Skocz do zawartości

Nowe opony


Timac

Rekomendowane odpowiedzi

taaaa- ciekawe tylko dlaczego opony zimowe zawsze sa wezsze?

Dlaczego BMW nie ma homologacji w F30 na zimowki z tylu 255?

Bo wierzy w legendy..?

Zycze powodzenia podczas kolizji- w De jestes od razu wspolwinny i ubezpieczenie mowi- na ra.

Kurde, wszedlem aktywnie do działu F30 w 2013 roku gdy kupiłem pierwsze F30

- były 2 strony tego działu-

teraz wraz ze spadkiem cen F30 niebezpiecznie obniza sie poziom :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Od 6 lat jeżdżę na 255 z tyłu zimą i nigdy żadnych problemów nie było. Wcześniej 2 lata jeździłem na 225 i różnica jest pomijalna jeśli nie żadna.

Zwróćcie uwagę, że BMW nie rekomenduje 255 z tyłu, bo po prostu nikt oprócz Pirelli nie produkuje tego rozmiaru w technologii run flat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar jest dobrany dobrze (bo felga szersza), ale BMW nie zaleca takiego laczka na zimę.. Polecali mi kupić nowe felgi w SUPER RABATEM, ale były niestety dla mnie brzydkie.

 

Z drugiej strony szersza felga i nacisk taki sam jak na 225 powinien być. :D

 

Niestety przy szerszej feldze pole prostokąta, którym styka się opona z nawierzchnią jest większe, a auto waży tyle samo, wiec siła rozkłada się na większą powierzchnię.

"Miejska legenda ..." :(

Legenda na podstawie widoku opon w rajdówkach ale rajdówki mają opony z kolcami (wąskie ale z kolcami) to nie szerokość opon tam "robi robotę" a kolce.

Miejską legendą jest iż węższa opona = większy nacisk na cm2 i tym samym lepsza przyczepność.

Amen

 

Tutaj masz fajny artykuł. Na suchym asfalcie lepsza będzie szersza opona, a na mokrym, lodzie, ubitym śniegu węższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaaa- ciekawe tylko dlaczego opony zimowe zawsze sa wezsze?

Dlaczego BMW nie ma homologacji w F30 na zimowki z tylu 255?

Bo wierzy w legendy..?

Zycze powodzenia podczas kolizji- w De jestes od razu wspolwinny i ubezpieczenie mowi- na ra.

Kurde, wszedlem aktywnie do działu F30 w 2013 roku gdy kupiłem pierwsze F30

- były 2 strony tego działu-

teraz wraz ze spadkiem cen F30 niebezpiecznie obniza sie poziom :roll:

 

Skoro na przegladzie nawet nie zwracaja uwagi na takie akcje jak wycinanie DPF, to i kola z golfa mozna zalozyc jak sie ktos uprze i tez pojedzie bezproblemowo :D

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego BMW nie ma homologacji w F30 na zimowki z tylu 255?

 

Żebyś kupił felgi na zimę :D

 

Kupiłem pirelli 255, cena kosmos. Co do prowadzenia.. Powiem tak nasypało śniegu i lekki skręt i autko leci bokiem, ale pewnie na 225 bedzie to samo.

 

Mam nadzieje, że moje AC tego nie uwzględnia :lol:

 

 

PS: Dodam, że kolega ma racje. Lepiej sugerować się tym co BMW zaleca - Moim zdaniem.

Ja wybrałem 255 bo potrzebowałem szybko opon i akurat z gotówą był problem by kupić nowe fele.

Na obecne felgi, na tył nie założe 225, bo felga jest za szeroka.

Edytowane przez matekBMW

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego BMW nie ma homologacji w F30 na zimowki z tylu 255?

 

Żebyś kupił felgi na zimę :D

 

Kupiłem pirelli 255, cena kosmos. Co do prowadzenia.. Powiem tak nasypało śniegu i lekki skręt i autko leci bokiem, ale pewnie na 225 bedzie to samo.

 

Mam nadzieje, że moje AC tego nie uwzględnia :lol:

 

PS: Dodam, że kolega ma racje. Lepiej sugerować się tym co BMW zaleca - Moim zdaniem.

Ja wybrałem 255 bo potrzebowałem szybko opon i akurat z gotówą był problem by kupić nowe fele.

Na obecne felgi, na tył nie założe 225, bo felga jest za szeroka.

 

Mam 18' szerokości 225 i tak samo "zarzuca" tyłem na mokrym, śniegu…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam tak z czystej ciekawości zamówiłem rozmiar 225 prżód tył 255.

 

Opony przyszły z tak zwanymi "igiełkami" na oponie (te gumowe wystające ) // Nie wiem jak to sie fachowo nazywa.

ale tylko tylnie opony 255, przód był bez tych igiełek. Czy to normalne? Czy już były używane (polskie prawo 14 dni)

 

pirelli przód/tył

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podzielę się swoimi wrażeniami po zmianie opon z RF na zwykłe, temat był już wałkowany pewnie z tysiąc razy ale może komuś wahającemu się o podobnej charakterystyce jazdy, jak i rozmiarze felg t.j 19" się przyda.

Jako że jestem w pewnym stopniu nie uprzedzony do żadnej opcji po fabrycznych RF Bridgestone Potenza S001 na których zrobiłem ok 27.5 tyś km, gdzie przód miał jeszcze ponad 5mm a tył ponad 4mm bieżnika, przesiadłem się na zwykłe Pirelli P Zero w XL-u, tu muszę dodać że jeszcze chwilę przed zakupem się wahałem.

Jednakże ciekawość i chęć porównania wzięła górę, wahałem się bo szczerze nie jeździłem jeszcze na Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 a takie RF mogłem założyć i różnica w cenie była praktycznie niewielka bo GY kosztowały w komplecie ok 350 pln więcej od Pirellek, no ale po pierwsze chciałem porównać po drugie po zjechaniu dziesiątek kompletów opon( za kółkiem zrobiłem ok 1.2 mln km ),Pirelli należy do moich ulubionych gdy wezmę po uwagę wiele czynników.

Wnioski po przejechaniu pierwszego 1tyś km mam takie że po pierwsze, czego się obawiałem, nie widzę żeby auto pływało jak ponton na drodze, nie wiem co musiałbym wyczyniać za kółkiem żeby tak się stało, chyba musiałbym latać jak na torze(tu mam jakieś doświadczenie),bo do tej pory nawet przy agresywniejszej jeździe i dynamicznym pokonywaniu zakrętów gdzie moja żonka kurczowo trzyma się drzwi żeby nie wylecieć z fotela nie czuję pogorszenia trakcji czy też auta uciekającego niekontrolowanie na boki, trakcyjnie jest moim zdaniem bardzo dobrze nawet lepiej niż na końcówce RF, no ale wiadomo że tam było mało bieżnika i przy mocniejszym depnięciu na zakrętach ten olbrzymi niutek potrafił zarzucić tyłem(co misiaczki lubią najbardziej :wink: ).

Dalej szumy,te na pewno się zmniejszyły oczywiście nie jest to jakaś drastyczna różnica ale w miarę zauważalna, niestety jakie wyciszenie kabiny w F30/31 jest każdy wie i szum opon dalej słychać ale już mniej, żeby go jeszcze zredukować przydałoby się pewnie założyć opony o indeksie głośności poniżej 70dB bo z doświadczenia wiem że te 3-4db jednak zrobią znaczącą różnicę, jednakże chyba przyzwyczaiłem się do tego co jest obecnie, różnicę widzę ale nie przeszkadza mi to .

Następnie wspomnę o spalaniu tu wychodzi chyba podobnie, choć na Bridgestonach z racji schodzącego bieżnika auto mogło palić minimalnie mniej, dodatkowo dopiero po ponad tygodniu się skapnąłem że podczas zmiany Pirelli były niedopompowane ,teraz przy właściwym ciśnieniu zauważam coraz lepsze wyniki, oczywiście myślę że różnic praktycznie nie będzie biorąc pod uwagę te same warunki zewnętrzne, styl jazdy etc.

Na sam koniec o zużyciu bieżnika powiem niewiele ale jeśli kogoś takie porównanie interesuje mogę po 10 czy 20tyś km zdać relację, ogólnie jestem zadowolony, największy minus zwykłych opon to oczywiście bezpieczeństwo no ale w swoim życiu 95% dystansu pokonałem na zwykłych oponach i problemu nie było, mam nadzieję że dalej tak będzie.

Dodam jeszcze że moje porównanie może oczywiście być niewymierne bo są to dwie rożne marki opon, więc mieszanki itd mogą być rożne, jednakże charakterystyka i rozmiar(taki sam) wydają się bardzo zbliżone, czy zostanę przy zwykłych czy wrócę do RF tego jeszcze szczerze nie wiem, wydaje mi się że raczej nie wrócę ale poczekam do zjechania obecnych pirelek i wtedy zadecyduję.

p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie to pływanie może być przy 17 bez RF i bez XL. XL to grubsza ścianka boczna i wzmocnienie kordu opony, a RF jest jeszcze grubsza ścianka. Może ktoś wymienił na zwykłe (bez XL) i dlatego mu "pływało" auto.

Mnie natomiast interesuje, czy odczułeś poprawę w komforcie?. To znaczy, czy teraz mniej czuć torowiska, studzienki i inne poprzeczne nierówności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony przyszły z tak zwanymi "igiełkami" na oponie (te gumowe wystające ) // Nie wiem jak to sie fachowo nazywa.

ale tylko tylnie opony 255, przód był bez tych igiełek. Czy to normalne? Czy już były używane (polskie prawo 14 dni)

Przez ostatnie 10 lat nie kupiłem żadnej opony która miałaby "igiełki", a wszystkie jakie kupowałem były nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony przyszły z tak zwanymi "igiełkami" na oponie (te gumowe wystające ) // Nie wiem jak to sie fachowo nazywa.

ale tylko tylnie opony 255, przód był bez tych igiełek. Czy to normalne? Czy już były używane (polskie prawo 14 dni)

Przez ostatnie 10 lat nie kupiłem żadnej opony która miałaby "igiełki", a wszystkie jakie kupowałem były nowe.

 

To nic innego jak pozostałości w procesie produkcyjnym,które absolutnie niczemu nie szkodzą, zejdą po kilkunastu/dziesięciu km, dziś już praktycznie ciężko znaleźć kapcie z tymi "włoskami/igiełkami"- jak zwał tak zwał, kiedyś tak z 20-30 lat temu były częstym zjawiskiem.

Co chyba świadczy o postępie technologicznym i usprawnieniu produkcji, jeśli się pojawiają to najczęściej w zimowych oponach gdzie odlew jest głębszy.

 

Prawdopodobnie to pływanie może być przy 17 bez RF i bez XL

 

tak, tak to wiem :wink: bo XL zacząłem zakładać jakieś 15 albo więcej lat temu początkowo żeby wspomóc usztywnienia auta na zakrętach, potem też w kombiku którego trochę załadowywałem.

 

Mnie natomiast interesuje, czy odczułeś poprawę w komforcie?. To znaczy, czy teraz mniej czuć torowiska, studzienki i inne poprzeczne nierówności?

 

powiem Ci że moim zdaniem jest minimalnie lepiej, bo jak wyjeżdżam/wjeżdżam do miasta gdzie jest trochę nierówności to mam wrażenie że są one mniej odczuwalne, poza tym jeżdżę autostradami, na obecnym etapie nie mogę jednoznacznie stwierdzić czy to duża różnica, zwłaszcza że mieszanka w pirelkach jest z tych twardszych o czym świadczy nawet indeks głośności, a do tego mamy teraz niskie temp co dodatkowo je"utwardza".

O dziwo niższe szumy były od razu odczuwalne(gdzie indeks głośności jest tylko o 1dB mniejszy), co może też świadczyć o lepszej amortyzacji, choć może też być to wynikiem innej geometrii/rzeźby bieżnika, poza tym należę do tych co wszelakie nawet najmniejsze nierówności/przeszkody starają się w miarę możliwości omijać z daleka.

Tak szczerze też się nad tym zastanawiam głównie z racji tego iż słyszałem że sztywność RF wpływa w dużym stopniu na żywotność amorów, przejadę więcej km, jakieś przejazdy kolejowe, temp się podniesie to zdam relację.

p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opis.

Ja mam 18 RF Goodyear i są odrobinę miększe i dużo dużo cichsze od Conti w tym samym rozmiarze. Natomiast na zimę mam 17 RF Dunlopy i jest bardzo komfortowo. Naprawdę duża różnica i do tego jeszcze wyraźnie ciszej - mimo, że to zimówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoję przed zakupem zimowych opon do mojego F31. 225x45 R18 RF.

Zastanawiam się czy warto brać opony z indeksem XL? Maks. obciążenie przy jakim zamierzam jeździć to 4 os. + rzeczy na wakacje/narty. Jakieś rady?

 

Generalnie myślę o:

Nokian WR A4 225/45 R18 95 V RUN ON FLAT

https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-a4-225-45-r18-95-v-run-on-flat#180985463

 

lub

Pirelli SottoZero 2 225/45 R18 91 H RUN ON FLAT *, F

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-2-225-45-r18-91-h-run-on-flat---fr#178670127

 

ew. takie same z XL.

 

Za Nokianami przemawia indeks prędkości - V.

 

Opinie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Nokianami przemawia indeks prędkości - V.

 

no w zimie idealny indeks prędkości

 

Mam pirelli polecam pirelli, po reklamacji opony są ciche bardzo ciche jak na RF i na poczucie bezpieczeństwa wzrosło. Ciężko o poślizg ;)

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoję przed zakupem zimowych opon do mojego F31. 225x45 R18 RF.

Zastanawiam się czy warto brać opony z indeksem XL? Maks. obciążenie przy jakim zamierzam jeździć to 4 os. + rzeczy na wakacje/narty. Jakieś rady?

 

Generalnie myślę o:

Nokian WR A4 225/45 R18 95 V RUN ON FLAT

https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-a4-225-45-r18-95-v-run-on-flat#180985463

 

lub

Pirelli SottoZero 2 225/45 R18 91 H RUN ON FLAT *, F

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-2-225-45-r18-91-h-run-on-flat---fr#178670127

 

ew. takie same z XL.

 

Za Nokianami przemawia indeks prędkości - V.

Opinie? :)

Zobacz jakie masz w homologacji, czyli na słupku. JA bym nie kombinował. Jeśli są XL, to takie powinny być. Ktoś to auto projketował i jego obiciążenia również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sam koniec o zużyciu bieżnika powiem niewiele ale jeśli kogoś takie porównanie interesuje mogę po 10 czy 20tyś km zdać relację, ogólnie jestem zadowolony, największy minus zwykłych opon to oczywiście bezpieczeństwo no ale w swoim życiu 95% dystansu pokonałem na zwykłych oponach i problemu nie było, mam nadzieję że dalej tak będzie.

 

Jak do tej pory nie mialem zadnych problemow pokonujac dlugie dystanse. Jednak jadac na swieta przejechalem noca z predkoscia 150 km/h przez kawalek metalu lezacy na autostradzie. Cala scianka boczna opony byla rozcieta az po bieznik, jednak opona nawet nie rozszczelnila sie. Gdybym nie mial runflatow zapewne doszloby do rozerwania opony.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wkrótce sezon letni, więc pora na zmianę opon.

Mam w F31 184KM wszystkie koła na 225/24/R18 RF. Pytanie czy warto na lato kupować felgi i gumy mieszane np. przód 225 i tył 255 czy też pozostać przy jednym rozmiarze?

Nie mam doświadczenia w jeździe z różnym rozmiarem. Czy lepiej trzymają w zakrętach? Spalanie? Inne argumenty?

W warsztacie poradzili aby przy tej mocy auta kupić 4 takie same i nie zawracać sobie głowy różnymi rozmiarami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkrótce sezon letni, więc pora na zmianę opon.

Mam w F31 184KM wszystkie koła na 225/24/R18 RF. Pytanie czy warto na lato kupować felgi i gumy mieszane np. przód 225 i tył 255 czy też pozostać przy jednym rozmiarze?

Nie mam doświadczenia w jeździe z różnym rozmiarem. Czy lepiej trzymają w zakrętach? Spalanie? Inne argumenty?

W warsztacie poradzili aby przy tej mocy auta kupić 4 takie same i nie zawracać sobie głowy różnymi rozmiarami.

 

A masz xdrive?

Spalenie większe..


Lepiej wygladasz dla tego za Toba :twisted: :twisted: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam X-drive.

Teraz mam 4 takie same felgi.

Pytanie czy warto inwestować w drugie felgi+opony na lato o różnych szerokościach czy też dać sobie spokój i używać tych felg co się ma, dokupując jedynie opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będziesz chciał autem dłużej pojeździć, to uważam że warto dokupić drugi komplet felg i opon na zimę. Co do szerokości to już kwestia indywidualna. Ja mam na zimę drugi komplet felg i opon o tej samej szerokości (tak podobno zaleca BMW) a na lato tył szerszy. Jakieś wielkiej różnicy nie odczuwam ale to inne bieżniki i mieszanki gumy więc trudno porównać.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.