Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Odczytaj wartość korekty jaką przyjmuje komp do tego czujnika.

spacer.png

Opublikowano
Pytam kolejny raz, może znajdzie się ktoś rozsądny, kto będzie mógł odpowiedzieć definitywnie na pytanie:

CZY NA ZGASZONYM MOTORZE TAKA WARTOŚĆ CIŚNIENIA JEST OK??


Podobno na wyłączonym motorze zawsze powinno pokazywać 0. U mnie wyprany dpf, podmieniony czujnik na nowy Hella i nadal pokazuje jakieś dziwne wartości ciśnień - raz rosnące, raz malejące. U mnie tak to wygląda... Może ten czujnik też jest zepsuty i muszę założyć oryginał?

a31b020f9d68.png

Pozdrawiam!


Ja kupiłem oryginał za ponad 300zl I na początku pokazywał 0 po zgaszeniu Ale teraz czasem pokazuje 2 ,3 hpa u Ciebie pokazuje jakieś czary. Z tego co wiem tylko oryginał. I w ogóle po 53 km masz 30g sadzy . ? Coś nie tak , zwłaszcza że dpf piszesz po czyszczeniu?, na maszynie w myjce?

Opublikowano
Jest w tej aplikacji - back-pressure offset

U mnie nie działa. Nie mogę tego wybrać z listy, nie podświetla się. Albo może po prostu nie działa przy moim ecu...

 

Ja kupiłem oryginał za ponad 300zl I na początku pokazywał 0 po zgaszeniu Ale teraz czasem pokazuje 2 ,3 hpa u Ciebie pokazuje jakieś czary. Z tego co wiem tylko oryginał. I w ogóle po 53 km masz 30g sadzy . ? Coś nie tak , zwłaszcza że dpf piszesz po czyszczeniu?, na maszynie w myjce?

Tak on właśnie pokazuje. Ale te 30g są już od początku i nie zmienia się tam nic. Tylko delikatnie kilka dziesiątych - 30,1 - 30,2 itp. Regeneracja też nie jest zaplanowana póki co. Dpf prany w firmie która się tym zajmuje.

Gdzieś ktoś pisał tutaj że te czujniki Hella potrzebują trochę km przejechać i zrobić kilka regeneracji aby działać prawidłowo, nie wiem czy tak jest w rzeczywistości. Póki co obserwuję, zobiłem dopiero 1 regenerację odkąd go założyłem, ale zastanawiam się czy go nie oddać na gwarancji i kupić ORI... Co radzicie?

Opublikowano
Z założenia po zgaszaniu powinien pokazywać ciśnienie 0. W dpf po zgaszeniu ciśnienie jest takie ja otoczenia. Nawet jak by czujnik był skalibrowany na atmosferyczne to atmosferyczne jest w okolicach 1000hpa. U Ciebie ponad 8000. Moim zdaniem czujnik do wymiany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zawsze czujnik...

Należy wykluczyć....

- złe połączenie elektryczne czujnika ( korozja elektryczna, brak dobrego styku ).

- w jakim stanie są gumowe przewody ciśnieniowe?

- czy metalowa rurka idącą od filtra DPF do czujnika różnicy ciśnień nie jest zatkana sądzą?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odczyt wskazuje na .... 8 Barów . To ten czujnik i rurki by rozniosło . Można odpiąć rurkę i sprawdzić co pokaże .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odczyt wskazuje na .... 8 Barów . To ten czujnik i rurki by rozniosło . Można odpiąć rurkę i sprawdzić co pokaże .

 


Zgadza się...... lecz złe połączenie elektryczne może również mieć negatywny wpływ na odczyt ciśnienia przez czujnik.

Dlatego należy to sprawdzić i wykluczyć aby nie wydawać ok 300,- na czujnik...

Opublikowano

Dzięki za pomoc! :D

Panowie te połączenia były sprawdzane przy okazji czyszczenia dpf...

Ja dla świętego spokoju też wypiąłem tą gumową rurkę w domu żeby ją obejrzeć. Wygląda jak nówka, nie ma ani jednego draśnięcia, oryginał bmw. Jedyne co to dałem nową trytytkę, bo tamtą słabo trzymała według mnie. Wtyczkę też odpiąłem i wygląda ok, nic tam nie jest zaśniedziałe itp... Chyba że gdzieś wiązka jest trafiona, ale to chyba mało prawdopodobne... :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za pomoc! :D

Panowie te połączenia były sprawdzane przy okazji czyszczenia dpf...

Ja dla świętego spokoju też wypiąłem tą gumową rurkę w domu żeby ją obejrzeć. Wygląda jak nówka, nie ma ani jednego draśnięcia, oryginał bmw. Jedyne co to dałem nową trytytkę, bo tamtą słabo trzymała według mnie. Wtyczkę też odpiąłem i wygląda ok, nic tam nie jest zaśniedziałe itp... Chyba że gdzieś wiązka jest trafiona, ale to chyba mało prawdopodobne... :roll:

 

W instrukcji Newtis , jest wskazówka, że po wypięciu gumowych przewodów od czujnika różnicy ciśnień , ponowne ich założenie powinno być wzmocnione cybantami o rozmiarze 15 - 19mm, z siłą 3Nm.

Ta informacja dotyczy silnika B47.

Dlaczego nie ma tej informacji dla innych silników...????


Cyt......

Wąż ciśnieniowy, który został raz ściągnięty, należy zabezpieczyć zaciskiem śrubowym o średnicy 15 mm - 19 mm

Opublikowano
Hej, czy wie ktoś w której sekcji auta w btool sprawdzę ewentualne błędy świateł przednich? Czasem zapalały mi się te środkowe przy skręcie kierownicą a teraz ostatnio nie. Nie wiem dlaczego. Jeżdżę ostatnio z wpiętym adapterem i dość często używam btoola. Czy mogło mi się przez. to coś rozkodować w światłach? Pozdrawiam wszystkich.
Nic nie stuka nic nie puka...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej, czy wie ktoś w której sekcji auta w btool sprawdzę ewentualne błędy świateł przednich? Czasem zapalały mi się te środkowe przy skręcie kierownicą a teraz ostatnio nie. Nie wiem dlaczego. Jeżdżę ostatnio z wpiętym adapterem i dość często używam btoola. Czy mogło mi się przez. to coś rozkodować w światłach? Pozdrawiam wszystkich.

moduł FEM

Opublikowano
Dziękuję kolego. A czy kody usterek (wyłączając dpf i live data itd.) najlepiej sprawdzać na pracującym silniku, czy wystarczy aby był włączony zapłon?
Nic nie stuka nic nie puka...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziękuję kolego. A czy kody usterek (wyłączając dpf i live data itd.) najlepiej sprawdzać na pracującym silniku, czy wystarczy aby był włączony zapłon?

wystarczy zapłon

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za pomoc! :D

Panowie te połączenia były sprawdzane przy okazji czyszczenia dpf...

Ja dla świętego spokoju też wypiąłem tą gumową rurkę w domu żeby ją obejrzeć. Wygląda jak nówka, nie ma ani jednego draśnięcia, oryginał bmw. Jedyne co to dałem nową trytytkę, bo tamtą słabo trzymała według mnie. Wtyczkę też odpiąłem i wygląda ok, nic tam nie jest zaśniedziałe itp... Chyba że gdzieś wiązka jest trafiona, ale to chyba mało prawdopodobne... :roll:

Dmuchałeś w tą metalową co idzie do filtra ?

Opublikowano

Jakie cisnienie powinno miec Back-pressure offset?


U mnie ono jest -18hpA podczas jazdy oraz -13hPa przy wyłączonym silniku

W ogole co to jest za cisnienie skad sie to bierze ktory to jest czujnik? :shock: :shock: :shock:

Opublikowano

:search: :mad2:

Pierwsze zdanie w tym wątku, odpowiada na wszystkie pytania. Fajnie jest tak robić chlew w tym wątku, gdzie później nie idzie niczego wartościowego znaleźć?

Opublikowano
:search: :mad2:

Pierwsze zdanie w tym wątku, odpowiada na wszystkie pytania. Fajnie jest tak robić chlew w tym wątku, gdzie później nie idzie niczego wartościowego znaleźć?

 

Sorry ja osobiście nie znalazłem ani tu na forum ani na FB jaka powinna być wartość offsetu i to jest główne moje pytanie.

Opublikowano

Witam. Ostatnio pojawiła się nowa opcja w błędach.

Telematic Control unit. I wyskoczył mi błąd

A382 i nie mogę nigdzie znaleźć ani tego błędu ani co to jest za moduł ten Control unit.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Ostatnio pojawiła się nowa opcja w błędach.

Telematic Control unit. I wyskoczył mi błąd

A382 i nie mogę nigdzie znaleźć ani tego błędu ani co to jest za moduł ten Control unit.

 

Tu sprawdź

https://bmwfault.codes/

A382 TCU: Fault, microphone 1 tele60_3 Telematics control unit

Dotyczy:

No response to voice commands, or driver cannot be understood by the other party

Rozwiązanie:

Check following possible fault causes:

Wires and plug connections

- Microphone 1

- Control unit (hardware/software)

Opublikowano
Czyli błąd od mikrofonu. No może coś w tym być bo podobno słabo mnie słychać gdy dzwonię podłączony pod auto. A skąd można jakaś inną stronę gdzie są takie fajne strony z opisami możliwości awarii poszczególnego błędu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli błąd od mikrofonu. No może coś w tym być bo podobno słabo mnie słychać gdy dzwonię podłączony pod auto. A skąd można jakaś inną stronę gdzie są takie fajne strony z opisami możliwości awarii poszczególnego błędu.

Ta jest najlepsza. Hak chcesz rozwiązania to tylko google i szukanie jak sobie ludzie poradzili z problemem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zainstalowałem apkę na telefonie Pixel 4a. Parametry live działają bez zarzutu, ale w momencie jak chcę sprawdzić błędy to nic się nie dzieje. Apka jakby się zawiesza. Zdjęcie poniżej :

https://imgur.com/a/xwn4GZI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.