Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się... nabyłem drogą kupna :D

Oczywiście 5 gwiazdek jest.


pawelgawel, szacun. Jestem z branży i wiem ile samozaparcia trzeba, żeby coś przykodzić po godzinach - nawet, jeśli to jest pasja.


Tak BTW

Potwierdzam że na F07 apka chodzi bez zająknięcia (skonfigurowana pod F10/F11 N57).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy szybkie przebywanie może być prze z turbo. Sprawdzaliscie jak u was turbo pompuje ? U mnie zawsze trochę brakuje do wartości oczekiwanych . I może to jest troop. Powiedzmy mam wartość 1570 w oczekiwanych a 1530 w aktualnych i zawsze te parę brakuje. U Jeszce przy ostrym bucie oczekiwanie jest 2600 prawie ale chwilę trzeba poczekać by aktualne doszło do podobnej wartości
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dołączę się do tematu, być może będziecie w stanie pomóc mi w rozszyfrowaniu niektórych wskazań, mianowicie:


1. jaka powinna być prawidłowa masa powietrza? Wg BTool 1269,98 mg/stroke. U mnie są to wartości od 200 do max 500 (na jałowych obrotach) -> co może być tego przyczyną, przepływomierz, sonda lambda (odczytując błędy widzę np. 41E7)?

Po odłączeniu przepływomierza wartość masy powietrza wzrasta do ok. 460 mg/stroke (ale praca silnika wydaje mi się być mniej kulturalna).


2. jakie powinny być wartości dla (przy okazji dodam, że DPF jest - chyba - wycięty):

 

  • - Ciśnienie wsteczne

  • - DpfDiffPressureCorrected

  • - DpfDiffPressureOffset

  • - Lambda

 

Poniżej screeny z BTool jakie u mnie odczytuje.


SFHmLxO.png


jdC40xp.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejrzałem wszystkie strony tego wątku i myślę że mam najbardziej extremalną sytuację z dpf-em...od początku: po zakupie auta błędy: zapchany dpf (oba), zbyt częste wypalanie, uszkodzone cztery swiece żarowe, sonda lambda, przepływomierz,elektryczny podgrzewacz płynu. z rury wydechowej ledwo wyczuwalny wydmuch spalin. Uwalone termostaty wymienione, turbo zregenerowane, nowa odma, nowe swiece żarowe, nowy sterownik, nowy czujnik cisnienia spalin, dpf na razie "chałupniczo" wypalany na zewnątrz auta i wydmuchiwany syf z niego aż do rudego popiołu (środkiem mam idealny przedmuch boki ciut słabiej). Za pomocą aplikacji BTool Expert pobadałem to co się dało, nowy czujnik ciśnienia (serwis bmw) pokazuje na wyłączonym silniku 0 czasem wskoczy 0,88 , po mojej regeneracji na wolnych obrotach cisnienie 4,88. Auto wykonało juz parę regeneracji dpf sadza jednak nigdy nie spadła do zera z 40 kilku gram max do 20gram schodziła po czym momentalnie szła w górę do 40gram i auto by tak w kółko chciało działać wzrost/reg/wzrost. oczywiście poziom oleju dzięki temu skoczył że średniego na ponad max (już wymieniony) i tak szukam a cierpliwości już zaczyna brakować, parę dni temu przyjrzałem się pracy egr na wolnych obrotach po zdjęciu rury tej od turbo zauważyłem że zawór egr nie pracuje, rozebrałem, wyczyściłem, mechanicznie poruszałem zaworem, niestety nie byłem w stanie "twarzą" zassać tego zaworu jak opisują na forach zmontowałem i nic dalej nieruchomy, spróbowałem wdmuchnąć troche powierza w rurkę od podciśnienia, odpaliłem chwilę popracował silnik zawór egr ruszył zaczał sie uchylać i zamykać na wolnych obrotach, jak podnosiłem obroty i odpuszczałem to uchylał się na maksa obroty spadały zamykał się, użytkownik auta po tym zabiegu stwierdził że auto nie podszarpuje podczas jazdy z minimalna prędkością na 3 biegu zauważył poprawe pracy, wzrost sadzy jakoś zwolnił do wczoraj. Dziś ponownie zdjąłem rurę od turbo z EGR i EGR stoi w miejscu nic nie drgnie,(pytanie czy EGR tak samo pracuje na zimnym i rozgrzanym silniku???), na szybko sprawdziłem podciśnienie co dochodzi do przetwornika ciśnienia sterującego EGR po podpięcie bezp pod egr otwiera go, podciśnienie bardzo słabe lub żadne na wyjściu z przetwornika ciśnienia, i tu kolejne pytanie co steruje przetwornikiem ciśnienia???. poszedłem dalej podmieniłem przetwornik ciśnienia pasujący wg oznaczeń pierburg do fabrycznych bmw i w drogę sadza na odległości około 1km osiągnęła poziom 40g po kolejnym kilometrze auto tępe jak nie powiem co ledwo jedzie, wartości osiągane/oczekiwane powietrze ponad 200jednostek mniej niż oczekiwane (btool expert) w sterowniku dwa błędy: 3FF0 i 4501 wróciłem do siebie skasowałem błędy założyłem stary przetwornik ciśnienia o dziwo sadza spadła do zera, dystans od ostatniej reg 0km. To w drogę po ujechaniu 1 km sadza ponad 40gram!!! jeden plus auto normalnie jeżdzi i nie złapało poprzednich dwóch błędów tylko jeden nowy: dpf zapchany...ciśnienie zwrotne spalin 38hPa na wolnych obrotach. Czy nie pracujący egr może mieć wpływ na tempo wzrostu sadzy? Rozpisałem się pewnie nie będzie Wam się chciało tego czytać ale może ktoś coś konstruktywnego podpowie bo na ta chwilę widzę ostatnią opcję oddać dpf-a na czyszczenie do profi firmy... korekcja wtrysków wg BTool Expert: żaden wtrysk nie osiąga wartości 1 a suma wartości czterech wtrysków daje 0, także na tą chwilę auto chce non stop wypalać dpf-a co kilka kilometrów, błędów nie kasuje bo po co mi olej napędowy w silniku...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytanie do pawelgawel. Czy będzie adaptacja akumulatora niebawem??

Pozdrawiam.

Już jest.

 

myślę że mam najbardziej extremalną sytuację z dpf-em

Przede wszystkim musisz dojść do ładu z EGR, ten zawór często pada, leży tego na allegro tona. Przy błędach EGR lub niesprawnym zaworze silnik ma problem z osiągnięciem warunków do wypalania. Kolejna rzecz to niestety ale wytachanie DPF i zawiezienie go do zakładu, chałupnicze czyszczenie niestety rzadko się sprawdza zwłaszcza jak był zapchany na maksa tak jak piszesz. Takich filtrów czasami nawet w zakładzie nie są już w stanie uratować. Nawet jeśli jakoś go przedmuchasz środkiem to dużo kanalików w środku pozostanie zatkana i pewnie znowu się u Ciebie zakitował. Następnie ogarnięcie reset DPF w DDE.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim musisz dojść do ładu z EGR, ten zawór często pada, leży tego na allegro tona. Przy błędach EGR lub niesprawnym zaworze silnik ma problem z osiągnięciem warunków do wypalania. Kolejna rzecz to niestety ale wytachanie DPF i zawiezienie go do zakładu, chałupnicze czyszczenie niestety rzadko się sprawdza zwłaszcza jak był zapchany na maksa tak jak piszesz. Takich filtrów czasami nawet w zakładzie nie są już w stanie uratować. Nawet jeśli jakoś go przedmuchasz środkiem to dużo kanalików w środku pozostanie zatkana i pewnie znowu się u Ciebie zakitował. Następnie ogarnięcie reset DPF w DDE.

 

Zaklady zajmujace sie regeneracja dpfow w tej maszynie tez chujowo to myja, odebralem swoj i po bokach jak palcem przejechac sama sadza wiec nie wyczyscilo wszystkiego, wiec mycie karcherem chyba na to samo wyjdzie



btw. tymoteusz jakiej firmy czujnik cisnienia zalozyles?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaszewski, po prostu w benzynach nie ma niektórych funkcji. Dodam za to reset adaptacji silników N43/53.


Tymczasem jest nowa beta 2.57:

- Obsługa starszych M54 (MS43) po kablu - protokół DS2

- Czarna 'skórka' aplikacji - Dracula

- Zmiana wielkości czcionki mała/średia/duża

- Przetłumaczone nazwy modułów CAS, EGS itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

reset adaptacji silników? Chodzi o korekty paliwowe krótko i długoterminowe?


powiedz mi jeszcze, coś z adaptacją przepływomierza planujesz kombinować w tym N53? Z tego co pamiętam coś planowałeś, ograniczyć EGR też jest opcja w INPIe

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim musisz dojść do ładu z EGR, ten zawór często pada, leży tego na allegro tona. Przy błędach EGR lub niesprawnym zaworze silnik ma problem z osiągnięciem warunków do wypalania. Kolejna rzecz to niestety ale wytachanie DPF i zawiezienie go do zakładu, chałupnicze czyszczenie niestety rzadko się sprawdza zwłaszcza jak był zapchany na maksa tak jak piszesz. Takich filtrów czasami nawet w zakładzie nie są już w stanie uratować. Nawet jeśli jakoś go przedmuchasz środkiem to dużo kanalików w środku pozostanie zatkana i pewnie znowu się u Ciebie zakitował. Następnie ogarnięcie reset DPF w DDE.

 

Zaklady zajmujace sie regeneracja dpfow w tej maszynie tez [bAD] to myja, odebralem swoj i po bokach jak palcem przejechac sama sadza wiec nie wyczyscilo wszystkiego, wiec mycie karcherem chyba na to samo wyjdzie



btw. tymoteusz jakiej firmy czujnik cisnienia zalozyles?

 

Czujnik oryginal bmw aso Zielona Gora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaszewski, po prostu w benzynach nie ma niektórych funkcji. Dodam za to reset adaptacji silników N43/53.


Tymczasem jest nowa beta 2.57:

- Obsługa starszych M54 (MS43) po kablu - protokół DS2

- Czarna 'skórka' aplikacji - Dracula

- Zmiana wielkości czcionki mała/średia/duża

- Przetłumaczone nazwy modułów CAS, EGS itp

 

u mnie czarna nakładka fajnie wygląda, choć ciężko na początku był się przyzwyczaić, natomiast niestety skalowanie czcionki działa tylko w menu głównym, zaś w pozostałych miejscach nadal jest olbrzymia.


tak sobie też myślałem, że fajną opcją mogłoby być (nie wiem na ile wykonalne) możliwość zdefiniowania kolorów dla odczytywanych wartości, czyli np. wartości inne niż prawidłowe (czy odchylenia od nich) na czerwono i większa czcionka, wartości poprawne na "systemowy" kolor

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim musisz dojść do ładu z EGR, ten zawór często pada, leży tego na allegro tona. Przy błędach EGR lub niesprawnym zaworze silnik ma problem z osiągnięciem warunków do wypalania. Kolejna rzecz to niestety ale wytachanie DPF i zawiezienie go do zakładu, chałupnicze czyszczenie niestety rzadko się sprawdza zwłaszcza jak był zapchany na maksa tak jak piszesz. Takich filtrów czasami nawet w zakładzie nie są już w stanie uratować. Nawet jeśli jakoś go przedmuchasz środkiem to dużo kanalików w środku pozostanie zatkana i pewnie znowu się u Ciebie zakitował. Następnie ogarnięcie reset DPF w DDE.

 

Zaklady zajmujace sie regeneracja dpfow w tej maszynie tez [bAD] to myja, odebralem swoj i po bokach jak palcem przejechac sama sadza wiec nie wyczyscilo wszystkiego, wiec mycie karcherem chyba na to samo wyjdzie



btw. tymoteusz jakiej firmy czujnik cisnienia zalozyles?

 

Czujnik oryginal bmw aso Zielona Gora

 

sproboj ograniczyc egr aplikacja daj na 80 mi pomoglo wypalal sie dpf co 100 km teraz jazda mieszana co 400km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

u mnie czarna nakładka fajnie wygląda, choć ciężko na początku był się przyzwyczaić, natomiast niestety skalowanie czcionki działa tylko w menu głównym, zaś w pozostałych miejscach nadal jest olbrzymia.


tak sobie też myślałem, że fajną opcją mogłoby być (nie wiem na ile wykonalne) możliwość zdefiniowania kolorów dla odczytywanych wartości, czyli np. wartości inne niż prawidłowe (czy odchylenia od nich) na czerwono i większa czcionka, wartości poprawne na "systemowy" kolor

 

u mnie skalowanie działa również w poszczególnych zakładkach

o kolorach np. w korekcjach wtrysków wspominałem kiedyś dla Pawła o ile to jest wykonalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze skalowaniem może być problem na niektórych wersjach androida. Robię poprawkę.

Kolory dla wartości - może za jakiś czas.

Android 8.0.0 bez żadnych zmian/dodatków sieciowych (stock) @Samsung S7 Edge

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sproboj ograniczyc egr aplikacja daj na 80 mi pomoglo wypalal sie dpf co 100 km teraz jazda mieszana co 400km



u mnie to by chciałby się wypalać co 20-30km, zauważyłem że EGR u mnie nie pracuje na wolnych obrotach po zdjęciu rury od IC jest nieruchomy w pozycji zakmniętej(nie wpuszcza spalin) ale wystarczy lekko ręką przytkać wylot tej rury i zaczyna pracować, wężyki podciśnieniowe szczelne, przetwornik ciśnienia obmierzony: 16,4 Ohm, pojeździłem też troche z odpiętą przepływką wydawało mi się że auto lepiej się zbiera. jutro podmianka przepływki.

Nie wiem jak to jest i gdzie jest zapisany poziom sadzy który odczytuje BTool po jeździe testowej mam np 40g sadzy na warsztacie jak odpinam rurę od egr, żeby sprawdzić czy ten zawór pracuje, przeważnie wyskakuje błąd przepływki, kasuje go i sadza jest już na 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.