Skocz do zawartości

Nowe opony


Timac

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opony do Bmw możesz założyć jakie Ci się podoba, ba, większość Bmw jeździ lepiej na zwykłych oponach niż na dziadowskich run flatach. Należy pamiętać tylko w xDrive żeby średnice kół były jednakowe. Do xDrive jak najbardziej można zakładać ogumienie mieszane, znajomy ma f31 w m packu w xDrive z ogumieniem mieszanym.

Wiem że fizycznie mogę to zrobić tylko jak to wygląda w kwestii ewentualnego zużycia XDrivea w razie awarii-BMW nie zaleca stosowania mieszanego ogumienia w przypadku kuł zimowych z tego co usłyszałem w BMW może być problem z gwarancją. Jak wygląda kwestia ewentualnych wypłat odszkodowań w razie wypadku jeżeli nie ma opon ZALECANYCH przez BMW (czyli m. in. run flat)??

 

O czym Ty w ogóle piszesz? Jakie odszkodowania, jakie gwarancje? Możesz przecież zamówić nowe Bmw na zwykłych oponach w mieszanym rozmiarze z xDrive, wiec o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się dlaczego część ludzi tak klnie na run flaty.

 

Wg mnie w BMW są dużo lepszym wyborem niż normalne gumy. Zarówno w 1 i 3 mam doświadczenia, że na run flatach jest wszystko ok, a na zwykłych oponach jedzie się tym jak passeratti.

 

Oczywiście głośność na plus zwykłych opon.

 

To moja subiektywna opinia.

 

 

A jak jedzie passeratti?

 

Pewnie to przez brak doświadczenia na tym Forum, ale wiele postów jest dla mnie niezrozumiała właśnie przez używanie takiego dziwnego slangu. Już dawno wymyślono słowa na określenie twardości zawieszenia lub komfortu, więc po co takie słowne dziwolągi? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opony do Bmw możesz założyć jakie Ci się podoba, ba, większość Bmw jeździ lepiej na zwykłych oponach niż na dziadowskich run flatach. Należy pamiętać tylko w xDrive żeby średnice kół były jednakowe. Do xDrive jak najbardziej można zakładać ogumienie mieszane, znajomy ma f31 w m packu w xDrive z ogumieniem mieszanym.

Wiem że fizycznie mogę to zrobić tylko jak to wygląda w kwestii ewentualnego zużycia XDrivea w razie awarii-BMW nie zaleca stosowania mieszanego ogumienia w przypadku kuł zimowych z tego co usłyszałem w BMW może być problem z gwarancją. Jak wygląda kwestia ewentualnych wypłat odszkodowań w razie wypadku jeżeli nie ma opon ZALECANYCH przez BMW (czyli m. in. run flat)??

Ja mam xdrive, auto w seryjnym Mpakiecie , a co za tym idzie, mam ogumienie mieszane, na zimę też i ASO nie robi problemu. Ten sam rozmiar opon, co letnie, więc, co ma się zepsuć?

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym Ty w ogóle piszesz? Jakie odszkodowania, jakie gwarancje? Możesz przecież zamówić nowe Bmw na zwykłych oponach w mieszanym rozmiarze z xDrive, wiec o co chodzi?

 

Może jest teraz taka możliwość, choć wątpię. Pół roku temu były tylko 16calowe w najbiedniejszej wersji, które można było bez run flatów zamówić. 17 i 18 tylko RF.

 

Być może teraz tak jest ponieważ niedawno pojawiły się opony Michlin bez RF z *, czyli atestowane do BMW, ale nie widziałem nic takiego w konfiguratorze....

 

W każdym bądź razie te opony są z * więc atestowane przez BMW. Moim zdaniem jak się coś z napędem posypie, to w większości ASO będą problemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się dlaczego część ludzi tak klnie na run flaty.

 

Wg mnie w BMW są dużo lepszym wyborem niż normalne gumy. Zarówno w 1 i 3 mam doświadczenia, że na run flatach jest wszystko ok, a na zwykłych oponach jedzie się tym jak passeratti.

 

Oczywiście głośność na plus zwykłych opon.

 

To moja subiektywna opinia.

Jak jeździsz na 16 calach to nic dziwnego, że zwykłe są za miękkie. Jak chłopaki z forum zakładają RF na 19 cali to tam nie ma co tłumić bo mają twardsze ścianki opon i narzekają, że twardo.

 

Zonk, niestety i lato i zima na 18 mieszanych.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się dlaczego część ludzi tak klnie na run flaty.

 

Wg mnie w BMW są dużo lepszym wyborem niż normalne gumy. Zarówno w 1 i 3 mam doświadczenia, że na run flatach jest wszystko ok, a na zwykłych oponach jedzie się tym jak passeratti.

 

Oczywiście głośność na plus zwykłych opon.

 

To moja subiektywna opinia.

 

 

A jak jedzie passeratti?

 

Pewnie to przez brak doświadczenia na tym Forum, ale wiele postów jest dla mnie niezrozumiała właśnie przez używanie takiego dziwnego slangu. Już dawno wymyślono słowa na określenie twardości zawieszenia lub komfortu, więc po co takie słowne dziwolągi? :mad2:

 

Przepraszam masz rację.

 

Ja tak określam bujające się pojazdy:-)

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bmw może co najwyżej zalecać opony z „gwiazdka” ( swoją droga co za bzdura z oponami z homologacja BMW, gwiazdkę dostaje firma która więcej zapłaci??? ) ale nie może nakazywać. Tak na marginesie tylu ignorantów i laików samochodowych co w serwisach Bmw nie spotkałem nigdzie. Hitem był ostatnio młodzieniaszek w serwisie u Smorawinskiego, który próbował mi wytłumaczyć na czym polega diagnoza rozrządu w n47, uwierzcie mi, o mało nie spadłem z krzesła ze śmiechu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony do Bmw możesz założyć jakie Ci się podoba, ba, większość Bmw jeździ lepiej na zwykłych oponach niż na dziadowskich run flatach

 

Bardziej idiotycznej porady dawno nie czytalem :)

Pewnie sie bierze to z tego ze nie kazdy z uzytkownikow stosuje runflaty z homologacja BMW oznaczona gwiazdka w kwadracie *

Runflat jest ciezszy i twardszy niz zwykla opona a to oznacza ze auto sie lepiej trzyma drogi na prostej czy w zakretach...

Opona taka przewyzsza zwykla w kazdym wzgledzie oprocz komfortu amortyzowania.

Jesli ktos jezdzi tylko w terenie miejskim na odcinkach do pracy to moze zamienic fabryczne runflaty na opony zwykle ktore maja oplot XL.

 

 

Bmw może co najwyżej zalecać opony z „gwiazdka” ( swoją droga co za bzdura z oponami z homologacja BMW, gwiazdkę dostaje firma która więcej zapłaci??? )śmiechu :)

 

Gwiazdke dostaje opona po testach a nie po tym kto wiecej zaplaci.

Rozny typ oplotu i mieszanki ma wplyw na zachowanie sie opony na torze.

Houek opowiadasz bzdury rodem z wiecow KOD/PO

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoim 320d przejechałem na oponach run flat ContiSportContact5 SSR przód 225/45R18 tył 255/40R18 pierwsze 1000 kilometrów. Wcześniej jeździłem A4 B8 211KM opony 255/45R17 całoroczne.

Moje wnioski:

- zakręty można przejeżdżać z dużo większą prędkością, a i tak jeszcze nie zbliżałem się do granicy. Opona nie ugina się, nie piszczy na szybkich i ciasnych łukach. Fajnie!

- jest bardziej twardo i ubywa komfortu. Do zaakceptowania.

- za to ewidentną uciążliwością jazdy na oponach RF na naszych drogach są koleiny. Koszmar! Kierownicę trzeba trzymać mocno, bo ciągnie samochód w lewą i w prawą koleinę. Na żadnym pojeździe jeszcze aż tak bardzo nie odczuwałem kolein.

 

Nie zdecydowałem jeszcze czy zrezygnuję z opon RF, bo jednak na nich samochód zakręty pokonuje szybciej i dużo pewniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Opony do Bmw możesz założyć jakie Ci się podoba, ba, większość Bmw jeździ lepiej na zwykłych oponach niż na dziadowskich run flatach

 

Bardziej idiotycznej porady dawno nie czytalem :)

Pewnie sie bierze to z tego ze nie kazdy z uzytkownikow stosuje runflaty z homologacja BMW oznaczona gwiazdka w kwadracie *

Runflat jest ciezszy i twardszy niz zwykla opona a to oznacza ze auto sie lepiej trzyma drogi na prostej czy w zakretach...

Opona taka przewyzsza zwykla w kazdym wzgledzie oprocz komfortu amortyzowania.

Jesli ktos jezdzi tylko w terenie miejskim na odcinkach do pracy to moze zamienic fabryczne runflaty na opony zwykle ktore maja oplot XL.

 

 

Bmw może co najwyżej zalecać opony z „gwiazdka” ( swoją droga co za bzdura z oponami z homologacja BMW, gwiazdkę dostaje firma która więcej zapłaci??? )śmiechu :)

 

Gwiazdke dostaje opona po testach a nie po tym kto wiecej zaplaci.

Rozny typ oplotu i mieszanki ma wplyw na zachowanie sie opony na torze.

Houek opowiadasz bzdury rodem z wiecow KOD/PO

Kolego, to nie forum nazioli, żebyś kogoś przekonał takim argumentem jak ten ostatni.

Jeżeli masz jakieś informacje odnośnie tego, czym się różni RF z homologacją BMW od RF bez homologacji albo z homologacją MB to się podziel tą wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś zna i może się wypowiedzieć w temacie tych opon:

 

Nokiar WR D4

https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-d4-225-50-r17-98-h-xl#129592789

 

Michelin Alpin 5:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-alpin-5-225-50-r17-98-h-xl#151636506

 

Goodyear UG Performance G1

https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-ug-performance-g1-225-50-r17-94-h-mfs#125304863

 

Cena powyższych podobna i tyle bym chciał wydać koło 500-600zł max. Potrzebuję kupić porządne opony na zimę. Głównie w mieście jeżdżę, w ciężkie góry się nie wybieram raczej (może sporadycznie na narty do Czech), przede wszystkim chodzi o bezpieczeństwo bo będę woził niemowlaka niebawem ;) Może coś innego jest warte rozważenia... chciałbym też opony w miarę ciche i takie ponoć są te Nokiany.

 

Jak ktoś jest w stanie się wypowiedzieć na temat tych opon, bo je zna to bardzo bym prosił.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nokiany. Bardzo polecam. Miękkie, ale nie ścierają się na gołym asfalcie. Nieraz się zapominam że jest zima i śnieg tak dobrze trzymają. Bardzo ciche. Jeździ się bardzo dobrze, bezpiecznie i przyjemnie. Spodziewaj się dobrej opony, a jak założysz to jeszcze bardziej będziesz zaskoczony, że może być taka dobra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te:

 

Opony zimowe Nokian WR D4 225/50 R 17 98V XL

 

Czyli te same tylko trochę szybciej mogę jeździć :-)

 

Żona ma w Qashqai'u nokiany suv3 i też są super.

Nie ukrywam-postawiłem na tą firmę. Letnie też mam takie - zLine i też mi się podobają.

Nie żałuję żadnych zakupów opon tego producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KumatyWujek -> ogólnie to nawet lubię run flaty, ale z ich wyższością w każdym aspekcie nad zwykłą oponą nie licząc komfortu to żeś poleciał po bandzie. O ile wiem to M-ki są właśnie wypuszczane z fabryki bez run flatów, to już coś mówi. Zresztą wiele osób mylnie myśli, że sztywne zawieszenie/opony (beton) zwiększają przyczepność a to nie jest prawda, opony i zawieszenie muszą pracować by uzyskać maksymalny kontakt z asfaltem. Betonowa opona jak przynajmniej niektóre run flaty wcale ci prędkości w łuku nie zwiększą, mogą za to poprawić twoje subiektywne odczucie, opona się nie ugina = auto trzyma się lepiej asfaltu, ale to złudzenie. Pomijam oczywiście opony balony i zawieszenie rodem z amerykańskich krążowników szos, w drugą stronę też oczywiście nie można przesadzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

u mnie stoi że V-ka musi być...

tyle że wszystkie głośne... 72dB

poza paroma wyjątkami:

- KLEBER 225/55 R17 101V Krisalp HP3 EL C/B/69

- Vredestein 225/55 R17 101V Wintrac Xtreme S XL FSL C/C/70

- Dunlop 225/55 R17 101V Winter Sport 5 XL C/B/69

oraz

- Goodyear 225/55 R17 101V UltraGrip Performance G1 ROF XL FP E/B/69

 

co o nich powiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie stoi że V-ka musi być...

tyle że wszystkie głośne... 72dB

poza paroma wyjątkami:

- KLEBER 225/55 R17 101V Krisalp HP3 EL C/B/69

- Vredestein 225/55 R17 101V Wintrac Xtreme S XL FSL C/C/70

- Dunlop 225/55 R17 101V Winter Sport 5 XL C/B/69

oraz

- Goodyear 225/55 R17 101V UltraGrip Performance G1 ROF XL FP E/B/69

 

co o nich powiecie?

 

Moja opinia może nie być miarodajna, bo ujeżdżałem wersje opon bez ROF na innych autach niż BMW. Tak czy inaczej:

1. Właśnie założyłem Dunlopy WS5 XL. Opona bardzo fajna, cicha, w miarę miękka. Minus taki, że ma bardzo wysoki profil (jak na moje dotychczasowe doświadczenia) i trochę buja w zakrętach. Nie testowałem jeszcze w zimie (bo nie spadł jeszcze śnieg), ale na mokrym trzyma się bardzo fajnie. W zasadzie nie widzę różnicy w głośności i prowadzeniu z letnimi GY Efficient Grip Performance.

2. W drugim aucie 4 sezon ujeżdżam GY UltraGrip Performance 8. To trochę inna opona niż G1, ale o zbliżonych parametrach "naklejkowych". Jest super cicha (jak na zimówki), i trzyma się na mokrym/ośnieżonym jak przyklejona. Najlepsza zimówka jaką kiedykolwiek miałem. Dla porównania w tym aucie na lato mam założone Pirelli P7 Cintuaro. Po 3 sezonach i jakiś 30.000 km poszły do kosza bo: 1. głośne i twarde jak cholera 2. na mokrym średnio przyczepne. Relatywnie szybko poddawała się przyczepność opon w ostrzejszych łukach i na przyśpieszaniu w łuku (mimo 4x4) 3. I najważniejsze wyząbkowały wszystkie 4 :(. Całe szczęście auto w najmie długoterminowym, więc mnie zmiana opon nie boli.

Nie wiem czy pomogłem, ale ja osobiście przyjrzałbym się GY i Dunlopom.

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki :) to chyba wezmę Nokiany. H mi wystarczą, bo w zimie raczej nie będę zasuwał ponad 200 na autostradzie :)

 

Ja bym bral michelin XL z tych co podales...

Tym bardziej ze pisze ze sa made in germany.

NOKIANY chyba produkuja teraz w rosji a nie finlandii :D

 

KumatyWujek -> ogólnie to nawet lubię run flaty, ale z ich wyższością w każdym aspekcie nad zwykłą oponą nie licząc komfortu to żeś poleciał po bandzie.

 

Podaj wiec cechy zwyklej opony ktore sa lepsze od RUNFLAT oczywiscie oprocz ceny i sprezystosci mieszanki opony :P

 

 

kolejny polityczny tekst ufunduje Ci tygodniowy urlop od forum - moderator

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KumatyWujek -> ja bym się tu posłużył prostą analogią, M-ki i ogólnie w motorsporcie nie stosują run flatów o ile wiem. Wniosek wyciągnij sam. Co do cechy to sam ją wymieniłeś, ta bardziej sprężysta mieszanka pozwoli lepiej dopasować się gumie do asfaltu czego skutkiem będzie większa przyczepność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.