Skocz do zawartości

[E90]prawidłowe ustawienie geometrii


pacyk

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odswieze temat,

 

Rok temu zmienilem sprezyny na Eibach pro kit

Na jesien zalozylem adaptery pod tylne sprezyny podnoszace o 1cm,

 

Dzis zrobilem zbieznosc i geometrie. Prosze zerknijcie , czy wszystko gra (przednie prawe kolo przed i po geometri te same ustawienia kata pochylenia ? -1,06 czy wszystko tu gra ? )Cala reszta korekty. Regulacja odbyla sie bez otwierania maski. Kierownica byla lekko w lewo przy jezdzie na wprost (teraz jest idealnie)

http://images66.fotosik.pl/762/3a9e289058948f97med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość regulacji PK zapewne nikomu nie chciało się poluzować nakrętek od poduszki amortyzatora, oraz odpowiednio ustawić koła (w tym wypadku "odchylić" koło od komory silnika).

 

P.S Przed regulacją trzeba usunąć taki że tak powiem "cycek" z poduszki amortyzatora, aby można było swobodnie manewrować poduszką.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość regulacji PK zapewne nikomu nie chciało się poluzować nakrętek od poduszki amortyzatora, oraz odpowiednio ustawić koła (w tym wypadku "odchylić" koło od komory silnika).

 

P.S Przed regulacją trzeba usunąć taki że tak powiem "cycek" z poduszki amortyzatora, aby można było swobodnie manewrować poduszką.

 

Czyli patrzac na schemat wyzej geometria jest zle wykonana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmuje się że maksymalna różnica PK pomiędzy kołami na jednej osi nie powinna przekraczać 0°30' (E90 dopuszcza 0°25')

W kolegi przypadku pomimo odchyłki prawego koła to różnica obu kół wynosi ok. 0°18' podejrzewam że nawet auta nie ściąga, więc nie jest źle.

 

Choć można by "postawić" prawe koło przy regulacji bez problemu.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmuje się że maksymalna różnica PK pomiędzy kołami na jednej osi nie powinna przekraczać 0°30' (E90 dopuszcza 0°25')

W kolegi przypadku pomimo odchyłki prawego koła to różnica obu kół wynosi ok. 0°18' podejrzewam że nawet auta nie ściąga, więc nie jest źle.

 

Choć można by "postawić" prawe koło przy regulacji bez problemu.

 

Dzieki wieklkie. NIeznam, sie patrze na te wykresy i nieumie odczytac tej roznicy 0,18 (mi wychodzi wiecej jak odejme kat prawego -1,06 - 0,48 kola od lewego, ale pewnie zle kombinuje). Jak piszesz, ze jest w normie wszystko to jest OK

 

Pytalem, zeby sie upewnic ( niechcialbym, zeby mi zjadlo opony)

Auta niesciaga -prowadzi sie pewnie, kierownica idealnie na wprost

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wieklkie. NIeznam, sie patrze na te wykresy i nieumie odczytac tej roznicy 0,18 (mi wychodzi wiecej jak odejme kat prawego -1,06 - 0,48 kola od lewego, ale pewnie zle kombinuje)

1° = 60' czyli najprościej 66' - 48' = 18' :P (ja czasami też zapominam o tych wszystkich jednostkach itd.)

Pytalem, zeby sie upewnic ( niechcialbym, zeby mi zjadlo opony)

Auta niesciaga -prowadzi sie pewnie, kierownica idealnie na wprost

BMW ma to do siebie że koła są fabrycznie na "negatyw" - zaletą tego ustawienia jest m.in. lepsza przyczepność na zakrętach wówczas koła (zewnętrzne) ustawiają się mniej więcej na 0°00' co daje 100% przyleganie koła do nawierzchni przynajmniej teoretycznie, wada to szybsze zużycie wewnętrznej części opon.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam dzisiaj bylem na zbieznosci

Zaczelismy od tylu lewe kolo ok prawe skonczyla sie sruba regulacji, zamowilem nowa podobno pomoze, przod jest tak zapieczony ze nie dale sie ruszyc wiec wymieniam drazki z koncowkami, martwi mnie kąt przednich kol czy da sie ustawiac

Katy przy mocowaniu jest zabezpieczenie lecz ma ono wejscie na imbus czy je sie wykreca czy wybija ewentualnie wogole sie nie rusza?

https://zapodaj.net/3b38738b13231.jpg.html

https://zapodaj.net/96380c6b6a026.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto nie było bite, to tych kołków w kielichach się nie rusza.

 

Należy sprawdzić elementy zawieszenia ( amotyzatory wahacze) czy nie krzywe, wybite itd.

Zweryfikować zużycie- wymienić i wtedy geometria.

W przypadku BMW wymagane dociążenie.

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie jest taki aluminiowy bolec jak na filmiku. Skoro masz inaczej, to znaczy że ktoś coś kombinował.

Jeśli wszystko jest jak fabryka, to nie ma potrzeby takiego kombinowania.

 

Zrób tak jak pokazane, o ile zakres regulacji pozwoli. Najważniejsze by parametry były ok.

Wtedy prowadzenie, odbijanie kierownicy do jazdy na wprost będzie jak trzeba.

 

Ps. Mówisz że wszystko w zawieszeniu wymieniłeś- ale chyba nie do końca.

Mam na myśli górne łożysko amortysatora

 

Nr. 1

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC31-EUR-06_2004_E90_BMW_320d&diagId=31_0716#31336760943

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienialem wszystko w czerwcu

Górne mocowanie amortyzatora Sachs (803 006) 2 105,82zł 211,64zł

Górne mocowanie amortyzatora Sachs (802 549) 2 22,23zł 44,46zł

Górne mocowanie amortyzatora Sachs (802 548) 2 20,86zł 41,72zł

Tuleje/Silentblocki Sachs (802 547) 2 57,19zł 114,38zł

Zestaw osłon i odbojników Sachs (900 126) 1 52,67zł 52,67zł

Zestaw osłon i odbojników Sachs (900 134) 1 83,95zł 83,95zł

Koszt wysyłki: 18,00zł

Do zapłaty: 566,82zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze sprawdz.

Nie ma bata, jeśli części nowe to kąt musi być ok- bez żadnego kombinowania (jeśli auto nie bite).

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyzej, bolca sie nie wybija bo to straszny drut. Nie musi byc konkretnie bite, by kielichy sie pokrzywily bo sa niemal z tektury.

 

Wymieniales amortyzatory? Wahacze? Zwrotnice? (cos moze byc pogiete) :)

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Auto sciaga na lewo

Co sprawdzic?

https://zapodaj.net/b0bd3ef09feb2.jpg.html

 

Poradziles sobie z tym katem pochylenia kola? Ja mam to samo -1,16st na lewym.

 

Drugie pytanie: czy tylnie kola maja regulacje kata pochylenia? Bo mam spore odchylki, szczegolnie na lewym -2,23st. Nie wiem czy to nie sprawa zastosowanych dystansow?

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto sciaga na lewo

Co sprawdzic?

https://zapodaj.net/b0bd3ef09feb2.jpg.html

 

Poradziles sobie z tym katem pochylenia kola? Ja mam to samo -1,16st na lewym.

 

Drugie pytanie: czy tylnie kola maja regulacje kata pochylenia? Bo mam spore odchylki, szczegolnie na lewym -2,23st. Nie wiem czy to nie sprawa zastosowanych dystansow?

 

Tylne koła mają regulację kąta pochylenia :D , zresztą tył ma regulację we wszystkich kierunkach ..

Kąt pochylenia przednich kół nie ma regulacji , jest niestety bardzo łatwo zmienić kąt lądując w jakiejś dużej dziurze :oops:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tylne koła mają regulację kąta pochylenia :D , zresztą tył ma regulację we wszystkich kierunkach ..

Kąt pochylenia przednich kół nie ma regulacji , jest niestety bardzo łatwo zmienić kąt lądując w jakiejś dużej dziurze :oops:

 

No wlasnie z tym przodem, a ktos probowal usuwac ten nit z dziurki? Bedzie jakos wtedy jakas mozliwosc regulacji?

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.