Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Rownież jestem zainteresowany opini na temat silnika benzynowego w połączeniu ze skrzynia manual. Auto już zamówiłem 330i manual napęd rwd, ale na jeździe próbnej jechalem tylko automatem. Ciekawy jestem opini na temat manualna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No chyba, że jest jakiś szef kuchni. Lubi mieszać w garku i biegami.

Moim zdaniem tylko 8 AT.

Przy 160km/h przeliczajac dane przełozeń skrzynia biegów/dyferencjał to 330i

automat ma 2340 obr

manual ma 3440 obr/min

 

A szybkich przelotów autostadadą tylko 330d

przy 160km/h ma 2220 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pozwolę się podpiąć pod ten wątek z nastepującym pytaniami odnosnie modelu 320i w manualu, ktory potencjalnie rozważam jako kolejne auto.

- jak sie sprawuje manualna skrzynia biegów w 3-ce ( niestety nie miałem póki co możliwości testów - ciezko o takie auto u dealerów )

- interesowałby mnie tez napęd xdrive przy takim silniku - da sie tym w miarę dynamicznie jeżdzic ? ( tu znowu jest problem o auto w takiej konfiguracji )

 

Pozdrawiam

PS. Proszę o nienamawianie na automat ;) - testowałem w 328i i 320d, wiem jest szybki itp ale szukam manuala.

 

Dwa lata jeździłem 320i z manualną skrzynią biegów, silnik dynamiczny, nigdy nie miałem z nim żadnych problemów, ale miała dość mały przebieg, gdy ją sprzedawałem, wiec nie miała się kiedy zepsuć.

 

Nie chcesz, to nie namawiam na automat, napiszę tylko, że przesiadłem się jakiś czas temu na 316i z automatyczną skrzynią i zdecydowanie wolę F30 w takiej konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że jest jakiś szef kuchni. Lubi mieszać w garku i biegami.

Moim zdaniem tylko 8 AT.

Przy 160km/h przeliczajac dane przełozeń skrzynia biegów/dyferencjał to 330i

automat ma 2340 obr

manual ma 3440 obr/min

 

A szybkich przelotów autostadadą tylko 330d

przy 160km/h ma 2220 obr/min.

 

Zdaje sobie sprawe z zalet 8 biegow w automacie i nizszych obrotow przy jezdzie pozamiejskiej. Niemniej drazni w serii 3 brak funkcji Autohold.

Moze jednak znajdzie sie na forum jakis kucharz od wajchowania i podzieli sie opinia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pozwolę się podpiąć pod ten wątek z nastepującym pytaniami odnosnie modelu 320i w manualu, ktory potencjalnie rozważam jako kolejne auto.

- jak sie sprawuje manualna skrzynia biegów w 3-ce ( niestety nie miałem póki co możliwości testów - ciezko o takie auto u dealerów )

- interesowałby mnie tez napęd xdrive przy takim silniku - da sie tym w miarę dynamicznie jeżdzic ? ( tu znowu jest problem o auto w takiej konfiguracji )

 

Pozdrawiam

PS. Proszę o nienamawianie na automat ;) - testowałem w 328i i 320d, wiem jest szybki itp ale szukam manuala.

 

Dwa lata jeździłem 320i z manualną skrzynią biegów, silnik dynamiczny, nigdy nie miałem z nim żadnych problemów, ale miała dość mały przebieg, gdy ją sprzedawałem, wiec nie miała się kiedy zepsuć.

 

Nie chcesz, to nie namawiam na automat, napiszę tylko, że przesiadłem się jakiś czas temu na 316i z automatyczną skrzynią i zdecydowanie wolę F30 w takiej konfiguracji.

 

Dzieki za opinie.

Ostatnio odbylem tez sporo jazd Mercem C200 , ktory ma podobna moc jak 320i , z tym ze 30 Nm wiecej. Byc moze ktos mial okazje porownac te silniki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mało dotychczas sprzedawało się 316i, 320i i 328i z manualną skrzynią najprawdopodobniej z dwóch przyczyn:

1. Te modele przeważnie używane są do jazdy po mieście (benzyzna), a ludziom nie chce się ciągle w korku wajchować :roll2:

2. Przez jakiś czas (nie wiem czy nie przez cały okres sprzedaży) można było kupić 3-kę ze skrzynią automatyczną gratis.

Niemniej drazni w serii 3 brak funkcji Autohold.

I tu może się zdziwisz: Większość użytkowników trójek nie wyobraża sobie auta bez ręcznego hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam, chcialbym sie dowiedziec cos wiecej na temat silnika 320i benzyna, uprzedzam ze to bedzie moje pierwsze z posrod BMW i nie chcialbym miec pozniej nie przyjmnosci jakis zwiazanych z tym silnikiem. Interesuja mnie najbardziej opinie posiadaczy owego silnika, jakies wady i zalety i wszystko co wiecie na ten temat i czy jakie duze sa koszty w razie czegos? Dziekuje i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przejechałem od nowości 40 tys km. Dotychczas żadnych problemów z silnikiem. Ktoś powie, że silnik dopiero po dotarciu.

Trzymam się kilku prostych zasad.

1. Zmieniam olej w silniku max. co 15 tys.

2. Nie pałuję silnika na zimnym oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mało dotychczas sprzedawało się 316i, 320i i 328i z manualną skrzynią najprawdopodobniej z dwóch przyczyn:

1. Te modele przeważnie używane są do jazdy po mieście (benzyzna), a ludziom nie chce się ciągle w korku wajchować :roll2:

2. Przez jakiś czas (nie wiem czy nie przez cały okres sprzedaży) można było kupić 3-kę ze skrzynią automatyczną gratis.

Niemniej drazni w serii 3 brak funkcji Autohold.

I tu może się zdziwisz: Większość użytkowników trójek nie wyobraża sobie auta bez ręcznego hamulca.

 

Jezdze obecnie Mazda 6 GH manual..i po 6 latach wajchowania w Wawie przyzwyczailem sie :)

Co do recznego...to wlasnie sie dziwie...sam mam takowy mechaniczny..ale potrafie sobi wyobrazic uzytkowanie samochodu z elktromechanicznym :). Uzywalem go czasem przy zabawach na sniegu z racji napedu na przod, ale w RWD lub Xdrive po diabla reczny klasyczny ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w RWD lub Xdrive po diabla reczny klasyczny

Trochę zmieniamy temat dyskusji :?

Miałem na myśli wiernych użytkowników trójek :mrgreen: . Stara szkoła, kwestia przywiązania, itd. Poza tym w sytuacji krytycznej w razie awarii klasycznych hamulców nie musisz w panice szukać małego przycisku elektrycznego ręcznego, tylko masz pod ręką klasyczną wielką wajchę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Proponuję "zmienić myślenie" (to nie jest złośliwe). BMW to auto premium i po to się kupuje premium, żeby czuć się lepiej. NIe dlatego się kupuje BMW a automatem, bo z manualem się da, ale masz się czuć komfortowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mało dotychczas sprzedawało się 316i, 320i i 328i z manualną skrzynią najprawdopodobniej z dwóch przyczyn:

1. Te modele przeważnie używane są do jazdy po mieście (benzyzna), a ludziom nie chce się ciągle w korku wajchować :roll2:

2. Przez jakiś czas (nie wiem czy nie przez cały okres sprzedaży) można było kupić 3-kę ze skrzynią automatyczną gratis.

Niemniej drazni w serii 3 brak funkcji Autohold.

I tu może się zdziwisz: Większość użytkowników trójek nie wyobraża sobie auta bez ręcznego hamulca.

Brak Auto Hold można ogarnąć tempomatem adaptacyjnym Stop&Go :) ja tak często robię, jak mi się nie chce trzymać długo nogi na hamulcu włączam tempomat i sam trzyma hamulce... minusem tego patentu jest to, że musi stać jakieś auto przede mną żeby radar mógł wykryć ale o to w mieście nie trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A nie można po prostu wcisnąć P na drążku zmiany biegów? :P

 

Ja od zawsze jeździłem manualami, teraz mam pierwszy w życiu automat i już nie wyobrażam sobie czegoś innego (chyba że w jakimś "weekendowo-torowym" M4 czy innym ultrasportowym aucie). Wolałbym wymienić parę innych bajerów z konfiguracji na automat niż się szczypać z manualną skrzynią biegów teraz. A z kolei ręczny tradycyjny stawiam wyżej nad automatycznym, bo podkreśla sportowe zacięcie tego auta. Mimo wszystko nie kupowałem księdzowej C klasy czy Skodowatej A4 właśnie ze względu na sportowy charakter BMW.

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A możliwe, chociaż z tego co kojarze raczej nie wolno podczas jazdy wrzucać N, niż na postoju N czy P, ze względu na brak smarowania skrzyni. Nie wiem czy tak jest w nowych skrzyniach, przy starych automatach to było popularne przekonanie.
Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do benzyny też brałbym manual. A jeździłem automatami. Manual daje min 30% więcej frajdy z jazdy. Poczucie pełnej kontroli nad autem a nie takiej jak przez kondom, który odłączony od mojego mózgu :mrgreen:

 

Oczywiście tylko w benzynie i tylko jeżeli nie jeżdżę zawodowo po mieście cały tydzień :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 20i też i manual. Polecam. Automatami też jeździłem i w każdym salonie też Ci dadzą, ale manual to rzadkość na naszej drodze i takie auta dla 'oldchoolowców' jak my to rarytas.

Zauważ, że w USA większość entuzjastów bierze manual, mimo, że automat jest u nich za free. U nas pokutuje jakieś zaściankowe myślenie, że takie auto, to automat musi być, że luksus, że komfort, albo jak może nie być skór w takim aucie. Dajcie spokój. Każdy bierze jak lubi.

 

Wziąłem manual i nigdy nie żałowałem. Poza tym mam RWD i jeżdżę nim cały rok, zabawa w większym śniegu z automatem to słaba akcja, przy manualu masz pełną kontrolę w gorszych warunkach.

Będziesz zadowolony. Moje kolejne BMW też będzie miało manual i to o zgrozo może być 5ka, gdzie 99% Polaków nie wyobraża sobie takiej opcji i będą biadolić, że trudna odsprzedaż :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 20i też i manual. Polecam. Automatami też jeździłem i w każdym salonie też Ci dadzą, ale manual to rzadkość na naszej drodze i takie auta dla 'oldchoolowców' jak my to rarytas.

Zauważ, że w USA większość entuzjastów bierze manual, mimo, że automat jest u nich za free. U nas pokutuje jakieś zaściankowe myślenie, że takie auto, to automat musi być, że luksus, że komfort, albo jak może nie być skór w takim aucie. Dajcie spokój. Każdy bierze jak lubi.

 

Wziąłem manual i nigdy nie żałowałem. Poza tym mam RWD i jeżdżę nim cały rok, zabawa w większym śniegu z automatem to słaba akcja, przy manualu masz pełną kontrolę w gorszych warunkach.

Będziesz zadowolony. Moje kolejne BMW też będzie miało manual i to o zgrozo może być 5ka, gdzie 99% Polaków nie wyobraża sobie takiej opcji i będą biadolić, że trudna odsprzedaż :)

 

Dzięki za wszystkie opinie...pozostaje tylko znalezienie takiego auta na jazde próbna co moze byc delikatnie mowiac dosc trudne ;)

Ogólnie prowadzenie auta bardzo mi przypomina Mazde ; układ kierowniczy , pomimo tego ze elektryczny daje rade ; zawias standartowy podobnie zestrojony jak w Madzi..

 

Dzisiaj jeździłem wesja 316i automat poliftowe , głównie po to żeby sprawdzić auto przy wyższych prędkościach pod katem wyciszenia i niestety potwierdziły mi się odczucia z poprzednich 2 jazd ze przy 120 robi sie głośno ( zaryzykowalbym stwierdzenie ze głośniej niz w moim aucie ). Wygląda to moim zdaniem na największą bolączkę 3er.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.