Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.


Pacjent e84 n47 177km xdrive. Jestem 4tys km po wymianie oleju w skrzyni i zauważyłem że do 2 tys obrotów jeżeli włączę tempomat zaczynają mi skakać obroty. Po wymianie nie była robiona adaptacja. Czy w tym wypadku uruchomienie adaptacji i przyuczenia może coś pomóc czy raczej szykować się na wymianę konwertera i nie kombinować?

Raz miałem przypadek że auto mi zgasło na zimnym i pojawił się błąd EGR 40e9, po skasowaniu już nie wrócił. Może on mieć wpływ na takie zachowanie? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset adaptacji możesz zrobić o ile masz warunki żeby zrobić to zgodnie z procedurą. Zobacz https://blog.fcpeuro.com/how-to-reset-relearn-e90-bmw-automatic-transmission-adaptations-zf6 > Relearn Procedures. Jeśli przyczyną jest konwerter nic to nie pomoże.

Egr może powodować nierówne obroty ale jeśli błędu już nie ma obroty nadal skaczą to raczej nie on jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ostatnią aktualizację btooola,

Mam pytanie odnośnie opcji ustawienia egr tzn. widzę że można zmienić % otwarcie zaworu czy po wprowadzeniu wartości zawór będzie otwarty w jednej pozycji ?

Jak dobrze korzystać z tej opcji może coś autor wyjaśni?

 

Tak, zawór będzie ustawiony w wybranej pozycji do momentu wyjścia z funkcji.

Ta funkcja została dodana z na potrzeby wymiany/montażu elektrycznego EGR, gdzie wymagane jest otwarcie zaworu aby uniknąć jego uszkodzenia.

Świetnie. Ta opcja wjechała tylko do wersji premium, czy w darmowej też jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem świeżym posiadaczem e91 2.0 163 KM z dpf , auto kupilem z teoretycznie uszkodzonym turbem , jest duzy swist/szum powietrza przy przyspieszaniu i puszczaniu pedalu gazu , czuć spaliny w kabinie, bo zdjęciu osłon okazalo sie ze nie turbo a jest duża nieszczelność na łączeniu turbo-dpf pod opaską vband , z tego co czytałem powinna tam byc metalowa blaszana podkładka , gdzieś na forum wyczytałem też że można ją dostać w aso za niewielką kase więc dzwonie do aso a oni że owszem występuje ale tylko wraz z całym zestawem uszczelnień turbiny za 500 kilka zlotych netto i gość nie widzi osobnegu numeru samej podkładki . Może ktoś wie gdzie moge ją dostać oraz ewentualnie jaki ma numery , na allegro znalazłem kilka ofert niby oryginału ale nie do końca jestem przekonany który numer pasuje do mojego auta bo wg opisów niektore pasuja tylko do wersji n47 177 KM a nie wiem czy do mojwgo m47 bedzie inna czy ta sama . Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem świeżym posiadaczem e91 2.0 163 KM z dpf , auto kupilem z teoretycznie uszkodzonym turbem , jest duzy swist/szum powietrza przy przyspieszaniu i puszczaniu pedalu gazu , czuć spaliny w kabinie, bo zdjęciu osłon okazalo sie ze nie turbo a jest duża nieszczelność na łączeniu turbo-dpf pod opaską vband , z tego co czytałem powinna tam byc metalowa blaszana podkładka , gdzieś na forum wyczytałem też że można ją dostać w aso za niewielką kase więc dzwonie do aso a oni że owszem występuje ale tylko wraz z całym zestawem uszczelnień turbiny za 500 kilka zlotych netto i gość nie widzi osobnegu numeru samej podkładki . Może ktoś wie gdzie moge ją dostać oraz ewentualnie jaki ma numery , na allegro znalazłem kilka ofert niby oryginału ale nie do końca jestem przekonany który numer pasuje do mojego auta bo wg opisów niektore pasuja tylko do wersji n47 177 KM a nie wiem czy do mojwgo m47 bedzie inna czy ta sama . Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi

Sprawdź konkretny numer tej blaszanej uszczelki na stronie realoem. Wpisz swój numer vin i znajdziesz odpowiednie numery części w katalogu. Link do strony: https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

Na allegro znajdziesz taką uszczelkę w cenie około 40 zł. Jednak mam pytanie czy oprócz świstu i smrodu spalin jest w tym miejscu widoczne jakieś okopcenie?? Dym jest widoczny? Pytam ponieważ zastanawiam się czy u mnie po czyszczeniu dpf została założona ta uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym rzecz ,że od miejsca tej opaski vband zgodnie z kierunkiem przeplywu spalin jest lekko wszystko okopcone min sama puszka dpf i troche wokół, z tego co czytałem na forach chyba wielu mechaników twierdzi ,że jej tam wogole nie ma , zaraz wejde i spróbuje odszukać

Edit: Znalazłem wg realoem numer tej podkładki (18308518970) wg mojego vin i znalezłem ją również na allegro u sprzedawcy ciekawe czy bedzie pasować bo na aukcji sprzedającego nie jest wymienione że pasuje do M47 chodz wg realoem ten numer pasuje . Zamówiłem zobaczymy jak przyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Info.

Mimo że pojawiła się seria G, to niestety błędów z ECU nie kasuje. Nie ma błędu, robi się jak zawsze, ale błędy nie znikają. ISTA daje rade.


A mam pytanie dot. N47 - chce ograniczych działanie EGR. Wartość musi być ta na - najniższa (czyli -0.4), czy ta najwyższa np. 0.7 czy 1.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@luk_byd

+0.4 ogranicza, wartość na minusie dodaje spalin

Dzięki.



BTW:

Aplikacja w info pokazuje czasem że max to +1.0, a maksymalnie przyjętą wartością jest +0.7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem tu nowy więc z góry proszę o wyrozumiałość.

Przeczytałem sporo tego wątku, pierwszą stronę kilkukrotnie i mam pewien mętlik przez to w głowie. Bo jednym rwie połączeni, innym nie, pewnie poprawki apki załatwiły temat ale 300 stron wątku mnie czasowo przerasta :/

Chodzi mi o kupno adaptera, aplikacja to wiadomo. Jakie jest najlepsze i najpewniejsze ale jednocześnie nie drylujące portfela rozwiązanie odnośnie adaptera?

Najlepiej po kablu z przelotką pod telefon, czy po blu czy po wifi? Chciałbym kupić raz, nie wymieniać i mieć pełną funkcjonalność aplikacji (rzecz jasna w pełnej wersji).

Żeby nie zaśmiecać wystarczy mi odpowiedź na pw.

Z góry dzięki za pomoc i przepraszam, że zadałem prawdopodobnie pytanie, które w tym wątku padło już kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W autach od 2008r markowy adapter bluetooth/Wifi w pełni obsłuzy apliakcję. Kabel jest natomiast dużo szybszy co ma znaczenie przy robieniu logów dynamicznych.

Z Wifi może być taki problem, że w niektórych telefonach trzeba wyłączyć komórkową transmisję danych żeby używac adaptera. Czyli jednoczesne używanie apki i np. nawigacji nie jest możliwe.

Wszystkie adaptery ELM327 BT/Wifi są jednakowo powolne. Wyjątkiem jest adapter Thor Wifi a to dla tego że nie jest to ELM ale połączenie kabla K+DCan z modułem wifi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem tu nowy więc z góry proszę o wyrozumiałość.

Przeczytałem sporo tego wątku, pierwszą stronę kilkukrotnie i mam pewien mętlik przez to w głowie. Bo jednym rwie połączeni, innym nie, pewnie poprawki apki załatwiły temat ale 300 stron wątku mnie czasowo przerasta :/

Chodzi mi o kupno adaptera, aplikacja to wiadomo. Jakie jest najlepsze i najpewniejsze ale jednocześnie nie drylujące portfela rozwiązanie odnośnie adaptera?

Najlepiej po kablu z przelotką pod telefon, czy po blu czy po wifi? Chciałbym kupić raz, nie wymieniać i mieć pełną funkcjonalność aplikacji (rzecz jasna w pełnej wersji).

Żeby nie zaśmiecać wystarczy mi odpowiedź na pw.

Z góry dzięki za pomoc i przepraszam, że zadałem prawdopodobnie pytanie, które w tym wątku padło już kilka razy.

Bierz kabel z przelotką, a nie będziesz narzekał na ciągłe problemy ze zrywaniem połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W autach od 2008r markowy adapter bluetooth/Wifi w pełni obsłuzy apliakcję. Kabel jest natomiast dużo szybszy co ma znaczenie przy robieniu logów dynamicznych.

Z Wifi może być taki problem, że w niektórych telefonach trzeba wyłączyć komórkową transmisję danych żeby używac adaptera. Czyli jednoczesne używanie apki i np. nawigacji nie jest możliwe.

Wszystkie adaptery ELM327 BT/Wifi są jednakowo powolne. Wyjątkiem jest adapter Thor Wifi a to dla tego że nie jest to ELM ale połączenie kabla K+DCan z modułem wifi.

Pawelgawel, a jest szansa na kasowanie bledow z ECU w serii G3x ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc.

Zamówiłem kabel K+dcan z przełącznikiem pinów 7-8 i do tego adapter otg-mikro usb. Mam nadzieję, że uda się przy weekendzie połączyć.

Aplikację potestuję najpierw darmową, jak będzie wszystko hulać z moim nieco wiekowym telefonem to kupuję pełną wersję i pewnie wtedy zacznie się zabawa.

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z resetem błędu zwarcia w module FRM. Autko stało kilka dni w garażu co osłabiło aku na tyle że zakręcił dwa razy i padł całkiem. Odpaliłem go na kable zrobiłem kilka kilometrów i było wszystko OK. Po kilku godzinach miałem potrzebę jechać do marketu i bunia odpaliła od strzała ale światła mijania (H7) juz się nie włączyły. Błędów FRM brak. Wszystkie inne światła są w porządku. Szyby OK. Podswietlenie wewnątrz OK. Robiłem RESET BŁĘDU ZWARCIA w Funkcjach Serwisowych i nic. :mad2: Może robie to źle, a może aku jest za słaby? PROSZĘ O POMOC może ktoś miał taki problem i udało mu się to rozwiązać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawelgawel, a jest szansa na kasowanie bledow z ECU w serii G3x ?

 

Na testowanym G01 wszystko działało. Najwyraźniej z G3x aplikacja sobie nie radzi. Pracuję nad tym.

Edytowane przez pawelgawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przez ENET-a nie mogę się połączyć . Wyrzuca komunikat : Nie mozna otworzyć pliku adaptera , na tym koniec . Nic wtedy więcej nie da się zrobić . Samo połączenie sieciowe powstaje . f11 LCI


Dobra teraz w domu zauważyłem że połączenie ENET jest ustawione ale interfejs pozostał K+DCAN .


Działa .


Prąd alternatora i akumulatora jest normalnie przedstawiany . Fotel grzany to 10A około . Nagrzewnica z szybkich obliczeń to 100A wciąga . Naładowany akumulator poniżej 2A .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.