Skocz do zawartości

Nowe opony


Timac

Rekomendowane odpowiedzi

Na zimę nie można do F30 wrzucać 255 na tył, trzeba zejść na 225 i jako minimum dokupić 2 węższe felgi na tył. Założenie węższej opony na felgę od 255 nie wchodzi w grę, założenie na tył zimowych 255wywali błąd układów trakcji... zimowa opona 255 jest znacznie inna od letniej (ma więcej mięsa na bieżniku) i w F30 kończy się to wywaleniem błędów i chyba nawet zdławieniem auta do 80km/h

 

Bajki:-) Mam dwa komplety oryginalnych felg M mieszanych letnie i zimowe i nic nie wywala:-)

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dodam jeszcze, ze Fki wychodzące na mieszanym ogumieniu, to jedne z tych aut do których firmy leasingowe na wymianę ogumienia wysyłają nie same opony ale kompletne koła zimowe na 225, nie robią tego dla frajdy... i bo lubią wydawać forsę... może maja jakieś doświadczenia, a może tez bajek się nasłuchali... ;-)

 

No ale, każdemu wolno eksperymentować. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimę nie można do F30 wrzucać 255 na tył, trzeba zejść na 225 i jako minimum dokupić 2 węższe felgi na tył. Założenie węższej opony na felgę od 255 nie wchodzi w grę, założenie na tył zimowych 255wywali błąd układów trakcji... zimowa opona 255 jest znacznie inna od letniej (ma więcej mięsa na bieżniku) i w F30 kończy się to wywaleniem błędów i chyba nawet zdławieniem auta do 80km/h

 

Bajki:-) Mam dwa komplety oryginalnych felg M mieszanych letnie i zimowe i nic nie wywala:-)

 

 

Dobra, poddaje się... Śmiało ładować wszyscy 255 na zimę. BMW ci tak doradzilo? Nie wspominali nic ze może być różnie? Pytam serio, może siedź tym uporali, nie mówię ze nie. Ja kupiłem cały komplet na zimę miesiąc temu i na tył poszły 225, bynajmniej nie dlatego ze oszczędzić chciałem... Panowie z BMW wyraźnie mówili nie na 255 w zimie... znajdź mi tez np. Na oponeo choć jedna oponę w tym rozmiarze zimowa homologowaną do BMW. A niehomologowane to cokolwiek możesz tam włożyć ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimę nie można do F30 wrzucać 255 na tył, trzeba zejść na 225 i jako minimum dokupić 2 węższe felgi na tył. Założenie węższej opony na felgę od 255 nie wchodzi w grę, założenie na tył zimowych 255wywali błąd układów trakcji... zimowa opona 255 jest znacznie inna od letniej (ma więcej mięsa na bieżniku) i w F30 kończy się to wywaleniem błędów i chyba nawet zdławieniem auta do 80km/h

 

Bajki:-) Mam dwa komplety oryginalnych felg M mieszanych letnie i zimowe i nic nie wywala:-)

 

 

Dobra, poddaje się... Śmiało ładować wszyscy 255 na zimę. BMW ci tak doradzilo? Nie wspominali nic ze może być różnie? Pytam serio, może siedź tym uporali, nie mówię ze nie. Ja kupiłem cały komplet na zimę miesiąc temu i na tył poszły 225, bynajmniej nie dlatego ze oszczędzić chciałem... Panowie z BMW wyraźnie mówili nie na 255 w zimie... znajdź mi tez np. Na oponeo choć jedna oponę w tym rozmiarze zimowa homologowaną do BMW. A niehomologowane to cokolwiek możesz tam włożyć ;-)

 

Mówisz ogólnikami jak pis. Z czym może być różnie? z czym się uporali? , dlaczego 255 nie na zimę?

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dobra, poddaje się... Śmiało ładować wszyscy 255 na zimę. BMW ci tak doradzilo? Nie wspominali nic ze może być różnie? Pytam serio, może siedź tym uporali, nie mówię ze nie. Ja kupiłem cały komplet na zimę miesiąc temu i na tył poszły 225, bynajmniej nie dlatego ze oszczędzić chciałem... Panowie z BMW wyraźnie mówili nie na 255 w zimie... znajdź mi tez np. Na oponeo choć jedna oponę w tym rozmiarze zimowa homologowaną do BMW. A niehomologowane to cokolwiek możesz tam włożyć ;-)

 

Mówisz ogólnikami jak pis. Z czym może być różnie? z czym się uporali? , dlaczego 255 nie na zimę?

 

 

PIS to by do tego auta opony od traktora włożył... nie myśląc o tym co mówią wszelkiego rodzaju normy czy homologacje. PIS nie czyta i nie słucha tylko robi swoje... No to kto tutaj jest PIS? Napisałem konkretnie co się dzieje i znam konkretne przypadki, ze dzieje się to co napisałem... Ty wiesz lepiej, wiec luz... rób co chcesz... tylko zanim zaczniesz polecać to rozwiązanie innym upewnij się ze BMW je oficjalnie dopuszcza. Ja wiem ze nie dopuszcza. kropka. W sumie to Ty brzmisz jak PIS - czyli to co ja robię jest dobre bo ja tak robię i dla mnie jest dobre wiec dla innych tez... Brawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dobra, poddaje się... Śmiało ładować wszyscy 255 na zimę. BMW ci tak doradzilo? Nie wspominali nic ze może być różnie? Pytam serio, może siedź tym uporali, nie mówię ze nie. Ja kupiłem cały komplet na zimę miesiąc temu i na tył poszły 225, bynajmniej nie dlatego ze oszczędzić chciałem... Panowie z BMW wyraźnie mówili nie na 255 w zimie... znajdź mi tez np. Na oponeo choć jedna oponę w tym rozmiarze zimowa homologowaną do BMW. A niehomologowane to cokolwiek możesz tam włożyć ;-)

 

Mówisz ogólnikami jak pis. Z czym może być różnie? z czym się uporali? , dlaczego 255 nie na zimę?

 

 

PIS to by do tego auta opony od traktora włożył... nie myśląc o tym co mówią wszelkiego rodzaju normy czy homologacje. PIS nie czyta i nie słucha tylko robi swoje... No to kto tutaj jest PIS? Napisałem konkretnie co się dzieje i znam konkretne przypadki, ze dzieje się to co napisałem... Ty wiesz lepiej, wiec luz... rób co chcesz... tylko zanim zaczniesz polecać to rozwiązanie innym upewnij się ze BMW je oficjalnie dopuszcza. Ja wiem ze nie dopuszcza. kropka. W sumie to Ty brzmisz jak PIS - czyli to co ja robię jest dobre bo ja tak robię i dla mnie jest dobre wiec dla innych tez... Brawo.

 

Wybacz ale jakoś nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Nic nie napisałeś, oprócz tego, że napisałeś, że napisałeś. Oczywiście dodałeś kolejny raz, że znasz przypadki, które znasz. Podziel się z nami tą tajemną wiedzą, ja jestem otwarty i może mnie przekonasz.

 

BMW oficjalnie nie poleca także serwisowania poza Aso, a wg mnie Aso to największe zło i chcesz o tym dalej podyskutować?

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wybacz ale jakoś nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Nic nie napisałeś, oprócz tego, że napisałeś, że napisałeś. Oczywiście dodałeś kolejny raz, że znasz przypadki, które znasz. Podziel się z nami tą tajemną wiedzą, ja jestem otwarty i może mnie przekonasz.

 

BMW oficjalnie nie poleca także serwisowania poza Aso, a wg mnie Aso to największe zło i chcesz o tym dalej podyskutować?

 

 

Napisałem, ze często wywala błędy kontroli trakcji i ogranicza prędkość auta. Poczytaj, znajdziesz. Nie wiem co mam dodać. No fakt brzmisz jak ktoś kto stroni od serwisu BMW, zna za to serwis Tadka zza miedzy, a on się zna... on wie lepiej niż inni... (ale jak czytam forum, to co większy problem to na końcu jednak w ASO ląduje... i się wcale nie dziwie, bo w dzisiejszych czasach auta to bardzo skomplikowane urządzenia są... oj bardzo.) Dodam, ze w katalogach ogumienia zimowego BMW nie znajdziesz opcji 255 w zimie na tył, pewnie dlatego ze BMW nie chce nie daj Boże zarobić na nas za dużo i dlatego tylko 225 a tył w zimie oferuje. ;-) Masz 255, jeździ, spoko... i życzę Ci żeby tak było dalej, ale nie jest to homologowane rozwiązanie i może sprawiać dużo problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wybacz ale jakoś nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Nic nie napisałeś, oprócz tego, że napisałeś, że napisałeś. Oczywiście dodałeś kolejny raz, że znasz przypadki, które znasz. Podziel się z nami tą tajemną wiedzą, ja jestem otwarty i może mnie przekonasz.

 

BMW oficjalnie nie poleca także serwisowania poza Aso, a wg mnie Aso to największe zło i chcesz o tym dalej podyskutować?

 

 

Napisałem, ze często wywala błędy kontroli trakcji i ogranicza prędkość auta. Poczytaj, znajdziesz. Nie wiem co mam dodać. No fakt brzmisz jak ktoś kto stroni od serwisu BMW, zna za to serwis Tadka zza miedzy, a on się zna... on wie lepiej niż inni... (ale jak czytam forum, to co większy problem to na końcu jednak w ASO ląduje... i się wcale nie dziwie, bo w dzisiejszych czasach auta to bardzo skomplikowane urządzenia są... oj bardzo.) Dodam, ze w katalogach ogumienia zimowego BMW nie znajdziesz opcji 255 w zimie na tył, pewnie dlatego ze BMW nie chce nie daj Boże zarobić na nas za dużo i dlatego tylko 225 a tył w zimie oferuje. ;-) Masz 255, jeździ, spoko... i życzę Ci żeby tak było dalej, ale nie jest to homologowane rozwiązanie i może sprawiać dużo problemów.

 

Widzę, że Twoja wiara w ASO i homologowane produktu jest olbrzymia. Możesz tylko żałować, że paliwa nie ma z gwiazdką homologowanego. Swoją drogą Twoje cudowne serwisy BMW nie zalecają zmiany oleju w skrzyni, olej zmieniają co 30 000 km, a łańcuchy są na 300 000 km.

 

Auta nie są skomplikowane tylko klienci lubią być dymani przez serwisy. Panie tego się nie da trzeba samochód cały zmienić:-)

 

Cudownego weekendu i rzeczywiście idę na spacer bo moje BMW nie da rady na szerokich zimówkach:-)

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam serdecznego Kumpla, który prowadzi naprawdę dużą Wulkanizację 24h w Warszawie, już ponad 10 lat.

Zawsze zaznaczał, że opony zimowe to nie mogą być STARE.

I muszą być odpowiednio magazynowane (nie na dworze, na hałdach, itp...)

A profil i szerokość opony to zawsze się jakoś dobierze, wiadomo :cool2:

---

JayZet®

---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli BMW roznicuje modele i tylko 3 i 4 nie moga miec mieszanego ogumienia na zime? Tak na logike biorac. Czym sie rozni jazda letnie kola na mieszanym rozmiarze vs zimowe na mieszanym rozmiarze w tych samych warunkach? Auto jest na tyle inteligente ze identyfikuje jakie opony ma zalozone?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam serdecznego Kumpla, który prowadzi naprawdę dużą Wulkanizację 24h w Warszawie, już ponad 10 lat.

Zawsze zaznaczał, że opony zimowe to nie mogą być STARE.

I muszą być odpowiednio magazynowane (nie na dworze, na hałdach, itp...)

A profil i szerokość opony to zawsze się jakoś dobierze, wiadomo :cool2:

 

Naprawdę powiedział Ci mega wiedzę tajemną...... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli BMW roznicuje modele i tylko 3 i 4 nie moga miec mieszanego ogumienia na zime? Tak na logike biorac. Czym sie rozni jazda letnie kola na mieszanym rozmiarze vs zimowe na mieszanym rozmiarze w tych samych warunkach? Auto jest na tyle inteligente ze identyfikuje jakie opony ma zalozone?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Moze Cie wyrzucic z koleiny snieznej i takie tam...Poza tym nie ma 255 szerokich na zime z gwiazdka

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli BMW roznicuje modele i tylko 3 i 4 nie moga miec mieszanego ogumienia na zime? Tak na logike biorac. Czym sie rozni jazda letnie kola na mieszanym rozmiarze vs zimowe na mieszanym rozmiarze w tych samych warunkach? Auto jest na tyle inteligente ze identyfikuje jakie opony ma zalozone?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

I tak i nie... zna obwody kół, wie czy są w tolerancji czy nie, wie gdy różnice w obwodach kół między osiami są za duże... itp. Wie dużo o kołach i używa tych danych na bieżąco żeby ratować tyłki kierowców :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem tylko zastanawia mnie dlaczego w przypadku F10 moge mieszane zalozyc.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Nie chce się wypowiadać na 100%, ale na 99% mieszane wchodzą tam na lato tylko a na zimę homologowane rozwiązanie to 245 na tył i przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie , mam mały problem, chociaż jest już zima posiadam zimówki na stalówkach i problem mam z głowy , rozglądam się nad oponami na lato dokładnie nad rozmiarem opon letnich , mam e46 318i słynny n42b20 na alufelgach styling 73 . Problem tkwi w tym że nie mam pojęcia czy rozmiar na przód 205/50/17 i na tył 225/45/17 by pasował ??? Proszę o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Witam,

Troche mnie pozamiatało dziś na run on flatach michelin 225/50 r17 mieszanej gumie i mam zamiar, choć późno, kupić pirelli sotto zero serie 3 225/50 r17 zima - zwykłe lub rf

Może ktoś miał ww opony i by mi doradził ?

Pozdrawiam

Trzeci sezon robię na 225/45 r17 nie runflaty i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.