Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Adapter nie może działać, bo po wyłączeniu silnika i zamknięciu samochodu z pilota po dosłownie 5sek btool przy próbie połączenia wyrzuca błąd, to samo Piston i Torque. Sprawdzałem celowo właśnie z racji opowieści i miejskich legend jak to przez bluetooth ktoś mi się włamie do auta.. vgate icar pro na elm 2.1

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem tu nowy, mam problem z dpf . Pacjentem jest e70 z 2008r z motorem m57. Poruszam się nim głównie po mieście i niedawno wyświetlił się komunikat o zapchanym dpf-ie. Nie posiadam innego interfejsu jak elm 327 i zastanawiam się czy nie muszę zainwestować w jakiś nowszy. Pytanie: jak długo mogę jeździć po pojawieniu się komunikatu o dpf-ie?

Jak sprawdzić, czy ten elm jest na pic 18? Czy można to jakoś sprawdzić ?

Edytowane przez Dlugas12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Elm 327 działa - sprawdziłem na aplikacji lite. Tzn działa ale czasami też nie - po połączeniu w pierwszym oknie jest zakładka live data. Po wejściu tam, zaraz po połączeniu wyświetla jakieś ujemne wartości. Trzeba się rozłączyć i połączyć jeszcze raz.Wtedy jest już wszystko prawidłowo widoczne. Ale przy przejściu do pierwszego okna (tego z zakładkami) i powtórne wejście do live data powoduje znowu wyświetlanie ujemnych wartości - tak jakby nie mógł odczytać parametrów. Oczywiście ilość sadzy i popiołu jest raczej nie mała - wynosi - 57g popiołu i 56g sadzy. Edytowane przez Dlugas12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bo działa dobrze z tymi ELM co podane na 1 stronie . Reszta to losowo co sam zauważyłeś . z tego co podali to 60g to jest górna granica zatem już limit osiągnięty . Potrzebujesz zagrzanego silnika chyba 80 stopni , najlepiej pół baku paliwa i 5-10 km drogi . Możliwe że z jakiegoś powodu nie może rozpocząć procesu wypalania . Sprawdź błędy . Dłuższa jazda w tym stanie to kompletne zatkanie go i więcej problemów . Najlepiej działa kabel K+Dcan i najszybciej . Po złączu USB w smartfonie . Tylko musi mieć OTG . U mnie śmiga bez problemów . Co 700 km wypalanie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą zakończyłem proces wypalania programem Bimmer Tool. W sumie to nie do końca, bo program sam nie zakończył dopalania. Wypalanie aktywne po pewnym czasie przestało być odznaczone. Ale wypalanie zaplanowane ciągle było odznaczone ptaszkiem. Aktywne zakończyło się kiedy poziom sadzy wynosił 27g (na samym początku było 65g) Gdy przebieg podczas mojej jazdy przy załączonej procedurze dobił prawie do 90km - darowałem sobie dalszą jazdę. Aktualnie poziom sadzy wynosił 21.7g gdy jeszcze próbowałem dopalić po zakończeniu fazy aktywnej. Nadmienię, że poziom popiołu wynosi 56,3g i nie wiem jaki może mieć związek z całością. Myslę, że żaden. Czy jeśli jutro (dziś, ze wzgl. na porę ;) ) ponownie uruchomię procedurę wymuszonego wypalania, to dopali mi sadzę z poziomu 21,7g - do minimum? Macie jakieś doświadczenie w tej materii? Czy może częste używanie wypalania dpf może być szkodliwe np. dla oleju?

Jeśli chodzi o aplikację, to jest bardzo pomocna przez co- bardzo dobra dla - nie tylko przeciętnego użytkownika. Myslę, że w kolejnych dniach będę ją "rozkminiał". Warto mieć takie możliwości - bez konieczności "odwiedzania" serwisów czy warsztatów mechaniki pojazdowej :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, czy kupując zwykły kabel do BMW k+dcan za 60 zł z viakena, normalnie podłączam przelotkę pod kabel, telefon, odpalam apke ustawiam na USB i mi się połączy? Czy muszę jakieś sterowniki tego kabla instalować żeby działał z aplikacją?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Paweł, czy kupując zwykły kabel do BMW k+dcan za 60 zł z viakena, normalnie podłączam przelotkę pod kabel, telefon, odpalam apke ustawiam na USB i mi się połączy? Czy muszę jakieś sterowniki tego kabla instalować żeby działał z aplikacją?

Pod warunkiem że telefon obsługuje OTG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, czy kupując zwykły kabel do BMW k+dcan za 60 zł z viakena, normalnie podłączam przelotkę pod kabel, telefon, odpalam apke ustawiam na USB i mi się połączy? Czy muszę jakieś sterowniki tego kabla instalować żeby działał z aplikacją?

Pod warunkiem że telefon obsługuje OTG

 

Mi9 raczej to ogarnie, muszę sobie tylko załatwić USB OTG typ C, bo mam ale na mikro USB...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, czy kupując zwykły kabel do BMW k+dcan za 60 zł z viakena, normalnie podłączam przelotkę pod kabel, telefon, odpalam apke ustawiam na USB i mi się połączy? Czy muszę jakieś sterowniki tego kabla instalować żeby działał z aplikacją?

Pod warunkiem że telefon obsługuje OTG

 

Mi9 raczej to ogarnie, muszę sobie tylko załatwić USB OTG typ C, bo mam ale na mikro USB...

Jak już będziesz miał ten zestaw to daj znać jak się sprawuje, bo też rozmyślam zakup tego kabelka, mam iCar PRO BT 3.0 Vgate, od początku były jakieś problemy, teraz już się wcale nie chce połączyć po BT, robiłem już wszystkie ustawienia jakie są możliwe i nic.


Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj sprawdzałem w sklepie 3 sztuki vgate icar pro, 2 sztuki vgate v3 i jedną sztukę v2 żaden nie działał ,łączyły się z telefonem po BT ale aplikacja nie działała, działa tylko na jednym vgate v2, nie wiem dlaczego tak jest?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj sprawdzałem w sklepie 3 sztuki vgate icar pro, 2 sztuki vgate v3 i jedną sztukę v2 żaden nie działał ,łączyły się z telefonem po BT ale aplikacja nie działała, działa tylko na jednym vgate v2, nie wiem dlaczego tak jest?

No właśnie, vgate łączy się z telefonem po BT, ale aplikacja informuje: Błąd połączenia ECU , zgłoś problem czy coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptery Vgate delikatnie mówiąc nie są najlepsze. Zazwyczaj działają prawidłowo ale zdarza się że albo nie działają prawidłowo albo zrywają połączenie. Bimmer code nie poleca już vgate (https://bimmercode.app/adapters/).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

do tej pory vgate pro na elm v2.1 działał jak burza.. po aktualizacji jest totalna kaszana, więc to nie wina adaptera, o co chodzi?



deep obd, torque, piston itp dalej działają perfekcyjnie.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tej pory vgate pro na elm v2.1 działał jak burza.. po aktualizacji jest totalna kaszana, więc to nie wina adaptera, o co chodzi?



deep obd, torque, piston itp dalej działają perfekcyjnie.

Dokładnie, z każdą aktualizacją apki było coraz gorzej, po ostatniej już całkiem brak połączenia z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.