Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

mam e36 316 bez klimy,

ogrzewanie dmucha mi cały czas goracym niedział zimne nawet jak ustawie nawiew na twarz to jest troche zimniejsze ale i tak za gorace.

Wiem ze jest duzo na ten temat ale nic kokretnego nieznalazłem.

 

jeszcze zauwazyłem ze jak ustawie na zimne ogrzewanie to w samochodzie jest wieje cieplym a na zewnatrz przez te kratki na masce zimnym.

 

CZY WIE KTOS O CO CHODZI???

Opublikowano
Witam mam dosłownie ten sam problem ju z mnie to wykańcza moje auto to 325i bez klimy. nie wiemm jak sobie z tym poradzić.
Opublikowano
Sorki kolego gdzire znajdują się te elektrozaworki w e36?? Ile mogą kosztować takie sprawy tzn wymiana ich na nowe bądź używane??
Opublikowano

Zdjęcie przedstawia dokładnie to o co chodzi, z tym że w autku z klimą :)..Bez klimy jest "pojedyńczy" zawór. Umiejscowiony w okolicy serwa hamulcowego. Dochodzi do niego kostka z trzema przewodami :).

Gdyby ktoś miał padnięty to mam jeden sprawny do pozbycia - hi hi.

Opublikowano

Czesti sie zdarza ze sie zacina - wyjać - rozebreac i przeczyscic , czasami tez urywaja sie iglice ale to juz gorzej bo trzeba kupic inny wtedy.

Najpierw rozbierz i przeczysc.

Musisz niestety spuscic troche plynu z chlodnicy a potem po zalozeniu odpowietzyc układ

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
dziś wymieniłem elektrozawór i w końcu jest ZIMNIUTKA wichura w aucie co za ulga :D ale tam ciasnota była w tej mojej bumie ale jest gitara. Dzięki kolegom na forum obeszło się bez szukania przyczyna rozbierania nie potrzebnych elementów i jest ok DZIĘKi :mrgreen: jeszcze raz panowie POZDRÓWKA
Opublikowano
Wstawiłem używany od kolegi z rozbitej 316i jeszcze mu nie płaciłem taki pojedyńczy jeden kolega na forum ma do sprzedania za 30zł + przesyłka kolega o loginie mktech. Skontaktuj się z nim. Kiedy wyciągnąłem swój zaworek nie działał nic a nic czyli ani w góre ani w dół cały czas otwarty czyli gorąco w środku. Pozdrawiam :hand:
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Zlokalizowałem te elektrozawory. Piszę w liczbie mnogiej, bo są dwa,a i nawet pod nimi jest dodatkowa pompka...o której pisał katar14, a której nie powiniem mieć. Z tego co wyczytałem w autach bez klimy powinien być jeden elektrozawór i bez pompki....ale u mnie jest inaczej. Narazie nie wnikam dlaczego...A może jednak ktoś wie dlaczego?

Wracam jednak do sedna sprawy...chodzi o nadmuch chłodnego powietrza. Oba zawory+przewody do nich o do pompki są bardzo gorące(na dojściu i odejściu). Czy tak powinno być? Skoro zawór zamyka ten odcinek obwodu instalacji grzewczej, to przewód za nim powinien być w miarę chłodny, a nie gorący jak pozostałe w całej instalacji. Co Wy na to? Radzicie jednak robierać te zawory? cholernie tan mało miejsca do wymontowania ich...

Opublikowano
Jak piszesz - dojscie powinno być gorące a wyjście (dwa weże) zimne jezeli ustawiona temp. na min na obu manetkach - czyli wynika że masz otwarte jak najbardziej stąd wieje upał - pompki były montowane a czasem nie (sam nie wiem dlaczego- moze w wersji z kilmą były montowane nie wiem) - rozbierz i przeczyść możesz też sprawdzic czy masz napięcie na wtyczce (taki zbieg okolicznosci aby naraz dwa zacieły się chociaż wszystko możliwe) sprawdz moze wpierw napiecie na wtyczce masz tam 3 przewody przy czym masa jest wspólna.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Czy dobrze rozumiem...?

Mam dokłądnie taki układ jak na rys. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=64_0676&hg=64&fg=18

- pompka (2) zasysa płyn z układu silnika przewodem (5),

- wyjscie pompki za pomocą dwóch elektrozaworów zasila węże (8) i (9),

- za elektrozaworami płyn popomowany jest do na nagrzewnicy (jak na rys.),

Czy działa to w innym kierunku, czyli odwrotnym?

 

U mnie oba węże odchodzące od zaworów są gorące. A jesli są gorące, tzn. że obwód jest ciągle otwarty i gorący płyn ogrzewa nagrzewnicę-stąd ciepłe powietrze... Tylko czy, a na pewno nie....ten płyn bedzie dość zimny po przejsciu przez nagrzewnice, żeby dmuchało w miare zimnym...

Opublikowano

Kierunek działania jest jak piszesz - oba zawory masz otwarte skoro weże odchodzace od kazdego z nich sa gorące - powinny być zimne przy skręceniu manetek na min (wtedy nie ma obiegu przez nagrzewnicę i tak powinno być) w E34 eletrozawory łatwo sie rozbiera - są tam dwie iglice po jednej w każdym z nich i czasami sie łamią , urywaja i pomimo działania i tak nie zamyka ale cześciej się zacinają (śniedzieją uszczelki) najcześciej po zimie kiedy zimny obieg nie jest włączany - wtedy przeczyścic i powinno pomóc.

Podczas demontazu musisz spuscic toche płynu a potem ponownie zalac i odpowietrzyć dobrze układ.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
W takim razie zabieram sie jutro za rozbierania obydwu zaworów. Zastanawiałem sie jednak nad tym spuszczaniem płynu... Wydaje mi sie, że chyba lepiej bedzie jak zacisnę przewody jakimiś zaciskami w celu uniknięcia wypływu płynu. Tymbardziej, że te przewody gumowe są w miarę elastyczne. Powinno być dobrze... Dzieki za podpowiedzi i rady. Postaram się też zrobić fotoreportaż. :wink:
Opublikowano

Jeszcze raz odgrzeje temat....

Otóż zauważyłem dziwne zachowanie systemu nawiewu. Objawia sie to tym, że w ustawianiu manetki do nadmuchu "na nogi"...dmucha w miarę chłodnym powietrzem. Kiedy tylko przełącze, na nadmuch w kierunku "na wprost" przez chwilę dmucha zimnym....ale po chwili już ciepłym. Kurcze czego sie uczepić? Czy w takiej sytuacji warto robierać te elektrozawory??? Podpowiedzcie coś...

Opublikowano

No i ja się podepnę pod temat.

U mnie w e36 320 jeden z tych elektrozaworów (mam klimę tak wogóle) cały czas cyka, tak co pare sekund.

Powietrze mam raczej chłodne. Klima niby się załącza jednak nie chłodzi. Może to być coś wspolnego z tym cykaniem i tak wogole to ma cykać?

Opublikowano

Jasne, że nie powinno cykać cały czas. "Cyknąć" (zamknąć lub otworzyć) powinien elektrozawór w ok.5s po przekręceniu manetki z ciepła na zimno....lub odwrotnie. Jesli cyka cały czas...to prawdopodobnie czujnik temperatury masz walnięty i dlatego klima nie chłodzi.

Ja nie mam klimy, ale sporo już sie nauczyłem o tej "dolegliwości" beemek...hihihi...

Opublikowano
Jasne, że nie powinno cykać cały czas. "Cyknąć" (zamknąć lub otworzyć) powinien elektrozawór w ok.5s po przekręceniu manetki z ciepła na zimno....lub odwrotnie. Jesli cyka cały czas...to prawdopodobnie czujnik temperatury masz walnięty i dlatego klima nie chłodzi.

Ja nie mam klimy, ale sporo już sie nauczyłem o tej "dolegliwości" beemek...hihihi...

 

Dobra, to teraz inaczej..... gdzie mam ten czujnik ? ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.