Skocz do zawartości

e9x Montaż haka holowniczego. / instrukcje , problemy /


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Są haki tzw "wpinane", ale nie jest to oryginalny produkt BMW (zresztą i te oryginalne robi dla nich zewnętrzny producent). Produkowane przez niezależnych producentów i dedykowane jako do serii 9x. Montaż jest łatwiejszy, bo nie wymaga aż takiej ingerencji w elektrykę samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a odnośnie haka, może ktoś opisać kable w gnieździe zasilającym światła przyczepki. Najlepiej kolorami kabli. Moje gniazdo jest uszkodzone (na tą chwilę już zdemontowane). Chciałbym założyć nowe gniazdo. Może ktoś ma schemat z kolorami kabli. Mam E61 ale podejrzewam że gniazdo jest to samo w E9x.

 

Pozdrawiam.

http://img30.imageshack.us/img30/5268/minie61.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam w swojej buni takiego haka i jest spoko. Jakbyś chciał sobie założyć to kosztuje to około 5000zł. Przynajmniej tyle kosztuje jak zamawiasz nowy samochód z takim hakiem.
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam taki hak. Jest spoko. Raz go uzylem :D

Co do skladania to pierw trzeba wcisnac przycisk zanim kopniesz bo moze to sie zle skonczyc :mad2:

Co do ceny to nie wiem jak w PL ale w Belgii pierwszy wlasciciel powiedzial mi ze domowil za 1000euro

Lepiej zapnij pasy, bo mozesz nie wrocic z trasy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Czy ktoś z Was doposażył autko w hak, składany mechanicznie ale nie ori? Orientujecie się jaki jest koszt takiej modu?

http://img408.imageshack.us/img408/6363/individualvisualizer3to.jpg

¿Te gusta conducir?

The Ultimate Driving Machine

Freude am Fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam .ja z takim zapytaniem czy ktos z was ma hak wypinany i wie jak go sie wypina,w opisie napisali ze to takie proste a ja mam z tym problem wsadzam kluczyk pociagam przeciagam krece i nic,zima troszke sie luzuje ale niemoge zdiac.czy moze ktos zna jakis trik zeby go wyczepic.podziekowal :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

hak jak hak tu nie ma specjalnej filozofii orginalny najlepszy bo najwygodniej się składa porównując z wszystkimi innymi systemami zdejmowania kuli.

 

Oprócz tego potrzebujesz moduł i wiązkę, jak ja szukałem to wszystkie moduły z allegro były bez wiązki a w aso samej wiązki nie sprzedawali tylko w zestawie z modułem.

Modułu uniwersalnego za 150zł wpinanego po partyzancku w przewody od swiateł nie zamontowałbym do swojego samochodu.

Z dedykowanych do tego modelu były bosale za coś koło 500zł. Oryginalny moduł przy podpiętej przyczepie dostosowuje jeszcze działanie DTC. Nie wiem czy bosal to ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiązkę podpina się pod deską rozdzielczą - musi być kilka metrów przewodów i chyba ze dwie duże wtyczki na końcu - tutaj tego nie widzę.

Wydaje mi się że z kradzionych/rozbitków nikomu tego się nie chce wyciągać i dlatego wszyscy sprzedają sam hak i goły moduł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem do auto reduty (to takie "prawie" ASO w Warszawie) i tam mi proponowali moduł z wiązką za 1200 albo 1500 nie pamiętam.

Ja chciałem kupić hak do wożenia rowerów, jak podliczyłem wszystkie koszty to kupiłem w końcu bagażnik dachowy.

 

Doszedłem to tego samego etapu co Ty i odpusciłem (nawet wklejałem na forum te same instrukcje montażu :) ). Więcej nie pomogę.

 

Generalnie daj to lepiej dobremu elektrykowi bo jak coś uwalisz to koszty mogą być spore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja taki używany hak montowałem w Inchcape w Warszawie. Nie było problemu, że hak używany. Tylko w dziale części najpierw kazali kupić moduł u producenta haka - westfalia ale u producenta okazało się ze produkuje dla bmw i można te części kupić tylko przez bmw także musiałem trochę podpowiedzieć Panu z działu części :)

Kupiłem hak na allegro, części - moduł wiązka itp. w inchcape - koszt ok 1200 zł, montaż dokładnie nie pamiętam ale około 1000 - 1500 zł.

Zrobili to w ciągu jednego dnia, wszystko działa jak trzeba nie ma śladów po montażu. Poproś wcześniej o pisemną wycenę, u mnie doliczyli dodatkowe 700 zł za jakieś programowanie na co się nie umawiałem ale jak zwróciłem im na to uwagę oddali kasę, co prawda po jakimś czasie bo musiałem się spotkać z doradcą który przyjmował auto ale i tak super że oddali.

 

Jakbyś chciał to spróbuje jutro ustalić dokładne nr części jakie kupowałem, daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylbym wdzieczny za pomoc. :)

 

myslalem o tym

http://www.ebay.de/itm/BMW-3er-E90-E91-Anhangerkupplung-AHK-abnehmbar-13pol-s-/180462437667?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3ABMW%7CModel%3A3er%7CPlatform%3AE90&hash=item2a04664523#ht_3126wt_967

 

polski producent haka i szkopska wiazka...

 

 

ale wolalbym automat, taki jak mialem w poprzedniej ale wtedy ani razu go nie uzylem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja kupiłem oryginalny hak goły na allegro za 500 zł, do tego instalację z modułem dedykowaną do e90 nie pamiętam u kogo dałem coś ok 250-300zł.

Ten gość ci go sprzeda za 400 stówki

http://allegro.pl/show_item.php?item=2022417810 zadzwoń to się dogadacie. Ja miałem go kupić bo mój mam wykrzywiony lecz po nagrzaniu się naprostował.

Tu masz link z allegro do wiązki może gdzieś znajdziesz taniej.

http://allegro.pl/wiazka-dedykowana-13pin-bmw-seria-3-e90-e91-748767-i2054751415.html

Każdy dobry elektryk samochodowy co ma pojęcie zamontuje. Ja dałem 100 zł za montaż instalacji. Hak zamontowałem sam. Zdejmując zderzak, podłączyłem przewód prądowy do wtyczki w haku zakończając wtykiem od zapalniczki. Taką :

http://allegro.pl/wtyczka-do-zapalniczki-wlacznik-bezp-8a-wtyk-i2045895472.html

Wtyczkę wyprowadziłem w bagażniku z lewej strony i jeśli potrzeba wypiąć hak wyciągam wtyczkę z boczku z prawej strony wkładam do gniazda zapalniczki w bagażniku przy zapalonym zapłonie i czekam aż hak się odblokuje. Wyciągam wtyk lub pstrykam na przycisku na 0. Jeśli hak ma wszystko sprawne to wystarczy tylko w dowolny sposób doprowadzić prąd z zapalniczki i będzie ok. Zakupioną instalację oświetleniową przymocowałem na belce haka opaskami i przeciągnąłem do wewnątrz bagażnika przez zaślepkę gumową w pasie tylnym. Wtyczkę przykręciłem do otworów na haku dorabiając kawałek blaszki. Zamontowałem zderzak i udałem się do elektryka , którego zadaniem było podpiąć się w instalację. Wszystko mi działa ok , błędów nie mam . Koszt tak jak widzisz nie taki straszny. Ja zamknąłem się w kwocie ok 900 zł. Przed zakupem haka niech sprzedający sprawdzi czy jak podłączy przewody do gniazda w haku , czy zwalniacz zadziała , będzie taki donośne metaliczne brzdęknięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.