Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Czy w silniku M57D30TU (2004r) należy wykonać reset adaptacji czujnika ciśnienia wstecznego po wymianie?

W BTool opcja ta jest dostępna, natomiast widziałem że dużo osób po prostu go wymienia i nie robi jakiejkolwiek adaptacji. W związku z czym trochę pogubiłem się.


Z góry dzięki za odpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam bardziej doświadczonych kolegów .

Czy tym sprzętem obsłużę BMW F31 ? Używał może ktoś ?

8859890d02ce.jpg

jak chcesz z ali to polecam Foxwella https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20210430115749&SearchText=foxwell+elm327

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Czy w silniku M57D30TU (2004r) należy wykonać reset adaptacji czujnika ciśnienia wstecznego po wymianie?

Napisz jaki ECU. Sprawdzę czy taka opcja jest dostępna dla tego silnika.


Generalnie opcja jest dostępna z poziomu aplikacji, po podłączeniu do samochodu.


Po podłączeniu, aplikacja wskazuje na ECU: D50M57E0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Po adaptacji EGR na 0,7 wcześniej na 0,4 przez aplikację, nie zmieniają się wartości wysterowania EGR w aplikacji czy tak być powinno ? Czy po prostu mimo że sterownik zaakceptował wartości to nic się nie zmieniło?

Jakieś informacje?

BMW f30 n47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, pewnie jak wszyscy potrzebuję pomocy.

Co oznacza błąd 4D00? W BTool czujnik ciśnienia spalin, gdzieś w internecie znalazłem, że to jest błąd zapchanego dpf.

Jeśli to jest faktycznie błąd czujnika, to kupię i wymienię. Jeśli jednak tylko świadczy o za wysokich wartościach ciśnienia, to będę szukał przyczyny zapchania.

Wiem, że jest temat o dpf ale tam nic się chyba nie dzieje, po drugie tutaj pytam o konkretną interpretację błędu 4D00.

pozdrawiam i dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć, pewnie jak wszyscy potrzebuję pomocy.

Co oznacza błąd 4D00? W BTool czujnik ciśnienia spalin, gdzieś w internecie znalazłem, że to jest błąd zapchanego dpf.

Jeśli to jest faktycznie błąd czujnika, to kupię i wymienię. Jeśli jednak tylko świadczy o za wysokich wartościach ciśnienia, to będę szukał przyczyny zapchania.

Wiem, że jest temat o dpf ale tam nic się chyba nie dzieje, po drugie tutaj pytam o konkretną interpretację błędu 4D00.

pozdrawiam i dziękuję.

Następnym razem https://bmwfault.codes/


Usterka jest wykrywana, gdy ciśnienie spalin na filtrze cząstek stałych przekroczy górną wartość graniczną.

Górna wartość graniczna: 999 mbar

Warunki kodu błędu

Monitorowanie warunków ogólnych działa w sposób ciągły w następującej siatce czasowej:

100 ms

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 2000 ms


Plan serwisowy

1. Sprawdź przewody i połączenia wtykowe

(W szczególności napięcie zasilania czujnika ciśnienia spalin)

2. Skontrolować przewód giętki od układu wydechowego do czujnika ciśnienia spalin (pod kątem prawidłowego montażu, osadzania się sadzy i nieszczelności).

3. Sprawdzić filtr cząstek stałych silnika wysokoprężnego pod kątem uszkodzeń i przeciążenia (sprawdzić ciśnienie spalin za pomocą systemu diagnostycznego).

Jeśli poprzednie testy są prawidłowe:

Wymień czujnik przeciwciśnienia wydechu.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję, cenne informacje.

Jestem po wymianie turbo, wcześniej nawet jak żona jeździła tylko po mieście, to nigdy nie było problemów z dpf (chyba że miałem awarię przepustnicy).

Teraz zgłosiła mi spadek mocy, no więc diagnostyka, wymuszenie wypalania ale jak załączy wypalanie, to mimo ciągłego kasowania błędu nie dał rady się wypalić, choć może za mały odcinek pojechałem?

Ciśnienia wskazuje bardzo wysokie: jałowe 155hpa, 2000-257hpa, 2800-498hpa, 4000-897hPa.

Po prostu nie wiem co stanęło na przeszkodzie dpf-owi się wypalać/regenerować i czy sensowne jest wymienianie czujnika.


Czyli chyba jednak zapchał się dpf, patrząc po ciśnieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bardzo dziękuję, cenne informacje.

Jestem po wymianie turbo, wcześniej nawet jak żona jeździła tylko po mieście, to nigdy nie było problemów z dpf (chyba że miałem awarię przepustnicy).

Teraz zgłosiła mi spadek mocy, no więc diagnostyka, wymuszenie wypalania ale jak załączy wypalanie, to mimo ciągłego kasowania błędu nie dał rady się wypalić, choć może za mały odcinek pojechałem?

Ciśnienia wskazuje bardzo wysokie: jałowe 155hpa, 2000-257hpa, 2800-498hpa, 4000-897hPa.

Po prostu nie wiem co stanęło na przeszkodzie dpf-owi się wypalać/regenerować i czy sensowne jest wymienianie czujnika.


Czyli chyba jednak zapchał się dpf, patrząc po ciśnieniach.

Mogą być zapchane rurki, wężyki, itd.

Najprościej kupić czujnik, który w używce kosztuje pewnie z 40zł - sprawdzić - jak nie zmienią się odczyty to DPF do czyszczenia (tym bardziej jeśli jeżdżone głównie w mieście - może DPF dostał po tyłku).



Ja mam pytanie do autora aplikacji.

Zabierałem się dzisiaj za czyszczenie dolotu w B47 ale powyjmowałem czujniki i sprawdziłem, że w środku pomimo 160tkm są może z 2-3mm nagaru - na razie kupione uszczelki poczekają - zajrzę tam przy 200tkm.

Przy okazji chciałem sprawdzić jak zareaguje silnik po zmianie nastaw EGR - ale - aplikacja nie przyjmuje żadnych wartości, wpisanie każdej wartości od -0,4 do +1 kończy się błędem (wartości poza dopuszczalnym zakresem) - jedynie 0 przechodzi "OK".

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc,

podmieniłem czujnik ciśnienia - nic to nie zmieniło ale wybrałem się w ~100km trasę autostradą. Prędkość ~120km/h -> 2200obr/min i wymuszenie BToolem. Po 30km sadza spadła do 0%, poszła regeneracja. Samochód odzyskał dynamikę, jednak wskoczył błąd 480A. Wydaje mi się, że czeka mnie płukanie dpf.

Co do świeżo zregenerowanego turbo mam wątpliwości, bo po zgaszeniu silnika, elektryczny nastawnik "stuka" w cyklach co 2 sekundy jeszcze przez parę minut - tak jakby nie mógł osiągnąć pozycji "0".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziękuję za pomoc,

podmieniłem czujnik ciśnienia - nic to nie zmieniło ale wybrałem się w ~100km trasę autostradą. Prędkość ~120km/h -> 2200obr/min i wymuszenie BToolem. Po 30km sadza spadła do 0%, poszła regeneracja. Samochód odzyskał dynamikę, jednak wskoczył błąd 480A. Wydaje mi się, że czeka mnie płukanie dpf.

Co do świeżo zregenerowanego turbo mam wątpliwości, bo po zgaszeniu silnika, elektryczny nastawnik "stuka" w cyklach co 2 sekundy jeszcze przez parę minut - tak jakby nie mógł osiągnąć pozycji "0".

 

Ten błąd jest z góry narzucony gdy auto zbliża się do przebiegu 250kkm.

W aplikacji zrób adaptację nowego filtra DPF i błąd zniknie.

Jeśli on ci nie przeszkadzam , to możesz z nim jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po podłączeniu przez Caritas BMW E60 545i silnik N62 nie widnieje jako opcja wyboru

 

Z caritasem to w ogóle bym sobie dal spokoj na twoim miejscu... :mrgreen:

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc,

podmieniłem czujnik ciśnienia - nic to nie zmieniło ale wybrałem się w ~100km trasę autostradą. Prędkość ~120km/h -> 2200obr/min i wymuszenie BToolem. Po 30km sadza spadła do 0%, poszła regeneracja. Samochód odzyskał dynamikę, jednak wskoczył błąd 480A. Wydaje mi się, że czeka mnie płukanie dpf.

Co do świeżo zregenerowanego turbo mam wątpliwości, bo po zgaszeniu silnika, elektryczny nastawnik "stuka" w cyklach co 2 sekundy jeszcze przez parę minut - tak jakby nie mógł osiągnąć pozycji "0".

 

Ten błąd jest z góry narzucony gdy auto zbliża się do przebiegu 250kkm.

W aplikacji zrób adaptację nowego filtra DPF i błąd zniknie.

Jeśli on ci nie przeszkadzam , to możesz z nim jeździć.

 

Z moich obserwacji wynika, że błąd 480A blokuje wypalanie/regenerację. Adaptację/wymianę programową ;) DPF zrobiłem zaraz po kupnie, czyli 30000km temu.

480A świadczy raczej o zbyt wysokim ciśnieniu. Wczoraj, czyli 3 dnia zabawy z filtrem, w ciągu dnia żona jeździła, po południu był tylko błąd 480A. Po skasowaniu go od razu wskoczyło wypalanie i zeszło do zera sadzy mimo jazdy w ruchu miejski z kilkoma prostymi. Wróciła dynamika i jak na razie żaden błąd się nie pojawił, ciśnienie wsteczne na jałowych zaraz po wypaleniu jest ~12hPa.

I jak na razie 480A nie pojawił się ponownie.


Dzięki Panowie za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


Wykonałem logi z jazdy samochodem, myślę że zrobiłem to zgodnie z rekomendacjami ludzi z forum. Mniej więcej na 3 biegu but w podłogę, do 4 i odpuszczałem (wydaje mi się że raz automat wrzucił 4 bieg).

Prośba analizę. Z tego co widzę, w excelu już na wstępie masa powietrza oczekiwana a ta która dostaje się do silnika jest o wiele mniejsza (więcej powietrza się dostaje niż powinno) niż rzeczywiście wpływa do silnika.


Z samochodem przeszedłem już dosyć dużo, moje podejrzenie jest takie że zawór EGR się zacina (sam zawór EGR został wymieniony pół roku temu na nowy). Objawia się to tym że czasami, w warunkach których nie jestem w stanie odtworzyć na wolnych obrotach "pufczy". Słychać, w okolicy zaworu EGR/Kolektora takie puf puf puf puf. Po ściśnięciu przewodu podciśnieniowego od EGR pufczenie ustaje. Po puszczeniu ponawia się. Wydaje mi się że powodem tego może być elektrozawór/przetwornik ciśnienia który steruje zaworem EGR.


Czy to dobry trop?


Poniżej, linki do dwóch logów:

https://log.tunezilla.com/s/KAKLM4OG

https://log.tunezilla.com/s/GpuSuwJF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziękuję za pomoc,

podmieniłem czujnik ciśnienia - nic to nie zmieniło ale wybrałem się w ~100km trasę autostradą. Prędkość ~120km/h -> 2200obr/min i wymuszenie BToolem. Po 30km sadza spadła do 0%, poszła regeneracja. Samochód odzyskał dynamikę, jednak wskoczył błąd 480A. Wydaje mi się, że czeka mnie płukanie dpf.

Co do świeżo zregenerowanego turbo mam wątpliwości, bo po zgaszeniu silnika, elektryczny nastawnik "stuka" w cyklach co 2 sekundy jeszcze przez parę minut - tak jakby nie mógł osiągnąć pozycji "0".

 

Ten błąd jest z góry narzucony gdy auto zbliża się do przebiegu 250kkm.

W aplikacji zrób adaptację nowego filtra DPF i błąd zniknie.

Jeśli on ci nie przeszkadzam , to możesz z nim jeździć.

 

Z moich obserwacji wynika, że błąd 480A blokuje wypalanie/regenerację. Adaptację/wymianę programową ;) DPF zrobiłem zaraz po kupnie, czyli 30000km temu.

480A świadczy raczej o zbyt wysokim ciśnieniu. Wczoraj, czyli 3 dnia zabawy z filtrem, w ciągu dnia żona jeździła, po południu był tylko błąd 480A. Po skasowaniu go od razu wskoczyło wypalanie i zeszło do zera sadzy mimo jazdy w ruchu miejski z kilkoma prostymi. Wróciła dynamika i jak na razie żaden błąd się nie pojawił, ciśnienie wsteczne na jałowych zaraz po wypaleniu jest ~12hPa.

I jak na razie 480A nie pojawił się ponownie.


Dzięki Panowie za pomoc!

 




480A / 245700 (od F01) DDE: Filtr cząstek stałych - filtr jest silnie zanieczyszczony. (przeciwciśnienie wydechu jest zbyt wysokie)

481A / 245800 (od F01) DDE: Filtr cząstek stałych - filtr jest silnie zanieczyszczony. (przeciwciśnienie wydechu jest powyżej maksimum)


Częste jazdy na krótkich dystansach i jazda miejska powodują, że funkcja regeneracji filtra cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych działa mniej wydajnie. Dłuższa, wydłużona i niewystarczająca regeneracja wyzwala wpis błędu 480A / 245700 (z F01). Gdy tylko usterka zostanie zapisana, regeneracja nie jest już możliwa. Ta funkcja jest zablokowana.


Jeśli filtr cząstek stałych nie regeneruje się w sposób ciągły, a ciśnienie spalin nadal rośnie, wprowadzany jest również kod błędu 481A / 245800 (od F01). Na ekranie pojawia się komunikat Check Control „Awaria filtra cząstek stałych”.



Odpowiednie kody usterek 480A ..... 481A to usterki z następujących obszarów:

# System powietrza doładowującego

# Układ wydechowy

# Czujniki (czujnik ciśnienia spalin, czujnik temperatury spalin)



Po zapisaniu usterek 489A / 245700 (z F01) i 481A / 245800 (z F01) jechać pojazdem przez około 45 minut ze stałą prędkością. Dodatkowo włącz odbiorniki elektryczne, aby utrzymać temperaturę spalin w przedziale 280°C - 350°C C. Umożliwia to ciągłą regenerację, spadek przeciwciśnienia spalin, usuwanie usterek i wyświetlanie następującego komunikatu o stanie: „obecnie brak”. Teraz normalna regeneracja odbywa się automatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.