Skocz do zawartości

[E90]prawidłowe ustawienie geometrii


pacyk

Rekomendowane odpowiedzi

Gdybyś mieszkał w wiosce smerfów miałbyś ksywę - Mądrala ;-).

Porównaj swoje posty z moimi. Nic nie wnosisz do dyskusji. Twierdzisz że obciążenie nie ma wpływu na ustawienia geometrii auta.

Faktycznie opisujesz swoje doświadczenia - brak wiedzy na temat w którym się wypowiadasz.

Nie wiem lepiej dlatego się pytam. Natomiast wiem na pewno więcej niż ty lecz mimo wszystko nie twierdze że wiem najlepiej.

Jak wiem niewiele to się nie wypowiadam w roli "eksperta" forumowego. Ty natomiast niezależnie od stanu wiedzy pouczasz innych.

 

 

Pozdrawiam mimo wszystko ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

normy BMW które podałeś są tak restrykcyjne, że nawet serwisanci w ASO nie są w stanie ich przestrzegać.

tak jak mówiłem wcześniej, kiedyś miałem sytuację że kobieta mi uderzyła w koło, dlatego udałem się na jej koszt na geometrię do BMW.

chłopaki spędzili 4 godziny, zmieniali felgi na 17, auto wtedy jeszcze było na sprężynach obniżających więc już kompletnie nie ogarniali co się dzieje, w koncu wydruki wyszły ok i samochod jechał prosto. ostatnio pojechalem na geometrie w celu ustawienia kątów pochylenia kół do znajomego, mimo że auto ledwo wjechało na GWINCIE i wystających 19'' do warsztatu, gość nie miał jakichkolwiek problemów ze zrobieniem geometrii. Nie trzeba było zmieniać felg, doważać samochodu i robić cyrków, dodatkowo rozkręcił negatyw na maxa, oczywiście w BMW coś takiego to by powiedzieli że się auto rozleci, jednak nic takiego nie ma miejsca.

zapłaciłem 50zł za regulacje geometrii, kątów PK i zbieżności na obu osiach, turbonowoczesną maszyną HAWKEYE.

założe się że jakbym teraz pojechał do ASO to by rozłożyli ręce.

jeden pojedzie do ASO żeby sobie kupić żarówkę do ringów za 150zl, drugi chwile się zastanowi i kupi identyczną za 20zł.

 

20140422_181119.jpg

 

20140422_181100.jpg

 

20140424_143036.jpg

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiali mi wczoraj w Motoricusie w Warszawie i doważał serwisant. Sam nie miał tylu ciężarków (3x75kg) ale twierdził, że prwidłowo powinno być - jak dobrze pamiętam - 75kg na fotel kierowcy, tyle samo na pasażera i tyle samo na tylnej kanapie oraz 20kg w bagażniku + 3/4 paliwa w baku. Twierdził, że jest to konieczne tylko nie dopytałem, czy na maszynie, na której ustawiał, czy na każdej powinno.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ja uważam, że dociążanie auta mija się z celem. Mam też zaprzyjaźniony warsztat gdzie jeżdżę (tzn jeździłem, na szczęście nie miałem potrzeby ostatnio) na geometrię i pierwsze pytanie jakie zadaje Pan Kaziu to jak użytkuje auta (sam, w pół, pełni obciążony) i ustawia tak jak w książce plus dodatkowa korekta zależna od wykorzystania pojazdu. I uważam, że to jest mądre.

To że każą w wielu serwisach obciążać auto to trochę głupota, bo wywołują w ten sposób idealny rozkład masy, który w rzeczywistości jest praktycznie nieosiągalny...

Dlatego jak wielu z Was ja stawiam na doświadczenie mechanika, a nie na super komputery i ich bezmyślną obsługę!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wazne w jakich warunkach powstaly wzorcowe parametry, z ktorych sie korzysta przy ustawianiu.

 

W BMW producent okreslil je przy obciazeniu, wiec mial w tym jakis cel. Nie ma znaczenia jak sie bedzie uzytkowac auto (w ile osob, z jakim obciazeniem), bo roznice zachowania auta wynikajace z roznego obciazenia przewidzial producent konstruujac zawieszenie i okreslajac normy ustawien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wazne w jakich warunkach powstaly wzorcowe parametry, z ktorych sie korzysta przy ustawianiu.

 

W BMW producent okreslil je przy obciazeniu, wiec mial w tym jakis cel. Nie ma znaczenia jak sie bedzie uzytkowac auto (w ile osob, z jakim obciazeniem), bo roznice zachowania auta wynikajace z roznego obciazenia przewidzial producent konstruujac zawieszenie i okreslajac normy ustawien.

 

To przecież totalna bzdura co piszesz... zrób slalom nieobciążonym autem, a później wsadź do niego 500kg i przejedź raz jeszcze. Wyniki będą takie jak dzień do nocy.

Oczywiście, że obciążenie ma wpływ na zachowanie auta!!!

A producenci aut nie są idealni w dostrajaniu zawieszeń, silników itd.... robią masówkę i tyle.

Dlatego geometrię należy ustawić uwzględniając wykorzystanie auta!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja ustawiałem geometrię u Pana Sylwka w Warszawie przy al. Prymasa Tysiąclecia. Poszukując forum, dowiecie się, że najlepszy fachowiec jaki może być na Mazowszu.

A teraz do samego ustawiania, podobno w naszych samochodach geometria zmienia się w zależności od tego ilu pasażerów jedzie, ile kg przewozisz w bagażniku. Na przykładzie mojego samochodu wspomniany wyżej P. Sylwek najpierw sprawdził mi geometrię na sucho bez niczego, następnie dociążył tylną oś podwieszając obciążniki do tylnej osi od spodu, na siedzenie pasażera położył duży baniak z dystrybutora na wodę wypełniony piaskiem, zablokował kierownicę i zaczął ustawiania, po wszystkim dodatkowo przysiadł na fotelu kierowcy cały czas obserwując wskazania komputera i stawał na progach po każdej stronie.

Dodam jeszcze, że zbiornik paliwa musiałem mieć zatankowany co najmniej w połowie objętości.

 

Efekt taki, że jak wsiadłem do samochodu i od razu wyskoczyłem na trasę to wrażenie jak bym jechał zupełnie innym samochodem.

 

Nadmienię, że P. Sylwek ustawia geometrię w samochodach rajdowych i wielu zawodników ufa mu w tej kwestii. Znam ludzi, którzy prowadzają do niego Porszaki, Astony i inne tego typu tylnonapędówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przecież totalna bzdura co piszesz... zrób slalom nieobciążonym autem, a później wsadź do niego 500kg i przejedź raz jeszcze. Wyniki będą takie jak dzień do nocy.

Oczywiście, że obciążenie ma wpływ na zachowanie auta!!!

A producenci aut nie są idealni w dostrajaniu zawieszeń, silników itd.... robią masówkę i tyle.

Dlatego geometrię należy ustawić uwzględniając wykorzystanie auta!!!!

 

Poważnie? Zmienia się coś przy obciążeniu auta 500kg? :) Przyznaję się do bzdury - niemiałem o tym pojęcia.

Rzeczywiście można olać to, co mówią zasady producenta i zastosować te same kąty i wymiary wyznaczone do obciążonego samochodu i do tego nieobciążonego. Ech, ci Niemcy, wszystko robią do niczego.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest tylu samo zwolenników jak i przeciwników metody dociążania przy ustawianiu geometrii to po co ten temat.

Żyjemy w wolnym kraju ktoś chce mieć ustawioną geometrię tanio to pojedzie do dowolnego diagnosty i ustawi mu samochód za 90zł, ważne żeby być zadowolonym z usługi ile by nie kosztowała.

 

Widzę, że przy tak prostym temacie już kilku dostało wyższego ciśnienia i chciało by wyśmiać wszystkich, którzy się nie zgadzają z ich opiniami.

Po co to ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się uśmiecham, choć wiem, co masz na myśli.

 

Rzecz w tym, że samochód będzie jechał, skręcał, koła nie będą piszczeć przy zastosowaniu bardzo prostych metod. Wystarczy do tego listewka. Jednak nie tylko w tym rzecz.

 

Ważne, jak będzie się auto zachowywać w różnych sytuacjach i wg mnie najlepiej stosować zalecenia producenta, które uznał za najlepszy kompromis. Dodatkowo, sposób ustawienia musi być jasny dla pierwszego lepszego pracownika sieciowej stacji obsługi (tylko od wymiany oleju, ogrzybiania klimy i wymiany opon, którzy często mają też w ofercie ustawianie geometrii), a dobrze wiemy, że pracujący tam często za wiele wiedzy nie mają.

 

Oczywiście ktoś, kto ma doświadczenie i zna się na robocie może zrobić ustawienia customowe, które pozwolą uzyskać pożądany efekt. Na przykład auta wyczynowe też ustawia się inaczej, co jest przesuwaniem kompromisu w pewną stronę. Jestem przekonany, że człowiek, który ma łeb na karku i ustawia geometrię aut na co dzień umie osiągnąć odpowiedni efekt na różne sposoby. Umie też zrobić to dobrze w aucie, w którym zostało zmodyfikowane zawieszenie.

Wbrew pozorom właściwe ustawienie geometrii, umiejętność interpretacji efektów, występujących problemów i ich usunięcie wcale takie proste nie jest.

 

PS.

Wsiadam do taksówki, czuje odór ropy, słyszę wyjechany dyfer, dzwoniące zawieszenie i pytam drivera Mercedesa Okulara:

- Jak tam autko się sprawuje?

- Bardzo dobre auto, już mam 350tys nakulane i tylko hamulce i olej robiłem. Poza tym niezawodne.

 

Wszystko zależy od punku widzenia. Dla jednego dobrze ustawiona geometria to to, że auto nie sciąga i przy skręcie nie piszczy, a inny będzie zwracał uwagę na szybkie pokonywanie zakrętów (szczególnie na mokrym), na przenoszenie nierówności na kierownicę, okręcanie kierownicy po skręcie, na zachowanie auta obciążonego, na jazdę w koleinach i wiele innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja się uśmiecham, choć wiem, co masz na myśli.

 

Rzecz w tym, że samochód będzie jechał, skręcał, koła nie będą piszczeć przy zastosowaniu bardzo prostych metod. Wystarczy do tego listewka. Jednak nie tylko w tym rzecz.

 

Ważne, jak będzie się auto zachowywać w różnych sytuacjach i wg mnie najlepiej stosować zalecenia producenta, które uznał za najlepszy kompromis. Dodatkowo, sposób ustawienia musi być jasny dla pierwszego lepszego pracownika sieciowej stacji obsługi (tylko od wymiany oleju, ogrzybiania klimy i wymiany opon, którzy często mają też w ofercie ustawianie geometrii), a dobrze wiemy, że pracujący tam często za wiele wiedzy nie mają.

 

Oczywiście ktoś, kto ma doświadczenie i zna się na robocie może zrobić ustawienia customowe, które pozwolą uzyskać pożądany efekt. Na przykład auta wyczynowe też ustawia się inaczej, co jest przesuwaniem kompromisu w pewną stronę. Jestem przekonany, że człowiek, który ma łeb na karku i ustawia geometrię aut na co dzień umie osiągnąć odpowiedni efekt na różne sposoby. Umie też zrobić to dobrze w aucie, w którym zostało zmodyfikowane zawieszenie.

Wbrew pozorom właściwe ustawienie geometrii, umiejętność interpretacji efektów, występujących problemów i ich usunięcie wcale takie proste nie jest.

 

PS.

Wsiadam do taksówki, czuje odór ropy, słyszę wyjechany dyfer, dzwoniące zawieszenie i pytam drivera Mercedesa Okulara:

- Jak tam autko się sprawuje?

- Bardzo dobre auto, już mam 350tys nakulane i tylko hamulce i olej robiłem. Poza tym niezawodne.

 

Wszystko zależy od punku widzenia. Dla jednego dobrze ustawiona geometria to to, że auto nie sciąga i przy skręcie nie piszczy, a inny będzie zwracał uwagę na szybkie pokonywanie zakrętów (szczególnie na mokrym), na przenoszenie nierówności na kierownicę, okręcanie kierownicy po skręcie, na zachowanie auta obciążonego, na jazdę w koleinach i wiele innych.

 

Popieram w 100% dlatego tak jak wcześniej pisałem stawiam na mechanika i jego doświadczenie a nie na urządzenia!!! Czy ktoś obciąża auto czy nie to drugorzędna sprawa... ważne aby osoba ustawiająca wiedziała co robi. I dalej podtrzymuje swoje zdanie, że geometrię trzeba ustawić pod sposób wykorzystania auta. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Nie trzeba było zmieniać felg, doważać samochodu i robić cyrków, dodatkowo rozkręcił negatyw na maxa, oczywiście w BMW coś takiego to by powiedzieli że się auto rozleci, jednak nic takiego nie ma miejsca.

 

felg nie trzeba zmieniać .. bo ogarniamy chyba do 40 cali

 

bo chciałeś ustawiac negatywy jak najbardziej się da więc bez sensu było dociążanie samochodu ( po dociążeniu się aby zwiększają ) i nieznacznie zmienia się zbieżność

 

 

przód praktycznie bez różnicy czy dociążony czy nie

 

 

dla ustawień "fabrycznych" wszystkie BMW dociążamy ... ostatnio często pojawiają się F30 i F10 na korekty :) wszystkie dostają piękne 150 kg na przód :D

 

 

 

ps. cena była bardzo mocno promo ... w tej chwili jest nieco drożej ale i tak atrakcyjnie

 

 

uwaga SPAM REKLAMOWY

 

http://www.motoplex.pl - > zapraszam , bmw dopieszczam ze szczególną uwagą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

dla ustawień "fabrycznych" wszystkie BMW dociążamy ... ostatnio często pojawiają się F30 i F10 na korekty :) wszystkie dostają piękne 150 kg na przód :D

 

http://www.motoplex.pl - > zapraszam , bmw dopieszczam ze szczególną uwagą

 

Tylko przód 2 x 75 kg? Tyłu nie trzeba obciążać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cz dociążenie E9X robi się tak samo jak według starszych modeli?

 

Samochód należy obciążyć następująco: przednie siedzenia powinny być obciążone 2x68 kg, tylne siedzenie powinno być obciążone centralnie 1x68 kg, bagażnik powinien być obciążony 1x21 kg, zbiornik paliwa zatankowany do pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wakacji borykałem się z zawieszeniem w mojej e90 po wymianie 8 gum w tylnym zawieszeniu okazało się że dalej jest coś źle 4 różne zakłady ustawiały wszędzie inaczej wszędzie bez obciążenie efekt dwa komplety tylnych opon poszło się pierdzielić zbierało na jedną stronę 3 tyg. temu ustawiałem u gościa w wiosce która ma może 100 mieszkańców geometria 3d + obciążenie całkiem inaczej się jeździ tym samochodem opon nie zbiera od środka ale równomiernie. Nauczka na przyszłość jak pisze z obciążeniem to z obciążeniem ale oczywiście szkoda czasu na pierdoły i szkolenia personelu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było z obciążeniem 70 (fotel kierowcy) + 70 (fotel pasażera) + 70 (tylne siedzenie środek) + 22 (bagażnik środek) + pełny bak paliwa. Problem był tylko z kątami z tyłu, bo mam założone sprężyny niższe niż fabryczne m-pakietowe. W ogóle w BMW zakres skali jest bardzo mały. Wszystko musi być idealnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez bylem na hunterze i nie potrafi nawet ustawic kierownicy idealnie na wprost

Przecież to urządzenie obsługują ludzie widocznie słobo się przykładają :oops:

Ja wszystkie auta robię na Hunterze i zawsze jest OK :cool2:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
oczywiście, że człowiek jest ważniejszy niż maszyna, dobry fachowiec na "batmanie" nawet ustawi, a jak ktoś nie ma pojęcia o tym co robi to nawet maszyna 3d mu nie pomoże...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Moze postawię głupie pytanie ale, oddałem auto do mechanika i zmienił mi zawieszenie z przodu i niby po tym zabiegu zmieniał geometrie/zbieżność i wszystko jest okej na pierwszy rzut oka poza dziwnie skręconą kierownicą podczas jazdy na wprost.

Bardzo sobie cenię właściwości jezdne BMW dlatego chciałbym oryginalne wartości i do was pytanie, czy jest sens wydawać kupe kasy i jechać z tym do serwisu BMW czy mogę udać się z tym do np. Interhomu czy gdziekolwiek wręcz?

Zależy mi na tym żeby było naprawde idealnie zrobione ale czy tutaj wpływ tego ze to serwis itd ma znaczenie ?

Oczywiście mowa o samej geometrii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.