Skocz do zawartości

e46 - Nawiew działa na wyłączonym silniku... bez przerwy


EAX_e46

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc i czolem :)

 

Na poczatek moze samochod ktorego dotyczy problem: E46 318 r. 1998 Sedan z climatroniciem.

 

A sam problem jest taki:

 

Jadac dzisiaj samochodem, wlaczylem nawiew na maxa z zimnym powietrzem ale bez wlaczania klimy, poniewaz mialem do przejechania niewiele ponad 5km. No i po dotarciu do celu iwylaczeniu silnika dalej mialem wlaczone dmuchawy, odpalilem znowu silnik probowalem zjechac w dol o kilka kresek nawiewem ale juz sie nie udalo - i tutaj zaczyna sie najwiekszy problem. Zostawilem samochod na godzine, wrocilem zobaczyc czy sie juz wylaczylo(myslalem ze on sie jakos sam moze chlodzi :roll: ) no i niestety sie nie wylaczylo, pozniej przejechalem spowrotem do domu odlaczylem akumulator na 2,5h, podpialem go spowrotem i niestety dalej lipa, tylko po wpieciu klemow znowu zaczelo dmuchac. Czy moze ktos z forumowiczow juz sie zetknal z podobnym problemem lub ma jakis pomysl na jego rozwiazanie?

 

Wlk dzieki z gory :)

Edytowane przez EAX_e46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na uszkodzonego "jeża", zwarte tranzystory, zakładam że na wyświetlaczu panelu klimatronika podczas zmniejszania siły nawiewu znikają kratki ;) ? jeżeli nie to wyglądało by to na uszkodzony panel.

Nowy "jeż" np w intercars w granicach 160 -180 pln.

Na chwilę obecną zostaje Ci tylko wyjęcie bezpiecznika odpowiedzialnego za dmuchawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chciałbym dołączyć również do tego tematu . Mam podobne objawy w swojej E46 318D z 2004r 160 tyś. na liczniku z automatyczną klimą i fabryczną nawigacją.

Problem polega na tym, że wentylator dmuchawy nawiewu w czasie jazdy i wchodzi na stałe , dość wysokie obroty (za każdym razem takie same). Kiedy wyłączę klimę wentylator nadal pracuje na tych samych obrotach, przy czym sterowanie klapkami na obudowie wentylatora i działanie wyświetlacza jest ok. Wyłączam silnik i wyciągam kluczyk ze stacyjki jest to samo. Raz spostrzegłem , że wentylator włączył się samoczynnie godzinę po wyłączeniu silnika, wtedy pomogło tylko odłączenie klemy z akumulatora. Myślę , że jest to przyczyną kilkukrotnego rozładowania akumulatora które miało miejsce jesienią zeszłego roku i wiosną tego roku (na szczęście jest chyba w tym aucie jakiś czujnik zapobiegający całkowitemu rozładowaniu akumulatora bo udawało się zawsze odpalić silnik). Zaważyłem również , że objawy te powtarzają się, gdy w powietrzu jest dużo wilgoci. Na razie udaje mi się to wyłączyć poprzez 2-3 krotne wyłączenie i włączenie klimy(do następnego razu). Kiedy zadzwoniłem do serwisu w Białymstoku zaproponowano mi podłączenie do kompa za 300zł a jeśli to nie pomoże będą szukać dalej (prawdopodobnie na chybił trafił) oczywiście koszty są otwarte.

Co mogło się zepsuć i jak tą zepsutą część zlokalizować bo nie wiem czy na serwis mogę liczyć (miejscowy elektryk też nie wie o co chodzi)?

Bardzo będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Witam wszystkich. Mój problem polega na tym że w moim samochodzie (e46 320D) włonczył się w sobotę wentylator chłodnicy i pracuje bez przerwy. Po działaniu przez kilkanaście minut, również na wyłączonym silniku zdjołem klemę bo rozładowałby mi akumulator. Teraz jeżdże z odłonczonym wentylatorem (wypiołem go na kości z lewej srony od wentylatora). W czym może być problem? W module? A może w jakimś czujniku temperatury? Czy może mieć to związek z klimatyzacją? Zauważyłem że włącza się ona na kilka sekund i od razu wyłącza. Teraz jej nie używam do czasu odnalezienia problemu. Od czego zacząć poszukiwanie diagnozy? Jutro podłącze samochód i odczytam błędy może to mnie na kieruje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 3 miesiące temu miałęm ten sam problem. Wentylator się włączył i tak już zostało. Chodził bez przerwy, z początku też go wyłączyłem wyciągając kostke. Okazało się że padł sterownik wentylatora, tzw. moduł. Wentylator był ok ale ten sterownik jest niewymienialny , a jak już ktoś się uprze to może sprubować wymienić ale raczej ciężko będzie wymienić sam moduł. W dodatku wątpie żebyś gdzieś kupił sam moduł. Ja szukałem wszędzie łącznie ze szrotami ale nic z tego, wszyscy sprzedają łącznie z wentylatorem, nikt tego nie rozbiera. Ja też tak zrobiłem, kupiłem używke wentylator razem z modułem za 130 zł jeżdże już 3 miesiące i wszystko hula tak jak trzeba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem na allegro, gość chciał 150 ale zadzwoniłem i spytałem czy poza allegro (odpada mu prowizja) sprzeda za 130zl. Tego samego dnia jeszcze wysłał mi za pobraniem. Z tego co wiem to musi być do e46 320d przed liftem ( ja mam taką i tak musiałem mieć) inne podobno nie pasują. Więc ja tylko takiego wentylatora szukałem , żaden inny silnik. A czy ma to coś wspólnego z klimą? To chyba tylko to że w tym silniku jest 1 wentylator do wszystkich chłodnic. I jak tylko włączasz klime to ten wentylator też się włącza. Ale po zgaszeniu auta się wyłącza. Watpie żeby klima powodowała że kręci sie bez przerwy, nawet na wyłączonym silniku. Wg mnie na 99% będzie to właśnie padnięty moduł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!!

Mam taki sam problem, wyłączyłem auto a wentylator nadal chodzi i rozładował mi akumulator. teraz mam pytanie co zrobic żeby przestał chodzić wentylator i żebym mógł pojeździć z tydzień bo muszę jutro wyjechac i wracam za tydzień. a w między czasie zamówiłbym sobie ten wentylator z modułem. a sam moduł musi byc również do E46 320d czy z jakiejś innej tez będzie pasował??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłącz wentylator ! jak patrzysz od maski to wtyczka jest po lewej stronie plastykowych żaluzji , wypnij wtyczkę i po kłopocie !

samego modułu nie kupisz , trzeba albo nowy albo używka i musi być od 320d 136 KM

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki. ale tam mam dwie kostki po lewej str i jedna górna od świateł idzie i z niej do kolejnej kostki która jest pod pierwszą. a jak odłączę to mogę tak jeździć bez żadnych konsekwencji?? no i wentylator sam się wyłączył i chyba padł akumulator ale jak podłączyłem akumulator do prostownika to prostownik pokazuje że akumulator jest naładowany a odpalić nie chce!! sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są całe i nie wiem co zrobić teraz żeby odpalił!!??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to bardzo dziwne kolego bo u mnie objawy były identyczne ale zdążyłem odłączyć akumulator i się nie rozładował. Ja wypiołem tą wtyczkę i jeździłem tyk dwa tygodnie i nic się nie stało tylko bardzo uważałem aby nie przegrzać silnika na szczęście mieszkam w zasadzie na wsi i niema u nas korków. Co do samego wentylatora zamówiłem sobie w Focie i przysłali nawet dwa okazało się że żaden nie pasuje i wykręciłem sam moduł i silnik wraz z łopatkami założyłem do swojej starej obudowy i śmiga wszystko oki. Pamiętaj że ten wentylator odpowiada również za klimę więce lepiej jej nie używaj z wyłączonym wentylatorem. A i ciekawostaka za oryginał wentylator zapłaciłbym 780zł ale zamówił to mi teściu (zniżka mechanika) i zapłaciłem 400zł!! Nie sądziłem że mają aż taką przebitkę oczekiwałem że mają z 10%...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W sprawie lokalizacji kostek od wentylatora, to sądząc po datach, problem już rozwiązany. Jednakowoż ciekawe jest to, że ta druga kostka jest od czujnika AUC, a co ciekawe mam zainstalowany czujnik od E38 i tylko E38... Tak przynajmniej Real OEM twierdzi. jednak do rzeczy, niestety muszę dodać swój problem do dyskusji. Chodzi konkretnie o model z silnikiem M47 136KM.

1. Wentylator uruchamia się jakieś 20 sek po przekręceniu stacyjki do pozycji zapłon i wyłącza się dopiero zaraz po przekręceniu na pozycję I. Pomierzyłem napięcie na przewodzie sterującym, 0V gdy stacyjka jest w pozycji 0 lub I, 5.05V gdy jest w pozycji II, ale silnik jeszcze nie pracuje, oraz 5.87V po uruchomieniu silnika, bez względu czy jest włączona klima czy nie.

2. Jaki jest związek klimy ze sterowaniem tym wentylatorem. Zwłaszcza kontrola ciśnienia klimy? Pytanie o tyle zasadne, bo miałem właśnie wymieniany kompresor i nabijaną klimę (740g wg. instrukcji). Odnoszę wrażenie, że problem z wentylatorem nastąpił właśnie po naprawie klimatyzacji, która działa bez zarzutu.

3. Czy wentylator ze sterownikiem rzecz jasna jest ten sam w wersji z silnikiem M47N 150KM? Bo odkryłem przy pomiarach, że na kostce od strony wentylatora mam wybity w kółku rok 04, a od silnika słuszny 01. Chyba, że to rok produkcji części, a nie całego samochodu z którego to wymontowano. Nie znam historii tej wymiany.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem w naprawie 320d z TYM problemem. Udało się naprawić sterownik wentylatora. Trzeba po naprawie modułu sprawdzić go na włączonej klimatyzacji oraz zasymulować INPĄ max obroty przez ok 20-30 sekund. AHA! Jeśli znalazłbyś osobno sterownik to jego moc musi być identyczna jak w Twoim aucie, gdyż wychodziły chyba 150W (na cienkich przewodach), natomiast te nasze to jak dobrze pamiętam 390W (na grubych przewodach).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Szanowny Yoshimura, stawiasz ewidentnie na awarię modułu wentylatora? Raczej nie doszukiwać się gdzieś indziej przyczyn zachowania?

Liczę, że jednak pomożesz mi w zrozumieniu 2 i 3 punktu z mojego wątku. Nie sztuka wymienić, trudniej naprawić, ale najlepiej zrozumieć :idea:

Doczytałem się, że najczęstszą przyczyną awarii są cewki, zgadza się, czy też może psują się, ale na różne sposoby? Chętnie powalczę z tym o ile ma to sens...

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy istnieje taka możliwość, że w układzie klimatyzacji panuje za wysokie ciśnienie, przez co od razu wzbudzany jest wentylator do chłodzenia parownika? Na zasadzie takiej, że ciśnienie wzrosło od nadmiaru czynnika w układzie (podczas nabijania) lub pod wpływem wzrostu temperatury (podczas wydajnej pracy klimatyzacji). Efekt ten sam, włącza się wentylator. Nie daje mi spokoju fakt iż zjawisko to pojawiło się po wymianie kompresora i nabiciu klimatyzacji. Nie ma mowy o jakiejkolwiek podmianie w warsztacie, byłem przy samochodzie cały czas.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczę, że jednak pomożesz mi w zrozumieniu 2 i 3 punktu z mojego wątku

1. Typowe "zachowanie" uszkodzonego modułu sterującego wentylatorem. Impulsy otrzymuje z ECU. Nie ma żadnych bezpieczników i przekaźników.

2. Na klimatyzacji się nie znam... nigdy mnie to jakoś specjalnie nie "kręciło". Wiem tyle, że po włączeniu klimy w tym samym momencie uruchamia się wentylator na mały bieg (kręci powoli).

3. Nie wiem jak sprawa wygląda w M47N. Należy pamiętać, że sam moduł MUSI być o identycznej mocy jak Twój uszkodzony. Dla M47 jest to 390W. Próbowałem podpinać moduł o mocy 150W i wentylator ani drgnął.

Generalnie nic innego nie jest odpowiedzialne za zachowanie o którym napisałeś. Wszelkie odstępstwa od normy, tj samoczynny start wentylatora itd itp świadczy o uwalonym module sterującym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są kolejne informacje do tego zjawiska. Otóż wentylator jest sprawny, moduł też. Wraz ze stacyjką wentylator uruchamia się na 19%, ciśnienie w układzie klimatyzacji 8.2 bar (przypominam, silnik nie pracuje). W skutek dość wysokiego ciśnienia uruchamia się wentylator. Po uruchomieniu silnika obroty wentylatora spadają do 13%, a ciśnienie waha się miedzy 7, a 8 bar. Po uruchomieniu klimatyzacji ciśnienie wzrasta do 13-14 bar, a wentylator także znacznie przyspiesza, tym razem do 63%. Jest wyraźna zależność obrotów wentylatora z klimą, ale z czego ona wynika? Czy możliwe jest, że nieświadomy mechanik szczodrości aparatury do nabijania klimatyzacji, wbił mi ponad 740g i stąd takie efekty?
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są kolejne informacje do tego zjawiska. Otóż wentylator jest sprawny, moduł też. Wraz ze stacyjką wentylator uruchamia się na 19%, ciśnienie w układzie klimatyzacji 8.2 bar (przypominam, silnik nie pracuje). W skutek dość wysokiego ciśnienia uruchamia się wentylator. Po uruchomieniu silnika obroty wentylatora spadają do 13%, a ciśnienie waha się miedzy 7, a 8 bar. Po uruchomieniu klimatyzacji ciśnienie wzrasta do 13-14 bar, a wentylator także znacznie przyspiesza, tym razem do 63%. Jest wyraźna zależność obrotów wentylatora z klimą, ale z czego ona wynika? Czy możliwe jest, że nieświadomy mechanik szczodrości aparatury do nabijania klimatyzacji, wbił mi ponad 740g i stąd takie efekty?

 

Siema wykombinowałeś już coś więcej z tą klimą?

U mnie podobnie problemy. Kupiłem niedawno E46 w PB i na początku było trzeba nabić czynnika bo nie był go wcale w układzie. Klima zaczęła działać - chłodzić. Przez dwa tyg. nie jeździłem z klimą ale jakoś ostatnio włączyłem wiała takim lekko ciepłym powietrzem, do tego wentylator się wogóle nie obracał ale przycisk od klimy pali się na zielono.

Poczytałem specjalistów forumowych i padło że to rezystor od wentyla. Udało mi się zakupić 5km od domu dokładnie taki sam. Kupiłem w komplecie z silnikiem.

 

Po podłączeniu efekty takie same jak wcześniej. Przy włączeniu klimy nie wiało chłodem i wentyl się nie obracał.

Zrzut z INPY, ciekawa pozycja to "Pressure sensor wg. mnie'. Są to zrzuty na włączonym silniku:

 

http://img546.imageshack.us/img546/2063/klima1.jpg

http://img585.imageshack.us/img585/7641/klima2.jpg

http://img856.imageshack.us/img856/9740/klima3p.jpg

 

Nieco niepocieszony byłem więc zacząłem dalej kombinować. Odłączyłem kostkę od czujnika ciśnienia klimy po czym odpaliłem samochód. Wentylator się załączył! i pracował a jak wyłączyłem zapłon to powoli wytracał prędkość aż sięzatrzymał. Co ciekawe z w pozycji "Pressure sensor" na włączonym silniku pojawiła się wartośc okolo 37 !

Po podpięciu na nowo kostki czujnika ciśnienia zaczęły się jaja bo wentylator nawet bez przekręcenia kluczyka w pozycje 1 pracuje, wymagane jest odpięcie go z kostki czyli sytuacja tak jak u ciebie! Dodam że mam teraz dwa komplety - wentylator+jego rezystor i po podpięciu obu jest tak samo samoczynna praca po podpięciu do kostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są kolejne informacje do tego zjawiska. Otóż wentylator jest sprawny, moduł też. Wraz ze stacyjką wentylator uruchamia się na 19%, ciśnienie w układzie klimatyzacji 8.2 bar (przypominam, silnik nie pracuje). W skutek dość wysokiego ciśnienia uruchamia się wentylator. Po uruchomieniu silnika obroty wentylatora spadają do 13%, a ciśnienie waha się miedzy 7, a 8 bar. Po uruchomieniu klimatyzacji ciśnienie wzrasta do 13-14 bar, a wentylator także znacznie przyspiesza, tym razem do 63%. Jest wyraźna zależność obrotów wentylatora z klimą, ale z czego ona wynika? Czy możliwe jest, że nieświadomy mechanik szczodrości aparatury do nabijania klimatyzacji, wbił mi ponad 740g i stąd takie efekty?

 

Siema wykombinowałeś już coś więcej z tą klimą?

U mnie podobnie problemy. Kupiłem niedawno E46 w PB i na początku było trzeba nabić czynnika bo nie był go wcale w układzie. Klima zaczęła działać - chłodzić. Przez dwa tyg. nie jeździłem z klimą ale jakoś ostatnio włączyłem wiała takim lekko ciepłym powietrzem, do tego wentylator się wogóle nie obracał ale przycisk od klimy pali się na zielono.

Poczytałem specjalistów forumowych i padło że to rezystor od wentyla. Udało mi się zakupić 5km od domu dokładnie taki sam. Kupiłem w komplecie z silnikiem.

 

Po podłączeniu efekty takie same jak wcześniej. Przy włączeniu klimy nie wiało chłodem i wentyl się nie obracał.

Zrzut z INPY, ciekawa pozycja to "Pressure sensor wg. mnie'. Są to zrzuty na włączonym silniku:

 

http://img546.imageshack.us/img546/2063/klima1.jpg

http://img585.imageshack.us/img585/7641/klima2.jpg

http://img856.imageshack.us/img856/9740/klima3p.jpg

 

Nieco niepocieszony byłem więc zacząłem dalej kombinować. Odłączyłem kostkę od czujnika ciśnienia klimy po czym odpaliłem samochód. Wentylator się załączył! i pracował a jak wyłączyłem zapłon to powoli wytracał prędkość aż sięzatrzymał. Co ciekawe z w pozycji "Pressure sensor" na włączonym silniku pojawiła się wartośc okolo 37 !

Po podpięciu na nowo kostki czujnika ciśnienia zaczęły się jaja bo wentylator nawet bez przekręcenia kluczyka w pozycje 1 pracuje, wymagane jest odpięcie go z kostki czyli sytuacja tak jak u ciebie! Dodam że mam teraz dwa komplety - wentylator+jego rezystor i po podpięciu obu jest tak samo samoczynna praca po podpięciu do kostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedza jaką posiadłem wraz z grzebaniem się wokół tego tematu pozwala mi twierdzić, że masz ZA WYSOKIE ciśnienie w układzie. Po przekroczeniu pewnej wartości klima w ogóle się nie włącza. Ja ze swoim przypadkiem jadę do mam nadzieję porządnego znachora i opiszę co i jak. Zaś Twój przypadek miro prawdopodobnie kręci się wokół czujnika ciśnienia, który pewnie padł. Przecież klima wcześniej robiła swoje (znaczy się po nabiciu).
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.