Skocz do zawartości

[E46 320d 136km] Problem z odpalaniem po postoju


andy_64

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 184
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 5 miesięcy temu...
u mnie to były wszystkie świece spalone w tym jedna ukrecona zime na trzech przejeździłem wyjęcie jej możliwe bez odkręcania głowicy troche prawdopodobne a jak chodzi to po co sciągac głowice a to już koszt z lekka wielki Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam Panów,

Posiadam e46 320d z silnikiem M47 (czyli tego przed liftem) i zaczne od tego, że szukałem na forum i na google ale nie znalazłem odpowiedniej odpowiedzi, a więc mój problem polega na tym, że na zimnym silniku podczas pierwszego rozruchu muszę bardzo długo kręcic silnikiem a czasami nawet robic 2-3 podejscia do tego, ale gdy sie juz uda odpalić to następnym razem pali "od strzała".

Po przeczytaniu kilku tematów na forum sprawdziłęm:

- bezpiecznik F104 - sprawny;

- napięcie na czerwonym kablu w przekazniku jest ok 11-12v;

- napięcie na wychodzące kable na swiece - jest napięcie ok 11-12v;

- przekaźnik akustycznie wydaje dzwięk;

- po rozebraniu dla pewnosci przekaźnika nie widać oznak przepalenia;

- oporność świec wszystkie ok 1,5-1,7ohm (sprawdzałem na wyjętej wtyczce z przekaźnika);

- pompke paliwa słychać jak chodzi;

- akumulator nowy (ma 10miesięcy);

 

Zauważyłem ze kontrolka od świec pali sie bardzo krótko ok 1-1,5s nie zależnie jaka jest tamperatura na zewnątrz, i odkąd mam problemy z odpalaniem zaczął mi uciekać płyn chłodniczy sprawdziłem chłodniczke spalin jest sucha, na odpalonym silniku i po odkręceniu korka od wlewu plynu chłodniczego strumień plynu jest ciągły, nie ma galarety ani jakiegoś masła na korku od oleju, sprawdziłęm węże wszystkie suche natomiast krople plynu zauważyłem pod autem na osłonie silnika. Moje pytanie czy to może być uszkodzona pompa wody?

 

Proszę mi doradzić co może być usterką lub co mogę jeszcze sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo Ci się cofa, i dlatego pierwszy rozruch idzie ciężko. Jedź do do kogoś kto ogarnia diesla, niech uszczelni Ci układ paliwowy.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo Ci się cofa, i dlatego pierwszy rozruch idzie ciężko. Jedź do do kogoś kto ogarnia diesla, niech uszczelni Ci układ paliwowy.

 

Czy zastosowanie zaworka zwrotnego zda egzamin? Jesli tak to w którym miejscu go zamontować?

 

A co odnośnie ukłądu chłodzenie czemu problem z odpalaniem mógł wpłynąć na wyciek płynu chłodniczego? chyba że to zwykły zbieg okoliczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obudowa termostatu jest wporządku ale zauważyłem wyciek lekki w pompie wody zaraz za kołem pasowym moje pytanie czy można to jakoś zregenerować czy trzeba kupić nową?

 

A co do cofającego sie paliwa to na przezroczystych wężykach wychodzących z filtra paliwa do pompy to nie zauważyłem zadnych pęcherzyków powietrza wiec mysle ze tą opcje można wykluczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień pompe wody ,bo mnie walneło łożysko w pompie i urwalo obydwa paski .Nie potrzebne koszta bo 2 paski to 100 zł a pompa 144 zł.A jak już puszcza to kończy żywot :)

 

Ok wymienie a pytanie kupowałeś nową pompe czy używke? Jesli nową to skąd i jakiej firmy?

A tak na marginesie czy zapowietrzony silnik może mieć wpłym na problem z odpalaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ruville ma różne opinie, bardziej polecane są hepu i skf.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworek zwotny potrzebny jest na dojściu i na powrocie. tylko że na powrocie musi być albo elektrozawór albo inne cudo. zwykły zaowrek nie moze tam być mam na myśli powrót. masz gdzieś nieszczelność i najprawodpodobniej jest to gdzieś przy pompie.

zrób tak test. postaw autko na noc tak aby tył był wyżej a przód niżej w tzw. klina. jeśli zapali od strzała to masz jasność co jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworek zwotny potrzebny jest na dojściu i na powrocie. tylko że na powrocie musi być albo elektrozawór albo inne cudo. zwykły zaowrek nie moze tam być mam na myśli powrót. masz gdzieś nieszczelność i najprawodpodobniej jest to gdzieś przy pompie.

zrób tak test. postaw autko na noc tak aby tył był wyżej a przód niżej w tzw. klina. jeśli zapali od strzała to masz jasność co jest nie tak.

 

 

Ok zrobie ten test tak jak mowisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Więc tak problem wycieku płynu chłodniczego rozwiązałem była uszkodzona pompa wody(wyciek za kołem pasowym) natomiast kwestia cieżkiego odpalania i białego dymka to jest mała poprawa ale czasami zdaża mi sie odpalać dopiero za 2 razem. Jeśli chodzi o postawienie auta na górce postawiłem go tylko na lekkim wzniesieniu ale nie zauwżylem żadnej poprawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam cos podobnego.... u mnie auto stoi na podjezdzie przed garazem na dos duzym skosie i rano mam tak ze musze pokrecic z 3-5sek i nieraz auto pusci baka a do tego moze z 5 sek jakby kulalo na ktorys gar, ale jest tak po nocy tylko :roll: .... Na kompie nic ...
Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam cos podobnego.... u mnie auto stoi na podjezdzie przed garazem na dos duzym skosie i rano mam tak ze musze pokrecic z 3-5sek i nieraz auto pusci baka a do tego moze z 5 sek jakby kulalo na ktorys gar, ale jest tak po nocy tylko :roll: .... Na kompie nic ...

Waszym problemem koledzy ciężkiego palenia po nocy są padnięte świece żarowe, wymieńcie komplecik i będzie spokój, robi się coraz zimniej i dlatego macie problemy a co będzie jak będą mrozy.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale jak mierzyłem świece to oporność mają w normie. A żeby wyjąć i sprawdzić wizualnie to jak bym nie patrzeć to jest troche zachodu z tym.

Wcale nie oznacza że świece grzeją poprawnie.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wykręcaj na dobrze ciepłym (gorącym) silniku to ci się nie ukręcą , ale zakręcaj na zimnym.

Sprawdź to co już tu było napisane czyli na noc zaparkuj przodem w dół to powinno zapobiec uciekaniu paliwa do zbiornika.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie próbowałem zaparowakć tak tylko że na niewielkim spadzie bo nie mam takiego w pobliżu ale miałem podobny efekt. Jeśli chodzi o to wykręcanie to na ciepłym silniku bym to wykręcił tylko że nie mam zadnego garażu żebym mógł zostawić tak auto aż do wystygnięcia w sumie to by sie dało zrobić schować wszystko w bagażnik i pozamykać hehe ok rozważe tą opcje. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

320d Ciężko odpala na zimnym silniku

 

Postprzez kwik23 » 26 Paź 2013 12:33

Witam Panów,

Posiadam e46 320d z silnikiem M47 (czyli tego przed liftem) i zaczne od tego, że szukałem na forum i na google ale nie znalazłem odpowiedniej odpowiedzi, a więc mój problem polega na tym, że na zimnym silniku podczas pierwszego rozruchu muszę bardzo długo kręcic silnikiem a czasami nawet robic 2-3 podejscia do tego, ale gdy sie juz uda odpalić to następnym razem pali "od strzała".

Po przeczytaniu kilku tematów na forum sprawdziłęm:

- bezpiecznik F104 - sprawny;

- napięcie na czerwonym kablu w przekazniku jest ok 11-12v;

- napięcie na wychodzące kable na swiece - jest napięcie ok 11-12v;

- przekaźnik akustycznie wydaje dzwięk;

- po rozebraniu dla pewnosci przekaźnika nie widać oznak przepalenia;

- oporność świec wszystkie ok 1,5-1,7ohm (sprawdzałem na wyjętej wtyczce z przekaźnika);

- pompke paliwa słychać jak chodzi;

- akumulator nowy (ma 10miesięcy);

 

Zauważyłem ze kontrolka od świec pali sie bardzo krótko ok 1-1,5s nie zależnie jaka jest tamperatura na zewnątrz, i odkąd mam problemy z odpalaniem zaczął mi uciekać płyn chłodniczy sprawdziłem chłodniczke spalin jest sucha, na odpalonym silniku i po odkręceniu korka od wlewu plynu chłodniczego strumień plynu jest ciągły, nie ma galarety ani jakiegoś masła na korku od oleju, sprawdziłęm węże wszystkie suche natomiast krople plynu zauważyłem pod autem na osłonie silnika. Moje pytanie czy to może być uszkodzona pompa wody?

 

Proszę mi doradzić co może być usterką lub co mogę jeszcze sprawdzić.

Miałem te same objawy. zamontowałem zaworek zwrotny za 20 pare złotych na dopływie paliwa do filtra paliwa i mam święty spokój. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.