Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzieś to na forum było kilka razy pisane, że są 2 rodzaje- słabsza do 450 Nm i mocniejsza. Źródła nie znam :D

 

dla BMW znalazłem 3. wcześniej były chyba tylko te opcje do 450 (dla diesla 500) i 700. a teraz jest jeszcze jakaś nowsza do 500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

wiem, że był podobny wątek kiedyś na forum, ale moja sytuacja z jest troszkę inna.

Początkowo myślałem o 320i. Nie brałem w ogóle pod uwagę diesla, ale dostałem ofertę, która dała mi do myślenia.

Generalnie mam do wyboru teraz jedno z dwóch aut.

Oba z nich mają automat, kolor EB, pakiet M sport, pakiet convenience plus, pakiet connected drive advanced z navi professional.

 

318d:

Rocznik 2016, fabrycznie nowe do zarejestrowania. Dodatkowo ma felgi 19", przyciemniane szyby, Hi-Fi, ogrzewane fotele.

W cenie dostaje koła zimowe i ubezpieczenie na rok.

 

320i:

Do zamówienia, czyli rocznik 2017. Dodatkowo ma ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu.

Tańsze od 318d o ~4tys zł, ale w cenie nie ma kół zimowych i ubezpieczenia.

 

Wyposażenie odpowiada mi zarówno w jednym jak i drugim. Dylemat mam jednak, jeśli chodzi o silnik. Niestety nie mam aktualnie możliwości jazdy próbnej tymi modelami, dlatego chciałbym najpierw zaczerpnąć Waszej opinii.

Aktualnie mam diesla i nie narzekam, ale przeprowadziłem się do miasta i teraz bardzo dużo jeżdżę na krótkich odcinkach.

320i mocniejsze, a z drugiej strony 318d ma większy moment obrotowy i mniejsze spalanie.

Może jest ktoś na forum, kto używał oba modele.

Coś poradzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, że wszystko zależy od tego czego oczekujesz od auta. Dla mnie z tych dwóch jedynym słusznym wyborem byłoby 320i, bo łączy genialnie ekonomie i moc, porównywalnie tylko 320d. Biorąc 318d decydujesz sie na stosunkowo słabe osiągi, w trasie powyzej 160 komfortu zbyt wiele nie będzie, szczególnie przy wyprzedzaniu.

Jeśli chcesz też faktycznie spalanie rzędu dieslowskiego to może rozejrzyj się za 320d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja już mam dosyć klekotów.....

Bierz benzynę!!!

Tym bardziej jeszcze może jakiś dylemat 320d vs 320i ale 318d to trochę mało....

Zresztą jazdę na weekend miałem z 3 cylindrową benzyna i do miasta też styka ( i ten cudowny dźwięk rasowego r6 z głośników)

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupiłbym auta bez jazdy próbnej. Ja żeby przejechać się 320i pojechałem do Niemiec ;)

 

Moim pierwszym celem było 320d XDrive. Po jeździe próbnej wiedziałem, że nie zniosę tej charakterystyki silnika. Do tego ilość klekoczących plastików (jednak dyszel przenosi sporo drgań na nadwozie) była... dużym zaskoczeniem :roll:

Edytowane przez Knurr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za opinie, i to jednogłośne :)

 

@Knurr, też nie kupie nie jeżdżąc tym wcześniej. Tak jak pisałem, na ten moment nie mam możliwości jazdy próbnej, dlatego chciałem poznać wasze opinie.

Przed zamówieniem na pewno taką jazdę odbędę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

18d w w F30 będzie mocno muliste, na krótkich odcinkach diesel traci sens, będziesz notorycznie jeździł niedogrzanym do tego dpf da o sobie znać przy takiej jeździe.

Mam 18d w F20 i przyznam, że żona nie narzeka na codzień, ale na autostradzie męczy się strasznie.

Bardzo mało pali, ale przy krótkich odcinkach nie ma takiej przepaści względem benzyny.

Ponadto zrobisz program w 2.0t i będziesz się cieszył 260ps :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam 318D zakręcone na 180km/380nm i czasami potrafi mnie przestraszyć a pali naprawdę mało. Wybór należy do Ciebie, jedyne co moge Ci doradzić to automatyczną skrzynie. Ja nie wiem jak mogłem żyć bez tego ZF`a :) Chociaż benzyna + ZF to byłby duet idealny haha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

zastanawiam się jaka opcja jest lepsza: kupic f30 1,6i i podniesc mu moc do około 200KM czy kupic f30 2,0i 184KM i nic w nim nie zmieniac ???

będę wdzięczny za podpowiedzi dziękuję i pozdrawiam wszyskich fanów BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich

zastanawiam się jaka opcja jest lepsza: kupic f30 1,6i i podniesc mu moc do około 200KM czy kupic f30 2,0i 184KM i nic w nim nie zmieniac ???

będę wdzięczny za podpowiedzi dziękuję i pozdrawiam wszyskich fanów BMW ;)

 

Kupić f30 20i i podnieść moc do 260ps :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o co chodzi odnośnie skrzyni biegów przy zwiększaniu mocy ? Biorę pod uwagę tylko automat

Chodzi o to, że nie wystarczy podnieść moc silnika, trzeba jeszcze brać pod uwagę czy skrzynia to wytrzyma, bo musi przenieść tę całą "szmoc" na koła. A nawet jeśli to wytrzyma, to na jak długo.

Dowiedz się ile Nm może przenieść skrzynia biegów w konkretnym modelu i wtedy można decydować się na ewentualny chip.

 

Ja jestem raczej wyznawcą fabrycznych ustawień i jeśli miałbym robić chipa w 320i to zdecydowanie wybrał bym fabrycznego 328i lub 330i.

Fakt, koszt zakupu większy, ale pewność, że coś przez przypadek nie strzeli, też większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zastanawiam się nad zakupem 3GT z tym silnikiem.

Czy ktoś z Was ma już jakieś doświadczenie, jak to jeździ, pali itd ?

 

Co to za silnik w ogóle?

 

Spalanie jakie podaje producent (5,9 do 6,2 L/100km) wydaje się być bardzo niskie, a jak jest w praktyce ?

XmaX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 21 tys. mam śr. 9.7 na 100 w F31 xdrive.

Silnik B48 to nowa jednostka i następca niezbyt udanego N20. Jak do tej pory nie słychać o jakiś problemach

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Byly jakies informacje o wadliwych silnikach z pierwszych serii produkcji, ale teraz juz na ten temat cisza.

 

O silniku B48: http://www.unixnerd.demon.co.uk/b48.html

 

U mnie na razie bez zadnych problemow. Pali srednio 9l/100. Wazne zeby lac dobre paliwo i oleje.

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jesli chodzi o mnie to roznie. Raz spokojniej, raz ostrzej. 50/50 trasa/miasto.

 

A w kwestii glosnosci to zalezy do czego jestes przyzwyczajony i ile uwagi temu poswiecasz. Porownywalnie we wszystkich F3x szumi powietrze wokol lusterek i po przedniej szybie, do tego szumia troche nadkola. Dla mnie najuciazliwszy byl swist powietrza wokol lusterek, ale sie przyzwyczailem i nic mi zupelnie teraz nie przeszkadza.

 

Tu masz zestawienie glosnosci roznych aut, w tym F3x: http://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary/wyciszenie/

Na pewno wersje LCI sa troche cichsze.

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.