Skocz do zawartości

G30 - 530 XD vs 540 XI


kosa69

Rekomendowane odpowiedzi

http://businessinsider.com.pl/lifestyle/car-insider/bmw-serii-5-wady-i-zalety/dkrr24f

 

Wady

 

• Zawieszenie jest komfortowe, ale nie z 20 calowymi kołami.

• Jeśli lubisz ustawić kierownicę nisko – BMW serii 5 nie daje takiej możliwości.

• Bardzo wysokie ceny niektórych opcji

• Większość systemów bezpieczeństwa to opcje.

• Duży spadek wartości.

 

 

Silnik jest dynamiczny, xDrive to dobry wybór bo nie dość, że sprawia, że auto przyśpiesza do 100km/h w mniej niż 5 sekund to pewniej prowadzi się w zakrętach dzięki skrętnej tylnej osi.

 

Trochę słabnie dopiero przy 200km/h.

 

Spalanie średnie przy wciśnięciu od czasu do czasu pedału gazu - około 12 litrów.

 

Bardzo wygodna tylna kanapa.

 

Głęboki bagażnik.

 

Pakiet M za 27 000 pln zmienia na plus wygląd samochodu.

 

Ładnie brzmi, dużo lepiej niż 530i.

ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
530ix nie jedzie, coś jeszcze chcesz wiedzieć? :mrgreen:

 

 

Zgadzam się :) może nie tyle nie Jedzie co szału nie ma.

W 330i i to bez xa jest w miarę od 0 do 100 a 100-200 slabiitko. Więc cięższe 530i plus x średnio jedzie. Tylko tak jak ktoś pisał zależy co dla kogo znaczy słowo Jedzie....jedni mając wcześniej Mondeo 115 km przesiada się na 318d lub 520d o powiedzą wow. Ja oceniam wrażenia z jazdy i czasy. Nie mierzyłem jeszcze race logic ale pewnie wyjdzie 0-100kolo 5,6-5,8a do 200 jakiś 22 co już jest naprawdę średnim czasem.... Może w końcu będzie program do b48. Ale to i tak max 300km i 450nm i to dalej będą 4 cylindry....

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przejedzcie się proszę tym autem bo na papierze wszystko moze sie zgadzac a w zyciu juz nie.

Seria 5 jest lzejsza od f10

Silnik to całkiem nowa konstrukcja na dwóch turbinkach .Bardzo podobna do 2.8i montowanego do niedawna lecz jednak lepsza.

Dzwięk jest inny niz w 2.8 nie słychac wiertarki tylko fajny bas (raczej z głośników.)

Ale co najwazniejsze jak jade za kims wąską drogą i ten ktos jedzie 120/h chcąc go wyprzedzić wciskam gaz i bez problemu płynnie go wyprzedzam.Takie sytuacje to 90%potrzeb w moim przypadku więc jest ok. A autostradami mało jezdzę choc i tak bedzie o niebo lepiej od 2.0d ktorych sprzedadzą najwiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Silnik to całkiem nowa konstrukcja na dwóch turbinkach.

Jedno twin-scroll.

Dwie turbiny są np w 525d.

 

Dokładnie jedna turbina... Ja nie wiem skąd takie ochy to tylko 252ps trójka rwd dużo lżejsza a jakoś tego przyspieszenia powyżej 100 nie odczuwam :(

Cóż... Każdy inaczej to odbiera...

 

 

0-200 25sekund to przeciętny wynik gdzie 22 przy tym samym silniki i rwd w 330i to również żaden szał...

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autem się jeździ - a przyspieszeniem wciskającym w fotel powinny emocjonować się dzieciaki.

 

Jechałem A6 272 KM w dieslu oczywiście. Jechałem BMW 530 i 535.

 

Wrażenia?

 

Skoda RS 220 KM z 2 litrowym silnikiem dawała więcej frajdy - cała wymieniona wyżej trójka jechała jak wozy emeryckie.

 

I tyle w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wrażenie podczas jazdy 330i były bardzo podobne. Też mi się wydawało, że auto "nie jedzie", w porównaniu do 2.0TSI, w moim przypadku 200KM po chipie na 240KM.

No ale to nieprawda, 330i jest szybsze. Tylko nie ma tego wycia, rwania i szarpania. Silnik w BMW ma dużo wyższa kulturę pracy i sprawia wrażenie bardziej stonowanego. Dla mnie to plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Randall

 

ok - dziwię się tylko, że danie auta do porównania innej marki powoduje takie fochy tutaj; tym bardziej, że regulamin też jasno określa poziom kultury na forum.

 

Ale OK - wiem już, że jak pisze o BMW to tylko ochy i achy, co by inni sie nie frustrowali :)\

 

Panowie, dajcie na luz - albo rozmawiacie konkretnie, albo się obrażacie jak dzieci.

 

Ja kończę temat - ale prosze też Moderatora, aby odpoczynek od postowania był nakładany sprawiedliwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smisniakiewicz ale nie chodzi o to, że porównujesz do innej marki.

Ale nie porozumieniem jest porównywanie tak jakby odmiennych rodzajów samochodów, w innym segmencie.

Przecież RS to usportowiona wersja auta segmentu klasy chyba D.

BMW 5 to raczej klasa E, a poza tym nie usportowiona.

Bardziej wiarygodnie by było chyba jakbyś porównywał RS do M5 - czyli usportowione wersje cywilnych aut, ze zmienionym zawieszeniem, silnikiem itp. A najlepiej RS do M3.

Równie dobrze możesz porównywać krótkie spodenki z długim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Autem się jeździ - a przyspieszeniem wciskającym w fotel powinny emocjonować się dzieciaki.

 

Jechałem A6 272 KM w dieslu oczywiście. Jechałem BMW 530 i 535.

 

Wrażenia?

 

Skoda RS 220 KM z 2 litrowym silnikiem dawała więcej frajdy - cała wymieniona wyżej trójka jechała jak wozy emeryckie.

 

I tyle w temacie

 

Ech Skoda gadać .

,,Autem się jeździ - a przyspieszeniem wciskającym w fotel powinny emocjonować się dzieciaki. "

 

Może ci ciężko to pojąć ,ale są tacy dla których dynamiczna jazda autem to przyjemność.

Moja A 4 1,9 TDI zrobiona na 186 KM dawała tą samą przyjemność podczas przyśpieszania co obecne 535xd ( przy 20 - 40 Km/h )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fajnie, nie musisz przepłacać i możesz jeździć całe życie 1,9 tdi z bananem na twarzy :mrgreen:

Czytaj ze zrozumieniem o ile to możliwe.

Dawała - czas przeszły, czyli już nie daje -rozumiesz, czy za trudne?

I po drugie ironia, czyli przedział prędkości , domyślam się, że tego też nie załapałeś, a miało to być odpowiedzią na doznania z jazdy skodą. Padło stwierdzenie , że lepiej się jeździło 2.0 tsi od 3.0 bd . Ok każdy ma prawo do swoich odczuć, ale w tym przypadku mogłoby się to tyczyć tylko małych prędkości , przy prędkościach autostradowych brzmi ono po prostu głupio. Dodatkowo w przypadku 535d dwie turbiny dają może trochę złudny efekt dynamiki nierzucającej na kolana, bo przyrost mocy jest bardzo liniowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mowa o 30i moim zdaniem 530i jest odpowiednikiem 320i, calkiem rozsadny i wcale nie powolny ale nie jest to optymalny naped dla entuzjastow samochodowych w tym modelu. W 4ce jest ok bo tam sie siedzi nisko, motor slychac na obrotach przez drzwi bez ramek i calos wspolgra z koncepcja modelu.

Natomiast w G30 oczekiwalbym aby przy 130km/h na 5 biegu po mocniejszym ale nie calkowitym dodaniu gazu przyspieszyl bezproblemowo zwiekszajac obroty przy fajnym gangu silnika a nie zrzucal biegi i wchodzil od razu na 6tys obr. Wiadomo pojemnosci nic nie zastapi, do tego dobre wygluszenie G30 powoduje dosc syntetyczne odczucia, 30i ogolnie dobrze brzmi ale tutaj jest slyszalny troche jak zza sciany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Cześć , w kwietniu zamówiłem 540i , od momentu zamówienia do odbioru dostałem do jazdy nówkę sztukę G30 530d, w sumie zrobiłem nią 14500km wiec mogę coś powiedzieć , teraz odebrałem 540i ( dodałem dziś w galerii samochody) i mam je już 3 tygodnie , to zupełnie inne auta .... 540i jest mega ciche , przyjemnie mruczy , przyspiesza równo cały czas tak samo ( trochę tak nudno ) w 530d było wyraźne uderzenie momentem i mimo ze było wolniejsze wrażenie było jakby było szybsze . Na trasie 530d przyjemnie „warczy” i jest w miarę ciche przy prędkościach autostradowych (200) natomiast w mieście w korkach przy podjeżdżaniu warkot staje się warkotem i jest słabo , 540i w korkach jak hybryda, totalna cisza. Spalanie 530d trasa 9l jazda dynamiczna ) 540i 12l , miasto 530d 10l , 540i 13,5. ( 100% miasto, dużo korków )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
To jest zawsze dylemat. Każdy musi sam rozważyć co mu bardziej pasuje. Ja mam 540i, więc nie mogę się wypowiadać na temat diesla. Jestem zadowolony z tego silnika jest bardzo dynamiczny i w miarę cichy. Myślę, że na pewno będzie więcej palił niż diesel, więc dieslem będzie nieco większy zasięg. Przy wkręcaniu na obroty 540i robi się głośny, taka wiertara, błyskawicznie wchodzi na obroty. przy normalnej jeździe jest cicho. Chociaż przed zakupem jeździłem też mercedesem i jak ktoś ceni komfort to moim subiektywnym zdaniem komfort w mercedesie jest większy przede wszystkim pod względem zawieszenia i wyciszenia. Natomiast BMW nieznacznie lepiej zachowuje się na krętych drogach, napęd xdrive myślę, że nie dorównuje Audi quattro absolutnie, więc też trudno mi się wypowiadać, ale na razie nie udało mi się zerwać przyczepności. Generalnie czuję, że samochód swoje waży. Przy ekonomicznej jeździe udaje się zejść ze spalaniem do 8,2l/100, ale jeśli ktoś często wykorzystuje właściwości dynamiczne tego silnika to nie uda mu się zejść poniżej 10l.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.