Skocz do zawartości

Nowe opony


Timac

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opony do Bmw możesz założyć jakie Ci się podoba, ba, większość Bmw jeździ lepiej na zwykłych oponach niż na dziadowskich run flatach

 

Bardziej idiotycznej porady dawno nie czytalem :)

Pewnie sie bierze to z tego ze nie kazdy z uzytkownikow stosuje runflaty z homologacja BMW oznaczona gwiazdka w kwadracie *

Runflat jest ciezszy i twardszy niz zwykla opona a to oznacza ze auto sie lepiej trzyma drogi na prostej czy w zakretach...

Opona taka przewyzsza zwykla w kazdym wzgledzie oprocz komfortu amortyzowania.

Jesli ktos jezdzi tylko w terenie miejskim na odcinkach do pracy to moze zamienic fabryczne runflaty na opony zwykle ktore maja oplot XL.

 

 

Bmw może co najwyżej zalecać opony z „gwiazdka” ( swoją droga co za bzdura z oponami z homologacja BMW, gwiazdkę dostaje firma która więcej zapłaci??? )śmiechu :)

 

Gwiazdke dostaje opona po testach a nie po tym kto wiecej zaplaci.

Rozny typ oplotu i mieszanki ma wplyw na zachowanie sie opony na torze.

Houek opowiadasz bzdury rodem z wiecow KOD/PO

 

Jakbyś chłopie miał trochę pojęcie o fizyce i doświadczenia, a nie czytał foldery reklamowe BMW to wiedziałbyś, że wyższa masa nieresorowana daje same negatywne skutki, np. głośniejsza praca zawieszenia (run flaty stukają na dziurach), gorsze tłumienie, gorsze trzymanie się drogi na nierównych nawierzchniach, "prowadzenie" w koleinach. Oprócz teoretycznej możliwości jazdy po utracie ciśnienia (po tym opona nadaje się do wyrzucenia) nie oferuje nic dobrego. Załóż kiedyś normalne opony a przekonasz się sam.

A polityczne wycieczki zostaw sobie na obiadki z teściem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opony do Bmw możesz założyć jakie Ci się podoba, ba, większość Bmw jeździ lepiej na zwykłych oponach niż na dziadowskich run flatach

 

Bardziej idiotycznej porady dawno nie czytalem :)

Pewnie sie bierze to z tego ze nie kazdy z uzytkownikow stosuje runflaty z homologacja BMW oznaczona gwiazdka w kwadracie *

Runflat jest ciezszy i twardszy niz zwykla opona a to oznacza ze auto sie lepiej trzyma drogi na prostej czy w zakretach...

Opona taka przewyzsza zwykla w kazdym wzgledzie oprocz komfortu amortyzowania.

Jesli ktos jezdzi tylko w terenie miejskim na odcinkach do pracy to moze zamienic fabryczne runflaty na opony zwykle ktore maja oplot XL.

 

 

Bmw może co najwyżej zalecać opony z „gwiazdka” ( swoją droga co za bzdura z oponami z homologacja BMW, gwiazdkę dostaje firma która więcej zapłaci??? )śmiechu :)

 

Gwiazdke dostaje opona po testach a nie po tym kto wiecej zaplaci.

Rozny typ oplotu i mieszanki ma wplyw na zachowanie sie opony na torze.

Houek opowiadasz bzdury rodem z wiecow KOD/PO

 

Jakbyś chłopie miał trochę pojęcie o fizyce i doświadczenia, a nie czytał foldery reklamowe BMW to wiedziałbyś, że wyższa masa nieresorowana daje same negatywne skutki, np. głośniejsza praca zawieszenia (run flaty stukają na dziurach), gorsze tłumienie, gorsze trzymanie się drogi na nierównych nawierzchniach, "prowadzenie" w koleinach. Oprócz teoretycznej możliwości jazdy po utracie ciśnienia (po tym opona nadaje się do wyrzucenia) nie oferuje nic dobrego. Załóż kiedyś normalne opony a przekonasz się sam.

A polityczne wycieczki zostaw sobie na obiadki z teściem....

 

 

Hmmm, a Ja Ci napiszę, że gdzieś mam dowody naukowe. Mam letnie runflaty i jeżdzi samochód o niebo lepiej od zwykłych opon zimowych. Odrazu zaznaczę, że mam 2 identyczne rozmiarowo komplety.

 

Pytanie czy zawieszenie BMW nie jest skalibrowane pod run flaty?

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hmmm, a Ja Ci napiszę, że gdzieś mam dowody naukowe. Mam letnie runflaty i jeżdzi samochód o niebo lepiej od zwykłych opon zimowych. Odrazu zaznaczę, że mam 2 identyczne rozmiarowo komplety.

 

Pytanie czy zawieszenie BMW nie jest skalibrowane pod run flaty?

 

A na czym polega to o niebo lepiej? :-)

Mówimy o zwykłych drogach a nie torze wyścigowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hmmm, a Ja Ci napiszę, że gdzieś mam dowody naukowe. Mam letnie runflaty i jeżdzi samochód o niebo lepiej od zwykłych opon zimowych. Odrazu zaznaczę, że mam 2 identyczne rozmiarowo komplety.

 

Pytanie czy zawieszenie BMW nie jest skalibrowane pod run flaty?

 

A na czym polega to o niebo lepiej? :-)

Mówimy o zwykłych drogach a nie torze wyścigowym...

 

 

Dla mnie: na run flatach bardziej przewidywalnie, sztywniej, pewniej i zdecydowanie mniej buja. Zwykła opona powoduje odczucia jak bym jeździł na balonie.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to na RF jest głośniej i twardo. Opona powinna spełniać swoja rolę amortyzowania nierówności, a przy RF tego nie robi - czuję każdy kamyczek na drodze i "szuranie". W innym aucie mam zwykłe opony w takim rozmiarze i nic mnie nie buja, wiec nie sądzę żeby w F30 jakoś bardzo bujało od samych opon. F30 ma po prostu dość miękkie zawieszenie, które prawie wcale nie rekompensuje twardości RF.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. musze kupic opony zimowe... w tej chwili mam 17 letnie przod ma inna wysokosc niz tyl. jakie moge kupic opony bo chcialbym np 16 na zime albo 17 ale o identycznych wysokosciach. mam taka tabliczke ale nie bardzo wiem oco chodzi https://zapodaj.net/7d41bc29de18b.jpg.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. musze kupic opony zimowe... w tej chwili mam 17 letnie przod ma inna wysokosc niz tyl. jakie moge kupic opony bo chcialbym np 16 na zime albo 17 ale o identycznych wysokosciach. mam taka tabliczke ale nie bardzo wiem oco chodzi https://zapodaj.net/7d41bc29de18b.jpg.html

 

 

Tutaj jest tabela zamienników:

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/255/40r18/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie dzisiaj założyłem nowe opony. Miałem podobne dylematy z oponami na tył. Na tylnej osi mam felgi 18' i szerokie 8,5'. Opony 225/45 są zbyt wąskie na tą felgę. Ja wybrałem 245/40. Wygląda ok. Jedzie też dobrze, ale przejechałem dopiero kilka kilometrów, więc za wcześnie na wnioski. Rozmiar opon do felg dobieralem z tabel na Oponeo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie dzisiaj założyłem nowe opony. Miałem podobne dylematy z oponami na tył. Na tylnej osi mam felgi 18' i szerokie 8,5'. Opony 225/45 są zbyt wąskie na tą felgę. Ja wybrałem 245/40. Wygląda ok. Jedzie też dobrze, ale przejechałem dopiero kilka kilometrów, więc za wcześnie na wnioski. Rozmiar opon do felg dobieralem z tabel na Oponeo.

 

mi w serwisie mówili, ze nie moze byc mieszane na zime..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tabelki BMW w moim F31 na zimę (M+S) na feldze 18' powinny na obu osiach być 225/45. Żeby założyć takie opony musiałbym zmienić felgi na tylnej osi z 8,5 na 8,0'. Za jakiś czas napiszę o swoich wrażeniach.

 

Wybrałem opony całoroczne Vredestein Quatrac 5. Trudno jest znaleźć opony tej samej marki i ten sam model w rozmiarach 225/45R18 i 255/40R18. Dlatego szukałem alternatywnego rozmiaru opon na tylną oś na felgę 8,5'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi w serwisie mówili, ze nie moze byc mieszane na zime..

 

Bo zimówek nie znajdziesz z gwiazdką w nazwie (*atestowane i rekomendowane od BMW) w rozmiarach takich jak masz letnie mieszane. Więc najlepiej kupić całe koła zimowe, tylko, że 18 calowe mają moim zdaniem za wąskie opony (225 na 8 calowej feldze) więc jak odbierałem demo z ASO na takich kołach to wszystkie felgi były uszkodzone, a auto miało 6 tys. km przebiegu ... Wiec trzeba sięgnąć po 17 .... albo kombinować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi w serwisie mówili, ze nie moze byc mieszane na zime..

 

Bo zimówek nie znajdziesz z gwiazdką w nazwie (*atestowane i rekomendowane od BMW) w rozmiarach takich jak masz letnie mieszane. Więc najlepiej kupić całe koła zimowe, tylko, że 18 calowe mają moim zdaniem za wąskie opony (225 na 8 calowej feldze) więc jak odbierałem demo z ASO na takich kołach to wszystkie felgi były uszkodzone, a auto miało 6 tys. km przebiegu ... Wiec trzeba sięgnąć po 17 .... albo kombinować

 

A jak bym wolał zakupić opony dla tej felgi przód 225 tył 255 zimowe.. indeksy nie różnią.. Chyba to nie szkodzi.

:P Jaka właściwości jezdne to moze miec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi w serwisie mówili, ze nie moze byc mieszane na zime..

 

Bo zimówek nie znajdziesz z gwiazdką w nazwie (*atestowane i rekomendowane od BMW) w rozmiarach takich jak masz letnie mieszane. Więc najlepiej kupić całe koła zimowe, tylko, że 18 calowe mają moim zdaniem za wąskie opony (225 na 8 calowej feldze) więc jak odbierałem demo z ASO na takich kołach to wszystkie felgi były uszkodzone, a auto miało 6 tys. km przebiegu ... Wiec trzeba sięgnąć po 17 .... albo kombinować

 

A jak bym wolał zakupić opony dla tej felgi przód 225 tył 255 zimowe.. indeksy nie różnią.. Chyba to nie szkodzi.

:P Jaka właściwości jezdne to moze miec?

 

Normalne. Ja tak mam Bridgestone.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.