Skocz do zawartości

PowerKit BMW G30


kamiloo98

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 404
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Blefował :lol: chociaż również uważam że jeśli ktoś ceni sobie święty spokój to lepiej odpuścić.

 


Czemu uważasz, że blefował ? Ja chyba podejmę ryzyko ale tak czy tak nie ma chyba tunera w Pl, który umiałby to

ukryć jak wielu tak zapewnia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem wczoraj z kims kto pracuje w ASO, który ma znajomego w centrali - powiedział ze pytal bo sam ma CHIPA i centrala powiedziała - ze na razie jeszcze nie widać ale w przyszłości mogą być zmiany


tomczii skoro uważasz ze nie ma tunera w PL który potrafi to ukryc to po co zabierać komus czas i się umawiać (chociaż z tego co wiem to już się obsrales i odwolales ) :) uwierz mi są tacy co ogarniają - w wawie wiem o dwóch hypertech i unitronic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @autopark. Bzdury piszesz. Chcesz zrobić chipa - kto ci nie da. Twoja decyzja, twoja kasa. Masz chore podejście, myślisz, że właścicielom G30 z forum szkoda kasy na chipa :duh: Myślisz, że każdy ma w głowie pokręcanie mocy, tylko brakuje na to kasy biedakom... Chyba jest odwrotnie - trzeba było od razu kupić M50d, a nie szukać tanich myków...


Zmieniałem klocki końcem grudnia w Bawarii w Katowicach i też rozmawiałem z kilkoma osobami z ASO - i to dość ogarniętymi w temacie mocy, mającymi w garażu M3 czy A45 i inne fajne - strasznie dziwili się ludziom, którzy decydują się na chipa w nowym aucie za 300 - 400 koła... Jeśli ASO ma podejrzenia i chce dowiedzieć się, czy jest/był chip, to ma te informacje w ciągu paru chwil i to na różne sposoby.


I jeszcze pytanie w sprawie tych ogarniętych tunerów - zadałem jednemu pytanie porę postów wyżej - czy dostanę gwrancję na piśmie, jeśli coś się posypie i ASO odmówi naprawy gwarancyjnej, czy pokryją koszty z ASO - i niestety Ci Twoi ogarnięci tunerzy schowali głowę w piasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja ma rozmawiałem z ludzmi z innego aso gdzie pracownicy chipują swoje auta, niektórzy nawet takie dopiero co odebrane z salonu i oni po konsultacji z ludzmi z centrali twierdzą ze nie widać.

 

Jest pewna drobna, acz znacząca różnica pomiędzy "nic nie widać" na poziomie użytkownika narzędzi udostępnionych BMW, a danymi, które mogą się odkładać w systemach BMW i tylko czekać, aż ktoś zmieni "zdanie" i uzna, że gwarancja na takie auta to za duży koszt i trzeba wyrwać chwasta :wink:


Niemniej jak ktoś chce, niech chipuje, kto bogatemu zabroni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie jest tak, że po podłączeniu obd wyświetla się od razu wielki komunikat !CHIP!, natomiast po analizie parametrów pracy silnika dojść można co się działo.


Dlaczego od razu nie kupuje się mocnych wersji? AKCYZA

Różnica między 530i a 540i to około 80-100tys. (550 to w ogóle abstrakcja) wraz z wyższą akcyzą na opcję, więc wyposażone 540i zbliża się np do Panamery. Masz odpowiedź dlaczego najpopularniejsza wersja G30 to 520d/530i, jak ktoś ma większe możliwości to woli wóz ciekawszy niż trochę lepszy passat :D (ale dostanę za to porównanie g30 do paska :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) ciekawszy niż trochę lepszy passat :D (ale dostanę za to porównanie g30 do paska :lol: )

 

Niestety muszę sie zgodzić, generalnie to co najbardziej mnie wkurza w kierunku "rozwoju" BMW to pójście po jakości.


Kiedy inne marki (niby nie premium), moim zdaniem, idą do przodu i dodając coraz lepsze, ciekawsze funkcje to BMW sie cofa. Dla mnie największa droga wsteczna to tzw. komfortowe fotele, które w G11/G30 są mniejsze i mniej wygodne, niz te w F01/F10. Już nie mówie o jakości skór, gdzie u mnie jak sprzedawałem F10 z przebiegiem 192 tys i wiekiem 7 lat skóra była wszędzie jak nowa, bez przetarć itp, a kolega w G30 2 letnim kopie się z ASO żeby mu wymienili siedzenie bo ma startą farbę. Jasna skóra wszędzie.


Nie wiem czy w Passacie wyglada to podobnie ;) ale w BMW jest generalnie coraz gorzej, przynajmniej tak wynika z moich obserwacji ostatnich 15 lat jako użytkownik tej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem wczoraj z kims kto pracuje w ASO, który ma znajomego w centrali - powiedział ze pytal bo sam ma CHIPA i centrala powiedziała - ze na razie jeszcze nie widać ale w przyszłości mogą być zmiany


tomczii skoro uważasz ze nie ma tunera w PL który potrafi to ukryc to po co zabierać komus czas i się umawiać (chociaż z tego co wiem to już się obsrales i odwolales ) :) uwierz mi są tacy co ogarniają - w wawie wiem o dwóch hypertech i unitronic.

 

Pomimo tego, że nie mam G30 przyglądam się z ciekawości tej dyskusji od początku.

Są zwolennicy chipa i są anty to tak samo, jak z dieslem i benzyną. Każdy ma swoje argumenty. dla jednego argument za nie musi oznaczać argumentu za dla drugiego. I to jest zrozumiałe.

Ale kompletnie nie rozumiem dlaczego tak twardo stajesz na stanowisku, że BMW AG nie jest w stanie wykryć, że masz lub miałeś zamontowanego chipa.

Przecież od dawna wiadomo, że sa bardzo duże możliwości w odczytywaniu parametrów pracy i historii z auta poprzez interfejsy diagnostyczne a także online. Ileś odczytów mogą zrobić nawet amatorzy poprzez kable za kilkadziesiąt zł z chin i nielegalne oprogramowanie.


Podam ci mój przykład z autopsji z F10. Nie chodzi o chip. Ale o skrzynkę xdrixe - mechanikiem nie jestem, ale to chyba czysto mechaniczny układ, bez elektroniki.

Zgłosiłem problem do ASO. Aso nie było w stanie nic znaleźć na poziomie diagnostyki. Pomimo tego wysłali zgłoszenie do Monachium. Okazało się, że BMW AG widzi online u mnie problem i pokryli koszt prawie 20 tys na nowa skrzynkę (nie mam już gwarancji fabrycznej ani BRI).

Tak więc nie sądzę, że nie są w stanie przeanalizować jak był obciążony silnik, jaką generował moc i moment w danym momencie i czy była ingerencja elektroniczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Podam ci mój przykład z autopsji z F10. Nie chodzi o chip. Ale o skrzynkę xdrixe - mechanikiem nie jestem, ale to chyba czysto mechaniczny układ, bez elektroniki.

Zgłosiłem problem do ASO. Aso nie było w stanie nic znaleźć na poziomie diagnostyki. Pomimo tego wysłali zgłoszenie do Monachium. Okazało się, że BMW AG widzi online u mnie problem i pokryli koszt prawie 20 tys na nowa skrzynkę (nie mam już gwarancji fabrycznej ani BRI).

Tak więc nie sądzę, że nie są w stanie przeanalizować jak był obciążony silnik, jaką generował moc i moment w danym momencie i czy była ingerencja elektroniczna.

 

Szanowny Panie,


xdrive sterowany jest za pomocą modułu VTG. Jest układem mechanicznym z elektronicznym nastawnikiem zintegrowanym z elektronicznym modułem VTG. Moduł jest programowany i kodowany do wyposażenia pojazdu.


W kwestii przesyłania danych, w menu jednostki centralnej w zakładce ochrona danych po odznaczeniu opcji przesyłania danych diagnostycznych system nie wysyła danych z pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawniej tak właśnie miałem, że ogólnie na przyspieszenie nie narzekałem do 100 teraz tak jakby nie wiem czy jest coś lepiej niż przy serii może minimalnie lepiej ale właśnie powyżej 100 czuć przyrost mocy i widać, że obrotomierz ciśnie wraz z prędkością :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szkoda Ci gwarancji? 530d fajny silnik a z tego co piszesz pierwsze wrażenia nie są jakieś wow? Rozumiem robienie z 518d 230KM, fajne silniki w BMW kosztują kosmiczne pieniądze, i tutaj w tym przypadku widzę w tym sens ale Twój silnik naprawdę pięknie jeździ, trochę się dziwię no chyba że jesteś już po GW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancje miałem o 2 lata przedłużaną czyli 4 obecnie samochód już mam prawie 3 lata i będę go trzymać może jeszcze z rok :) świadoma decyzja chciałem się przekonać co daje ten chip naprawdę teraz wiem, że trzeba kupić coś konkret np. 400 koni minimum :D także chciałem zwrócić uwagę, że nie jest powiedziane iż stracę gwarancje temat rzeka :) słyszałem o takich przypadkach, że przy m4 na wale były luzy i dobrego klienta poprosili aby wgrał soft oryginał (wiedzieli o modyfikacji w aso) rozliczyli naprawę gwarancyjnie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu 30d od 140 nie jedzie tylko sie toczy. Nie takiej dynamiki oczekuje. Do 100 duzej roznicy nie ma ale nie ma jej rowniez miedzy 30d, a 40d. Po programie 30d to zupelnie inny samochod. Jedzie tak jak powinien od samego poczatku.

To jest prawda do 100 nie ma jakiejś różnicy dużej ale zabawa zaczyna się od 110-120 w górę czuć, że samochód ciągnie bardzo dobrze i to robi wrażenie ale też czuje, że przy jeździe spokojnej do 100 ciągnie płynniej i jakby przy mniejszym wysiłku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tomczi sprecyzuj swoje stwierdzenie za nastepnym razem auto co najmniej 400km? Bo z tego co piszesz to chip poprawia przyspieszenie ale szalu nie ma I trzeba kupic m50d albo m50i zeby fajnie jezdzil :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.