Skocz do zawartości

V - Power Racing


Rekomendowane odpowiedzi

Zatankowałem do pełna moje M3 i pojechałem na nocne wyścigi.

Różnica była kolosalna. Znacznie zbliżyłem się do mocniejszych autek a takie samo M3 zostało 3x w tyle. Polecam więc to paliwo bo ja już innego nie zatankuje :cool2:

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Admiralicja skasowac watek zanim inni go przeczytaja, uwierza i beda marnowac kase na ta marketingowa rewelacje :-)..

 

Tak na powaznie roznica w osiagach auta miedzy paliwem o takiej lub innej egzotycznej nazwie (przy zachowaniu liczby oktanowej wymaganej przez nasz silnik) jest w granicy bledu pomiarowego czy chcemy czy nie tak jest bo niby dlaczego mialo by byc inaczej ;o. Jesli jest a masz ochote komus zaszkodzic to wskaz odpowiednim sluzbom stacje gdzie tankujac paliwo do swojego autka odczowasz spadek osiagow bo musza tam miec w zbiornikach dobra miksture abys jakakolwiek roznice mogl zaowazyc w osiagach auta :-). ( jak mowie pomijam precyzyjne pomiary gdzie i tak roznice wyjda w granicy bledu pomiarowgo)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie śmiej się proszę ale odkąd kupiłem m-kę to tankowałem 98Pb na auchan (tylko). A teraz V-power i różnica jest !!

 

Ja jestem świadkiem jak Krismax ojechał identyczne M3, tamto w ogóle nie jechało :>. Ja też do swojej zalałem na te wyścigi 100 oktanków z shella, i stwierdzam ze różnica była- możecie piać co chcecie ale auto zrobiło się zrywniejsze(wcześniej tylko PB95). PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest żadna autosugestia. Jeśli kolega ma Mkę to odczuje różnicę, a jak macie zwykłe silniki bez znaczka M to nic wam nie da lanie paliwa V-Power 99+. Silnik musi być przystosowany do paliwa o większej liczbie oktanowej. Niektóre samochody mają przełącznik, który zmienia pracę komputera odpowiednio na mniej lub więcej oktanów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którejś gazecie motoryzacyjnej sprawdzali jakiś czas temu paliwa i znalazło sie między innymi v-power , po badaniach wyszło że jest takie jak powinno być normalne 98 a to inne sprzedawane na stacjach są słabsze :mrgreen: Robią klientów w bambusa a jak już któreś paliwo jest ok wtedy piszą że to jest 99+ , ubaw na całego :dance:
Nie ma tego złego co by mi dobrze nie wyszło!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śmiejecie się ponieważ testowaliście i nic Wam to nie dało? czy śmiejecie się w ciemno nie sprawdzająć?

jeździłem kiedyś tylko na V-power ale tej 95 - efekty? na baku PB95 robiłem ok 610 km a na V-Power 95 robiłem 670 km.

i to nie chodzi o autosugestie bo te 10gr/l różnicy mi wisiało więc nie musiałem na siłe sobie wmawiać, że jest lepsze bo więcej płace.

Namówiłem szwagra na zalanie tego paliwa i co.... Passat 1.8T też palił mniej - coś w tym jest czy się to komuś podoba czy nie.

 

Teraz śmigam na LPG więc nie mam dylematu co tankować :mrgreen:

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat zatankował kiedyś v-power przez przypadek, myślał że tankuje zwykłą bene. (e34 525i 24V) Tylko przy kasie pomyślał że coś drogo tutaj :norty:

Ale jak ruszył to zajarzył co zatankował- auto było wyraźnie żwawsze. Więc to nie tylko siła autosugestii...

 

Później jak już była zgazowana, to nie było czuć zbytnio różnicy między v-power a LPG dlatego że mikser ją dławił na benzynie.

BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedzcie najpierw do Niemiec np na Aral i zalejcie 98 ..a potem piszcie ,ze V-power cos daje...jasne, daje bo faktycznie ma swoje oktany ...a paliwa u nas ,szkoda gadac ...98 mają moze 95 a 95 z 91 ....moje auto tez na 98 ma miec lepsze osiagi i nizsze spalanie, w Niemczech to było czuc, u nas tylko na V power.

Gdybysmy nie mieli oszukanych paliw to wiara w korzysc tankowania 98 by była wieksza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rajdowej Imprezie uzywamy paliwa sportowego pochodzacego z Shella. Poprzednio jezdzilismy na ELF'ie turbo maxie. Musi być do tego sterownik aby wykorzystac jak najwiecej wlasciwosci takich 100+paliw. Nie moze być też spalania stukowego bo w silnikach turbo tłoki poplyną do miski.Średnia cena litra to ok 20-30PLN. Natomiast testując samochód jezdzimy na "seryjnym" paliwie czyli takim za ok 5 PLN. Generalnie jest to Shell V-power, kiedy go brakuje a nie ma stacji to akceptowalna jest VERVA. Pod takie paliwo też mamy sterowniki aby wykorzystać w 100 procentach mozliwosci benzynki. Myślicie że na hamowni nie wyszła róznica miedzy 95, 98, a 99 v power albo VERVĄ ?? Oczywiście że jest róznica. Zresztą każdy samochód bedzie jechał lepiej na tych paliwach bo poprostu energetycznośc tego paliwa jest wyższa niż 95 czy 98. Zresztą zawsze skapnie mi sie troche jednego albo drugiego do Cytrynki aby wrocic do domu i zdecydowanie spada spalanie i poprawia sie elastyczność, reakcja na gaz i "mieknie" praca silnika. Te paliwa to żadne czary z mleka. TO czysta chemia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duza roznica jest tez gdy zatankujemuy nawet zwykla 95 u naszych zachodnich sasiadow.autka rowniej pracuje i spada zuzycie.swego czasu jezdzilem na 98 jak paliwko bylo dosyc tanie i roznica byla taka ze kultura pracy silnika byla zupelnie inna i oczywiscie mniejsze spalanie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rajdowej Imprezie uzywamy paliwa sportowego pochodzacego z Shella. Poprzednio jezdzilismy na ELF'ie turbo maxie. Musi być do tego sterownik aby wykorzystac jak najwiecej wlasciwosci takich 100+paliw. Nie moze być też spalania stukowego bo w silnikach turbo tłoki poplyną do miski.Średnia cena litra to ok 20-30PLN. Natomiast testując samochód jezdzimy na "seryjnym" paliwie czyli takim za ok 5 PLN. Generalnie jest to Shell V-power, kiedy go brakuje a nie ma stacji to akceptowalna jest VERVA. Pod takie paliwo też mamy sterowniki aby wykorzystać w 100 procentach mozliwosci benzynki. Myślicie że na hamowni nie wyszła róznica miedzy 95, 98, a 99 v power albo VERVĄ ?? Oczywiście że jest róznica. Zresztą każdy samochód bedzie jechał lepiej na tych paliwach bo poprostu energetycznośc tego paliwa jest wyższa niż 95 czy 98. Zresztą zawsze skapnie mi sie troche jednego albo drugiego do Cytrynki aby wrocic do domu i zdecydowanie spada spalanie i poprawia sie elastyczność, reakcja na gaz i "mieknie" praca silnika. Te paliwa to żadne czary z mleka. TO czysta chemia.

A nie jest to tak z tą różnicą na hamowni, że to różne sterowniki silnika są jak piszesz (albo raczej mapy w zależności od kaloryczności aby uniknąć spalania stukowego jak wcześniej kolega pisał niektóre auta miały knefel 89,91-95 oktan) a nie lepsze paliwo. Poza tym z tego co wiem to paliwo oprócz tego, że podobno ma więcej oktan to poprostu jest czystsze lub raczej wzbogacone chemicznie stąd cichsza praca silnika. Zapewne stosują dodatki zresztą chyba tego nawet nie kryją, wcześniej był to ołów a teraz zapewne pochodne teflonu... Tak jak piszesz to czysta chemia więc można powiedzieć, że paliwa "sportowe" to poprostu zwykłe paliwo "dopieszczone" zapewniające optymalne warunki pracy jednostki a w efekcie można (ale nie koniecznie) uzyskać nieco większą moc.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pracowalem w shellu Polska :D - nie piszcie mi ze Vpower cos daje ;) bo to zwykle 95 z wlewanym na oko uszlachetniaczem ktory jest dostepny na stacjach shella po 5 pln, Racing to co innego paliwo faktycznie przyjezdza z zza zachodniej granicy.

 

Teraz pracuje w jedynej slusznej firmie :D ORLEN :D i to nie prawda ze nie ma 98, jak najbardziej jest Verva to inne paliwa - tak jak w przypadku Vpowera 95 shellowskiego - mieszane sa z uszlachetniaczem. Taki sam efekt uzyskacie kupujac zwykle 95 i dolewajac dodatek za 5 pln :) Tyle ze prosta kalkulacja pokaze wam ze ta roznica 20 gr na litrze to wlasnie cena dodatku - wsio w temacie.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pracowalem w zadnym koncernie jeszcze - ale skonczylem wydzial bezposrednio zwiazany z paliwami ;-). To co napisal przedmowca w pelnie jest prawda jedynie trzeba dodac czesto paliwo 98 czy 95 oprocz wlasciwego skladu ma uszlachetniacze dodawane przez wlasciciela stacji :-(... Legadula nie wiem czy sobie zdjaesz sprawe ale te roznice jakie wyszly na homowni byly posrednio zwiazane z paliwem a bezposrednio zwiazane z programami ;-).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pracowalem w shellu Polska :D - nie piszcie mi ze Vpower cos daje ;) bo to zwykle 95 z wlewanym na oko uszlachetniaczem ktory jest dostepny na stacjach shella po 5 pln, Racing to co innego paliwo faktycznie przyjezdza z zza zachodniej granicy.

 

Teraz pracuje w jedynej slusznej firmie :D ORLEN :D i to nie prawda ze nie ma 98, jak najbardziej jest Verva to inne paliwa - tak jak w przypadku Vpowera 95 shellowskiego - mieszane sa z uszlachetniaczem. Taki sam efekt uzyskacie kupujac zwykle 95 i dolewajac dodatek za 5 pln :) Tyle ze prosta kalkulacja pokaze wam ze ta roznica 20 gr na litrze to wlasnie cena dodatku - wsio w temacie.

 

dokladnie to mialem napisac :) tez to slyszalem

 

dlatego ja sie nie zastanawiam nawet i zawsze leje 95

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mieszacie w jednym watku kilka roznych tematow.

Zwiekszona o pare punktow liczba oktanowa nie da przyrostow mocy wiekszych niz sredni blad pomiaru hamowni. Nie zmienia sie kalorycznosc, nie zmieniaja sie mapy zaplonu.

 

Paliwa typu ELF turbo albo inne rajdowe to zupelnie inna bajka, przede wszystkim dlatego, ze pod takie paliwo napisany jest recznie przyciety program z inna mapa zaplonu wtrysku, doladowania itd.

 

Jezeli macie az tak potezna sile autosugestii, pojedzcie na hamownie i przekonajcie sie na wlasnej skorze, ze z seryjnych 150KM na Vpower zrobi sie 151 albo 152.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w instrukcji tak- " Modele z czujnikami spalania stukowego są przystosowane do paliwa ROZ 95. Przy zastosowaniu paliwa ROZ 98 zmniejsza się spalanie o 1 % oraz wzrasta moc . Przy zastosowaniu paliwa ROZ 91 , wzrasta spalanie o 3 % oraz spada moc . "
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne Frank, bo ja czytałem gdzieś oficjalne dane, że lanie 98 do silnika normalnego, nie odprężonego, nir turbo, o normalnym stopniu sprężania nie ma sensu.

98 ma większą odporność na detonacje.

I właśnie wlanie 98 zamiast zalecanej 95 obniża moc i osiągi.

Ja sprawdzałemkiedyś na A2, w Poznaniu wlałem 98 i z porotem pełene but. V max spadł o 10km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skoro uważacie że nie ma róznicy miedzy 95 , 98 , 99 czy vervą to po co sprzedawane sa takie produkty ??

 

Może prościej: Po co kupowac oryginalną Coca Colę skoro w polsce robią "cole" i jest tansza a smakuje przeciez tak samo ?? :duh:

Naprawde nie czujecie róznicy w paliwach ??

 

Dobra ostatni argument i jesli ktos mi powie ze gadam bzdury to chyba zemdleje.

Kiedyś miałem CC Sportinga , zapakowałem mu wałek od światka z dopasowaną do niego głowicą, koletorem wydechowym i przerobionym dolotem, gardzielą i dostarczaniem powietrza. W ciagu jednego dnia przyspieszenie wynoszace 13,5 do sety spadło na 11 sekund. NIestety nie dało rady wykorzystac w 100procentach mocy bo był zwykły sterownik i za nisko sie krecił. Z ciekawosci nalałem pare razy V-powera 99 (były poczatki trego paliwa w Polsce) i założyłem BRISKi racingi. Pojawiło sie wiecej góry ale limiter był za nisko. Spotkanie z kolegą od elektroniki - efekt ? ponize 10 do setki, limiter na 8500 zamiast 7200 bodajże, niesamowita góra, szokujacy dół jak na ostry wałek. Efekty ? 3 skrzynie biegów w 2 lata (synchronizatory ni wiedzialy ze moga sie tak rozpedzic d 8500 - 8600 Rpm :norty: ). Sterownik był robiony na paliwo V-power 99 bo takie było nalane. Jezdzilem ,jezdzilem tylko na shellu ale któregos dnia nie mialem paliwka a shella nie było w okolicy to nalałem 98.. i co ?? I pojawiło sie spalanie stukowe. Ale takie jak by ktoś dzwonił łyżką w wiadrze blaszanym. :jawdrop: Dlatego po 3 latach miałem kupę punktów na karcie shella - za v -powera było podwójne punkty :mrgreen:

Sterowniki wtrysku robi sie na hamowni z okreslonym paliwem. Wtedy mozna wykorzystac do maksa mozliwosci okreslonego paliwa robiac mape wtrysku i zaplonu. Jesli ktos chce zasugerowac ze mozna zrobic taką sama mape do 99 jak i do 95 to chyba sie nie rozumiemy.

 

Aha jako ciekowastka - mój cienias miał 90 KM i 105 NM :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.