Skocz do zawartości

F30 318D strzelony rozrząd / wymiana silnika


ostryyy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak opłaciło się. Jeszcze gdyby to tego miała dojść turbina to w 10k nie byłoby mowy żeby się zamknąć.

 

Pytałem o gwarancję i jest standardowa gwarancja 2 lata. Warunkiem jej podtrzymania są wymiany olejowe w ASO. Nie wiem jak jest z serwisowaniem innych części na przykład zawieszenia czy hamulców ? Będzie można robić poza ASO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interwał olejowy w BMW to 30k km, jeśli chcesz zrobić wymianę w środku kup po prostu oryginalny filtr BMW i zrób gdziekolwiek ta sama procedura z klockami etc, taniej niż w salonie ori części kupisz np u Gorika z forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Troche pyrrusowe zwyciestwo jednak :(

Na juz policzyli Ci 9k PLN a po calkowitej wymianie powiedza ze doszla jednak ta pompa no i cos jeszcze, "wie pan srubki, duperele, cos sie ulamalo, znalezlimy jeszcze to.." i wydasz ponad 10k PLN podejrzewam.

 

Gwrancja 2 letnia ratuje troche sprawe chociaz i to jest obwarunkowane wymiana oleju u nich czyli kolejne ekstra koszty.

 

Czy nie mozesz wymienic/regenerowac tej turbiny poza ASO, 9k PLN za to to absurd..?

 

Wiesz - BMW mowi/straszy ze koszt silnika/robocizny to 35k PLN ale tak naprawde to dostaniesz blok silnika z demobilu, jakis refurbished (ale na gwarancji!) ktory ich kosztuje pewnie kilka k PLN wiec az tak wielkiej lachy nie robia bo przerzucaja ich "koszty" na turbine.

 

Koniecznie musisz nam napisac jak historia bedzie miala swoj final o calkowitych kosztach itp

 

PS. Zachowanie BMW pomimo wziecia na siebie kosztow silnika/robocizny uwazam nadal za skandaliczne.

Jezeli turbina sie skonczyla bezposrednio z przyczyny awarii silnika to jakim prawem obciazaja Cie kosztami?

To samo "srubki" - wtf??

 

Albo ja nie rozumiem dokladnie tej sytuacji albo przypomina mi to myslenie - ktos wjechal mi w tyl auta i przez to wylecialem z ulicy i uderzylem w drzewo a ubezpieczyciel chce mi naprawic tylko ten tyl mowiac ze uszkodzony przod to moja wina bo moglem nie uderzac w drzewo.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interwał olejowy w BMW to 30k km, jeśli chcesz zrobić wymianę w środku kup po prostu oryginalny filtr BMW i zrób gdziekolwiek ta sama procedura z klockami etc, taniej niż w salonie ori części kupisz np u Gorika z forum.

Czyli można robić wymiany olejowe poza ASO, a gwarancja nadal będzie ? Z tego co wiem obowiązuje chyba tylko przy serwisowaniu w ASO, ale mogę się mylić.

Interwał olejowy w BMW to 30k km.

Można to łatwo poprawić i na 15, i na 8, i na 12

Nikt was nie zmusza do jazdy 30 tys

Wiadomo. 30 tyś km to jest dość sporo, lepiej robić wcześniej.

 

Troche pyrrusowe zwyciestwo jednak :(

Na juz policzyli Ci 9k PLN a po calkowitej wymianie powiedza ze doszla jednak ta pompa no i cos jeszcze, "wie pan srubki, duperele, cos sie ulamalo, znalezlimy jeszcze to.." i wydasz ponad 10k PLN podejrzewam.

 

Gwrancja 2 letnia ratuje troche sprawe chociaz i to jest obwarunkowane wymiana oleju u nich czyli kolejne ekstra koszty.

 

Czy nie mozesz wymienic/regenerowac tej turbiny poza ASO, 9k PLN za to to absurd..?

 

Wiesz - BMW mowi/straszy ze koszt silnika/robocizny to 35k PLN ale tak naprawde to dostaniesz blok silnika z demobilu, jakis refurbished (ale na gwarancji!) ktory ich kosztuje pewnie kilka k PLN wiec az tak wielkiej lachy nie robia bo przerzucaja ich "koszty" na turbine.

 

Koniecznie musisz nam napisac jak historia bedzie miala swoj final o calkowitych kosztach itp

 

PS. Zachowanie BMW pomimo wziecia na siebie kosztow silnika/robocizny uwazam nadal za skandaliczne.

Jezeli turbina sie skonczyla bezposrednio z przyczyny awarii silnika to jakim prawem obciazaja Cie kosztami?

To samo "srubki" - wtf??

 

Albo ja nie rozumiem dokladnie tej sytuacji albo przypomina mi to myslenie - ktos wjechal mi w tyl auta i przez to wylecialem z ulicy i uderzylem w drzewo a ubezpieczyciel chce mi naprawic tylko ten tyl mowiac ze uszkodzony przod to moja wina bo moglem nie uderzac w drzewo.

 

Pracownik serwisu zapewniał mnie, że jeśli nie dojdzie ta pompa to wszystko nie przekroczy 9 tyś zł.

Pytałem także dlaczego skoro turbina poszła od silnika, a koszty silnika zostaną w 100% pokryte, to logicznym tokiem myślenia dlaczego nie zgodzili się na pokrycie kosztów turbiny. Niestety tak działa BMW. Pracownicy BMW zapewniali, że z praktyki ich zdaniem naprawdę sporo przyznali. Ze względu na to, że gwarancja samochodu skończyła się prawie rok temu myślę, że i tak wyszło nie najgorzej.

Jeśli chodzi o turbinę to pytałem także czy nie mogę kupić turbiny na własną rękę. Powiedzieli, że niestety nie ma takiej opcji. Koszt samej turbiny w ASO wyszedł coś około 7100zł.

 

Sytuacja, którą opisujesz odwzorowuje rozumowanie BMW w Niemczech. :|

 

 

 

Oczywiście będę dalej dawał znać jak sprawa się ma. Mam nadzieje, że wszystko zakończy się pozytywnie i nie dojdą żadne dodatkowe koszty. Dzisiaj tam dzwoniłem, jest jakieś opóźnienie i samochód będzie do odbioru dopiero we wtorek lub środę (10-11 stycznia).

Jeśli ktoś byłby zainteresowany mogę wrzucić dokładny kosztorys.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli można robić wymiany olejowe poza ASO, a gwarancja nadal będzie ? Z tego co wiem obowiązuje chyba tylko przy serwisowaniu w ASO, ale mogę się mylić.

Od 2010 roku obowiązuje dyrektywa unijna zwana GVO, które umożliwia naprawę i serwisowanie samochodu poza siecią ASO bez utraty gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2010 roku obowiązuje dyrektywa unijna zwana GVO, które umożliwia naprawę i serwisowanie samochodu poza siecią ASO bez utraty gwarancji.

 

Gwarancji i tylko gwarancji ale już 'pogwarancyjny gest handlowy' odpada.

Klęknie ci silnik lub skrzynia dzień po gwarancji i robisz pod siebie bo centrala ma cie w nosie.

Historia 740i kupionej w Inchape i serwisowanej w niezależnym serwisie się kłania :mrgreen:

jest moc, będzie szmoc ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Pytanie co masz na pismie. Jak BMW ujelo przyczyne awarii, jezeli jednak zoobligowali sie pokryc koszta wymiany silnika to logicznie rozumujac "maja cos za uszami". Wiec koszta nastepstw tej awarii tez powinni pokryc. Jakas podstawa do dochodzenia roszczen przed sadem jest, pytanie czy komus chce sie w to bawic.

Druga sprawa, wszyscy narzekaja na wyzylowanie obecnych silnikow a tu jeden z najmniej wyzylowanych w gamie i tez nie wytrzymal. Ciekawe czy to moze te duze interwaly wymiany oleju nie mialy na to wplywu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie co masz na pismie. Jak BMW ujelo przyczyne awarii, jezeli jednak zoobligowali sie pokryc koszta wymiany silnika to logicznie rozumujac "maja cos za uszami". Wiec koszta nastepstw tej awarii tez powinni pokryc. Jakas podstawa do dochodzenia roszczen przed sadem jest, pytanie czy komus chce sie w to bawic.

Druga sprawa, wszyscy narzekaja na wyzylowanie obecnych silnikow a tu jeden z najmniej wyzylowanych w gamie i tez nie wytrzymal. Ciekawe czy to moze te duze interwaly wymiany oleju nie mialy na to wplywu.

 

Pytanie retoryczne w USA gdzie można dostać łatwo po głowie w sądach interwał wymiany oleju został zmieniony na 7,500 mil (12kkm) odpowiedz sobie sam czy zmienili go z dobroci serca ;) (wcześniej był 15k mil).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazde nowe BMW sprzedawane jest z obligatoryjnym pakietem service inclusive. Im wiekszy interwal tym wiekszy dochod dla firmy.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy nawalający rozrząd zwykły laik usłyszy? Przy jakim przebiegu zaczynają się schody z rozrządem?

 

Jesli wiesz na co zwracac uwage, to rozciagniety rozrzad uslyszysz bez problemu. Przy charakterystycznym odglosie szurania nie ma watpliwosci, ze trzeba wymienic rozrzad. Problem w tym, ze stosowane lancuszki sa tak slabej wytrzymalosci, ze potrafia strzelic bez uprzedniego wystapienia jakichkolwiek symptomow zuzycia. Generalnie poprawiono jednak wytrzymalosc komponentow w f3x i awarie zdarzaja sie z reguly przy przebiegach znacznie powyzej 100 tys. km.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interwał olejowy w BMW to 30k km.

Można to łatwo poprawić i na 15, i na 8, i na 12 Nikt was nie zmusza do jazdy 30 tys

 

Poproszę o instrukcję, jak poprawić na 8KK ?

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy nawalający rozrząd zwykły laik usłyszy? Przy jakim przebiegu zaczynają się schody z rozrządem?

 

Jesli wiesz na co zwracac uwage, to rozciagniety rozrzad uslyszysz bez problemu. Przy charakterystycznym odglosie szurania nie ma watpliwosci, ze trzeba wymienic rozrzad. Problem w tym, ze stosowane lancuszki sa tak slabej wytrzymalosci, ze potrafia strzelic bez uprzedniego wystapienia jakichkolwiek symptomow zuzycia. Generalnie poprawiono jednak wytrzymalosc komponentow w f3x i awarie zdarzaja sie z reguly przy przebiegach znacznie powyzej 100 tys. km.

 

Przeczytałem cały watek z uwaga. Jako,że jestem laikiem, zapytam: czy rozrząd E87 w mojej jedynce jest bezkolizyjny ? czyli,jak pęknie łańcuszek, to nie uszkodzi silnika ??

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest bezkolizyjny, prawie zawsze w różnym stopniu uszkodzi silnik.

Więc głupot mi naopowiadali "fachowcy" . Czy na prawdę tak trudno powiedzieć "Nie wiem". Oczywiście mój komentarz nie odnosi się do Ciebie. ;-)

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, dołączam do kolegów którzy twierdzą, że problem rozrządu w serii F nie został rozwiązany. Właśnie jestem świeżo po jego wymianie. Przebieg 170tyś. i słyszalne lekkie szuranie w zakresie 1100-1800 obrotów, głównie na zimnym silniku. Panowie którzy to robili dawali mu jeszcze życia do ok.20tyś. bo już mocno był wyciągnięty. Teraz cisza i piękna praca diesla (jak na R4) :cool2: Cena za całość z częściami 2600zł (części OEM) i 5h czekania. Jechałem do zakładu 350km ale i tak się opłacało. Nie ryzykowałem z czekaniem bo koszta by wzrosły o wiele więcej a tak spokój.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że nie wymieniałeś przy tym:

1) Łańcuch napędzający pompę oleju,

2) Koło zębate pompy oleju,

3) Uszczelniacz wału korbowego od strony rozrządu,

4) Zestaw uszczelek pokrywy zaworów,

5) Podkładki uszczelniające wtryskiwaczy

 

W wielu miejscach polecają od razu to też wymienić. Wtedy jeszcze extra 600-800 zł wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na tyle żeby wymienić dokładnie co wymieniali ale w kartonie z wymienionymi częściami jakie dostałem (z tych grubszych rzeczy) były dwa łańcuchy, dwie zębatki, jakieś prowadnice i kupę uszczelek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.