Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak, brak błędów, pojemnosc paliwa itp wszystko jest. Ostatnie wypalanie 150km temu. Łącznie licznik wypaleń wskazuje 545. Wypala się i z tym nie ma problemu, tylko dlaczego w tym polu pojawia się szary X
a jak z temp spalin? może czujnik do wymiany
Opublikowano

temp spalin oscyluje do 300stopni, podczas wypalania jeszcze nie sprawdzałem, gdyż aplikacje testuje od powiedzmy 100km :)

Wydaje mi się, że jeśli czujnik czy coś inne byłoby uszkodzone to dpf by się nie wypalał w ogóle, a on się wypala tylko aplikacja pokazuje mi szare X i tutaj nie wiem co może być tego powodem.

Opublikowano
szary x zmienia się na zielony ptaszek tylko w momencie gdy wypala bądź ma zaplanowany itp. w każdym innym przypadku jest szary X tam nie ma żadnych wartości ilości km za ile zacznie czy skończy. Po prostu jak załączy się funkcja to wtedy X zmienia się na zielony ptaszek :)
Opublikowano

Witam, nie koniecznie. Mi czasem przy 12 g wypala i po 250 km jak jezdze po miescie.


A ile masz popiolu?

Witam;

Popiołu mam 33 gramy. Pamiętajcie że sztuczne wymuszanie przez b-tool sztucznie zwiększa ilość popiołu. Jest to czynnikiem do wymuszenia wypalania. Mi zwiększało o ok 3 gramy sztucznie po każdym wymuszaniu wypalania. Także zmiejsza się stucznie dystans do wymiany dpf. Mi przy wymuszaniu wypalania zmniejszało o ok 8000 km dystans do wymiany. Teraz zrezygnowałem z wymuszania wypalania. Samo sobie dobrze radzi a ja tylko przez apk obserwuje kiedy wypala i daję mu możliwość dokończenia procesu wypalania. Dzk.

Opublikowano
Witam;


Jaki poziom zużycia akululatora pokazuje wam apka ? Jak to interpretować ?

Ja mam około 55-58% nawet po ładowaniu aku przez całą noc. Po trasie 500km nic poziom naładowania się nie zwiększył. U siebie mam aku 80ah bez agm. Czasami mam wrażenie ze ta wartość nie pokazuje rzeczywistego poziomu naładowania aku.

Opublikowano
Zużycia nie naprawisz ładowaniem . Kupujesz nowy akumulator , rejestrujesz nowy i wtedy jest ok .

Kolego ale ja nie mówię o zużyciu tylko o poziomie naładowania które wynosi 55-58% nawet po 12h ładowania prostownikiem cyfrowym. Zużycie mam na poziomie 7%.

Opublikowano
Zużycia nie naprawisz ładowaniem . Kupujesz nowy akumulator , rejestrujesz nowy i wtedy jest ok .

Kolego ale ja nie mówię o zużyciu tylko o poziomie naładowania które wynosi 55-58% nawet po 12h ładowania prostownikiem cyfrowym. Zużycie mam na poziomie 7%.

 

Ja miałem podobnie, a gdy pozim zużycia sięgał 20% to pozim naładowania nie przekraczał 50%. Dopiero po ładowaniu zasilaczem z podwyższonym napięciem podskoczyło na 90% ale bardzo szybko spadało do 40-50%.

Po wymianie baterii i rejestracji stopień naładowania 99%. Teraz przy uruchamianu silnika z rana spada o 10-15% a wzrasta po jedździe i zgaszeniu.

Co na starym akumulatorze auto odpalało bez problemu i pewnie bym go nie wymieniał ale auto wyłączało odbiorniki, kasowała się godzina i nie można było włączyć webasto.

Opublikowano
Z moim już 7 letnim aku problemów nie miałem do teraz, przed oddaniem samochodu na naprawę do ASO miałem SOH na poziomie 2% i naładowanie na poziomie 72-75%. Auto postało z tydzień na kilku stopniowym mrozie i ostatnio po odbiorze auta z ASO mam SOH na poziomie 18% i stopień naładowania w granicach 55-64%. Oznacza to kończący się aku, czy jeszcze można na tym bezpiecznie jeździć? Ogółem nie ma żadnych objawów zużytego aku.
Opublikowano

A jeżeli chodzi o reset funkcji uczenia się skrzyni biegów, to wpływa wyłącznie na zapamiętane ustawienia jeżeli chodzi o styl jazdy?

Czy reset jest głębszy i wnika także w inne parametry pracy skrzyni, a przez to można wyeliminować jakieś ewentualne szarpnięcia i temu podobne sprawy?

Opublikowano

Sugestie dot. btool, jeżeli autor znalazł by czas.

1. Odnośnie prędkości czytania parametrów:

Często rzeczywista prędkość czytania parametrów nie zawsze idzie w parze z ustawioną.

Zależy ona nie tylko od ustawień aplikacji Mode1,Mode2, czytaj blokami, itp., ale również od tego ile parametrów mamy akurat wybranych w danym bloku. Bez takiego wskaźnika dopiero po zrobieniu wykresów okazuje się, że prędkość jest zbyt mała - np. w przypadku, gdy parametry szybko się zmieniają.

Optymalnie by było jakby rzeczywista prędkość czytania bloków była pokazywana na ekranie danego bloku danych.

Ważne, żeby jednostka prędkości czytania bloków była wyrażona w odczytach tego samego parametru w jednostce czasu .

Np. Chcąc zrobić przyzwoite - nie schodkowe pomiary-wykresy - np. doładowania i masy powietrza - trzeba uzyskać rzeczywisty interwał odczytu jednego pararmetru minimum 0,2s. Oczywiście przy gaz-max.

2. Po modyfikacji parametrów (kluczyk) wraca do pierwszego bloku, a nie do tego co był edytowany. Najlepiej (intuicyjnie) jakby wrócił do bloku z którego był wywołany.

3. Czy będzie dużym problemem dorobienie więcej jak 3 bloki. Myślę, że 10 nie jest przesadą. Ze względu na to, ze czyta wolno, trzeba porobić kilka zestawów z małą ilością parametrów.

4. Nie zaszkodziłoby dodać standardowe bloki kontrolne typu:

obroty,masa pow.,doładowanie,wysterowanie Turbo

5. Automatyczny Pomiar przyspieszenia przez aplikacje.

Fajny jest test ten od 0-100, ale jest zależny od umiejętności kierowcy np. prędkości zmiany biegów.

Bardziej miarodajnym do porównywania osiągów testem byłby pomiar od 60-100 np. na biegu IV.

Aplikacja sugerowałaby drogę bez wzniesień oraz utrzymanie prędkości np. 50km na biegu 4 oraz gdy warunki drogowe na to pozwolą dać gaz-max.

Po wciśnięciu gazu w podłogę aplikacja automatycznie rozpocznie pomiar przy prędkości 60km/h i zakończy po 100km/h

Chodzi też o to, aby wykluczyć zwłokę reakcji człowieka, chodzi przecież o osiągi samochodu, a nie umiejętności kierowcy.

Automat zrobi to precyzyjniej niż człowiek pod warunkiem odpowiedniej prędkości czytania parametrów.

Ewentualnie test 80-120 na biegu V - dla testów przy wyższym obciążeniu.

Opublikowano
Sugestie dot. btool, jeżeli autor znalazł by czas.

1. Odnośnie prędkości czytania parametrów:

Często rzeczywista prędkość czytania parametrów nie zawsze idzie w parze z ustawioną.

Zależy ona nie tylko od ustawień aplikacji Mode1,Mode2, czytaj blokami, itp., ale również od tego ile parametrów mamy akurat wybranych w danym bloku. Bez takiego wskaźnika dopiero po zrobieniu wykresów okazuje się, że prędkość jest zbyt mała - np. w przypadku, gdy parametry szybko się zmieniają.

Optymalnie by było jakby rzeczywista prędkość czytania bloków była pokazywana na ekranie danego bloku danych.

Ważne, żeby jednostka prędkości czytania bloków była wyrażona w odczytach tego samego parametru w jednostce czasu .

Np. Chcąc zrobić przyzwoite - nie schodkowe pomiary-wykresy - np. doładowania i masy powietrza - trzeba uzyskać rzeczywisty interwał odczytu jednego pararmetru minimum 0,2s. Oczywiście przy gaz-max.

Ktoś już sugerował żeby apka podawała aktualną prędkość odczytu parametrów. Mam to na uwadze. Do precyzyjnych pomiarów jedynie Kabel K+D-Can ma sens.

 

2. Po modyfikacji parametrów (kluczyk) wraca do pierwszego bloku, a nie do tego co był edytowany. Najlepiej (intuicyjnie) jakby wrócił do bloku z którego był wywołany.

Poprawię

 

3. Czy będzie dużym problemem dorobienie więcej jak 3 bloki. Myślę, że 10 nie jest przesadą. Ze względu na to, ze czyta wolno, trzeba porobić kilka zestawów z małą ilością parametrów.

Przemyślę jak to rozwiązać. Można definiować ile ma być bloków.

 

4. Nie zaszkodziłoby dodać standardowe bloki kontrolne typu:

obroty,masa pow.,doładowanie,wysterowanie Turbo

5. Automatyczny Pomiar przyspieszenia przez aplikacje.

Fajny jest test ten od 0-100, ale jest zależny od umiejętności kierowcy np. prędkości zmiany biegów.

Bardziej miarodajnym do porównywania osiągów testem byłby pomiar od 60-100 np. na biegu IV.

Aplikacja sugerowałaby drogę bez wzniesień oraz utrzymanie prędkości np. 50km na biegu 4 oraz gdy warunki drogowe na to pozwolą dać gaz-max.

Po wciśnięciu gazu w podłogę aplikacja automatycznie rozpocznie pomiar przy prędkości 60km/h i zakończy po 100km/h

Chodzi też o to, aby wykluczyć zwłokę reakcji człowieka, chodzi przecież o osiągi samochodu, a nie umiejętności kierowcy.

Automat zrobi to precyzyjniej niż człowiek pod warunkiem odpowiedniej prędkości czytania parametrów.

Ewentualnie test 80-120 na biegu V - dla testów przy wyższym obciążeniu.

W ustawieniach na tym ekranie można sobie zdefiniować jakie mają być progi pomiaru przyspieszenia.

 

a jak z moim aku?

Pomału do wymiany. Ale możesz jeździć dopóki auto nie wyłącza odbiorników i sprawnie odpala.

 

Czy w programie będzie kiedyś możliwość kalibracji czujnika kąta skrętu kierownicy?

Kiedyś będzie ale muszę to jakość dodatkowo zabezpieczyć bo wiele osób bezmyślnie uruchamia w apce co popadanie a potem mają pretensje.

Opublikowano

Zaktualizowałem dzisiaj aplikację (robię to zawsze na bieżąco) i po dzisiejszej aktualizacji nie mogę się połączyć. A do tej pory nigdy nie było problemu. Używam jej już ponad rok.

Czy to tylko u mnie problem czy ktoś też tak ma?

Opublikowano

1. Fajnie by było jakby można było w każdej chwili wrócić do poprzedniej wersji aplikacji.

Jeszcze, lepiej jakby była możliwość zainstalowania wersji normalniej i wersji beta osobno.

W razie czego zawsze, szybko można podejrzeć różnice w działaniu między betą, a stabilną.

To pomoże w wyszukiwaniu np. bugów, gdy coś działało, a teraz nie działa.

Nawet najlepszym się to czasem zdarza. Normalna sprawa w kodowaniu.


2. Czy aplikacja daje powiadomienia, gdy rozpoczyna proces wypalania DPF i gdy wypalanie jest zaplanowane będąc np. na ekranie live data?

Jeszcze lepiej by było jakby aplikacja działała w tle, gdy np. jadę na nawigacji - nie przegapiłbym wypalania lub innych ważnych informacji/powiadomień.

Ewentualnie czy aplikacja mogłaby pamiętać ostatni najwyższy zarejestrowany parametr: dystans od regeneracji?

Jeszcze lepiej jakby mogłaby w tle ten parametr co np. minutę działając w tle i zapisując do pliku - robiąc loga z datą i godziną wypalenia i po ilu km - to już bajka. Bez tego czasem przegapię ile dokładnie miałem kilometrów od ostatniego wypalania. Niestety ta informacja ginie bezpowrotnie.

Ogólnie wyskakujące powiadomienia o reg.aktywna oraz takie automatyczne logi zwalniają od częstego śledzenia ekranu. Dużo lepiej w tym czasie obserwować drogę :)


3. Back-pressure offset - znalazłem coś na ten temat na forum, ale nie dużo. Faktycznie jest to jakaś korekcja czujnika. Czy wiecie jak on się nazywa w np. Inpie? Chętnie coś poszukam w necie.

U mnie zawsze po zapaleniu silnika jest trochę inna wartość - ja mam nawet -40.

Zauważyłem, że zaraz po wypalaniu ten parametr ma dużo mniejszy minus - coś koło -10

Sprawdzałem u kolegi - u niego ten parametr ma wartości dodatnie coś koło +20.

Możecie napisać jakie są u Was doświadczenia z tym parametrem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.