Skocz do zawartości

Akcja serwisowa N47 B47 N57... zawór EGR


christo74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Wlasnie sprawdzilem na stronie BMW i wyszlo mi ze jest akcja serwisowa i Kod akcji technicznej: 0011640600


Czy macie dostep do dodaktowych informacji czego to dotyczy?

VIN: WBA3L51070F807285


Mialem nieszczelny EGR wymieniany rok temu w ASO juz, wiec dziwi mnie że znowu by to robili?


Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,


Wlasnie sprawdzilem na stronie BMW i wyszlo mi ze jest akcja serwisowa i Kod akcji technicznej: 0011640600


Czy macie dostep do dodaktowych informacji czego to dotyczy?

VIN: WBA3L51070F807285


Mialem nieszczelny EGR wymieniany rok temu w ASO juz, wiec dziwi mnie że znowu by to robili?


Z góry dzięki!

Jak wrzucisz numer akcji w forumową wyszukiwarkę (prawy górny róg) to zobaczysz opis aukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po rozmowie z BMW Sikora, bardzo rzeczowy człowiek na stanowisku.

Powiedział że mam w mojej opcji wymianę po gwarancyjna chlodniczki, więc jak zaobserwuje większe ubytki płynu chłodzącego to mam się do nich udać.

Dodał że na zawór egr nie ma na razie akcji ale istnieje dużo prawdopodobieństwo że w najbliższym czasie będzie, bo robią to już w x5, 7demkach, więcy i 3 fka za pewne będzie się łapać.


Zawór koszt w serwisie +montaż z gwarancja 2lata 1500zl.


A jeszcze dowiedziałem się że kolektor b47 w Aso nowy kosztuje 4100 brutto i dają 10% rabat, robota po rabacie ok 900zl. To w przypadku oferty niezależnego serwisu z Katowic za 3k regeneracja +580 robota. To tak szczerze skłaniam się do zrobienia tego w Aso.


Jeżeli faktycznie bedzie akcja na zawór to myślę czy się nie dogadać żeby zrobić za jednym zamachem naprawe po gwarancyjna chlodniczki i kolektor u nich i mieć całość zrobiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Witam,


Wlasnie sprawdzilem na stronie BMW i wyszlo mi ze jest akcja serwisowa i Kod akcji technicznej: 0011640600


Czy macie dostep do dodaktowych informacji czego to dotyczy?

VIN: WBA3L51070F807285


Mialem nieszczelny EGR wymieniany rok temu w ASO juz, wiec dziwi mnie że znowu by to robili?


Z góry dzięki!

 

Akcja techniczna

29.11.2022

Wymiana chłodnicy recyrkulacji spalin (wysokotemperaturowa)

0011640600

F0x F1x F2x F3x N57T N57Z

Stan faktyczny

Analizy jakości wykonywane w naszej firmie wykazały, że w trakcie okresu eksploatacji pojazdu chłodnica recyrkulacji

spalin może utracić szczelność i przestać odpowiadać naszym standardom jakości.

Konsekwencje

W niekorzystnych warunkach chłodnica recyrkulacji spalin może się rozszczelnić. Wyciekający płyn chłodzący może w

połączeniu z osadami sadzy i oleju utworzyć palny osad w chłodnicy recyrkulacji spalin. W rzadkich przypadkach może to

doprowadzić do lokalnych przepaleń układu dolotowego, a w skrajnym przypadku – do pożaru.

Samochody, których dotyczy problem

Odpowiednio do wyboru pojazdów

Działanie

• Wymiana chłodnicy recyrkulacji spalin wraz z zaworem recyrkulacji spalin oraz osłony akustycznej, jeśli jest

zamontowana.

• Przeprowadzenie testu działania czujników ciśnienia i w razie potrzeby wymiana układu dolotowego.

• Odczytanie oznaczenia nowej chłodnicy recyrkulacji spalin i zapisanie go za pomocą testera diagnostycznego

(wykonanie modułu testowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Wlasnie sprawdzilem na stronie BMW i wyszlo mi ze jest akcja serwisowa i Kod akcji technicznej: 0011640600


Czy macie dostep do dodaktowych informacji czego to dotyczy?

VIN: WBA3L51070F807285


Mialem nieszczelny EGR wymieniany rok temu w ASO juz, wiec dziwi mnie że znowu by to robili?


Z góry dzięki!

Jak wrzucisz numer akcji w forumową wyszukiwarkę (prawy górny róg) to zobaczysz opis aukcji.

 

Dzieki M4R10 czyli wychodzi ze jest to jednak znowu EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie mi proszę czy przy akcji jest aktualizowane oprogramowanie w aucie? mam zrobiony soft i w razie ingerencji w oprogramowanie to go stracę :roll:

 

Póki co dwóch kolegów bylo i nie ruszali softu silnika. Ja jadę jutro i mam nadzieję że też nie dotkną bo również mam program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Akcja techniczna

29.11.2022

Wymiana chłodnicy recyrkulacji spalin (wysokotemperaturowa)

0011640600

F0x F1x F2x F3x N57T N57Z

Stan faktyczny

Analizy jakości wykonywane w naszej firmie wykazały, że w trakcie okresu eksploatacji pojazdu chłodnica recyrkulacji

spalin może utracić szczelność i przestać odpowiadać naszym standardom jakości.

Konsekwencje

W niekorzystnych warunkach chłodnica recyrkulacji spalin może się rozszczelnić. Wyciekający płyn chłodzący może w

połączeniu z osadami sadzy i oleju utworzyć palny osad w chłodnicy recyrkulacji spalin. W rzadkich przypadkach może to

doprowadzić do lokalnych przepaleń układu dolotowego, a w skrajnym przypadku – do pożaru.

Samochody, których dotyczy problem

Odpowiednio do wyboru pojazdów

Działanie

• Wymiana chłodnicy recyrkulacji spalin wraz z zaworem recyrkulacji spalin oraz osłony akustycznej, jeśli jest

zamontowana.

• Przeprowadzenie testu działania czujników ciśnienia i w razie potrzeby wymiana układu dolotowego.

• Odczytanie oznaczenia nowej chłodnicy recyrkulacji spalin i zapisanie go za pomocą testera diagnostycznego

(wykonanie modułu testowego

 

Zastanawiające jest, czy dostęp do tego opisu akcji technicznej nr 0011640600 ma każde ASO i ich konsultanci?

Pytam, ponieważ umawiając się na akcję w ASO podczas rozmowy pada stwierdzenie, że akcja dotyczy wymiany chłodnicy recyrkulacji spalin, a na dodatkowe pytanie, czy dotyczy też sprawdzenia czujników ciśnienia i dolotu, konsultant nic nie wie.

Wiecie może bardziej doświadczeni, czy ta dodatkowa czynność związana z układem dolotowym jest wykonywana przez mechanika, który ma te informacje w czynnościach serwisowych? W sumie jest to ważne, czy czujniki i dolot, który może być nawet wymieniony podczas tej akcji technicznej, dobrze współgra z układem recyrkulacji spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytanie kto cię umawiał na wizytę? Tzw. Booker czy doradca serwisu? Ten drugi powinien mieć dostęp do całego opisu jak wygląda procedura serwisowa, jakie części zamówić itp. Booker to booker, on zapewne ma umawiać tylko wizyty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info - możliwe, że to był Booker. Tak mnie połączono, gdy powiedziałem, że jest akcja techniczna na mój samochód. Ok, czyli jak chcę się dowiedzieć więcej, to najlepiej u doradcy serwisowego.

A co do umówienia, to czekam na odzew z ASO, bo podobnie, jak u innych użytkowników najpierw zamawiają i kompletują części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba pierwszy raz pochwale ASO Bońkowscy Szczecin. Akcja serwisowa przeprowadzona wzorowo. Auto oddane 8 rano, 12 do odbioru. Chłodniczka wymieniona, zawór egr też plus mata akustyczna. Kolektor zweryfikowany nie było potrzeby. Soft silnika nie ruszany przy wymianie także kto ma program nie ma czego się bać. Dywagacje były czy się należy auto zastępcze. Tak. Ja nawet dostałem na dwie doby ale nie było potrzeby skorzystać. Oddajesz tylko z taką samą ilością paliwa. Bez limitu km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki autorowi za założenie tego tematu! :cool2:

Zaraz po zakupie fury zauważyłem niewielkie ubytki płynu chłodzącego. Na wężach i łączeniach poniżej chłodnicy EGR były ślady.

Wkrótce czekała mnie niespodziewana długa podróż i nie było czasu na naprawę. 5 litrów deszczówki wystarczyło spokojnie na 5 tys.km.

W drodze powrotnej zapaliła się żółta kontrolka z wizerunkiem silnika. Sprawdziłem na szybko poziom płynu i oleju. Było ok.

Następnego dnia kontrolka się nie zaświeciła. A później to już loteria.


Zanim zlokalizowałem faktyczne miejsce wycieku, niepotrzebnie wymieniłem dwa węże.

"Winowajcą" okazał się wężyk nr. 11 53 8 511 761. :cry:

Kontrolka co raz częściej się zaświecała.

Komputer warsztatowy okazał się zbyt ubogi i nie wykrywał błędu. Jedyne co wskazywał,

to problem z EGR.

Zdemontowałem chłodniczkę upatrując przyczyny w zaworze. Niestety, wszystko wyglądało jakby niedawno było montowane. Sadzy co kot napłakał. Zawór chodził bez zarzutu, więc montaż i jazda.


Żółta kontrolka od blisko miesiąca już się nie pokazuje, ale niestety płynu nadal ubywa.

Mało tego, po montażu chłodniczki zaczęło jeszcze zalatywać spalinami do kabiny po każdym ruszeniu z miejsca. :(

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam - ostatnio zadawałem zapytanie na forum odnośnie akcji serwisowej, właśnie miałem ponownie zadać - ale poczytałem że ludzie przez stronę sprawdzają (nie pamiętam czy wcześniej to już robiłem) ale teraz jak wpisałem to dla mojego auta:


WBA5C91020D462033 - jest podobna akcja co wyżej 0011620600 - niby EGR, jest róźnica w wynikach zapytań przez stronkę a kogoś kto może z bazy danych sprawdzić czy coś ?


A pro po chłodniczki, czekam na informację kiedy będą części - czyli tak jak wyżej pisali, że najpierw muszą części dostać, a później umówić na termin. No i autko ostatnio zaczęło dymić na biało, miałem podejrzenia że możliwe EGR (też wibracje na jałowym dość mocno czułem), możliwe przez to też, bo coś wszystko na raz, nagle..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytanie mam - ostatnio zadawałem zapytanie na forum odnośnie akcji serwisowej, właśnie miałem ponownie zadać - ale poczytałem że ludzie przez stronę sprawdzają (nie pamiętam czy wcześniej to już robiłem) ale teraz jak wpisałem to dla mojego auta:


WBA5C91020D462033 - jest podobna akcja co wyżej 0011620600 - niby EGR, jest róźnica w wynikach zapytań przez stronkę a kogoś kto może z bazy danych sprawdzić czy coś ?


A pro po chłodniczki, czekam na informację kiedy będą części - czyli tak jak wyżej pisali, że najpierw muszą części dostać, a później umówić na termin. No i autko ostatnio zaczęło dymić na biało, miałem podejrzenia że możliwe EGR (też wibracje na jałowym dość mocno czułem), możliwe przez to też, bo coś wszystko na raz, nagle..

 


Uwaga! - Sprawdź akcje techniczne

Uwaga! - Dostępna bezpłatna naprawa pogwarancyjna w oparciu o VIN


Status Nr czynności Opis Szczegóły Rezerwacja

Otwarty 10011620600

Wymiana chłodnicy recyrkulacji spalin (wysokotemperaturowa)

Lokalny nr kampani

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Od siebie mogę dodać, że dzisiaj dostałem nową chłodniczkę z EGRem i przednią osłoną.

Akcja 0011600600. Nie było żadnych aktualizacji.

Nie wiem kto jest producentem ale jest inna obudowa. Ktoś pisal, że Borg Warner. Niestety teraz oznaczenia są tak głęboko że z góry Nie widać.


Przy okazji ciekawa sytuacja, e91 prawie 400tys km a w f31 po 200tys km padł mi uszczelniacz półosi w dyfrze.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Jestem dziś po akcji. Wymienil chłodnice osłonę akustyczna i jakieś przewody. Przy przyjęciu auta było zgłaszane ze nie zgadzam się na żadne aktualizacje sterowników .pan po naprawie powiedział ze nie aktualizowali nic i ze chip został

. Ale jakieś mam odczucie ze auto jest jakby słabsze . Nie ma takiego momentu w okolicach 2tys rpm . Idzie jakoś sprawdzić oprócz hamowni czy oby na pewno nie zmienili oprogramowania ? I czy dostawalliscie po wykonanej usłudze jakiś papier co było robione

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Jestem dziś po akcji. Wymienil chłodnice osłonę akustyczna i jakieś przewody. Przy przyjęciu auta było zgłaszane ze nie zgadzam się na żadne aktualizacje sterowników .pan po naprawie powiedział ze nie aktualizowali nic i ze chip został

. Ale jakieś mam odczucie ze auto jest jakby słabsze . Nie ma takiego momentu w okolicach 2tys rpm . Idzie jakoś sprawdzić oprócz hamowni czy oby na pewno nie zmienili oprogramowania ? I czy dostawalliscie po wykonanej usłudze jakiś papier co było robione

?

 

Nie panikuj. Nie ruszaja softu silnika przy wymianie chłodniczki. Papieru nie dostałem bi o po co skoro wszystko jest w kluczyku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.