Skocz do zawartości

Hamulec ręczny / postojowy. Słabe działanie.


cipiur

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 miesiące temu...
koledze chyba o to samo chodziło , u mnie oslona jest zardzewiała i musiałem kąbinować bo dziura na trzpień od sprężyni zalał tzn prawie wpadał do środka i trzeba było wziąść podobny zestaw od matiza za 8 zł. Co do bębnów to zobacz czy w środku poprostu się już nie wytarły na wysokości szczęk. A tak na marginesie miełeś wszystko na wieszchu i nie wymieniłeś osłony ?? Koszt 58 zł! U mnie niestety też czeka taka operacja z tulejkami ale powoli się zaopatrzam i zmienie wszystko od razu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie szczęka latała ponieważ była wielka dziura od orginalnych mocowań sprężyny w osłonie i teżnie trzymał ręczny bo szczęka się źle ustawiała! Oczywiście możesz podciągnąć ręczny w bębnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Problem rozwiązany, mianowicie po wymianie szczęk u mechanika linki naciągające były maksymalnie naciągnięte przy dźwigni od hamulca i ciągle regulowali tylko naciągaczami przy szczękach. Po zwróceniu uwagi na ten fakt przeze mnie rozkręcili linki przy dźwigni założyli jeszcze raz szczęki i wszystko jest już ok. Dziękuję za wszelki rady
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co pamiętam to nakrętką z lewej naciągasz lewą stronę. Zacznij od regulacji w tarczo-bębnie a linki zostaw na koniec. Co roku przy zmianie kół na letnie poprawiam ręczny, popuszczam nakrętki, regulacja z tyłu i dopiero dociąganie linek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na przegladzie pokazalo mi ze lewa strona o polowe slabiej lapie, wiec sciagnelem obudowe recznego I prawa nakretka byla duzo bardziej odkrecona niz ta lewa.

dlatego myslalem ze prawa nakretka jest do lewego kola.(sam 3 razy czytalem co napisalem).

mechanik cos poczyscil poustawial w bembnach I jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prawa strona prawe koło lewa strona lewe koło i nie może być inaczej

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W Bawarkach bardzo często lubią wylatywać linki z prowadnic hamulca ręcznego. Zaraz przy samej dźwigni, gdzie dochodzą linki do samego "cięgna" ręcznego są dwie prowadnice w kształcie kołyski i czasami jedna z linek lubi wyskoczyć, objawem tego jest brak hamulca na jedno koło, lub luźna jedna z linek. Nie widać tego przy ściągnięciu mieszka, ale gdy ktoś się pokusi żeby rozebrać delikatnie tunel to widać wszystko jak na tacy:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Podam wlasciwy sposob regulacji h-ca recznego w BMW e 46 i Rover 75. Sa to dokladnie takie same rozwiazania. Upewnij sie ze linki nie sa zapieczone , nastepnie poluzuj regulacje linki na dzwigni hamulca w kabinie auta na tyle by linki naciagowe byly luzne. Zdejm tyln kolo, przez otwor w tarczy i piascie( miejsce ustawienia otworu okresl na podstawie rysunku powyzej w poscie) wprowac plaski sredni wkretak tak by natrafic na gwiazdkowe pokretlo regulatora. Pokrecaj nim za posrednictwem wkretaka na zasadzie powazania do mometu lekkiego zblokowania hamulca, a nastepnie cofnij o jedno podwazenie. Piasta po regulacji powinna lekko sie obracac ale na granicy tarcia szczek o tarczo bemben. Taka operacje powtorz w drugim kole. Zamontuj kola pozostawiajac podniesione auto tak by kola mogly byc obracane reka, dokrecaj naciag linki przy dzwigni w kabinie do chwili gdy kola zaczna byc lekko przyblokowane. Cofnij wowczas regulacje o tyle by dzwignia na trzecim lub czwartym zabku maksymalnie zaciagala hamulec postojowy. Tak przeprowadzona regulacja zapewni maksymale hamowanie hamulca. Nadmienie ze sama regulacja szczek moze nawet pogorszyc sile hamowania. Po prwaidlowej regulacji dzwignia rozpieraka szczek ham.recznego musi byc maksymalnie w poczatku ruchu, wtedy jest najkorzystnieszy rozklad sil rozpierajacych szczeki, co daje najlepszy wynik hamowania. Konstrukcja moze nie zapewnia poslizgu kol podczas pruby h-ca w czasie jazdy, ale jest skuteczna by utrzymac pojazd podczas postoju pod lub z gory.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Ostatnio wymieniłem kompletne hamulce z tyłu tj tarcze, klocki, szczęki i te duperele do nich. Niestety ręczny łapie bardzo słabo. Przejechałem już na nich trochę i było regulowane ale za każdym razem po przejechaniu jakiegoś dystansu ręczny dalej słabnie. Czy to wina szczęk? Kupiłem brembo, może to lipa jakaś? Dziwne to bo na poprzednim zestawie ręczny trzymał jak cholera. Może szczęki brembo to jakas lipa ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.