Skocz do zawartości

Korekcja Wtrysków M47N 320d


daniel1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam to i ja się podepnę żeby nie zakładać podobnego tematu mianowicie mam problem z przeczytaniem informacji o korektach z Inpy . Nie mam zrzutu ale po krótce nakreślę problem na zimnym silniku korekta na 1 garnku dobija do czerwonego pola po uzyskaniu temp 80 stopni spada do ok 2 głównie korygowana przez drugi garnek i częściowo przez 3 i 4. Zabierałem się już do wyrywania wtrysku na pierwszym cylindrze ale żeby się upewnić zrobiłem próbę przelewową i po kilkudziesięciu sekundach 1,3,4 w miarę równo na 2 prawie 100% więcej bajury Z tąd moje pytanie jak to teraz rozumieć bo mam lekką zagwozdkę. Dodam że autko dosyć mocno osłabło i pojawiła się twarda praca silnika jakby stukowe spalanie. który wtrysk wymienić bo puki co mam jeden. Będę wdzięczny za pomoc :D

 

ps. może troszkę spóźnione ale jest ;D dzięki RogerNysa za naprawę sterownika świec. Polecam Krzyśka !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

simon dziwna sprawa z tym dawkowaniem i wyrównywaniem przy rozgrzanym silniku. Wygląda jakby z fizycznego punktu widzenia rozszerzalność termiczna działała i uszczelniała cylinder stąd też zminimalizowanie dawki do wyrównoważenia biegu jałowego. Możesz w sumie wykonać próbę przelewową, ale szczególnie przyjrzałbym się kompresji cylindrów - wykonać próbę olejową.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoshi mi też dało to do myślenia ale generalnie rzecz biorąc już w kilku autach sprawdzałem korekcje wtrysków i zawsze na zimnym były większe odchyłki z tąd też należy ją wykonywać przy temp eksploatacyjnej na pewno sprawdzę kompresje jak poderwę wtryski ale mnie gryzie inna rzecz skoro pierwszy wydłuża czas wtrysku a drugi wali w przelew to czy nie tu upatrywać się problemu. Od kilku dni wtajemniczam się w układy cr bo jak sie okazało techniczne wykształcenie nabyte kilkanascie lat temu nijak sie juz ma do dzisiejszych układów zasilania :shock: Ja osobiście wysnułem teze że drugi nie otwiera się do końca z tąd pierwszy go próbuje równoważyć a drugi wali w przelew zamiast do gara. Nie wiem czy to co mi sie urodziło w głowie ma jakiś sens ale chyba poderwe 2 wtrysk i założe nowy a jeśli to nie pomoże to wyrywam wszystkie mierze kompresje i modle sie by tam było ok :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Mam mały problem z moim dieselkiem czasem rano nie bardzo chce odpalić, potrafi od czasu do czasu szarpać podczas zmiany biegów szczególnie ruszania na mieście i czasem gaśnie podczas ruszania. Zaznaczam że dzieję się tak sporadycznie raz na tydz jej tak odbija. Zrobiłem test przelewowy i podłączyłem auto pod inpe na postoju i podczas jazdy. Wyniki testu przelewowego mierzonego w ciągu 4 min przy wolnych obrotach w czym jakieś 30 sek na obrotach ok 3 tys: silnik zimny

na pierwszym cyl (od chłodnicy) 19 ml;

na drugim cyl 28 ml

na trzecim 32 ml

na czwartym 24 ml

 

korekcje na tych wtryskach są nastepujące

bez obciążenia na wolnych obrotach na postoju

1 ok 0,71 wahania w okolicach 0,50 0,80

2 ok -0,03 wahania w okolicach - 0,11 0,40

3 ok - 0,76 wahania w okolicach -0,50 -1

4 ok 0.12 wahania w okolicach 0,05 0,40

 

teraz podczas jazdy i ostrego przyspieszania

1 ok 0,71 wahania do 2.8 na zimnym do 1,5

2 ok -0,03 wahania do 0.50

3 ok - 0,76 wahania do -0,90

4 ok 0.12 wahania do 0.50

2 i 4 wtrysk prawie nie zmieniają się korekty natomiast na 1 ostro się zmieniają max było 2,8 przy takim przyspieszaniu z dolnych obrotów ale z pedałem w podłodze na 3 też zmiany korekty są niewielkie max na -1,5

 

Jeśli chodzi o ciśnienie na listwie to wszystko w normie

 

Co o tym myślicie? chyba wygląda na to że pierwszy leje a trzeci się przycina, czy korekcja dodatnia oznacza że wtrysk leje a ujemna że się przycina? Czy regenerować ten wtrysk czy zmienić na używkę. Stosował ktoś jakiś specyfik czyszczący wtryski typu Liqui Moly Diesel Spulung?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze twoje wtryski jeszcze żyją i maja się OK.

Pierwszy wtrysk leje a trzeci go koryguje aby silnik nie wpadał w wibracje. Oczywiście pierwszy wtrysk jest najsłabszy ale nie w tym bym szukał problemów z gaśnięciem bo nie przekraczasz wartości krytycznych.

Czy w sterowniku silnika są jakieś błędy ? Jakby wtrysk był padnięty lub przekraczał by wartości krytyczne i miałbyś błąd tego wtrysku.

Zalej STP do czyszczenia wtrysków i zobaczysz jaki będzie wynik a jak bardzo chcesz wymienić to mam takie wtryski używane tak wiec odezwij się do mnie na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie bardzo chcę inwestować w te wtryski, cieszyłbym się gdyby skończyłoby się na jakimś środku typu STP chociaż słyszałem że Liqui Moly jest lepsze.

Jeśli chodzi o błędy w silniku to

43F1 Electric auxiliary heating

4AB2 electric auxiliary heating

1E AUC heating

17 auxiliary water pump

ale to chyba nie ma związku z opisanymi objawami. Ten podgrzewacz rozebrałem ale nie widzę tam żadnych upaleń jest na 4 tranzystorkach i żaden nie jest "spuchnięty" a zabezpieczenia termiczne są ok, może więc jakiś przekaźnik poszedł, nie wiem sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski masz raczej wporządku, zalej ten liqui moly kolega który pracuje w warsztacie go polecał. U mnie wtrysk na 5 cylindrze pokazywał wartość aż w granicach 4, wtedy podczas dynamicznej jazdy auto wpadało w wibracje, kupiłem używany na allegro za 200zł i korekcja na tym 5 cylindrze była w granicach 0, na pozostałych cylindrach korekcje także się poprawiły - jeżeli chodzi o twoje wtryskiwacze nie masz powodu do obaw, robiłem także test na przelewy i o dziwo żadna probówka nie wychylała się ponad norme - gdy rozebrałem 5 wtrysk to nie miałem pod nim podkładki miedzianej... :evil: Z tym odpalaniem to masz tak nie zależnie od warunków pogodowych? mróz oraz temp na plusie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie z tym odpalaniem jest dziwnie również bo czasem jest -2 odpala bez problemu innym razem -6 odpala po długim kręceniu za 3-4 razem, kolejny dzień -12 odpala bez problemu, kolejny dzień -8 odpala przychodzi 0 stopni i znów się meczy z odpalaniem raz mi przy -4 rozładowało akumulator odkręcenia. I tak nigdy nie wiadomo czy i kiedy nie będzie jej się chciało odpalić. filtry raczej czyste. Pompa podprogowa pompuje jak szalona. Nie wiem gdzie szukać problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to może być problem tego podgrzewacza który bierze tyle prądu że akumulator niema mocy na odpalenie. Zajmij się tym lepiej a nie szukasz problemu w wtryskach. Do tego wymień pompę wody która jest przy kielichu od strony kierowcy.

Jak się pozbędziesz tych błędów to dopiero wtedy możesz szukać problemu we wtryskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że podgrzewacz jest wyjęty od jakiegoś czasu i wstawiona jest tam tylko rurka bo chciałem mu się bliżej przyjrzeć a przewody poizolowane więc nie pobierają prądu. Pompka rzeczywiście pewnie do wymiany. Świece też grzeją sprawdzane miernikiem. Przewodzą i napięcie na nich jest dłużej niż pali się kontrolka.Więc raczej ok. Stąd moje zainteresowanie tymi wtryskami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powiem Ci kolego, że jak u mnie był padnięty jeden wtrysk i strasznie przelewał, to wyskakiwał mi błąd 4B90 rail-pressure monitoring on engine start, czyli za niskie ciśnienie paliwa na szynie CR przy rozruchu. Jest to spowodowane puszczaniem paliwa w wężyki przelewowe zamiast w cylindry, taki błąd też wyskakuje jak walnięty jest czujnik ciśnienia paliwa lub zawór ciśnienia paliwa no i przy wadliwej którejś pompie, jak Ci to nie wyskakuje, to może po prostu dziadowskie paliwo, też tak bywa... O wtryski jakoś bym się nie martwił, wskazania są znośne. Już to wiele razy powtarzałem, u mnie lał i to strasznie wtrysk, który na kompie wyglądał najlepiej, test przelewowy robiłeś i to też nieźle wygląda z Twojego opisu.

Szukaj przyczyny gdzie indziej..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Koledzy BMW E39 530d 1999rp.

 

Mam takie wartości? Co mam przez to rozumieć? 4 wtryski do regeneracji? Czy może któryś koryguje któryś i dlatego takie wartości?

 

http://www.krosniak.pl/s1a.jpg

http://www.krosniak.pl/s1b.jpg

 

Ew. co w takich wtryskach padło? Całość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

 

Bardzo proszę o ocenę korekcji wtryskiwaczy:

 

(wartości korekcji oscylujące w okolicach 0.50 sprawdzane ja jałowym, silnik ciepły)

(wartości uciekające przy przyspieszaniu i podczas jazdy, do okolic 3500rpm, silnik ciepły)

 

Auto:

E46 320d 150km

 

Objawy:

- Kopcenie na czarno przy przyspieszaniu, od około 2500 rpm.

- "Cykanie" w silniku od około 2000-2500 rpm. Cykanie "przyspiesza" razem z obrotami.

 

Sprawdzone/zrobione/jestem pewny:

- turbosprężarka po regeneracji

- olej wymieniony 5W30 Castrol

- świece wymienione

- EGR i dolot wyczyszczony

- błędów w kompie nie ma

- klapki wywalone

- wartości rzeczywiste mniej więcej pokrywają się z zadanymi (ciśnienie doładowania, przepływka)

 

Jestem prawie w 100% przekonany o konieczności wymiany/regeneracji wtryskiwacza/y. Tylko nie bardzo wiem który. Próby przelewowej itp. jeszcze nie było - jestem na etapie szukania speca od tego tematu.

Bardzo proszę o opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Test przelewowy możesz zrobić sam, bardzo prosta sprawa, na youtube są filmiki jak to zrobić, ale to raczej nic Ci nie da, ewidentnie na wszystkich wtryskach masz problem, no może po za 2, najgorzej na 3. Możesz zacząć od niego, wymienić go, regenerację mało kto poleca. Jest coś takiego, że jak jeden wtrysk nawala, to pozostałe go równoważą, żeby silnik pracował jak najlepiej. Może wymiana jednego uzdrowi silnik.. Mogę Ci jeszcze polecić rzecz, którą sam sprawdziłem i paru znajomych w innych dieslach. Na prawie pusty zbiornik (5-10l) zalać taki preparat:

 

http://allegro.pl/liqui-moly-2666-diesel-spulung-w-wa-tarchomin-i3489550276.html

 

Zrobić jakieś 100km z różnymi obrotami silnika. U mnie też źle wychodził 3 wtrysk, no może nie było aż tak źle jak u Ciebie, ale wlałem ten środek dwa razy na niedużą ilość paliwa i :

kopcenie ustało prawie całkowicie, muszę bardzo depnąć żeby zakopcił,

cykanie jest ledwo słyszalne, prawie wcale,

korekcje wtrysków mam wszystkie bliskie zeru, najgorszy 3 wtrysk przy dużych obrotach nie przekracza -1, na wolnych około -0,3

nie ma denerwującego drżenia budy, takiego dziwnego mrowienia na wolnych obrotach.

 

Taki sam efekt był w fordzie, lagunie, mercedesie sąsiadów.

Jeśli to nic nie pomoże, to czeka Cię niemały wydatek. Wymieniałem jeden wtrysk, kupiłem używkę za 250zł, stary sprzedałem za 100, ale miałem pewne źródło.

Jak nie masz zaufanego sprzedawcy używek, to strach, że może szybko paść, wiadomo- część używana...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chodzi o to, żeby płyn był jak najmniej rozcieńczony w ropce. W buteleczce jest pół litra tego magicznego płynu. Są filmiki na youtubie pokazane jak silniki przez kilka minut chodzą tylko na tym płynie. Ja wlewałem jak zapalała mi się rezerwa i jechałem trasę około 100km. Już po wlaniu, gdy silnik pochodził 5 minut, to wyraźnie mniej kopcił.

Jest to płyn mocno czyszczący wtryski z zabrudzeń, ale nie pomoże jeśli wtrysk jest zatarty. Kolega ze sklepu w moim mieście mówił, że chłopcy-komisowcy często to kupują :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=vE9bYkCFNCY

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak masz strasznie "poszarpane" wtryski nadające się do wymiany, to nic im nie zaszkodzi zrobić jak na filmiku, jak ale jak masz tylko kopcenie, nie najlepsze korekty, to wlewasz prosto do zbiornika. Jeden kolega na forum opisał, że po przejechaniu niedużego dystansu silnik zaczął pracować głośniej, gorzej, ale już po chyba 1000km silnik pracował lepiej niż przed użyciem tego płynu. Kiedyś wlewałem jakieś dziadostwa typu STP, ale za namową sąsiada wlałem to cudo i zobaczyłem ogromną różnicę. Znajomy w sklepie powiedział, że 4 takie kuracje czyszczą wtryski ze wszystkich nagarów. Tak jak pisałem, u mnie po dwóch płynach jak mocno depnę, to jeszcze nieduży czarny dym się pojawia, dla tego planuję jeszcze z dwa płyny do siebie wlać, ale w odstępach przynajmniej miesięcznych.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem dziś preparat - 0,5l na około 10l ON.

 

Efekty:

Przestał całkowicie kopcić, ale dźwięk "chrobotania" pozostał. Po zrobieniu około 100km z różnymi obrotami itp., zatankowałem 20l ON. Kopcenie powróciło.

Sprawdziłem też korekty - bez zmian.

 

Zamawiam nowy wtrysk Boscha i wymieniam (ten na 3cim cylindrze pójdzie pod młotek).

 

I teraz pytanie:

Wiem, że w DDE5 wtryski trzeba kodować. W inpie jest opcja "Change IMA". Czy to to?

Ewentualnie czy w Bolesłąwcu/okolicy jest ktoś, kto ogarnia temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.