Skocz do zawartości

E90 bicie kierownicy


cvbnm

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie drodzy uzytkownicy,

 

Otoz mam pewien problem z e90 330i.

NA samochodzie felgi 17-stki - oryginalne BMW, opony Michelin Pilot Sport 3(nie RF)

Zalozenie kol - przez pierwsze 2000km wszystko ok.

Po 2000km(aktualnie maja przejechane 4000) jest zle.

3 niezalezne od siebie serwisy probowaly to wywazyc - ciezarki sa male - od 5 do max 30gram.

Maszyny pokazywaly, ze jest ok, ale caly czas nie jest. Drzenie kierownicy pojawia sie od 80 do 180km - nie jest duze, ale wyczuwalne, co jest bardzo uciazliwe w tym samochodzie.

Nie wiem juz co mam robic, prosba o pomoc.

 

BTW: dodam jeszcze, ze cale zawieszenie zostalo sprawdzone - drazki,amortyzatory,tarcze - brak luzow i jakiegokolwiek zuzycia.

 

Pozdrawiam,

cvbnm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 210
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja miałem kiedyś w 320d podobny problem,rozmaicie próbowałem go usunąć...Wszystko było sprawdzane x2,dwie felgi również były prostowane x2 i dopiero zakup nowej sztuki całkowicie rozwiązał sprawe i bicie zniknęło.
Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywazanie kol na aucie: przy stacji SHELL na ul. Pulawskiej w W-wie, bylem polecam, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chlopaki za pomoc.

Z tym dowazaniem na kolach to wiedzialem wczesniej.

Bylem dzis wlasnie na Pulawskiej na shell - pojezdze dzis wieczorem i dam znac czy pomoglo.

 

Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc.

 

Pzdr,

cvbnm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzywa felga nie ma nic wspólnego z wyważaniem. Felga może być krzywa a wyważyć da sie bez dużego problemu. Ale po tym i tak będzie czuć drgania i tak. Jeśli wyważałeś koła w 2-3 zakładach i dalej jest tak samo to obstawiam krzywą felge albo wadliwą oponę.

 

Kupiłem felgi używane z oponami, opony miały jeszcze 7-8 mm bieżnika wiec byłem zadowolony ale jak wiadomo nikt nie sprzedaje dobrych rzeczy w niskiej cenie. Opony były już troche wyząbkowane i wiedziałem o tym, ale po roku jeżdzenia czuć odkształcenia opon i przy 140 km/h jakby delikatnie wibrowały. Koła oczywiście wywazone jak należy. Poza tym jak jade dość wolno ok 20-30 km/h po równej drodze to czuć jajowatość opon. Szkoda było mi wyrzucac opony jeszcze z dość dobrym bieżnikiem ale po tym sezonie opony lecą na śmietnik albo rozpoczną swoją przygode z driftem

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda było mi wyrzucac opony jeszcze z dość dobrym bieżnikiem ale po tym sezonie opony lecą na śmietnik albo rozpoczną swoją przygode z driftem

wal boki przed zmiana na zimowki, bedzie fun przeciez i tak opony na smietnik...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oddać moge je komuś do driftu czy czego tam. Osobiście oszczedzam auto na takich zabawach

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Kolego AO,

 

Czy pomogło wyważanie na samochodzie, mam takie same opony i ten sam problem :)))

u mnie po wywazeniu na aucie (shell-pulawska) jest super, nic nie drga, nawet przy ~250km/h....ale bylem swiadomy, ze mam proste felgi i wszytskie zalezne podzespoly sa sprawne....jak bedziesz mial np. zle odlana felge to nawet naj.....dowazenie nic nie pomorze...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie drodzy uzytkownicy,

 

Otoz mam pewien problem z e90 330i.

NA samochodzie felgi 17-stki - oryginalne BMW, opony Michelin Pilot Sport 3(nie RF)

 

 

mialem dokladnie to samo zaraz jak kupilem auto i zalozylem zimowki - drgania na kierownicy powyzej 120, moje auto mialo wtedy zerowy przebieg wiec pierwsze co mi przyszlo do glowy to ze cos zle wywazyli, wiec pojechalem jeszcze raz do mojego wulkanizatora, zdjeli kola, pokrecili wszystko OK, jade 120 i drgania :duh: , musze tutaj napomknac ze mialem (mam) do tego wulkanizatora zaufanie bo wszystkie swoje auta u niego robie od lat, no ale poradzilem sie kolegi a on - "jedz do CNF i popros zeby Mirek sie tym zajal" no i pojechalem, teraz jezdze ze swoim autem do CNFu do Mirka :D

 

oni maja tam taka maszyne do wywazania ktora dociska opone takim walcem symulujacym ciezar samochodu i oprocz tego ze wywaza tak jak taka zwykla maszyna ktora tylko kreci w osi prostopadlej do kola mierzy jeszcze (w kg) "bicie" kola w plaszczyznie rownoleglej, usluga polegajaca na ustawieniu tego bicia na jak najmniejsza wartosc nazywa sie tam "optymalizacja", oprocz tego komputer sugeruje jeszcze ktore kolo gdzie zalozyc dla jak najlepszego efektu, okazalo sie ze jedna z opon nie da sie ustawic na lepiej niz 15kg (fabrycznie nowe Conti 810S), gosc powiedzial mi ze jakbym kupil je u niego to byla by to podstawa do reklamacji tej opony (przed "optymalizacja" to kolo "bilo" 60kg) tak czy siak po tym zabiegu problem minal jak reka odjal, oni rowniez maja tam usluge dowazania kol na samochodzie ale nie mozna tego robic z autami 4WD :( na wiosne polecili mi oponki Bridgestone Potenza i powiem wam ze bylem w szoku, wszystkie daly sie "zoptymalizowac" na 0kg i naprawde jest roznica szczegolnie przy jezdzie z wieksza predkoscia tak wiec od zeszlego roku Conti ktore mialo u mnie do tej pory dobra opinie niestety polecialo w dol - Potenza rzadzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,

nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale napisałeś, że nie można doważać kół na samochodzie z napędem na 4 kółka? bo ja też zamierzałem coś takiego zrobić jutro, poczekam w takim wypadku na odpowiedź...

 

tam u tego konkretnie wulkanizatora maszyna ktora maja nie nadaje sie do samochodow 4WD, moze tam gdzie ty jedziesz maja taka mozliwosc ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,

nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale napisałeś, że nie można doważać kół na samochodzie z napędem na 4 kółka? bo ja też zamierzałem coś takiego zrobić jutro, poczekam w takim wypadku na odpowiedź...

 

tam u tego konkretnie wulkanizatora maszyna ktora maja nie nadaje sie do samochodow 4WD, moze tam gdzie ty jedziesz maja taka mozliwosc ???

nie widze zbytni sensu w tym, ze nie mozna dowazyc kol w aucie 4x4, dowazanie robi sie na "luzie" i maszynie jest wszystko jedno czy naped idzie na 4/3/2/1 kolo....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest możliwe, że takie lekkie bicie może być spowodowane przez tarcze?

 

ale tylko przy hamowaniu, jeśli przy jeździe bez hamulca miałoby być bicie od tarczy to przy zahamowaniu musiałoby bić niemiłosiernie

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Na letnich kolach (nowe felgi i nowe opony) wystepuje drzenie czasami ledwowyczuwalne czasami mocniejsze.

Na oponach zrobilem jakies 2 tys. Dzisiaj bylem u wulkanizatora sprawdzil na wywazarce, sprawdzil na drugiej maszynie z kamerami laserami i innymi bajerami i powiedzial ze felgi i opony prosciutkie i dobrze wywazone.

Na zimowkach wszystko jest ok ale tam mam runflaty ktore sa duzo ciezsze wiec nadal nie wiadomo czy nie jest cos nie tak z zawiasem i lzejze kola wpadaja w rezonans a ciezsze nie.

 

Zanim wymienie pol samochodu chcialbym upewnic sie ze na pewno jest wszystko ok z kolami.

Czy ktos z warszawy bylby tak mily i zechcial sie przejechac swoim samochodem z moimi kolami na przodzie zeby sprawdzic czy bicie wystepuje czy nie?

Mam podnosnik "zabe" wiec przekladka zajmie 10 minut.

Oferuje przyslowiowe 0,7JD albo inne trunki w zaleznosci od upodoban :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemów może być kilka jeśli koła są ok. radził bym podjechać na trzepaki na stacje diagnostyczną ja miałem podobny problem jeden z wahaczy przednich mi się skończył a konkretnie sworzeń kulowy. Ewentualnie jak występuje drżenie przy hamowaniu mogą być tarcze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem ten sam problem. Po przejechaniu ok. 2 tys. km. zuważyłem delikatne wibracje na kierownicy pomiędzy 80-100 km/h. Po ponownym wyważeniu w profesjonalnym warsztacie na maszynach huntera była ciut lepiej. Co ciekawe problem znikł po zmianie na zimówki. W tym roku te same opony zmiana u kolegi w warsztacie na nowym sprzęcie problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem podobny problem sezon temu na zimie wszystko ok po zmianie na lato lekkie drżenie fajery między 80 a 100 km/h tylko przy lekkim przy hamowaniu.

Powodów może być kilka u mnie po ponownym dokładnym wyważeniu i oczyszczeniu felg z zanieczyszczeń problem znikł.Majster z wulkanizacji twierdzi że trzeba często kontrolować ciśnienie w kołach nawet niewielka różnica w ciśnieniu powoduje drgania.Po zmianie opona może się nierówno ułożyć się na feldze i wywoływać drgania.Nierówności na drodze, koleiny ,pochylenie nawierzchni silny boczny wiatr to kolejne przyczyny drgania kierownicy.Pokonuje codziennie do pracy i z powrotem tą samą drogą 40 km i przy hamowaniu tylko na jednych światłach występują lekkie drgania(droga w tym miejscu jest lekko pofalowana)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.