Skocz do zawartości

Powolny wzrost Temperatury 530i


Sepu530ii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Proszę o pomoc a mianowicie mam problem ze wzrostem temperatury a dokładniej po odpaleniu z rana na zimnym bardzo powoli wzrasta wskazówka temperatury po przejechaniu Ok 3-4 km ledwo co wychodzi za niebieskie pole przy jeździe po mieście wskazówka wskakuje na polowe dopiero po przejechaniu Ok 15 km ale gdy tylko wyjeżdżam po za miasto autostrada ogolnie szybsza jazda niz od świateł do świateł lub dynamiczniej jeżdzę odrazu opada na 1 kreskę lub do okolic niebieskiego pola. Ciepłe powietrze dmucha normalnie. Dodam tez ze po odpaleniu na zimnym zawsze stoję Ok 30s do 1 minuty aby obroty spadły do ok800. Nie wiem tez czy to ma znaczenie ale wydaje mi sie ze auto mi za dużo pali na autostradzie przy jeździe ok120 nie ma szans poniżej 10 l zejść w mieście mieszana jazda troche dynamiki troche spokojnej ale bardziej spokojna pokazuje mi 20 l. Na forach czytałem ze na trasie 3.0i można nawet do 8 l przy tej prędkości zejść a w mieście ok14-16l. Czy to moze być termostat czy cos innego ? Proszę o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Coś rzeczywiście za wolno łapie temperaturę.

Coś było dłubane przy układzie chłodzenia ostatnio?

Poziom płynu jest jak powinien?

Czy po nagrzaniu wszystkie węże są ciepłe, czy dolna część chłodnicy jest ciepła?

Pompa wody nie ma luzów, nie jest zatarta?

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatarta pompa to już by się płyn kotlowal w głowicy i miał by czerwone pole

 

Temat prosty. Otwiera się szybko lub jest caly czas otwarty i płyn idzie na chłodnice i się wolniej nagrzewa w mieście płyn. Jadąc w trasę dodatkowo lodowate powietrze schladza chłodnice i cały płyn w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś rzeczywiście za wolno łapie temperaturę.

Coś było dłubane przy układzie chłodzenia ostatnio?

Poziom płynu jest jak powinien?

Czy po nagrzaniu wszystkie węże są ciepłe, czy dolna część chłodnicy jest ciepła?

Pompa wody nie ma luzów, nie jest zatarta?

 

Nic nie było grzebane w ostatnim czasie

Dolewalem płynu Ok.2000 tys km wcześniej nie zauważyłem ubytku

Węże i dół ciepły

Jak sprawdzić czy pompa nie ma luzów albo czy nie zatarta ? Bo tego nie sprawdzałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatarta pompa to już by się płyn kotlowal w głowicy i miał by czerwone pole

 

Temat prosty. Otwiera się szybko lub jest caly czas otwarty i płyn idzie na chłodnice i się wolniej nagrzewa w mieście płyn. Jadąc w trasę dodatkowo lodowate powietrze schladza chłodnice i cały płyn w układzie.

Czyli myślisz rownież ze termostat ? Na dniach wymienię i podzielę sie efektami.

A czy to moze mieć związek z wysokim spalaniem ? Moze być ze ten czujnik temperatury silnika ktory jest w termostacie podaje dane ze silnik jest zimny i większa dawkę paliwa łyka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem takie same objawy w 523i zima 90 wogole nie łapał najlepiej odpal jak jest zimny przejedz sie ze 4 km i sprawdz dolny waz czy jest letni cieply jak tak termostat caly czas jest otwarty i jest do wymiany.Ogolnie po wymianie termostatu zima 90 lapal po ok 4km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strzałką do góry :mrgreen:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyzio255 nie wiem, nie znam Się,zarobiony jestem :wink:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gr... ale gniota posłałem, sorry, tu jest jedna całość, termostat z obudową oczywiście... Ale mi jakoś w głowie został termostat z poprzedniego bmw, gdzie właśnie osobno montowało się ten element a potem jego obudowę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.