nie faluje wiec to chyba nie TC). Sprawa zaczela sie po skasowaniu adaptacji przy wymienie oleju. Czy ktoś spotkał sie z czyms podobym ? Czy jest mozliwe, ze wysypał sie program skrzyni ?

 

uprzedam odpowiedzi -

 

DPF wypalony, przeplywka dobrze pokazuje, temp silnika rowno 90st, korekcje na wtryskach w normie, egr sprawny. Klapki wywalone, raczej nie ciągnie lewego powietrza. Potrzebuje podopowiedzi co jeszcze sprawdzic.

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś poziom oleju w skrzyni? Kiedys w skodzie jak miałem za mało oleju to skrzynia też dziwnie pracowała.

 

Zapomnialem dopisac - poziom oczywiscie prawidlowy, olej ravenol 6hp fluid. Jezdzilem jakis czas z za małą iloscia oleju i jedynym objawem bylo "przeciaganie" biegów. Znane są przypadki, ze ludzią brakowało 2l oleju i nic specjalnego sie ze skrzynią nie działo.

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

ta sama skrzynia co ty, po zmianie oleju (tez ravenol), zaczol wystepowac ten sam problem ale miedzy 1200 à 500 obrotow , przy na przyklad powolnym dojezdzaniu do swiatel, do parkingu lub naglym puszczeniu gazu przy wchodzeiu na wysokie obroty. U mnie bylo to odczuwalne bardziej pray szbkosciach rzedu 40 KM w dol

 

Zrobilem dwie rzeczy i nie wiem ktora pomogla :

- poprosilem mechanka aby mi wlal pewien produkt ktora ma polepszyc prace skrzyni biegow z duzym przebiegiem.

- prawie jednoczesnie zrobilem upgrade calego opragromowania auta do ostatniego istniejacego.

 

Problem ustal.

(mam bardziej wrazenie ze to ta pierwsza po problem nie ustal zaraz po zmianie oprogramowania tylko jakies 400 KM pozniej ale kasowalem adaptacje jednoczenie a wiec nie wiem)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz jest jakas rada. Czy zdradzi kolega jak robil update softu ? Mam ncsa z sg datą od e90, ale nie zabardzo chce mi załadować assembly line w winkfp (wywala jakies bledy), poza tym programowal kolega ktorym plikiem ? gm19a ? potrzebowalbym poradnika jak zrobic to krok po kroku

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz jest jakas rada. Czy zdradzi kolega jak robil update softu ? Mam ncsa z sg datą od e90, ale nie zabardzo chce mi załadować assembly line w winkfp (wywala jakies bledy), poza tym programowal kolega ktorym plikiem ? gm19a ? potrzebowalbym poradnika jak zrobic to krok po kroku

 

kolega nie jest taki odwazny w tych klockach i boji sie cos popsuc w elektronice a wiec pojechal do zarejstrowanego partnera BMW w systemie OSS aby mu zrobili update wszystkiego (skrzynia, silnik, itd) na raz za 600 zl brutto na fakture :http://www.bimmerretrofit.pl/.

 

Wlany plyn to Xado Rewitalizant EX 120 do automatycznych skrzyn biegow.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem sam flash softu silnika i skrzyni sp data e89x i okazało sie ze siedzial juz tam nowy numer zusb, wiec pewnie poprzedni wlasciciel byl juz u kogos. Skrzynia jak skakala tak skacze, choc mam wrazenie ze sie troszke zmniejszyło. Moze wleje ten xado - zobaczymy.

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Zrobilem sam flash softu silnika i skrzyni sp data e89x i okazało sie ze siedzial juz tam nowy numer zusb, wiec pewnie poprzedni wlasciciel byl juz u kogos. Skrzynia jak skakala tak skacze, choc mam wrazenie ze sie troszke zmniejszyło. Moze wleje ten xado - zobaczymy.

 

rozumie ze wgrywajac nowy soft kasujesz adaptacje z automatu bo jak nie to moze warto ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam, odkąd kupiłem auto borykam się z problemem spadania i wzrastania obrotów na 3 biegu w momencie zapiecia biegu później objaw ustepuje. Auto miało równierz objaw falowania obrotów na trasie i efekt tarki, konwerter został poddany regeneracji i został zalany olej wraz z nowa miska i filtrem i obroty przy stałej prędkości już nie falują. Niestety objaw dalej występuje na 3 biegu jak wcześniej, biegi zmieniają się bardzo gładko nie ma problemów z przyspieszaniem ani innymi symptomami niesprawnej skrzyni błędów tez nie generuję lecz tylko tak jak wspomniałem na 3 biegu obroty spadaja i rosna i normuja się załączam poniżej film:

 

 

Ma to związek z mechatrniką czy raczej solenoidy?

BMW - Bayerische Motoren Werke

Moja E91 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=313333 Dowpipe RM-Motors, Turbo Hybyrda TC-Turbo, Styling 159 Sparkling Graphite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konwerter jest świeżo po regeneracji, nie ma już objawu falowania obrotów przy stałej prędkości, ani efektu tarki tylko na 3 biegu sięuślizguje

BMW - Bayerische Motoren Werke

Moja E91 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=313333 Dowpipe RM-Motors, Turbo Hybyrda TC-Turbo, Styling 159 Sparkling Graphite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś bliżej opisać ten efekt tarki,w jakich okolicznościach u Ciebie występował? Dzięki.

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

 

było czuć wibracje przy przyspieszaniu np. przy 80 lub 100-120 jak wciskałeś gaz równierz auto było niesamowicie ospałe i palilo zauważalnie więcej. Ma ktoś pomysł co to może być ze tylko 3 bieg ma objaw jakby uslizgniecia ale tylko na chwile?

BMW - Bayerische Motoren Werke

Moja E91 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=313333 Dowpipe RM-Motors, Turbo Hybyrda TC-Turbo, Styling 159 Sparkling Graphite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobie plus guma co laczy mechatronik z tulejkami i dam znać

BMW - Bayerische Motoren Werke

Moja E91 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=313333 Dowpipe RM-Motors, Turbo Hybyrda TC-Turbo, Styling 159 Sparkling Graphite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet skasowałem adaptacje po wymianie sprzęgła i oleju jest dużo lepiej przy okazji znalazłem ciekawy artykuł o 6hp https://sayyarti.wordpress.com/2015/01/20/everything-about-your-zf-automatic-transmission-issues/

BMW - Bayerische Motoren Werke

Moja E91 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=313333 Dowpipe RM-Motors, Turbo Hybyrda TC-Turbo, Styling 159 Sparkling Graphite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Cześć.

 

Mam taki problem, w styczniu zmieniałem olej w skrzyni zf 6hp19 wraz z miska filtrem ori zestaw od ZF. Po wymianie skrzynia zmieniała biegi pięknie. Jednak samochód postał 2 miesiące i jak zrobiło się cieplej założyłem letnie 19" - zimówki były na 17" i pojawił się problem.. mianowicie skrzynia zaczęła tak miekko szarpać/tak jakby pchać przy zmianie z 2/3 i redukcji z 4/3 zawsze! Z wyższych obrotów jak odpuszczę gaz, skrzynia wbija wyższe biegi z takim samym szarpnięciem. Przy manualnej zmianie biegów każdy bieg wchodzi z już brutalniejszym szarpnięciem przy zmianach powyżej 2.5 tys obrotów na nizszych obrotach w manulau z emerycką jazda skrzynia zmienia dość miękko wszystkie przełożenia. Nie mam pojęcia co może być nie tak, usunąłem adaptację skrzyni przez INPe zrobiłem jazdę adaptacyjna szybko 80 potem 50 i hamulec x5, po tym biegi wchodzą minimalnie lepiej w trybie D w manualu nic sie nie zmieniło. Przebieg to 170 tyś. silnik n52b25. Chciałbym zapoznać się z waszymi opiniami. Wrzucam 2 filmiki nagrane już po adaptacji i przejechaniu ok. 100km

 

I pojawił się drugi problem ze skrzypiącymi hamulcami - chodzi o to, że przy ruszaniu i odpuszczaniu powoli hamulca strasznie skrzypi, przy zmianie z D na R i R na D auto "napręża się", i jest to samo skrzypienie chyba, że wcisnę hamulec mega mocno i szybko odpuszczę to nie słuchać tego. Jeszcze zauważyłem, że przy szybkim krótkim naciśnięciu hamulca wydobywa się taki metaliczny stuk. Tarcze i klocki maja okolo 15tyś km.

 

skrzynia yt zepsuło jakość ;/ :

https://www.youtube.com/watch?v=nZxKACKQmrY

 

hamulce:

https://www.youtube.com/watch?v=nsbW_hpiNAU&feature=youtu.be

 

dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź czy Ci fluid nie ucieka. Mi po wymianie zaczęło kapać i tak jezdziłem z 8 miesiecy ( żle dokrecona nowa miska + przeciek na Hilzie to jest ta tulejka u góry). Dobrze że się zorietowałem że coś kapie, bo po rozkreceniu wszystkiego i wlaniu oleju brakowało już ponad litr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam, proszę o podpowiedź co może być przyczyną:

1. szarpania i drgań całego auta przy zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3 podczas intensywnego przyśpieszania

2. falowania obrotów podczas jednostajnej jazdy przy obrotach 1500 - 2000

 

Moje pierwsze podejrzenie padło na konwerter więc oddałem go do regeneracji. Został również wymieniony olej. Po tym falowanie nieco ustało, jednak szarpanie i drgania przy zmianach są cały czas.

Podejrzenie pada więc na skrzynię. Zastanawiam się nad kupnem używanej. Słusznie?

 

Teraz kolejne pytanie do samej skrzyni:

3. realoem twierdzi że skrzynia to GA6HP19Z

4. z allegro raczej wnioskowałbym że to 6HP-21x

5. czy jeżeli skrzynia ma oznaczenie 6HP-21x, ale jest z innego modelu, powiedzmy e60 520xd albo e90 330xd, to czy będzie pasowała?

6. albo czy skrzynia z takim samym oznaczeniem z benzyny będzie pasowała do diesla?

7. część skrzyń jest sprzedawanych bez reduktora, czyli podzielnika napędu - lepiej kupić z reduktorem czy bez?

 

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jaką dokładnie masz skrzynię to będziesz wiedział dopiero z tabliczki na boku skrzyni. u mnie w takim aucie jak twoje wg realoem mam 6hp19,a po sprawdzeniu w ZF numerów seryjnych z tabliczki okazuje się,że mam 6hp21-x. pewnie masz tak samo. z używaną skrzynią zawsze jakieś ryzyko jest. na Twoim miejscu zrobiłbym serwis mechatronika - wymiana oleju,okulara,tłoczków,płyty separacyjnej. rozumiem,że diagnostykę zrobiłeś i żadnych błędów skrzyni nie ma?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Mam problem taki, że gdy silnik jest zimny, to samochód wrzuca biegi dopiero przy 2 tys obrotów. Mam wrażenie, że przy tym autko nie chce jechać. Dopiero, gdy samochód się zagrzeje, to przełożenia wchodzą przy 1,5 tys. obrotów. Poza tym, na 3 cim biegu, przy 2,5 tys. obrotów skrzynia wskakuje na 4 i od razu na 5 bieg. Czuję, że to nie jest normalne zachowanie. Poza tym przy przyśpieszaniu, falują obroty, jakby skrzynia nie mogła się zdecydować na który bieg zapiąć. Przy jeździe na DS auto sharpie przy przekładaniu z 1 na 2 i 3 bieg.

 

Generalnie, w skrzyni był uzupełniany olej (serwis utrzymywał, że było 3 litry ubytku), nie słychać żadnych stuków, nie ma wywalanych żadnych błędów.

 

Auto było sprowadzane, ma na liczniku 196 tys. przebiegu, rocznik 2005, M47. Wiadomo, może mieć przebiegu realnego i z 400tys. Pytanie mam takie, czy regenerować, czy kupić używaną skrzynię. Wczoraj widziałem skrzynię za 900 zł, z przebiegiem 85 tys. Co doradzacie? Wiadomo, rozchodzi się też o kasę, ale nie chcę ryzykować.

 

Pozdrawiam serdecznie,

Wojciech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.