Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Czy parametr 'ciśnienie atmosferyczne' i i ciśnienie przed DPF na wyłączonym silniku nie powinny byc podobne? U mnie często ciśnienie przed DPF jest mniejsze niż atmosferyczne o jakieś 5-20(roznie) stąd offset mam czesto ujemny np -13. Często wam sie te wartości tak rozjeżdżają?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam małe pytanko...



Temat wałkowany do bólu czyli " DPF "


Dzisiaj odpaliłem btoll w trakcie jazdy i spojrzałem na popiół który wynosił 23.3g, więc domyślam się że za niedługo będzie wypalanie DPF,


ale gdy zgasiłem silnik to popiół spadł do 13.3g.


Odczekałem parę godzin i z ciekawości poszedłem sprawdzić co pokazuje na zgaszonym silniku i na odpalonym i pokazało to samo czyli 13.3g na zgaszonym i 23.3g na odpalonym.


Jak u was to wygląda?

Jest w porządku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam to samo. Jak wyłączysz silnik to wraca do jakieś tam wartości. Potem po odpaleniu bardzo szybko rośnie do wcześniejszej. Zauważyłem też, że ilość obliczona sadzy ma się nijak do wypalania. Kiedyś dobił do 30g i dopiero wypalał a ostatnio miałem niby 12g, podczas jazdy obwodnicą spadało do 11. I tak uruchomił procedurę bo było przejechane blisko 400km od ostatniej regeneracji.


Sprawdzałem też dodatek STP Formuła DPF. Wyjezdziłem trzy dawki w sumie prawie 5 tysięcy kilometrów. Ferrocen w teorii ma zmiękczyć sądzę w spalinach i ułatwić wypalenie. Jedyna różnica to 75zł mniej w portfelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@raz3rek, @Jaro0xo


Porównajcie proszę ciśnienie przed DPF z ciśnieniem atmosferycznym na wyłączonym silniku.

U mnie ciśnienie przed DPF na wyłączonym nieraz zaniża a później się pokazuje normalnie względem cis. atmosferycznego, natomiast offset nie zawsze zdązy sie azutualizowac na czas i czasem pokazuje głupoty np ciśnienie wsteczne jest ujemne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam to samo. Jak wyłączysz silnik to wraca do jakieś tam wartości. Potem po odpaleniu bardzo szybko rośnie do wcześniejszej. Zauważyłem też, że ilość obliczona sadzy ma się nijak do wypalania. Kiedyś dobił do 30g i dopiero wypalał a ostatnio miałem niby 12g, podczas jazdy obwodnicą spadało do 11. I tak uruchomił procedurę bo było przejechane blisko 400km od ostatniej regeneracji.


Sprawdzałem też dodatek STP Formuła DPF. Wyjezdziłem trzy dawki w sumie prawie 5 tysięcy kilometrów. Ferrocen w teorii ma zmiękczyć sądzę w spalinach i ułatwić wypalenie. Jedyna różnica to 75zł mniej w portfelu.

Liquy Molly DPF środek używam cały okres zimowy i różnica przy wypalaniu sadzy. Ciśnienie wsteczne 50% poprawione na plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@raz3rek, @Jaro0xo


Porównajcie proszę ciśnienie przed DPF z ciśnieniem atmosferycznym na wyłączonym silniku.

U mnie ciśnienie przed DPF na wyłączonym nieraz zaniża a później się pokazuje normalnie względem cis. atmosferycznego, natomiast offset nie zawsze zdązy sie azutualizowac na czas i czasem pokazuje głupoty np ciśnienie wsteczne jest ujemne

 

Proszę


Auto po postoju :


Ciśnienie przed DPF : 983 hPa

Ciśnienie atmosferyczne 1005 hPa


Po nagrzaniu różniło się niewiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 4 godzinach postoju na wyłączonym zapłonie pokazuje Ciśnienie wsteczne 1 lub -1. Czujnik nowy OE założony w sierpniu zeszłego roku. Barometr w telefonie ~1014hPa.


Screenshot-20230210-190843.jpg Screenshot-20230210-190854.jpg

 

OK, mogłbys jescze ze 2-3 razy sprawdzić na ile ten offset sie zmienia czy jest stabilny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie od kiedy kilku miesięcy liczy normalnie. Wcześniej miałem jak ty , jedno wypalanie liczył jako x2.

Nie dość, że zmieniło się na prawidłowe odliczanie, to w czasie tego procesu świeci się cały czas zielony ptaszek przy regeneracja aktywna . Wcześniej świeciło się na zielono na początku i na samym końcu.

Podobno wpływ na to ma numer ECU silnika.

Mój to D70BX7A0 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej jak aplikacja liczyła pojedynczo,ptaszek zielony pojawiał się tylko na chwile przy starcie wypalania prawdopodobnie tz.(aktywacja aktywna).Teraz gdy liczy podwójnie,dwa zielone ptaszki świecą się na zielono przez cały proces wypalania tz (aktywacja zaplanowana i aktywna).Nie wiem od czego to zależy, ale ten stan mniej więcej zaczął się od tego jak kilka razy wymusiłem regenerację.Może wynalazca się wypowie w tym tamacie? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście pod koniec zeszłego roku była poprawka statusu aktywnej regeneracji dla serii F i G taka że ptaszek pali się przez cały czas gdy trwa regeneracja a nie jak wcześniej tylko na początku. Natomiast co do zliczania regeneracji nic się nie zmieniło. Niestety nie znam powodu dlaczego sterownik silnika raz podbija licznik o 1 a innym razem o 2.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

BMW e60 530d 235km 2009r

Problem z jakim się borykam to nierówna praca silnika, błędów związanych z silnikiem brak, znalazłem tylko takie odchyłki:b6e33adf85bcee686d73fb990cb4599b.jpeg702580779b075fd90daaf84266f2b9c6.jpeg26e3bc00ab844e037cf60870700f6116.jpeg

Wszystkie inne parametry w normie

Gdzie szukać przyczyny, czy to nie jakiś czujnik przekazuję złe informację do sterownika silnika i takie cyrki się dzieją, że silnik próbuje się dostosować do zadanych i kuleję...

Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie obserwacje są takie- w normalnym trybie ilość dawki na jałowych to ok. 10-11mg, natomiast jak wypalanie dpf jest aktywne to dawka jest 7-8mg.. skąd ta róznica? przecież to właśnie na wypalanie powinno być więcej, przynajmniej w teorii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Tryb montażu hamulca postojowego- miesiąc temu włączałem „tryb montażu” wskakiwało OK i można było wepchnąć tłoczek. Wczoraj taka sama procedura i tłoczek stał sztywno. Nie dało się do wcisnąć, musiałem odkręcać aktuator ręcznego i wkręcać torxem mechanizm. Jak wyglada procedura od a do z, żeby to działało? Dotyczy BMW f10 lci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.